älä keskustelematta jätä.
Hyvä lause jonka kuulin tänään. Oli kyseessä ryhmätyötä käsittelevä luento. Siinä tuli esille paljon sellaista joka sopii tänne palstalle myös.
Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä asiasta, henkilökohtaisuuksiin ei koskaan saa mennä, vaan pysyä keskusteltavana olevassa asiassa.
Henkilökohtaisuuksiin menoa pitää välttää vaikka ne erilaiset mielipiteetkin... kiivaassakin keskustelussa ovat törmäyslinjalla. Ei pidä ryhtyä pilkkaamaan tai solvaamaan sitä jolla se erilainen mielipide tai katsantokanta on. Ei myöskään koskaan saa väkisin ajaa sitä omaa kantaansa asiasta, vaan kuunnella ja tarkastella sitä erilaista ehdotusta/mielipidettä....josko siinä kumminkin olisikin jotakin hyvää.....vaikka se on täysin erilainen kuin se oma mielipide.
Tee sitä taikka tätä
15
1395
Vastaukset
- Pukeli 1
Monenlaista kampittajaa täältä löytyy, vaan kumoon ne eivät saa kuitenkaan.
Tuli paljon uutta ajateltavaa, jota tuolla kuulin tänään.
Henkilökohtaisuuksista ja pilkkaamisesta keskusteltiin paljon. Niitä on melkein aina joka yhteisössä ja työporukassa.
olisi maailma, jos itsekukin olisi vain täysin oikeassa ja toiset täysin väärässä :)
Asenteissa on paljon korjattavaa. Olisi kamalaa olla aina oikeessa....! Vaikka en juurikaan ole koskaan........sanoo mieheni, ja hänhän sen parhaiten tietää;))))
umalehtinen kirjoitti:
Asenteissa on paljon korjattavaa. Olisi kamalaa olla aina oikeessa....! Vaikka en juurikaan ole koskaan........sanoo mieheni, ja hänhän sen parhaiten tietää;))))
pitää ainakin antaa luulla noin ;))
Ja asenteista: vänkääminen, jänkkääminen ja vanhojen kaunojen pito elossa tuntuu olevan tosi tärkeä juttuhinski kirjoitti:
pitää ainakin antaa luulla noin ;))
Ja asenteista: vänkääminen, jänkkääminen ja vanhojen kaunojen pito elossa tuntuu olevan tosi tärkeä juttuNyt mä JÄRKYTYIN...jokuko jaksaa miettiä vanhoja kaunoja...vuodesta toiseen????
davalyan kirjoitti:
Nyt mä JÄRKYTYIN...jokuko jaksaa miettiä vanhoja kaunoja...vuodesta toiseen????
oikeasti, se voi olla ihan harrastus. :)
luento. Omassa aika isossa työyhteisössä huomaa että ne jotka kiivaimmin ajavat omaa kantaansa ja näkemystään asioista, eivät välttämättä suinkaan ole niitä, jotka ovat kaikkein varmimpia ja kokeneimpia tai joilla on parhaat perustelut, pikemminkin ihan päinvastoin. Olen oppinut tosi paljon muutamalta, vaikka olen valovuosia heidän jäljessään kaikin tavoin, joilla on todella laaja kokemus, paljon tietoa ja hyvä kokonaisuuksien hallinta. Nämä muutamat pysyvät aina ASIASSA, henkilökohtaisuuksiin mennään vain kehuja annettaessa, he antavat kaikille mielipiteille tilaa ja ottavat jokaisen yhtä vakavasti, olipa aloittanut työt eilen tai 20 vuotta sitten. He osaavat palavereja yms. johtaessaan käyttää kaikkein "noloimmalta" tuntuvat kysymykset tai mielipiteetkin siten että ihan kaikilla on mahdollisuus oppia niistä, ja konkareillakin on mahdollisuus pohtia uudelta kannalta asioita joita on ehkä pitänyt itsestäänselvyytenä.
Selväähän on että kun missä tahansa yhteisössä saa hyväksyntää ja tuntee että otetaan vakavasti vaikka ehkä tuntuu joskus että joutuu kysymään "tyhmiä" kysymyksiä, tai esittämään mielipiteen joka saattaa olla vallitsevien käytäntöjen vastainen, niin silloin itsetunto nousee ja uskaltaa jatkossakin kertoa omat mielipiteensä. Silleenhän työyhteisö ja mikä tahansa muukin yhteisö kehittyy, että kukin uskaltaa tuoda baanalle uusia ehdotuksia, ilman pelkoa siitä että joutuu pilkan kohteeksi jos toiset eivät ole samaa mieltä. :)heitti mielenkiintoisen esimerkin. Kyseessä oli työyhteisö, jonka piti säästää kuluissaan paljon.
Nokkela johtaja nappasi mukaan kaikki työyhteisön jäsenet. Kaikkia kuunneltiin ja mietittiin yhdessä miten hommat hoituisivat parhaimmin. Yhteisössä toista työtä tekevä näkee joskus paremmin kuin se joka sitä omaa sarkaansa tekee, mitä voisi karsia, ettei tulisi päällekkäisiä hommia. Säästö oli kuulemma merkittävä.
- Pukeli 1
täällä eilenkin näytti olevan melkoinen melske ja pauke, heh.
Toisenkautta on hyvä, että on tällainen kanava missä voi sättiä ja rienata silloin, kun se päivä on, että täytyy, jää joku paha teko tekemättä siellä kotona.
Tuo myös joskus ihmetyttää, esim. sinuun kohdistuva ilkeily, kuinka pinna kestää, ettet koskaan vastaa "tulta päin" ja samalla mitalla. Eihän Uma ole niin, että se päivittäinen satsi on saatava? - arkipiru
kuunnella muidenkin mielipiteet mutta ei niitä vakavasti kannata ottaa, varsinkaan jos ne ratkaisevasti omista ajatuksista eroavat ;))
- kusta
Toihan on muokattu tosta: " tuli sitä taikka tätä älä vetämättä jätä", lukee aika monen vessan seinässä.
- simmottis
kekkasis uma eilennii
- ?
Olisi hienoa jos viimeinkin itse alkaisit noudattamaan kyseistä ajattelumallia ja lopettaisit muiden ihmisten pilkkaamisen elleivät he ajattele asioista sinun laillasi.
- oppisit edes jotain
Oliko sulle ihan uutta asiaa??? Et sitte vielä tohon ikääs oo ehtinyt tuollaista asiaa tiedostaa?
Kauanko sulla menee ennekuin sisäistät myöskin tuon nyt kuulemasi " VIISAUDEN " ? Et ainakaan vielä ole sisäistänyt tuota, sama v*ttuilu ja henk.kohtaisuuksiin menot taholtasi jatkuvat, jatkuvat, jatkuvat. Kohdistuen jokaiseen palstalaiseen vuorotellen.
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057