Eikö ikinä helpota..

Ei jaksas :(

Tää kakssuuntanen vie multa kohta järjen.. Nyt on alkanu tulla harva se päivä paniikkikohtauksia, huudan lapselle, viskon tavaroita, raivoan, ja loppu illan itken kun tulee morkkis siitä miten on käyttäytynyt.. Tai sitten on toinen ääripää, ja sekin on niin rankkaa kun valvoo vaan ja kokoajan pitää tehdä jotain ja ajatus laukkaa.. Menee välit ihmisten kanssa, välillä tuntuu ettei tarvitse ketään ja kaikki on loistavasti, samana iltana voi tulla kauhea paniikkikohtaus jota seuraa masennus.. Ja tätä rataa mennään.. Eikä ole ketään kuka ymmärtäisi, tai jolla olisi sama sairaus että voisi jutella.. Taas tuntuu ettei jaksa.. Jos menee hyvin, voi vaan odottaa milloin kaikki taas leviää käsiin.. Elämä on yhtä helvetin vuoristorataa ja anteeksi pyytelyä.. Enkä mahda itselleni mitään vaikka haluaisin.. :'(

8

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mermi

kanssa painiskelen: masennusta,hirveätä raivoa ja vihaa,välistä suurta onnen tunnetta. Ja ajatukset laukkaa ettei ilman unilääkettä pysty nukkumaan :-(
      Vasta elämäni ensimmäinen muutaman viikon kestänyt sekamuotoinen jakso ja nyt jo tuntuu ton jaksamisen kanssa olo ihan hirveältä. Toki ennen tätä jaksoa oli yli puoli vuotta kestänyt vakava masis, joten eihän se ihme olekkaan, jos on ihan "puolikuollut" olo.
      Mutta samaa asiaa kyselen kuin edellä, onko mitään lisäkeinoja runsaan lääkityksen lisäksi, jotta toi "nuppi" pysyis kasassa?

• Oinaski

Muutama rutiini päivässä,joista selviytyy niin masiksessa kuin maniassakin.Minulla on kotieläimiä,joten eläinten hoito aamuin illoin,oma ruokailu ja päiväkahvi.Näistä kun selviän,niin voin sanoa itseäni ihmiseksi.Loppuaika meneekin maatessa tai touhottaessa tai sekamuotoisesti ahdistuen.

• Ei jaksas :(
        Oinaski kirjoitti:

Muutama rutiini päivässä,joista selviytyy niin masiksessa kuin maniassakin.Minulla on kotieläimiä,joten eläinten hoito aamuin illoin,oma ruokailu ja päiväkahvi.Näistä kun selviän,niin voin sanoa itseäni ihmiseksi.Loppuaika meneekin maatessa tai touhottaessa tai sekamuotoisesti ahdistuen.

Mulla ei ainakaan rutiinit auta,koska mulla on vauva jonka kanssa päivät on yhtä rutiinin toistoa vaan! Mutta tuo lääkitys mua on alkanu mietityttää, onko teillä millaset lääkitykset? Mulla oli 10mg cipralex aamuisin, 100mg ketipinor iltaisin. Tarvittaessa nukahtamiseen käytin opamoxia tai tenoxia. Näillä mentiin pitkään, mut nykyään mun aamuannos on 15mg, jonka oon aiemminki kokenu liian suureks (oon melkeen kokoajan ihan maaninen tai kuitenki liian touhukas enkä saa nukuttua/tarvii unta. Tällä hetkellä pitäs syyä maanisuutta tasaamaan 25mg ketipinoria kahesti päivässä ilta-annoksen lisäks,mut se tekee musta liian väsyn ja voimattoman - ihan zombin! Jotenka nyt syön 15mg cipralexia, illalla 100mg ketipinoria, lisäks päivällä 2-3kpl diapamia, välillä propralia ja opamoxia lisäks kauheisiin kohtauksiin.. Syönkö mä liikaa lääkkeitä, liian vähän, vai mikä tässä mättää?! Mun mielialat heilahtelee ihan päivän aikanakin, aamusta iltaan voi olla loistava olo (liian loistava) ja illalla tulee kohtaus jonka seurauksena masennnus jne. tätä rataa ei jaksas!!liian rankkaa olla joko ihan sekona menossa paikasta toiseen, höpöttää mitä sattuu, ja nytkii pitäs jo olla nukkumassa mut mä en osaa vaan lopettaa tätä kirjottamista vaik pitäs! ihan sairas olo. eikä osaa ulkopuolisille ees selittää mikä mua vaivaa... :(

• on ystäville
        Ei jaksas :( kirjoitti:

Mulla ei ainakaan rutiinit auta,koska mulla on vauva jonka kanssa päivät on yhtä rutiinin toistoa vaan! Mutta tuo lääkitys mua on alkanu mietityttää, onko teillä millaset lääkitykset? Mulla oli 10mg cipralex aamuisin, 100mg ketipinor iltaisin. Tarvittaessa nukahtamiseen käytin opamoxia tai tenoxia. Näillä mentiin pitkään, mut nykyään mun aamuannos on 15mg, jonka oon aiemminki kokenu liian suureks (oon melkeen kokoajan ihan maaninen tai kuitenki liian touhukas enkä saa nukuttua/tarvii unta. Tällä hetkellä pitäs syyä maanisuutta tasaamaan 25mg ketipinoria kahesti päivässä ilta-annoksen lisäks,mut se tekee musta liian väsyn ja voimattoman - ihan zombin! Jotenka nyt syön 15mg cipralexia, illalla 100mg ketipinoria, lisäks päivällä 2-3kpl diapamia, välillä propralia ja opamoxia lisäks kauheisiin kohtauksiin.. Syönkö mä liikaa lääkkeitä, liian vähän, vai mikä tässä mättää?! Mun mielialat heilahtelee ihan päivän aikanakin, aamusta iltaan voi olla loistava olo (liian loistava) ja illalla tulee kohtaus jonka seurauksena masennnus jne. tätä rataa ei jaksas!!liian rankkaa olla joko ihan sekona menossa paikasta toiseen, höpöttää mitä sattuu, ja nytkii pitäs jo olla nukkumassa mut mä en osaa vaan lopettaa tätä kirjottamista vaik pitäs! ihan sairas olo. eikä osaa ulkopuolisille ees selittää mikä mua vaivaa... :(

yrittää selittää mitään koska ne ei ymmärrä tätä sairautta. Olen sen itse omakohtaisesti kokenut. Aikoinaan kun olin tosi pahassa jamassa kaikki ystävät kaikkosivat ja jäin yksin. Olin silloin myös naimisissa ja myös vaimo jätti. Eli silleen..Nyttemmin myös tosi ystävät ovat kuitenkin palanneet. Itse otin heihin yhteyttä ja vastaanotto oli hieno! Juteltiin sairaudesta ja he kertoivat että näkivät kuinka vaikeata minulla oli ja he eivät osanneet käsitellä asiaa joten vetäytyivät. En ole vieläkään kunnossa ja taistelen päivästä toiseen sairauteni kanssa

• tätä lääkettä

lamictal ketipinor lito. ainakin minulla on auttanut ja elämä on tasasempaa, vielä kun saisi voimaa elämiseen. Työn alla..

• Ei jaksas :(
        tätä lääkettä kirjoitti:

lamictal ketipinor lito. ainakin minulla on auttanut ja elämä on tasasempaa, vielä kun saisi voimaa elämiseen. Työn alla..

Mulla rajoittaa lääkkeitä se kun olen pienen lapsen yh, eli en voi liian lamauttavia käyttää kun pitää olla toimintakunnossa kokoajan.. toisaalta tämä toinen ääripääkään ei ole lapsen kannalta hyvä.. en jaksa keskittyä häneen kun teen kymmentä asiaa yhtäaikaa... Ja en tiedä miten tämän voisi edes selittää ystäville! "joo jos joskus huudan ja raivoan, tai joskusolen sellainen ja sellainen niin se johtuu siitä että..." jotenki tuntuu tyhmälle:( :( ja en enää tiiä millon oon normaali ja pelkään että menetän loputkin läheiset käytökselläni...

• Mermi

lääkityksenä aamulla 200mg Ketipinoria ja illalla 400mg samaista lääkettä. Tarvittaessa voin ottaa lisää Ketipinoria 25mg,korkeintaan 8 kpl / päivä. Tenox menee säännöllisesti iltaisin, muuten en nuku kuin pari tuntia öisin.

Aamulääkkeen jälkeen tulee jossain vaiheessa kaikenvoittava väsymys - noin puolen tunnin päästä, mutta se menee ohi. Illasta saakin sitten jo väsyttää.

Olo on kuin Zombilla aina välistä, mutta tossa aiemmin oli niin rankka sekamuotoinen jakso - mielialat meni ympäri vuorokauden ylös ja alas, kymmeniä kertoja / vrk. Joten oli jo psyykkisesti niin rankka olo, verenpainelääkitystäkin piti lisätä, että onneksi saavutettiin edes tämä Zombi-olotila, huh-huh...

• tasaa minulla

hyvin. 2x500mg illalla ja Seoquelia,saa nukkua ja aamulla on toimintakunnossa. Jos yöllä joutuu heräämään, väsyttää mutta ihan realiteeteissa on mieli. 2-suuntainen tarvitsee hyvän lääkityksen, tämä on vakava tauti!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      182
      13660
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4950
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      155
      3728
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe