kallis huoltaa?

...

semmone kiinnostas tietää että onko vanhempien audien huolto kallista? vanhemmilla meinaan -90 luvun malleja.

31

1911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ja Kyllä

Siihen ei köyhän rahat riitä.

• gullitxie.

taksa on sama oli uusi tai vanha ja korjattavaa piisaa onneksi sillä leipää meganikoille.
        Muistelkaapa 70-80 luvun audeja.Siis hitonrämisköt..:(

• sen...

kalliimpaa ole kuin muidenkaan vanhojen autojen huolto.

• Ei kallista

Kun jotkut on valittaneet huoltojen olevan kalliita, kannattaa helpommat huoltohommat tehdä huolto-oppaan avulla, niitä löytyy halvalla tuolta
      http://www.ago.fi
      Vaikemmat työt ja suuremmat rempat voi sitten teettää jollain hyvällä korjaamolla, esm autoasi-ketju, joka on kuitenkin paljon halvempi kuin merkkihuollot

• se menee näin

Mitä kalliimpi auto, sitä kalliimpi huolto. Siis uushankintahintaan

• AA33:

Jipii, nyt löytyi jo uudempiin aakolmosiin eli 2003.sta eteenpäin kunnollinen Haynesin huolto-ohjekirja.

• paikkakunnalla

ei merkkikorjaamo 45€ tunti mutta tänään oli pakko viedä merkkiliikkeeseen laatikon öölien vaihdon vuoksi ja tuntiveloitus 95€ ja tais olla rapiat päälle. Että näin.

• -MixMax-

Kannattaisi vaihtaa itse tohon hintaan.

• SixSax
        -MixMax- kirjoitti:

Kannattaisi vaihtaa itse tohon hintaan.

No totta ihmeessä!

• Au-Dio
        SixSax kirjoitti:

No totta ihmeessä!

Nyt on uusimpaankin A4seen ilmestynyt Haynesin kirja. Ei tartte ihan kaikkea teettää korjaamon rosvoushinnoilla.

• pzdtk
        Au-Dio kirjoitti:

Nyt on uusimpaankin A4seen ilmestynyt Haynesin kirja. Ei tartte ihan kaikkea teettää korjaamon rosvoushinnoilla.

Haynesin valikoimista löytyy opas useimpiin Audin malleihin, maahantuojalla maksaa vain 23 euroa.

• Kaikki maksaa

Kaikkien autojen huolto on nykyään pöyristyttävän kallista, ainakin joskäyttää merkkikorjaamoa. Itse kannattaa huoltaa niin paljon kuin osaa korjaus- tai huoltokirjan neuvoilla. Työn jälkikin on sitten parempaa kuin korjaamolla jonkun finninaamaisen amispojan jäljiltä.

• hgigiggighui

Aika monet remontit voi tehdä itse, kaveri/tuttava tai sitten ihan peruskorjaamo. Joihinkin hommiin tarvitaan hieman enemmän osaamista, välineitä/tiloja jne. ja niiden tekeminen voi olla aika työlästä. Esimerkiksi jakohihna, joka monesti aiheuttaa koko keula purkamisen (tilat työskennellä ja menee aika paljon aikaa), jonkin verran vag-työkaluja (voi tehdä itse/ostaa) ja sitten sitä spesiaali-osaamista että kaikki menee niinkuin tarkoitettu (näissä auttaa oppaat kuten bentley, haynes jne, autodata, vas-oppaat jne). Osat korjausista sellaisia että jopa korjaamo voi tyriä ne.

sitten myös vaikuttaa onko diesel- vai bensa. Bensa yksinkertaisempi. Dieseleissä pumput hieman hankalia kohteita ja korjaamot harvassa ja osaavat periä hintoja niiden töistä.
      En jättäisi noiden takia kuitenkaan ostamatta.

• verotero

Tuulipukupremiumiin kuuluu oleellisena osana, että huollot ovat aika kalliita. Ne jotka ymmärtävät tuulipukupremiumin todellsien olemuksen huoltavat itse. Ne, jotka haluevat kuvitella todellista premiumia, käyttävät liikkeessä ja maksavat.

Oikeiden premiumautojen alla eivät omistajat makaa kädet rasvassa. Siinä muuten toinen ero tuulipukupremiumin ja oikean premiumin välillä - vain tuulipukupremiumia ajaa hatija tai työsuhdetorppari. Oikeaa premiumautoa ajaa reksiteriin merkitty omistaja tai hänen palkaamansa kuljettaja.

• Tojotero

Voihan sen noinkin määritellä :)

• Pling!

Audi A4 -05 kuljettajan turvavyön merkkiääni soi vaikka vyö(t) on kiinni.

Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!

Osaiskohan joku Audimies tai Audinainen kertoa miten tuon klimputuksen saisi hiljennettyä ihan kotikonsteilla, kun se mittarin varoitusvalo kuitenkin riittää ihan mainiosti. Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!

Onko jossakin, ja jos on niin missä, joku liitin jonka voisi nykäistä irti?

tai Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!

Onko tuo toiminta jonkun sellaisen sulakkeen takana, että jos irroittaa niin puoli autoa pimenee? Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!

Ohjekirjan taulukosta ei löytynyt pelkästään turvavyön merkkiäänelle olevaa sulaketta. Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!

Alkuvuodesta merkkiääni kuului vain muutamia satunnaisia kertoja, ja poistui sillä kun vyön soljen laittoi väärinpäin lukkoon, mutta nyt tuo vika on vähitellen pahentunut niin, että nyt hälyttää ihan koko ajan, oli solki missä asennossa tahansa. Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!

• Pling! Pling!

Silloin kun autossa kuuluu Pling! Pling!, on matkanteko keskeytettävä välittömästi ja toimitettava Audi lähimpään valtuutettuun Audi-huoltoon. Erityisen tärkeätä on huomata, etteivät valtuutetut Skoda-huollot ole päteviä, koska niillä ei ole koulutusta Pling! Pling!-ongelman korjaamiseen, kun sitä ei Skodassa esiinny.

Lisäksi on syytä hakea kriisiapua varaamalla aika mahdollisimman pikaisesti omasta terveyskeskuksesta.

• 236

Tarkemmin kun paikallistat tuon äänen niin huomaat että se tuleekin sinun omasta päästäsi.

• Maisterisjätkä

Onko Pirkkalan yliopiston hömppätieteiden laitoksella kenties tehty tutkimusta audistien PLING-äänistä?

• mmakine
        Maisterisjätkä kirjoitti:

Onko Pirkkalan yliopiston hömppätieteiden laitoksella kenties tehty tutkimusta audistien PLING-äänistä?

Kyllä vaan dosentti Leevi Luikun johdolla suoritetuissa mittauksissa on vertailtu empiirisesti eri merkkien omistajien PLING-ääniä.

• Pirkkalan dosentti
        mmakine kirjoitti:

Kyllä vaan dosentti Leevi Luikun johdolla suoritetuissa mittauksissa on vertailtu empiirisesti eri merkkien omistajien PLING-ääniä.

Pirkkalan yliopiston Audi-tutkimus on ehdottomasti pätevää.

• HumKand
        Pirkkalan dosentti kirjoitti:

Pirkkalan yliopiston Audi-tutkimus on ehdottomasti pätevää.

Kummallista vihjailua. On se ainakin pätevämpää kuin Tampereen yliopistossa.

• Sos.pol.tri
        HumKand kirjoitti:

Kummallista vihjailua. On se ainakin pätevämpää kuin Tampereen yliopistossa.

Tuohon korkeakoulukeskusteluun on pakko puuttua. Paras autopätevyys löytyy tietenkin Jyväskylän yliopistosta (University of Grain Village), jossa juuri hyväksyttiin väitös erilaisten automallien lempinimistä. Prof. N.O. Hääppösen mukaan tutkimus on uraauutrtavaa laatua.

• mgfvuky v

Yleensä se vaarallisin plig kuuluu juuri ennen Audin ostoa. Sen plingin jälkeen ahrva enää normalisoituu. Oireiksi jäävät pakonomainen usko Audin paremmuuteen muihib automerkkeihin nähden, preemium höpötykset ja ikuinen perseaukisuus.

• Ei köyhille

• AiNe.CAD

Olen tästä erittäin samaa mieltä, minulla on suvussakin kaksi hermannia joilla tuo kyseinen on tapahtunut, kun itse ostan jotain arvokasta "säästyneillä" rahoilla alkaa jumalaton panettelu. En tiedä miksi mutta minun uudenkarhea moottoripyöräni ei sitten millään tapaa miellyttänyt näitä herroja vaikka itse ovat aikaisemmin haaveilleet ihan samanlaisista.

• mppeh
        AiNe.CAD kirjoitti:

Olen tästä erittäin samaa mieltä, minulla on suvussakin kaksi hermannia joilla tuo kyseinen on tapahtunut, kun itse ostan jotain arvokasta "säästyneillä" rahoilla alkaa jumalaton panettelu. En tiedä miksi mutta minun uudenkarhea moottoripyöräni ei sitten millään tapaa miellyttänyt näitä herroja vaikka itse ovat aikaisemmin haaveilleet ihan samanlaisista.

Mullakin on hermanneja suvussa.

• 685m56m86m

Audismista on kehittynyt ihmeellinen pimeyden voima Suomeen. Ylihintaisilla Skodilla ajellaan velaksi ja uskotaan, että päästy aivan huippupremiumiin kiinni. Sama jengi varmaan himassaan vetää viime vuoden Hesarit liisterillä seinään ja kuvittelee olevansa palatsin omistajia.

• Ingolstadt

Vai ylihintainen Skoda! Tuo on jo panettelua. Monissa tutkimuksissa on todistettu, että Skodien laatu on selvästi parempi kuin Audien. Tämä johtuu siitä, että niiden rakentaminen tehtaalla suoritetaan paremmin ja huolellisemmin kuin Audien. Skodan tehtaalla Vaclavit ja Emilit tekevät huolellisempaa työtä ja heillä on suurempi ammattiylpeys kuin Audin tehtaiden Mehmeteillä ja Özyleillä.

• Luin saksalaisesta
        Ingolstadt kirjoitti:

Vai ylihintainen Skoda! Tuo on jo panettelua. Monissa tutkimuksissa on todistettu, että Skodien laatu on selvästi parempi kuin Audien. Tämä johtuu siitä, että niiden rakentaminen tehtaalla suoritetaan paremmin ja huolellisemmin kuin Audien. Skodan tehtaalla Vaclavit ja Emilit tekevät huolellisempaa työtä ja heillä on suurempi ammattiylpeys kuin Audin tehtaiden Mehmeteillä ja Özyleillä.

autolehdestä että tuo pitää oikeasti paikkansa. Tsekit haluavat näyttää että perinteitä löytyy pitkältä ajalta. Kommunismi vain sotki välillä puoli vuosisataa.
        Ammattiylpeyttä siis löytyy aivan eri tavalla kuin turkkilaisilla siirtotyöläisillä.

• osssss
        Ingolstadt kirjoitti:

Ja auti valmistaa kaikki hajoavat TSI koneet koko konsernille..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6154
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3065
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2892
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1049
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      991
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe