Omistan kaksi kissaa jotka ovat minulle tärkeintä maailmassa. Minulla on myös todettu vakava masennus ja joskus asiat eivät toimi. Kissoista olen kuitenkin aina huolehtinut hyvin. Ne ovat ainoa ihana asia elämässäni. Nyt olen ottamassa kolmatta kissaa ja mietityttää miten jaksan. Vai olisiko se vain kolminkertainen ilo. En oikein tiedä mikä olisi oikein kissaa kohtaan. Tiedän kyllä että pystyn sen hoitamaan ja sitä rakastamaan kuten toisianikin kissoja. Oma kunto vain huolettaa. Onko muilla kokemuksia tällaisesta asiasta? Eli onko muita masentuneita kissan omistajia? Miten teillä elämä sujuu kissojen kanssa?
Toivottavasti joku ei nyt aloita ettei masentuneella olisi oikeutta pitää kissoja. Varsinkin kun hoitaa ne hyvin.
kissat ja masennus
2
232
Vastaukset
- on sanottu että
eläimet auttavat ihmistä parantumaan tai ainakin toipumaan sairauksista paremmin, joten jos luulet ja tiedät että kykenet hoitaa kolmea kissaa niin miksei. Toivotaan vaan että kaikki kolme kissaa tulevat toimeen keskenään, jos eivät, se on aika rasittavaa pitää niitä erillään ja huolehtia siitä etteivät pääse tappelemaan keskenään. Joten voi olla ihan hyvä että tyydyt toistaiseksi kahteen kissaan.
- jamminen
ehkä kuitenkin lykätä kolmannen kissan ottamista juurikin tuosta syystä, että alku on ihan varmasti vaikeaa totutellessa muihin. Kukapa meistä olisi kieltämään, että et saisi kissoja pitää, jos kerran niitä asianmukaisesti ja hyvin hoidat, päinvastoin, kissoista on varmasti hyötyä myös sinun paranemisprosessillesi ja vaikutat tekstin perusteella kyllin järkevältä, jotta ymmärrät oman jaksamisesi.
Ehkä kuitenkin tosiaan olisi hyväksi odotella sitä omaa parantumista ja sitten miettiä kolmatta kissaa. Jaksamisia ja paranemisia sinulle! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101683Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121032Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818