Huomasin, että öljypoltin käynnistyy 9 minuutin välein ja toimii 4 minuuttia kerrallaan.
Onko noin tiuha käynnistyminen jotenkin "epänormaalia", eihän nyt ole pakkasta kuin pari astetta.
Öljypolttimen käynnistysväli
5
894
Vastaukset
- aake_01
Liian tiheästi käy, ainakin minun mielestäni.
Joskus olen mittaillut omaa käyntiä, ja suunnilleen:
6 minuuttia käyntiä ja noin 25-30 minuuttia lepoa välillä. - hataralle
talolle. Tai keskisuurelle.
- Kaikenlaista mietittävää
Joo, kyllähän tämä kohtalaisen iso talo on ja oman osuutensa varmaan myös kantaa se, että tänne on laitettu huippuimuri katolle tehostamaan ilman vaihtoa ja vastaavasti sitten jokaiseen huoneeseen korvausilmaventtiili joita pidän auki kesät talvet. Vanhempi talo, isot ikkunat ja ovipielestäkin paistaa päivä.
Menovesi on noin 55-asteista, ja huomasin että kun pudotan sen 45-asteeseen niin käynnistysväli pitenee 12 minuuttiin ja käynti edelleen se sama 4 minuuttia. Pakkaset vaan rupesi kiristymään ja rupesi vähän tulemaan liian kylmä. Tuolla 55-asteisella vedenlämmöllä sisällä on ihan mukavat 20,5 - 21 astetta.
Onhan mulla lämmönsäädin, mutta se onneton hajosi ja on joutunut kipittämään pannuhuoneen puolella käsin säätelemässä. Uusi säädin on sentäs jo tulollansa.
Käyttöveden lämpötilaa pidän yli 80-asteessa, kun sanovat että se olisi parasta kattilalle ja hormille.
- kattilan teho?
Jos 20kw kattila käy noin usein niin lämmöntarve tällä hetkellä on noin 6kw (jätetään hyötysuhteet laskematta...) ja tuolla määrällä lämmität talosi lämpimän käyttöveden, vuorokauden keskilämpö on edelleen pakkasella suurimmassa osassa Suomea. Vuorokaudessa tarvitset 120 kwh eli 12 litraa löpöä (tai vähän yli 13, se hyötysuhde ja kuukaudessa 400 litraa).
- Kaikenlaista mietittävää
17 kW:n kattila näyttää olevan.
Mutta ei kyllä mene kuukaudessa kuin...hetkinen...pikalaskulla noin 300 litraa per talvikuukausi kun ei ole ollut sellaisia vanhanajan tuikeita pakkasia.
Täytyypä ottaa puheeksi tämäkin asia kunhan lvi-ukkeli pääsee paikalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1644764Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043954Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513360
- 553301
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest332718Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778