Mamma Mia

musikaali

Innostuin toisesta viestistä kyselemään onko kenelläkään Mamma Mia-musikaalista kokemuksia?

11

1678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MammaMia!

Ei vielä mutta varattiin juuri liput heinäkuun näytökseen.

• lontooveteraani

olen käynyt jopa kaksikin kertaa sitä katsomassa 90-luvulla kun siellä asuin.
      Saimme töistä vapaalippuja useihin musikaaleihin, mutta Mamma Mia on suosikkini tähän asti. Sitä kannattaa nähdä ja kokeilla. Musiikki on erinomainen ja tuttu, esiintyjät aivan fantastisia. Minä ainakin olin ihan myyty siihen. Vaikea saada halvemmalla lippuja koska se on niin suosittu, TKTS niitä ei yleensä myy joten kannattaa varata netistä taikka suoraan teatterista.

• sinulle kovasti

Varasin juuri liput, kiitos sinulle oikein paljon hyvästä kirjoituksestasi!

• Ellu12345
        sinulle kovasti kirjoitti:

Varasin juuri liput, kiitos sinulle oikein paljon hyvästä kirjoituksestasi!

Siis nippelitietoa musikaaleissa ja muutoinkin teatterissa käyville. Sivustolta http://www.theatermonkey.com/ löytyy mm. tietoa mitkä ovat eri teattereiden parhaat ja huonoimmat istumapaikat.

• kävin

katsomassa sen lasteni kanssa (8 ja 11v). Tosi hyvä, myös lapset nauttivat; tuntui, että väliaika keskeytti nautinnon tosi pahasti. Tulevana kesänä on tarkoitus käydä uudelleen.

• menossa olen toukokuussa

Valitettavasti en vielä osaa sanoa minkälainen Mamma Mia on, mutta pian tiedän, koska lippu on varattuna toukokuun ekalle viikolle.

Vielä musikaalista tuli mieleen, että onko tapana jättää takki narikkaan (siis kevät- ja kesätakkikin)? Ja miten suhtautuvat repun kanssa sisälle pyrkivään? Jos päivän päätteeksi menee musikaaliin niin todennäköisesti on se reppukin sitten mukana mutta joutuuko sen luovuttamaan säilytykseen ennen saliin pääsyä?

• tultiin

kaupungilta (näytös alkoi klo 15) ja kaikkine kimpsuinemme menimme paikoillemme, ei näyttänyt haittaavan ketään.

• ja Miiat

Lontoossa musikaaleihin mennään vähän kuin meillä elokuviin: takit pidetään sylissä tai lattialla (talvellakin), omia eväitä syödään, pukeudutaan ihan tavallisesti. tämä koskee etenkin päivänäytöksiä (matineoita), joihin ihmiset tulevat ostoskasseineen ja muovipusseineen - mutta myös iltaisin on melko sama tyyli (joskin tuolloin voi viereen istahtaa myös iltapuku-daami...). Eli pukeutuminen on vapaata ja reput ja muovikassit ja takit voi viedä saliin.

Tosin olen törmännyt joitain vuosia sitten siihenkin, että reput ja kassit tarkistettiin joko käsikopelolla tai metallinpaljastimella, mutta en tiedä onko maailmantilanne taas sen verran rauhallisempi, että tämä tapa on jäänyt pois. Narikat musikaaliteattereissa on tosi pieniä ja niitä saa haeskella, koska vain harva jättää niihin mitään tavaraa.

Mamma Miasta: jos olet nähnyt elokuvan, tiedät mitä odottaa näyttämöllä, sillä se on aivan yksi yhteen.

• lauseeseen
        ja Miiat kirjoitti:

Lontoossa musikaaleihin mennään vähän kuin meillä elokuviin: takit pidetään sylissä tai lattialla (talvellakin), omia eväitä syödään, pukeudutaan ihan tavallisesti. tämä koskee etenkin päivänäytöksiä (matineoita), joihin ihmiset tulevat ostoskasseineen ja muovipusseineen - mutta myös iltaisin on melko sama tyyli (joskin tuolloin voi viereen istahtaa myös iltapuku-daami...). Eli pukeutuminen on vapaata ja reput ja muovikassit ja takit voi viedä saliin.

Tosin olen törmännyt joitain vuosia sitten siihenkin, että reput ja kassit tarkistettiin joko käsikopelolla tai metallinpaljastimella, mutta en tiedä onko maailmantilanne taas sen verran rauhallisempi, että tämä tapa on jäänyt pois. Narikat musikaaliteattereissa on tosi pieniä ja niitä saa haeskella, koska vain harva jättää niihin mitään tavaraa.

Mamma Miasta: jos olet nähnyt elokuvan, tiedät mitä odottaa näyttämöllä, sillä se on aivan yksi yhteen.

sanoisin, että meillä lapsetkin ovat nähneet molemmat ja olivat kyllä sitä mieltä, että ennemmin näkisisivät uudelleen musikaalin. Siinä lavasteet ovat näyttämö huomioiden pelkistetyt ja musiikki saa "pääosan". Mutta kaikilla on oma makunsa.

• ja Miiat
        lauseeseen kirjoitti:

sanoisin, että meillä lapsetkin ovat nähneet molemmat ja olivat kyllä sitä mieltä, että ennemmin näkisisivät uudelleen musikaalin. Siinä lavasteet ovat näyttämö huomioiden pelkistetyt ja musiikki saa "pääosan". Mutta kaikilla on oma makunsa.

Tuo viestini viimeinen lause ei ollut mitenkään tarkoitettu negatiiviseksi huomioksi sen paremmin musikaalista kuin elokuvastakaan. Tarkoitin vain yksinkertaisesti sitä, että jos on nähnyt elokuvan, tietää mitä odottaa, sillä juoni ja laulut ovat aivan samat. Joskushan näyttämömusikaali voi erota hyvinkin paljon mahdollisesta elokuvaversiosta, mutta tässä todellakin käsikirjoitus ja tekijät tuottajaa myöten ovat samat. Itse olen nähnyt Mamma Mian näyttämöllä sekä Lontoossa että Tukholmassa ja toki elokuvanakin, ja taattua tavaraa ollut jokainen esitys.

• menossa olen toukokuussa

No nyt tuli selväksi, että voin hyvin mennä iltapäivänäytökseen reppuineni. Ei nimittäin viitsis käydä hotellilla vaihtamassa reppua/laukkua päivän reissailun jälkeen. Mun Mamma Mia-näytös alkaa klo 17 eli ei kai niin pukeutumista vaativa kuin iltanäytös...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      171
      13043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4830
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1979
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      113
      1725
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe