kutiava ihottuma alapäässä

kutisee

alapäässäni on jotain ihottumalta vaikuttavaa joka kutisee. laitan siihen joka ilta bepanthenia. viime yönä olen unissani raapinut niin että nyt kirvelee. ei voi olla sukupuolitauti, koska olen neitsyt. mistä siis voisi olla kyse?

6

7414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutiaa

varmaan samalla tavalla. Sibicort-voidetta olen laittanut yöksi, helpottaa! Itselläkään ei ole tietoa mistä oikein on kyse, toivoa vaan sopii että vaiva poistuu samoin kuin on tullutkin. Koeta kestää! :)

• mahdollista syytä

Jos olet sitä mieltä, että muita (esim. hiiva) tulehduksen oireita ei ole, kyse voisi olla esim. pyykinpesu-/huuhteluaineen tai kertakäyttöisten terveyssiteiden/pikkuhousunsuojien aiheuttamasta ärsytyksestä. Ensimmäisestä ongelmasta selviää ainetta vaihtamalla (hajusteettomat yleensä allergisoi harvemmin) ja pesemällä kaikki alusvaatteet uudestaan hyvän huuhtelun kera. Jälkimmäisestä taas pääsee eroon vaihtamalla kertakäyttöiset siteet ja phs:t kestositeisiin.

• kutisee

ihottuma on "muhkuraista" kuin pieniä näppylöitä. tuntuu ettei tuo rasvaaminen auta kun kutina vain jatkuu. kirvelyäkin on nyt kun olen unissani raapinut:s kannattaako tuota rasvaamista kuitenkin jatkaa ja vain toivoa että menisi ohi?
        käytän kertakäyttösiteitä kuukautisten aikana ja epäilen, että tämä voisi johtua siitä että minulla on ollut sama side liian kauan.

• aapuaa
        kutisee kirjoitti:

ihottuma on "muhkuraista" kuin pieniä näppylöitä. tuntuu ettei tuo rasvaaminen auta kun kutina vain jatkuu. kirvelyäkin on nyt kun olen unissani raapinut:s kannattaako tuota rasvaamista kuitenkin jatkaa ja vain toivoa että menisi ohi?
        käytän kertakäyttösiteitä kuukautisten aikana ja epäilen, että tämä voisi johtua siitä että minulla on ollut sama side liian kauan.

:S

• geeegeee
        aapuaa kirjoitti:

:S

hyvä ihminen lääkärille voi olla vakavaa jo. Mieluummin gynelle meet ja saat asiansa osaavaa hoitoa kun kadut jälkeenpäin että et mennyt voi olla vakavaakin. eihän se mukavaan ole mennä gynelle koskaan mutta saat ainakin sitten apua soitat tai menet terveyskeskukseen ja sanot että haluat ajan gynelle jos sinulla on toivomuksia onko nainen vai mies kannattaa kysyä itse otan aina naisen ovat ymmärtäväisiä ja mukavia. odottaa ei kannata vaikka kuinka olisit neitsyt se pahenee ja siitä voi kehittyä jotain tulehdusta koska et hoidata sitä kuntoon. !!!!!!!! Itsesi takia !!!!!

• KylliK

Bebanthenia suositellaan usein alapäävaivoihin, mutta en ole itse sitä mitenkään hyväksi todennut. Itse voin suositella puuvillaisia alushousuja ja herkkäihoisille tarkoitettuja pyykinpesuainetta. Ethän pese saippualla alapäätäsi. Nuku öisin ilman pikkuhousuja ja pyri olemaan muutenkin mahdollisimman ilmavasti. Tietenkään en voi tietää, mistä vaivasi johtuvat, mutta jos et ole heti halukas menemään lääkäriin, niin varmaan kannattaa kokeilla esim. juuri tuota sibicort-voidetta. Myös pantysonia tai mietoa hydrocortisonia voi kokeilla. Itselläni tosin noi eivät auttaneet, vaan papassa todettiin sekabakteeritulehdus ja olen saanut antibioottia siihen vaivaan ja reseptillä dermovat-voidetta rauhoittamaan ihoa.

Jos et saa ihoa rauhoittumaan, soita terveydenhoitajalle, niin hän tekee lähetteen labraan, jossa otetaan hiiva- ja bakteeritesti. Ne kannattaa poissulkea. Älä kokeile hiivalääkkeita, jos et ole varma. Itselläni huonoja kokemuksia turhaankäytetystä hiivalääkkeestä.

Hae rohkeasti apua, jos ei lähde paranemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe