alapäässäni on jotain ihottumalta vaikuttavaa joka kutisee. laitan siihen joka ilta bepanthenia. viime yönä olen unissani raapinut niin että nyt kirvelee. ei voi olla sukupuolitauti, koska olen neitsyt. mistä siis voisi olla kyse?
kutiava ihottuma alapäässä
6
7414
Vastaukset
- kutiaa
varmaan samalla tavalla. Sibicort-voidetta olen laittanut yöksi, helpottaa! Itselläkään ei ole tietoa mistä oikein on kyse, toivoa vaan sopii että vaiva poistuu samoin kuin on tullutkin. Koeta kestää! :)
- mahdollista syytä
Jos olet sitä mieltä, että muita (esim. hiiva) tulehduksen oireita ei ole, kyse voisi olla esim. pyykinpesu-/huuhteluaineen tai kertakäyttöisten terveyssiteiden/pikkuhousunsuojien aiheuttamasta ärsytyksestä. Ensimmäisestä ongelmasta selviää ainetta vaihtamalla (hajusteettomat yleensä allergisoi harvemmin) ja pesemällä kaikki alusvaatteet uudestaan hyvän huuhtelun kera. Jälkimmäisestä taas pääsee eroon vaihtamalla kertakäyttöiset siteet ja phs:t kestositeisiin.
- kutisee
ihottuma on "muhkuraista" kuin pieniä näppylöitä. tuntuu ettei tuo rasvaaminen auta kun kutina vain jatkuu. kirvelyäkin on nyt kun olen unissani raapinut:s kannattaako tuota rasvaamista kuitenkin jatkaa ja vain toivoa että menisi ohi?
käytän kertakäyttösiteitä kuukautisten aikana ja epäilen, että tämä voisi johtua siitä että minulla on ollut sama side liian kauan. - aapuaa
kutisee kirjoitti:
ihottuma on "muhkuraista" kuin pieniä näppylöitä. tuntuu ettei tuo rasvaaminen auta kun kutina vain jatkuu. kirvelyäkin on nyt kun olen unissani raapinut:s kannattaako tuota rasvaamista kuitenkin jatkaa ja vain toivoa että menisi ohi?
käytän kertakäyttösiteitä kuukautisten aikana ja epäilen, että tämä voisi johtua siitä että minulla on ollut sama side liian kauan.:S
- geeegeee
aapuaa kirjoitti:
:S
hyvä ihminen lääkärille voi olla vakavaa jo. Mieluummin gynelle meet ja saat asiansa osaavaa hoitoa kun kadut jälkeenpäin että et mennyt voi olla vakavaakin. eihän se mukavaan ole mennä gynelle koskaan mutta saat ainakin sitten apua soitat tai menet terveyskeskukseen ja sanot että haluat ajan gynelle jos sinulla on toivomuksia onko nainen vai mies kannattaa kysyä itse otan aina naisen ovat ymmärtäväisiä ja mukavia. odottaa ei kannata vaikka kuinka olisit neitsyt se pahenee ja siitä voi kehittyä jotain tulehdusta koska et hoidata sitä kuntoon. !!!!!!!! Itsesi takia !!!!!
- KylliK
Bebanthenia suositellaan usein alapäävaivoihin, mutta en ole itse sitä mitenkään hyväksi todennut. Itse voin suositella puuvillaisia alushousuja ja herkkäihoisille tarkoitettuja pyykinpesuainetta. Ethän pese saippualla alapäätäsi. Nuku öisin ilman pikkuhousuja ja pyri olemaan muutenkin mahdollisimman ilmavasti. Tietenkään en voi tietää, mistä vaivasi johtuvat, mutta jos et ole heti halukas menemään lääkäriin, niin varmaan kannattaa kokeilla esim. juuri tuota sibicort-voidetta. Myös pantysonia tai mietoa hydrocortisonia voi kokeilla. Itselläni tosin noi eivät auttaneet, vaan papassa todettiin sekabakteeritulehdus ja olen saanut antibioottia siihen vaivaan ja reseptillä dermovat-voidetta rauhoittamaan ihoa.
Jos et saa ihoa rauhoittumaan, soita terveydenhoitajalle, niin hän tekee lähetteen labraan, jossa otetaan hiiva- ja bakteeritesti. Ne kannattaa poissulkea. Älä kokeile hiivalääkkeita, jos et ole varma. Itselläni huonoja kokemuksia turhaankäytetystä hiivalääkkeestä.
Hae rohkeasti apua, jos ei lähde paranemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521