Moro
Olen 21v nainen täältä pk-alueelta.
Olin ennen sosiaalinen ja menevä..
Olin hassunhauska ja omalaatuinen:)
Nykyään olen todella masentunut,elämääni
kyllästynyt.
Olen yksinäinen ja pelkään mennä ihmisten ilmoille,ja varmasti kaikki myös näkevät sen..
Olen niin väsynyt,uupunut.
Kävin tänään ulkona,mutta ahdisti.
Tunnen että olen ruma ja kauhea ihminen.
Käyn ulkona vain kaupassa ja asiolla.Olen työtön ja tod.näköisesti myös työkyvytön.Terveys reistailee ja ramppaan lääkärissä.
Olen työntänyt melkeen kaikki ystäväni pois..
Koska en halua näyttää miten huonosti mulla menee..
Mitä voin tehdä??HALUAN TAAS ALKAA ELÄMÄÄN!!
Käyn psyk.polilla mutta toivoisin löytäväni jonkun kaverin jolla olisi samantyyppisiä ongelmia..
Olis kiva vaihtaa kokemuksia..ja muutenkin.
Eipä muuta :p
ennen sosiaalinen-nyt erakko!
11
688
Vastaukset
- koojii21
Itsellä samoja ongelmia, mutten ole vielä lääkärissä käynyt. Ahdistaa. :S
- mörkömieli
Joo kuulostaa tutulta.. kävin lääkärissä ja 10 kerran psykologin seurantajaksolla, muttei auttanut, paskan marjat. Masennuslääkkeitä en ala syömään ja psykoterapiaan tuskin pääsen, mahtaako se edes auttaa?
Mä olin kans ennen sosiaalinen mutta enää en jaksa ketään tutuistani, kaikkien pärstät alkavat vain vituttamaan jossain vaiheessa ja kaverisuhteet tuntuvat ihan turhilta - pelitä
mörkömieli kirjoitti:
Joo kuulostaa tutulta.. kävin lääkärissä ja 10 kerran psykologin seurantajaksolla, muttei auttanut, paskan marjat. Masennuslääkkeitä en ala syömään ja psykoterapiaan tuskin pääsen, mahtaako se edes auttaa?
Mä olin kans ennen sosiaalinen mutta enää en jaksa ketään tutuistani, kaikkien pärstät alkavat vain vituttamaan jossain vaiheessa ja kaverisuhteet tuntuvat ihan turhiltaHomma on silleen että teillä on nupissa vikaa, enkä tätä tarkoita millään pahalla. Itse sairastuin 98 ja ainoa apu oli lääkitys. sairauden aiheuttaa aivojen välittäjäaineiden puute joka korjataan lääkityksellä, ei millään muulla. Ellei sitten teillä ole jotain poppakonstia mistä niitä välittäjä saisi sinne päähän palautettua. Eli lääkäriin ja etsikää hyvä lääkäri joka paneutuu asiaan.
- AITOUS !
Heip, tajuan sinua, samma här. Mun tuli sua lukiessa mieleeni, että alapa ihan aidoksi ja avoimemmaksi just niiden ystävien ja tuttujen suhteen. Et menetä siinä mitään, vaan tilalle voitkin saada heidätkin avautumaan joistakin asioistaan ja näin voinet saada läheisempiä ystäviä. Mielestäni aloituksesi oli jo muutosta tuova, muutokseen vievä. Näin on, että tarviit sopivia ihmisiä, joiden kanssa pohtia ja puhua asioista. Minä olen paljon vanhempi ja näen sinut hyvinkin tavanomaisena nykyajan nuorena; varmaan samaa tuskaa on ikätovereillasi. Lieneekö monenkin ihmisen sosiaalisuus ja vilkkaus, hauskuut, hyinkin semmoista roolia ja kuorta, jonka alla pelkäävä, herkkä ihminen. Ollet löytänyt nyt sen, itsesi. Suunta on nyt vain eheämmin ylös- ja ulospäin, eiks' vaan. Jatkan kavereiden etsimistä, se varmaan onnistuu. Olet varmaan fiksu ja mukava, tarvitset tosiaan ihmisiä joiden kanssa jakaa elämää. Mielellään niin, että olet yhden seurassa kerrallaan; näin saa asioihin syvällisyyttä ja luottamuksellisuutta.
- Villa.Sukka
Kiitokset vastauksista.
Mielestäni olen avoin ihminen,mulla on vaan
jokin suojamuuri joka pukkaa esiin aina kun lähden ulos..Kai se on joku opittu juttu.
Olet ihan oikeassa parissakin asiassa:)
Ja kyllä aijon päästä tästä vaiheesta.Vaikka se ei olekkaan helppoa..
Ja mitä kavereihin tulee,tykkään viettää
aikaa kaksistaan..En isossa porukassa.
Luulen että munlaisia on PALJON.. - Samanlainen luonne
Villa.Sukka kirjoitti:
Kiitokset vastauksista.
Mielestäni olen avoin ihminen,mulla on vaan
jokin suojamuuri joka pukkaa esiin aina kun lähden ulos..Kai se on joku opittu juttu.
Olet ihan oikeassa parissakin asiassa:)
Ja kyllä aijon päästä tästä vaiheesta.Vaikka se ei olekkaan helppoa..
Ja mitä kavereihin tulee,tykkään viettää
aikaa kaksistaan..En isossa porukassa.
Luulen että munlaisia on PALJON..Oikeessa olet. Minäkään en viihdy isossa porukassa vaan parhaiten kaksistaan.
- TietäjäMies
Tarvitsen koiran. Mieluusti lyhykarvainen, jotta voit nukkua sen kanssa myös lämpimällä ilmalla. Koiran lämpö ja kosketus nostavat alhaista oksytosiinia tasoasi. Oksytosiini auttaa tekemään sinusta sosiaalisen, rauhallisen, pelottoman ja empaattisen. Toinen vaihtoehto on mies. Mutta et voi luottaa mieheen, että hän haluaisi olla lähelläsi aina. Paras vaihtoehto olisi ehkä kombinaatio uskollinen hellä mies koira. SSRI ei auta ketään parantumaan. Se ainoastaan estää tunnetilojen voimakkaan muuttumisen eli turruttaa tunteet.
- AITOUS !
Voih jumbe, kun sanot hyvin koirasta. Minä hirveesti tykkäisin ja haluaisin kanssa koiran... Mut ku se pissaa/kakkaa ja kävelee - paljon :( Koiraa ei saa rääkätä siten, että se joutuu olemaan yksin liian suuren osan päivästä... Kun, eihän koiralle riitä, että vaan vieressäni nukkuu. Ai, kun se olis ihanaa. Näissä city-oloissa vaan se ei käy ja sen ulkonajuoksuttajia liian vähän, tasan yksi.
Tsemppiä sulle Aloittaja, ja kiitos moikkauksesta. Täälähän määki pk-seudulla. Sua 38 vuottaa wanhempi. Ettäs tunnistat, kun liikenteessä nähdään. Moi ja HYVÄT ! - Villa.Sukka
On mulla mies.jA kaksi kissa,ne lohduttavat usein:)
- hukkapala.
Sama tilanne kuin villasukalla, paitsi että ikää 40 ja masennus alkoi 30 vuotiaana. Sitten tuli konkurssi ja avioero.
Mitkään lääkkeet ei tunnu auttavan. Kaikkia on kokeiltu.
Keväällä loppui lääkkeet kesken ulkomaanmatkan takia, ja tilalle tuli niin syvä masennus että uus parisuhdekkin sitten kaatui siihen, eli sitten niiden lääkkeiden puutteessa kyllä huomaa kun pää pikkuhiljaa alkaa vinksahtamaan. Mul kaikki toivo menny elämältä ja haluaisin vain pois täältä, mutkun olen niin pelkuri etten saa edes itseäni tapettua.
Toisaalta minäkin haluaisin alkaa elämään mutta kun paskat siitä mitään kuitenkaan tule. Epäonnistuneempaa ihmistä ette suomesta löydä. - Pää kainalossa
Kilpirauhasen vajaatoiminta..? Se voi aiheuttaa masennusta ja paljon muitakin vaivoja. Tutkikaapa mm. oirelistaa täältä: www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi
Mutta lääkärit eivät osaa aina diagnosoida sitä! Jos oireita on, mutta kilpirauhasarvot ovat viitteissä lääkäreillä menee yli hilseen... Mutta toivottavasti asiaan on tulossa parannus.
Minulla oli 20v. masennus, joten se on todella tuttua. Mutta sen huonon olon ja ahdistuksen SYY lopulta olikin huonosti toimiva kilpirauhanen. Kävin diagnoosia ennen psykoterapiat ja sain lääkkeet, enkä koskaan tullut ihan terveeksi...
Jos suvussa on sitä tai esim. nivelreumaa, 1-tyypin diabetesta, keliakiaa, vitiligoa, sjögrenin syndroomaa, SLE:tä, MS-tautia tai muita autoimmuunitauteja niin kilpirauhassairauden mahdollisuus on entistä todennäköisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse394017SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2683961Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1353497Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky873470Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222337Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341833Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575611729- 371640
- 331558
- 931495