Miksi toisen onni pitäisi olla omaa tärkeämpi ? Miksi pitäisi luovuttaa ihana unelma toiselle vain siksi että se toinen ehti ensin? Entä jos tunne on molemmin puolinen. Silloinhan toinen jatkaa onnetomana parisuhteessaan ja toinen onnettomana yksinään. Miksi kävelet onnesi ohitse?
Miksi varattu ihminen kävelee
23
1714
Vastaukset
- kyllä..
vähän ,mutta asiaa? niin miksi?
- ei kenenkään
pitäisi uhrata kahden ihmisen onnea yhden ihmisen mahdollisen väliaikaisen loukkaantumisen vuoksi. Tunteitaan pitää aina seurata. Ei kukaan ole velkaa toiselle pysyäkseen suhteessa, jos sysdän on muualla.
- Kunnioita!
Mikäs itsekäs typerys oikein oletkaan?
Varattu on varattu _omasta tahdostaan_, varsin helppotajuista, eikö? Kenenkään muun onnellisuudesta et sinä voi mennä sanomaan, omastasi vain, vai onko varattu sanonut olevansa onneton? Kas kun ei sitten ole eronnut?
Se, jos sä olet onneton, ei millään tavoin ole jonkun toisilleen lupautuneen pariskunnan asia, ei vaikka olisit kuinka ihastunut johonkin _mielikuvaasi_ varatusta henkilöstä.
Mut joillakin on ilmeisesti järjettömät luulet omasta ihanasta itsestään, muista viis... Ehkäpä opit elämässä vielä, että ei kannata...- Eikö se voi
olla tuttu ihminen. Eikö varattua saa tuntea kukaan muu kuin oma puoliso?
- elää
epätyydyttävässä parisuhteessa. Moni varattu on ihastunut toiseen. miksiköhän?
- Kunnioita!
Eikö se voi kirjoitti:
olla tuttu ihminen. Eikö varattua saa tuntea kukaan muu kuin oma puoliso?
Tuntea voi, tottakai, mutta jos on niin törkeä ja tyhmä, että tahtoisi toisten parisuhteen _yrittää_ hajottaa, niin ei ansaitse sympatiaa. Ehei.
Kysyinkin että onko aloittaja varma varatun tunteista (eli onko varattu aivan itse sanonut suoraan). Ja jos tosiaan varattu olisikin onneton, niin miksei hän ole ottanut eroa reilusti ja rehellisesti? Ei vaikuta hyvältä, onko siis epärehellinen petturi?
Oletanpa, että itseensä ihastunut aloittaja on niitä, jotka eivät tiedä, mutta luulevat niin kovin paljon... Siksi sanoin _mielikuvaan_... Kannattaa kunnioittaa toisten liittoja, sen vain sanon. - mutta sanoisin,
Kunnioita! kirjoitti:
Tuntea voi, tottakai, mutta jos on niin törkeä ja tyhmä, että tahtoisi toisten parisuhteen _yrittää_ hajottaa, niin ei ansaitse sympatiaa. Ehei.
Kysyinkin että onko aloittaja varma varatun tunteista (eli onko varattu aivan itse sanonut suoraan). Ja jos tosiaan varattu olisikin onneton, niin miksei hän ole ottanut eroa reilusti ja rehellisesti? Ei vaikuta hyvältä, onko siis epärehellinen petturi?
Oletanpa, että itseensä ihastunut aloittaja on niitä, jotka eivät tiedä, mutta luulevat niin kovin paljon... Siksi sanoin _mielikuvaan_... Kannattaa kunnioittaa toisten liittoja, sen vain sanon.että riippuu tilanteesa kannattaako kunnioittaa.
Olen nainen ja jos esim. varattu mies pettäisi vaimoaan/naistaan jonkun toisen naisen kanssa, niin mies ei silloin kunnioittaisi itsekään omaa suhdettaan. Joten en koe olevani minäkään velvollinen kunioittamaan silloin sitä suhdetta, koska se ei mitenkään ole hyvä ja onnellinen suhde. - ovat
mutta sanoisin, kirjoitti:
että riippuu tilanteesa kannattaako kunnioittaa.
Olen nainen ja jos esim. varattu mies pettäisi vaimoaan/naistaan jonkun toisen naisen kanssa, niin mies ei silloin kunnioittaisi itsekään omaa suhdettaan. Joten en koe olevani minäkään velvollinen kunioittamaan silloin sitä suhdetta, koska se ei mitenkään ole hyvä ja onnellinen suhde.lähipiirin ihmisiä; työkavereita, koulukavereita, kavereita, kavereiden exiä, exien kavereita, omia exiä jne...
Harvoin on niin, että varattuun ihastunut on ihan ventovieras, joka tietää varatusta koirkeintaan nimen, jos sitäkään. Silloin voisikin puhua mielikuviin ihastumisesta, mutta ei muuten. - Oi joi... kaunista
mutta sanoisin, kirjoitti:
että riippuu tilanteesa kannattaako kunnioittaa.
Olen nainen ja jos esim. varattu mies pettäisi vaimoaan/naistaan jonkun toisen naisen kanssa, niin mies ei silloin kunnioittaisi itsekään omaa suhdettaan. Joten en koe olevani minäkään velvollinen kunioittamaan silloin sitä suhdetta, koska se ei mitenkään ole hyvä ja onnellinen suhde.Mahtaisi vaan olla ikävää, kun kaikki olisi alkanut petoksesta, koska arkihan aina jossakin vaiheessa tulee kuvioihin.
Toista voi arvostaa ja kunnioittaa ihmisenä ihan eri tavalla, jos parisuhde on alkanut reilulta pohjalta, tietää että toinen on rehellistä tyyppiä, joka kunnioittaa muita ja heidän parisuhteitaan.
Mut hei jokainen tavallaan. Sehän on sen varatun häpeä, jos retkahtaa pettämään toisen omalla tavallaan yhtä epärehellisen kanssa. Olen muuten nähnyt sivusta, että monesti ne pettäjät kyllä ovat aika pian takaisin pyrkimässä, sitten kun tajuavat mitä menettivät... Saattaa alkaa sen uuden itsekäs ja röyhkeä naama ärsyttää, kun hetken huuma on haihtunut. - ap.
Kunnioita! kirjoitti:
Oletanpa, että itseensä ihastunut aloittaja on niitä, jotka eivät tiedä, mutta luulevat niin kovin paljon... Siksi sanoin _mielikuvaan_... Kannattaa kunnioittaa toisten liittoja, sen vain sanon.Ihan yleisellä tasolla kyselen ihmisten näkemyksiä asiasta. Ei sen kummempaa.
- ole pakosti se
Oi joi... kaunista kirjoitti:
Mahtaisi vaan olla ikävää, kun kaikki olisi alkanut petoksesta, koska arkihan aina jossakin vaiheessa tulee kuvioihin.
Toista voi arvostaa ja kunnioittaa ihmisenä ihan eri tavalla, jos parisuhde on alkanut reilulta pohjalta, tietää että toinen on rehellistä tyyppiä, joka kunnioittaa muita ja heidän parisuhteitaan.
Mut hei jokainen tavallaan. Sehän on sen varatun häpeä, jos retkahtaa pettämään toisen omalla tavallaan yhtä epärehellisen kanssa. Olen muuten nähnyt sivusta, että monesti ne pettäjät kyllä ovat aika pian takaisin pyrkimässä, sitten kun tajuavat mitä menettivät... Saattaa alkaa sen uuden itsekäs ja röyhkeä naama ärsyttää, kun hetken huuma on haihtunut.sama nainen, jonka kanssa mies on pettänyt.
Heidän suhteensa siis ei alkaisi petoksella. - .......
Kunnioita! kirjoitti:
Oletanpa, että itseensä ihastunut aloittaja on niitä, jotka eivät tiedä, mutta luulevat niin kovin paljon... Siksi sanoin _mielikuvaan_... Kannattaa kunnioittaa toisten liittoja, sen vain sanon.Mitä sä oikeen vopuhotat? Eihän toi alottaja puhu mistään tietystä tapauksesta tai itsestään. Mistä sinä sellasta päättwelit? Minusta toi ketjun alotus on pikemminkin yleinen. opettelisit nyt ekana lukemaan ja alkaseit sitten vasta mesomaan.
- sitä...
elää kirjoitti:
epätyydyttävässä parisuhteessa. Moni varattu on ihastunut toiseen. miksiköhän?
vasta pettää sekä itseään, että kumppaniaan, jos pysyttelee parisuhteessa, vaikka on ihastunut/rakastunut toiseen.
- siinä pettää
sitä... kirjoitti:
vasta pettää sekä itseään, että kumppaniaan, jos pysyttelee parisuhteessa, vaikka on ihastunut/rakastunut toiseen.
ja loukkaa kolmea ihmistä: itseään, kumppaniaan ja sitä jota (muka) rakastaa.
- Vouh
....... kirjoitti:
Mitä sä oikeen vopuhotat? Eihän toi alottaja puhu mistään tietystä tapauksesta tai itsestään. Mistä sinä sellasta päättwelit? Minusta toi ketjun alotus on pikemminkin yleinen. opettelisit nyt ekana lukemaan ja alkaseit sitten vasta mesomaan.
Itsehän siinä vouhotat. Kyllä nyt jollakin muulla taitaa nuo taidot olla vähän hukassa...
- :)))
Kunnioita! kirjoitti:
Oletanpa, että itseensä ihastunut aloittaja on niitä, jotka eivät tiedä, mutta luulevat niin kovin paljon... Siksi sanoin _mielikuvaan_... Kannattaa kunnioittaa toisten liittoja, sen vain sanon.ettet vaan olis jonkun mustasukkainen,petetty tai jätetty piukkispuoliso
- :):):)
Aamun piristys :):)
Tämä aihe saa aina täällä hymyilemään. Jokainen
tietää niin pahkuran hyvin kaiken ja osaa kaiken.
Ja kuitenkin - elämä on niin monimuotoinen ja kummallinen joskus.Se ei aina mene käsikirjoituksen mukaan.
Elämällä on joskus tapana yllättää.
:):):)- mieltä.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ihastuminen ei riitä parisuhteen rikkomiseen. En voi tuntea tuntemattomaan ihmiseen niin suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta, että heittäisin sen takia kaiken muun menemään.
- "mammamyy"
mieltä. kirjoitti:
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ihastuminen ei riitä parisuhteen rikkomiseen. En voi tuntea tuntemattomaan ihmiseen niin suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta, että heittäisin sen takia kaiken muun menemään.
Joo,kokemuksesta voin minäkin sanoa,että ihastuminen toiseen ei aina tarkoita suhteen loppumista.Koville otti itselläkin,mutta elämä jatkuu...En ollut suunnitellut ihastua "häneen",mutta toisin kävi.Hirveä tunteiden ryöppy yllätti!!!Mitään ei tapahtunut välillämme,mutta kerroin tunteistani...mitä kadun vieläkin!!!!Oma suhde on ollut aina kunnossa.
- ei ole
varatulle niin kauhean helppo. Ehkä hän haluaa olla varma niin omista kuin toisen tunteista. Ei kaikki varatut etsi hetken hurmaa ja jännitystä vieraasta sylistä. En minä ainakaan.
- vaan itse
kävele onnesi ohitse?
- onenensa ohi
osa tekee vaihtokaupat ja elää elämänsä onnellisena loppuun asti :)
- ; (
Erään "ohikävelijän" suusta olen kuullut, että hän ei ole sitoutunut puolisoon, vaan avioliittoonsa. Näin ollen hänelle ei ole tarvetta erota tunne-elämän heittelyiden, kuten rakkauden tai perustavaa laatua olevien pettymysten vuoksi. Surulliseltahan tuo kuulostaa, mutta jokainen elää tyylillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805