Tässä haen nyt miehistä näkökulmaa, jos joku mies täällä on niin rohkea että uskaltautuu tunnustamaan, mikä asia saa tai on saanut hänellekin kyyneleet silmiin.
Jätetään hautajaiset keskustelun ulkopuolelle. Tarkoitan ihan tavallisia elämässä vastaan tulleita asioita. Mitään yksityiskohtaisia kuvauksia ei tarvitse laittaa mutta noin ylimalkaisesti asioita käsitellen.
Mikä saa miehen itkemään?
50
1646
Vastaukset
- doris2
Kun joku palkittiin urheilusuorituksen jälkeen ja Maamme-laulun soiminen. Ne olivat ainoat asiat jolloin näin kyyneliä hänen silmissään.
olen kirjoitellut ,silloin olin ainoa jonka silmät kostui.
Ei ollut muita pehmeitä poikia,olin ainoo tunevammainen silloin,mult saa näkökulman mut ei enää tällä palstalla.- kawe
merkki jos mies näyttää *kyyneleensä?
Nuoremmalle pojalleni (nyt 30v)tuli kyyneleet silmiin, kun kotiamme tultiin arvioimaan ositusta varten.
Samaisen pojan häihin tullessaan x-ni tuli kyynelet silmissä tervehtimään kirkossa (2-vuoteen emme olleet tavanneet) - ent.tehtaantyttö
kawe kirjoitti:
merkki jos mies näyttää *kyyneleensä?
Nuoremmalle pojalleni (nyt 30v)tuli kyyneleet silmiin, kun kotiamme tultiin arvioimaan ositusta varten.
Samaisen pojan häihin tullessaan x-ni tuli kyynelet silmissä tervehtimään kirkossa (2-vuoteen emme olleet tavanneet)jos, mies näyttää kyyneleensä..Vitsi, tässä kaikkeni yritän omalle kundille opettaa...että, mies SAA itkeä..kun itkettää...
Ex-mies kun hänelle pienenä meni sanomaan, että iso-mies ei itke. Voi vitsi..suututtaa vieläkin..kundikun tuohon aina vetoaa.., yritä nyt sitten tuo kerran opittu toiseksi kääntää..mutta tämä mutsi ei periksi anna. Jankutan niinkauan vastaan kun henkeni pihisee..
Onneksi nykyinen mieheni tässä asiassa minua tukee eikä sano toisin.
t.friidu
- mies pian 60
kun kuuntelen kaunista musiikkia, jonka aiempiin kuulemisen hetkiin liittyy jotain rakkaita muistoja. Kyseessä voi olla niin 60-luvun kevyt nuorisomusiikki tai klassinen Mozartista alkaen Griegiin ja Händeliin.
Helposti tulee siiloin kyynel silmään ja virtaa joskus vuolaasti kyynelpisaroita poskelle. Myös ammoin isän lempikappale Rantakoivun alla aivan säännöllisesi saa silmät kosteiksi, siihen kun tulevat heti mukaan muistot isästä, varhain pois lähteneestä.
Hautajaisissa sen sijaan en ole koskaan itkenyt aikuisena. Siihen mennessä surutyö on yleensä ollut kesken ja muistojen juurtuminen ajattelun syviin sopukkoihin vie kosolti aikaa.- musiikki...
joitakin sellaisia musiikki kappaleita mieheni itkee, joiden sanoista hänelle tulee jotain itkemisen aihetta mieleen. Hän ei koskaan kerro että miksi itkee jonkun biisin aikana, käskee vain kuunnella...
- uk-ko
silloin, kun poikani joutui ensimmäistä kertaa pakkohoitoon suljetulle osastolle jouduttuaan amfetamiinipsykoosiin.
Asuin 100 km päässä ja sain tiedon exältäni, pojan äidiltä. Silloin maailma romahti, olin kaukana, enkä olisi mitään voinut tehdä, vaikka olisin lähempänäkin ollut.
Istuin mettän laitaan kannolle ja taisin itkeä 5 tuntia putkeen. Vieraitakin tuli ja meni ja minä vaan porasin kannon nokassa. Sitten lopetin. Sen jälkeen en ole varsin itkenyt. Tuosta on nyt viitisen vuotta.
Joskus yllätän itseni liikuttumalla jostain musiikkiesityksestä tai leffasta, silmä kostuu, mutta ei se itkuksi sentään pääse.
Suruja ja murheita on tietysti ihmisen elämässä, mutta kun ei miehet sillai itke ulospäin näkyvästi. Miehet itkee sisäänpäin.- ent.tehtaantyttö
sanoa, kun jaksamista ja paljon voimia sinulle miehenä ja isänä. Eipä löydy sanoja nyt minullakaan..
t.friidu - uk-ko
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
sanoa, kun jaksamista ja paljon voimia sinulle miehenä ja isänä. Eipä löydy sanoja nyt minullakaan..
t.friidu5 vuotta sitten. Nykyään kaikki on hyvin, eikä ole ollut sen jälkeen semmosta itkun syytäkään. Kiitos kuitenkin kannustuksesta
- ent.tehtaantyttö
uk-ko kirjoitti:
5 vuotta sitten. Nykyään kaikki on hyvin, eikä ole ollut sen jälkeen semmosta itkun syytäkään. Kiitos kuitenkin kannustuksesta
aina rakas. Toivotan teille kaikille Hyvää ja Onnellsista elämää..
t.friidu
- exäni
itki kerran kun ei pystynyt kykenemään, minua ei sillä kertaa itkettänyt.
- mieskaupunkilainen
sellaisia mieleen jääneitä tilanteita, joita en voi replikoida enää, joille en silloin voinut mitään enkä voi vieläkään.
Iken yksikseni, en koskaan muiden nähden, ja nimen omaan en edes kuvittele voivani itkeä naisen nähden, enää! Kerran erehdyin, ja sain niin kalsean katseen ja pilkalliset sanat, että ymmärsin sillä hetkellä menettäneeni uskottavuuteni turvallisuuden tarjoajana naiselle. - =:::::.:____
Laskit nuot normaalit, hautajaiset jne. jo pois. Niissäkään ei mies itke, ehkä itekseen jossain jälkeenpäin kossupullon kanssa..
Se nyt vaan on niin, että mies ei itke, se on pentujen ja naisten asia. Miehen asia on kestää. Muuten se ois nainen.
=DW=- Pirre*
puhut, kyllä miehekäskin mies voi itkeä..
- epämiehekäs
Pirre* kirjoitti:
jos itkee lukkojen takana pimeässä kellarissa, jonka ovessa on vähintään 20 sentin PU-vuoraus, jottei ulkopuolelle kuulu hiiskaustakaan, ja tulee esille vasta sitten kun on pessyt kasvot ja noennut ne niin, ettei silmien punaisuus näy.
- ====---___
Pirre* kirjoitti:
Nimmari ukk-kko muisti milloin on itkenyt viimmeksi. Se tavallaan erikoistakin. Mä koitin psykiatrille muistella milloin oon vimmeks itkenyt. Ei tullut mieleen.
Visiin joskus pentuna.
Se nyt vaan on niin, että tiukassa paikassa ei kerkeä märisemään, ja muulloin ei ole syytä. Tomppeli hza tavalaan kertoi sen tuossa alempampana, Lippu salkoon jne....
=DW= - Pirre*
epämiehekäs kirjoitti:
jos itkee lukkojen takana pimeässä kellarissa, jonka ovessa on vähintään 20 sentin PU-vuoraus, jottei ulkopuolelle kuulu hiiskaustakaan, ja tulee esille vasta sitten kun on pessyt kasvot ja noennut ne niin, ettei silmien punaisuus näy.
että kukaan halveksii selvinpäin itkevää miestä, - humalassa itkijät on hieman...no joo..
- ent.tehtaantyttö
Pirre* kirjoitti:
että kukaan halveksii selvinpäin itkevää miestä, - humalassa itkijät on hieman...no joo..
hitsi..sama oikeus se miehellä kyyneliin ja tunteisiin kun naisellakin...kun itkettää niin itkettää...
t.friidu Pirre* kirjoitti:
nähnyt miehen itkevän,eikä se tunnu ollenkaan epämiehiseltä,päin vastoin. Kyllä siinä ei ole itku kaukana itseltäkään kun mies itkee. Lämpöiset tunteet läikähtää sisällä ja huomaa kuinka miehetkin ovat tuntevia ihmisiä,sekä todella MIES, joka uskaltaa itkeä!!
- Pirre*
====---___ kirjoitti:
Nimmari ukk-kko muisti milloin on itkenyt viimmeksi. Se tavallaan erikoistakin. Mä koitin psykiatrille muistella milloin oon vimmeks itkenyt. Ei tullut mieleen.
Visiin joskus pentuna.
Se nyt vaan on niin, että tiukassa paikassa ei kerkeä märisemään, ja muulloin ei ole syytä. Tomppeli hza tavalaan kertoi sen tuossa alempampana, Lippu salkoon jne....
=DW=he, se olit siis Sinä..
:)) - Pirre*
sasus kirjoitti:
nähnyt miehen itkevän,eikä se tunnu ollenkaan epämiehiseltä,päin vastoin. Kyllä siinä ei ole itku kaukana itseltäkään kun mies itkee. Lämpöiset tunteet läikähtää sisällä ja huomaa kuinka miehetkin ovat tuntevia ihmisiä,sekä todella MIES, joka uskaltaa itkeä!!
ei sitä itkua kestä itkemättä..
Kurja se entisajan kasvatus, kun poikia ilkuttiin itkemättömiksi, voisi olla meillä vähemmän juoppoja, jos miehenkin itku oisi ollut normaaliin ihmisyyteen kuuluvaa.. - ent.tehtaantyttö
Pirre* kirjoitti:
ei sitä itkua kestä itkemättä..
Kurja se entisajan kasvatus, kun poikia ilkuttiin itkemättömiksi, voisi olla meillä vähemmän juoppoja, jos miehenkin itku oisi ollut normaaliin ihmisyyteen kuuluvaa..jos, mies itkee hitsi..niin itken kyllä minäkin..ei voi mitään.
t.friidu - :::...::::..=...
jos, mies itkee hitsi..niin itken kyllä minäkin..ei voi mitään.
t.friiduNo, menee maalailuksi. Mutta ton komennon jälkeen kuuluu sitten "Rynnäkköön".
Ja siinäpä ei itku auta. Jokainen armeijan käynyt mies tietää tämän.
=DW= - mää epäilen
:::...::::..=... kirjoitti:
No, menee maalailuksi. Mutta ton komennon jälkeen kuuluu sitten "Rynnäkköön".
Ja siinäpä ei itku auta. Jokainen armeijan käynyt mies tietää tämän.
=DW=että armeijassa ne vasta itkevätkin, salaa. Mun ukko kävi vietnamissa sotimassa, en tiiä itkikö siellä, mut nykyään itkee, kun katselee ohjelmia sieltä päin, tai yleensä jotain sotaan liittyvää. Mä en halveksi häntä sen tähden.
- HTZA
Namusetä-Jammu-juttu otti aikanaan koville, eka uutiset siitä nostivat kosteutta silmiin.
Mutta se kai on vähän hautajaisjuttu.
Muuten ei.
Samantyylistä, sinnepäin, fiilistä on tullut joskus kun Suomalainen seisoo korokkeella ja Suomenlippu liehuu taustalla, mutta ei kyyneleitä, eikä itkua.
Kyllä niistä oikeista itkuista on paljon aikaa,
-> 10v. taisivat olla.
Sitten sitä oppi jo elämää. - vuosikymmeniä sitten
aloittelevana kokkaajana se oli sipuli.
Ei onnistu enää. - Meriläinen
saada mies itkemään?
Olen kyllä kuunnellut monia itkeviä miehiä ja monista syistä itkeviä.
Ihmisiä ne on niin kuin naisetkin.- ent.tehtaantyttö
eihän miestä nyt PIDÄ saada itkemään;)) Kun hymyilemään onnesta...tuossa jutussa oli toistekin päin, että MIKÄ SAA miehen itkemään..siis syy siihen itkuun.
t.friidu - Meriläinen
eihän miestä nyt PIDÄ saada itkemään;)) Kun hymyilemään onnesta...tuossa jutussa oli toistekin päin, että MIKÄ SAA miehen itkemään..siis syy siihen itkuun.
t.friiduEiks se jo siinä laulussa laulanut Pepe että "saat miehen kyyneliin".
Kun sä lähdet vain pois, niin itkee hän. - ent.tehtaantyttö
Meriläinen kirjoitti:
Eiks se jo siinä laulussa laulanut Pepe että "saat miehen kyyneliin".
Kun sä lähdet vain pois, niin itkee hän.on sitten mies tai nainen..jälkeenpäin vasta ymmärtää..että, miksi oli parasta näin..molemmille..eihän sitä, kukaan haluaisi..tai itse asiana varmasti pidä, lähtemistä sinällään, pois toisen ihmisen luota. Joskus vaan on pakko..
t.friidu - exänsä peräänkin
Meriläinen kirjoitti:
Eiks se jo siinä laulussa laulanut Pepe että "saat miehen kyyneliin".
Kun sä lähdet vain pois, niin itkee hän.kun tapasimme. Ei siksi että tapasi minut, vaan siksi, että joutui jättämään pitkäaikaisen naisystävänsä, jota rakasti. Kai tavallaan, koska hän halusi minut, ikäisensä mieluummin. Se loukkasi minua suunnattomasti, se itku, mutta tavallaan ymmärsinkin. En ole varma rakastaako mieheni oikeasti ketään, niin kuin itseään.
- exex*
exänsä peräänkin kirjoitti:
kun tapasimme. Ei siksi että tapasi minut, vaan siksi, että joutui jättämään pitkäaikaisen naisystävänsä, jota rakasti. Kai tavallaan, koska hän halusi minut, ikäisensä mieluummin. Se loukkasi minua suunnattomasti, se itku, mutta tavallaan ymmärsinkin. En ole varma rakastaako mieheni oikeasti ketään, niin kuin itseään.
tutulta...? Voisin kuvitella exäni näin tehneen,viimekesänä ja saat uskoa että se mies ei rakasta muuta kuin itseään!!
Huomaat vielä....
- henri/
jos jalka luiskahtaa rampilta.
- aatami.autuas
Vai onko jokin yhteys kiveksillä kyynelkanaviin?
- aatami.autuas
Nainen itkee tai kirkuu.
- ent.tehtaantyttö
muilta. Ihmisiltä ja katseilta..
t.friidu
- tuli
joku prisma tai sentapainen ohjelma vuosi pari sitten. Kolmekymppinen nainen halusi vaihtaa sukupuoltaan ja alkoi ottaa testosteronia vaihtoa varten. Hänelle tehtiin psykologista testausta jossa todettiin selvä profiilin muutos hormonien oton jälkeen. Hän itse muun muassa ihmetteli ettei enää pysty itkemään!?!?
T: Prismamies - enm
- Kakarana kun isäpuoli aina kännissä hakkasi...
- En itkenyt läheisteni tai ystävien hautajaisissa...
- Itken joskus katsoessani tunteisiin vetoavaa elokuvaa. Tai kun joku tekee jotain täysillä, antaa kaikkensa...
- Itkin kun suihkukaivo kun Katri- Helena lauloi konsertissa encorena ilman säestystä sininen ja valkoinen.
- Ja ihan äijäksi itseni lasken.- ent.tehtaantyttö
anteeksi, mutta tuollaiset miehet saa voimaan pahoin. Mikä oikeus sillä oli sinua hakata..ei niin mikään!
t.friidu ent.tehtaantyttö kirjoitti:
anteeksi, mutta tuollaiset miehet saa voimaan pahoin. Mikä oikeus sillä oli sinua hakata..ei niin mikään!
t.friidulasten pahoinpitely on alhaisinta mitä aikuinen mies/nainen voi tehdä.:(
Jos miun ukkoni oisi liikuttanutkaan lapsiamme lyödäkseen oisin ollu kuin naarastiikeri kimpussa, en takaa mitä oisin tehny,..sain sellaisen rokotuksen kun isä piiskasi veljeäni, että ajattelin jo lapsena ettei miun lapsia lyödä.
- jotinen.
vanhemmiten tullu vähän herkemmäks. Jos joku joskus erehtyy kehumaan mua niin kyllä tulee liikutuksen kyyneleet silmäkulmaan.
Toinen kyynel-juttu oli minullekin yllätys. Vaimo joutui sairaalaan, ja oli pitkään epätietoista mikä tauti häntä vaivaa.
Kotosalla yksin ollessani kävin hiljaa mielessäni läpi pitkän avioliittomme vaiheita, ja tämä muistelu päättyi kyyneliin.
Vaikka arjessa ei tule toista aina arvostettua tarpeeksi, niin silloin kun on kenties eron paikka, tulee punnittavaksi eletyn elämän anti. Minun kohdalla lopputulos oli se, että kaipasin vaimoani, ja se sai kyyneleet silmiini. - Otto-Vaan
Ainakin sipuli saa ihmeellisesti kyynelehtimään.
Tos asiassa mie olen aika herkkä immeinen,
aivan toisen henkilön liikutus niin onnesta kuin
surustakin, saa Otollekkin tipan silmä kulmaan
Omat vastoin käymiset ei niinkään kovasti liikuta,
päin vastoin, hammasta purraan leuka mutkalla. - Sinimarjanen
siinä ei ole mitään hävettävää, jos mies itkee. Päinvastoin. Mies voi ilmaista tunteensa ihan samoin kuin nainenkin ja herkkä tunteikas ihminen ei toden paikan tullen pysty kyyneleitään pidättämäänkään, vaan ne tulee sieltä, halusi tai ei.
- Jermuxi tms.
tuntuu saavan monet miehet kyyneliin. Sitten ne kitisee monta päivää palstan täydeltä omia tunnelmiaan kaiken toivottomuudesta ja palsta menee entistä kurjempaan jamaan.
- ent.tehtaantyttö
hyvä. Moni nainenkin taas varmasti ajattelee näin myös miesten lisäksi..ei mitään häpeemistä.
t.friidu - kawe
hyvä. Moni nainenkin taas varmasti ajattelee näin myös miesten lisäksi..ei mitään häpeemistä.
t.friidunoin olin kirjoittamaisillani. Aloituksen tarkoituksena, toivon mukaan, on *raapaista pintaa syvemmältä.
Kun jokin asia liikuttaa niin paljon, että itkettää eikö silloin olla perimmäisen inhimillisyyden äärellä. - ent.tehtaantyttö
kawe kirjoitti:
noin olin kirjoittamaisillani. Aloituksen tarkoituksena, toivon mukaan, on *raapaista pintaa syvemmältä.
Kun jokin asia liikuttaa niin paljon, että itkettää eikö silloin olla perimmäisen inhimillisyyden äärellä.pintaa syvemmältä haluttiin raapaista.., sieltähän sen inhimillisyyden pitäisi kummuta, toivotaan niin..
t.friidu
- selvitetty perinpohjin
kuuntele tuo----youtubesta
Jormas - Saat miehen kyyneliin
lannenhunttari - tupuliinakin
minun ukkoa ei itketä mikään eikä kukaan,kokemustakin on kertynyt jo yli 30-vuoden ajalta.Silmät kyllä on pari kertaa kostunut kun oikein kova paikka eteen on tullut.Kova on kasvatus ollut ennen meidän miehille,ittiä itkettää kun aatteleekin...
- j.jokun
melkein kaikelle mikä koskee sotia. Elokuville varsinkin. Hän on ollut vietnamissa muutaman kuukauden, on nuori kuitenkin vielä.
Hän itkee myös kun on masentunut jostakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760