Kyselisin erästä asiaa jos täällä sattuisi olemaan ihmisiä jotka tietäisivät vähän enemmän kuin minä. Olin tapaturmassa ja jalkaterääni tuli ilkeä poikkimurtuma joka vaati leikkauksen ja jalka oli sen jälkeen kipsissä 6 viikkoa. Viime viikolla oli kipsinpoisto ja sen jälkeen ortopedi ja röntgen. Lääkäri koetteli leikattua jalkaa sormilla ja sanoi sen luutuneen hyvin. Sain ohjeet että voin kävellä normaalisti ja mennä töihin joka on raskasta seisomatyötä 8h/päivä. Lääkärillä käynnin jälkeen menin vielä röntgeniin sovitusti ja lääkäri sanoi soittavansa jos kuvissa näkyisi jotain mikä estäisi kävelyn, rasituksen ja töihinmenon.
Mitään ei kuulunut ja menin töihin ja kävelin normaalisti kunnes jalassa alkoi karmea kipu ja se turposi pahasti. Menin päivystykseen ja jäin samantien parin päivän sairaslomalle. Päivystävä lääkäri neuvoi minua menemään omalle lääkärille ja tänään kävin omalla lääkärillä terveyskeskuksessa. Lääkäri katsoi sairaalan röntgenkuvat ja sanoi ettei jalka ole luutunut vielä kuin puoliksi ja kirjoitti sairaslomaa pari viikkoa lisää. Mihin voin antaa palautetta kun yliopistollisen sairaalan lääkäri teki näin pahan virhearvion kun sanoi minulle että kaikki on hyvin ja voin elää normaalisti ja mennä töihin jne..? Nyt pelkään että olen rikkonut jalkani kun olin ssen yhden päivän töissä (jonka jalka hädintuskin kesti) ja kävelin työmatkat ym. Koska tottahan toki uskoin yliopistollisen sairaalan lääkäriä ja luotin häneen täysin. Eikai näin voi käydä ja minun pitäisi vaan hyväksyä virhe ja olla hiljaa ja toivoa parasta tulevien viikkojen aikana??
LEIKKAUKSEN JÄLKEEN
4
844
Vastaukset
- sisar66
En tiedä missä hoitolaitoksessa olet käynyt kun puhuit yliopistollisesta sairaalasta, mutta jokaisessa hoitolaitoksessa on potilasasiamies johon sinun kannattaa olla yhteydessä ja selvittää asian kulku hänelle. Hän osaa neuvoa miten asiassa edetään eteenpäin.Tuohan vaikuttaisi jo hoitovirheeltä eikä sellaista pidä hyväksyä vain hiljaisesti. Tänäpäivänä potilaalla on oikeus tehdä kantelu tms. jokatapauksessa "valittaa" jos ei ole tyytyväinen hoitoon tai on tapahtunut hoitovirhe.
Näitä tapauksia ikävä kyllä sattuu??!! Tuollaisella tapauksella voi olla huonolla tuurilla jälkiseuraamuksia. Vaadi vaan oikeuksiasi!!! - Mitä ihmettä?
Röntgenkuvista ei pysty päättelemään onko luu luutunut "puoliksi". Jos kuvassa näkyy ns. callusmuodostus, asento on säilynyt, eikä murtumakohdassa ole käsin tunnustellen liikettä, saa jalkaa käyttää normaalisti. Jos tulee ongelmia, tarkistetaan tilanne. On tavallista, että jalka on kipeä ja turvotteleva kipsin poiston jälkeen, vaikka mitään vikaa luutumisessa ei olisikaan. Kyse ei ole mistään hoitovirheestä.
- sanoi
että jalka ei ole luutunut puoliksikaan. Käsin tunnustellen toinen lääkäri antoi luvan normaaliin elämään mutta tässä onkin se että hän myös soittaa jos röntgenkuvassa näkyy jotain. EIKÄ SOITTANUT!! Oma lääkäri huomasi sen kun katsoi suostumuksellani kuvia melkein viikko myöhemmin.. Pakko tästä on soittaa potilasasiamiehelle koska mielestäni tämä ensimmäinen lääkäri teki virheen. Jos hän olisi soittanut niin en olisi mennyt töihin ja jalka turposi vasta kun olin ollut töissä ja kävellyt työmatkat. Pari päivää ehdin olla kotona ennen töihinmenoa ja jalka oli ok.
- kestää kauan
sanoi kirjoitti:
että jalka ei ole luutunut puoliksikaan. Käsin tunnustellen toinen lääkäri antoi luvan normaaliin elämään mutta tässä onkin se että hän myös soittaa jos röntgenkuvassa näkyy jotain. EIKÄ SOITTANUT!! Oma lääkäri huomasi sen kun katsoi suostumuksellani kuvia melkein viikko myöhemmin.. Pakko tästä on soittaa potilasasiamiehelle koska mielestäni tämä ensimmäinen lääkäri teki virheen. Jos hän olisi soittanut niin en olisi mennyt töihin ja jalka turposi vasta kun olin ollut töissä ja kävellyt työmatkat. Pari päivää ehdin olla kotona ennen töihinmenoa ja jalka oli ok.
Oli murtuma kunnolla luutunut tai ei, kuuden viikon kipsauksen jälkeen koipi ei palaa heti normaaliksi. Lihakset ovat ihmeissään ja murtunut kohta luussa paranee vielä pitkään lisää. Vaikka kaikki olisi ok, on odotettavissa kohtuullinen määrä kipua ja epämukavuutta, eikö kukaan kertonut?
Käveleminen kertoo luulle, mihin kohti vielä pitää tehdä lisää uutta tavaraa, joten kohtuudella liikkuminen on hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057