Uutta tietoa kartoista

ajatelkaa taas

Helsingin raitiovaunulinjasto muuttuu 30.3. 2009.
Kaikille astro- ja spåralogeille tämä on merkittävä asia. Ihmisten luonne, käytös ja tulevaisuus muuttuvat.

20

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molemmat logiat

      jotka mainitsit ovat pelkkää fantasiaan taipuvaisten persoonallisuuksien ylläpitämää mielikuvitus hömppää. Huijareita olette kaikki.

    • very interesting

      Iltapäivälehdet ja miksei nettikin tuuttaa näitä "päivän horoskooppeja", jotka minun käsitykseni perusteella heiluvat aika hataralla pohjalla. Jos voisin jakaa yhden aurinkomerkin kolmeen osaa, niin sitten voisi yrittää edes jotain sinne päin "ennustusta", mutta ei pelkän aurinkomerkin 30 asteen sisällä. Tästäkö syystä usein astrologian harrastajat saavat törmätä tuttuun lausahdukseen; mä en usko horoskooppeihin. Lempivastaukseni on; en minäkään enää? Mitä sitten? (Tämä vain silloin, kun koen joutuvani riitaan, joka ei ole minun, vaan kyseisen henkilön oma sisäinen riita.)

      Jos kiinnostuu aidosta sporalogiasta, miettii sitä syvällisemmin, miksi joku entiteetti heijastaa tietynlaista energiaa ja sen myötä tiettyjä tapahtumia, tai miten kartalle sinetöity syntymähetki voi jättää oman persoonallisen leimansa fyysiseksi syntyneeseen sieluun, niin silloin huomaa pelkän ulkoa tankkaamisen hedelmättömäksi. Mitä pidemmälle oma tutkimukseni sporalogian parissa on edennyt, sitä enemmän olen alkanut miettiä tämän "tieteen" pohjaa, sitä mihin tämä kaikki perustuu. Yhtäkkiä olen huomannut tutkivani eri uskontoja, jälleensyntymistä, sielupareja, uskomuksia jne. Heitänkin ilmaan ajatuksen, onko sporalogia sittenkin vain yksi mielenkiintoinen tapa laajentaa omaa henkistä tietoisuuttaan? Paljon arkisemmin läsnäoleva kuin astrologian horoskoopit voivat olla. Tässä mielessä linjaston muutos ei TODELLAKAAN ole mikään yhdentekevä asia.

    • ikävä juttu heille

      Voisitko vielä selventää millä tavalla "Ihmisten luonne, käytös ja tulevaisuus muuttuvat"?

      Sporalogia tuntuu on omituiselta opilta jos pelkkä aikataulujen muuttuminen pistää koko homman uusiksi. Olivatko aiemmat aikataulut vääriä? Mikä todistaa että uudet aikataulut ovat oikeita?

      Astrologialle Helsingin raitiovaunuilla ei ole mitään merkitystä.

      • EX 66

        Milläs muka perustelet noita heittojas?

        Laitapas ensin todisteet, ettei spåralogia toimi, missä niitä olis?


      • vapaudu sinäkin

        vuosituhansia vanhasta astrologisesta saasteesta.
        Ei planeettojen asemalla syntymähetkeelä ole mitään merkitystä luonteeseen. Huvittavaa todeta että astrologit peräänkuuluttavat todisteita, joita heillä astrologiasta ole ensimmäistäkään esitettäväksi.


      • sisälukuna
        EX 66 kirjoitti:

        Milläs muka perustelet noita heittojas?

        Laitapas ensin todisteet, ettei spåralogia toimi, missä niitä olis?

        Sinulta meni punainen lanka hukkaan heti kättelyssä.


    • spåra

      Tarkoitatko siis että spåralogiaa ei voikaan harjoittaa ko.hetkellä voimassa olevien aikataulujen perusteella?

      Jos näin on asia, niin silloinhan kaikki spåralogia on epäluotettavaa, sillä onhan aina mahdollista että aikataulut jälleen muuttuvat joskus tulevaisuudessa.

      • Ulrikehamn

        ...et selvästikään itse harrasta Sporalogiaa ja mieluiten pysytteletkin sen ulkopuolella. Miten vain.

        Mutta jos sinua yhtään kiinnostaa päästä tuosta harhasta että Sporalogiassa väitetään sen ja sen Sporan tai aikataulun AIHEUTTAVAN jotain, niin mieti tätä, vaikka "mystistä" onkin:

        Sporien asemat siellä sun täällä ja suhteessa toisiinsa kuvastavat ajanlaatua. Aivan kuten kellon viisarit vain kertovat mitä kello on, mutta eivät aiheuta itse kyseistä aikaa eivät vaikuta ajankulkuun itse.

        Tekijän X vuoksi Spora 3 on siinä ja siinä merkissä, suhteessa se ja se johonkin toiseen Sporaan, ja samaan aikaan tapahtuu juttuja jotka omalta osaltaan kuvastavat tuolle X:lle ominaista ajan laatua. Aikataulujen sitovuus ja sporalogian luotettavuus onkin nähtävissä näin, mikä tekee siitä hyvinkin luotettavaa, jos osaa vain oikein tulkita asioita. Kaikki eivät osaa tai jäävät kiinni epäolennaisuuksiin, kuten sinäkin.

        Se ettei kukaan osaa kertoa mistä X johtuu onkin sitten se juttu minkä vuoksi Sporalogiaa ei vielä kukaan osaa kunnolla selittää eikä todistaa pysyvästi todeksi. Ilku mieluummin tätä, kuin sitä että kuvittelet Sporalogiasta jotain mitä se ei ole ja sitten nauraa rätkättelet sille kuvitelmallesi. Olkoon vain useimpien ihmisten harha, mutta harha se on kumminkin.

        Itse olettaisin näin. Jos ja kun joku päivä todistetaan että Sporat "vaikuttavat" kuitenkin jotenkin niin siitäpä sitten vain sitten niinkin. Itse en vielä siihen usko ja käsittääkseni Sporalogiassakaan ei yleisesti uskota.

        (Kertokoon joku lisää jos tietää.)


      • pistää koko homman uusiksi?
        Ulrikehamn kirjoitti:

        ...et selvästikään itse harrasta Sporalogiaa ja mieluiten pysytteletkin sen ulkopuolella. Miten vain.

        Mutta jos sinua yhtään kiinnostaa päästä tuosta harhasta että Sporalogiassa väitetään sen ja sen Sporan tai aikataulun AIHEUTTAVAN jotain, niin mieti tätä, vaikka "mystistä" onkin:

        Sporien asemat siellä sun täällä ja suhteessa toisiinsa kuvastavat ajanlaatua. Aivan kuten kellon viisarit vain kertovat mitä kello on, mutta eivät aiheuta itse kyseistä aikaa eivät vaikuta ajankulkuun itse.

        Tekijän X vuoksi Spora 3 on siinä ja siinä merkissä, suhteessa se ja se johonkin toiseen Sporaan, ja samaan aikaan tapahtuu juttuja jotka omalta osaltaan kuvastavat tuolle X:lle ominaista ajan laatua. Aikataulujen sitovuus ja sporalogian luotettavuus onkin nähtävissä näin, mikä tekee siitä hyvinkin luotettavaa, jos osaa vain oikein tulkita asioita. Kaikki eivät osaa tai jäävät kiinni epäolennaisuuksiin, kuten sinäkin.

        Se ettei kukaan osaa kertoa mistä X johtuu onkin sitten se juttu minkä vuoksi Sporalogiaa ei vielä kukaan osaa kunnolla selittää eikä todistaa pysyvästi todeksi. Ilku mieluummin tätä, kuin sitä että kuvittelet Sporalogiasta jotain mitä se ei ole ja sitten nauraa rätkättelet sille kuvitelmallesi. Olkoon vain useimpien ihmisten harha, mutta harha se on kumminkin.

        Itse olettaisin näin. Jos ja kun joku päivä todistetaan että Sporat "vaikuttavat" kuitenkin jotenkin niin siitäpä sitten vain sitten niinkin. Itse en vielä siihen usko ja käsittääkseni Sporalogiassakaan ei yleisesti uskota.

        (Kertokoon joku lisää jos tietää.)

        Etpä vaan sitten muistanut ottaa kantaa siihen väitettyyn aikataulujen muutoksen sporalogialle aiheuttamaan ongelmaan jota edellä käsiteltiin.


    • ajatelkaa taas

      Olen havainnut että raitiovaunuvarikon korjaamohenkilökunnan lakon aikaan syntyneet ovat huonoja käden taidoissa. Ne jotka syntyivät kun linja KB lakkautettiin eivät pärjää raha-asioissa.
      Minä kuulun tuohon ylempään ryhmään.

      • toimii,

        viralliset tilastot osoittavat, että pummilla spårissa matkustavat ovat epäsosiaalisempia kuin matkalipun lunastaneet.


      • merkitys:
        toimii, kirjoitti:

        viralliset tilastot osoittavat, että pummilla spårissa matkustavat ovat epäsosiaalisempia kuin matkalipun lunastaneet.

        Tärkeä huomio: nousevassa sporassa syntyvät henkilökontaktit ovat myönteisempiä kuin laskevassa sporassa syntyvät. Lisäksi vältä tilannetta jossa sporan etuteli on oppositiossa ja takateli konjuktiossa, vaihde on silloin kääntynyt telien välissä ja matka todennäköisesti keskeytyy ja myöhästyt töistä.


      • A horse with the name
        merkitys: kirjoitti:

        Tärkeä huomio: nousevassa sporassa syntyvät henkilökontaktit ovat myönteisempiä kuin laskevassa sporassa syntyvät. Lisäksi vältä tilannetta jossa sporan etuteli on oppositiossa ja takateli konjuktiossa, vaihde on silloin kääntynyt telien välissä ja matka todennäköisesti keskeytyy ja myöhästyt töistä.

        Moi, (vähän taas asiallisuutta keskustellun)

        Tämä ei ole mainos. Sporalogia elää, vilkas keskustelu todistaa siitä. Tuntuu kuitenkin siltä, että Nettiin tottuneet nuoret eivät välttämättä osaa aina etsiä suorimpia mahdollisia kanavia etsiä lisätietoa.
        -Sporalogia ei ole mekaaninen kysy-vastaa -kone.
        -Sporalogia on itsetuntemuksen väline.
        -Sitä ei voi ottaa haltuun nopeasti kuten ei mitään muutakaan, joka todella merkitsee jotain eikä ole pelkkää kulutustavaraa.
        -Opiskelu on välttämätöntä. Ei ole oikoteitä - jos on - ne vievät ongelmiin.
        -Sporalogiaa on monella tasolla alkaen viihteellisestä runkolinjasporalogiasta päätyen minne tahansa ihmisen olemuksen analyyseihin tai olemisen peruskerroksiin.
        -Sporalogiaa harjoittavat ammattimaiset ihmiset työkseen, heistä suurin osa asuu luonnollisesti Hgissä.
        -Ammattimainen työ maksaa rahaa.
        -Silti sporalogian etu on siinä, että se päästää luokseen jokaisen itsestään kiinnostuneen ihmisen. Kirjastoissa on tulkintakirjoja, joilla pääsee alkuun oman kartan ymmärtämisessä.
        -Pelkät transiittilistaukset, pysäkkiohitukset yms. eivät kerro ihmisen elämäntilanteesta paljonkaan ellei siihen sisälly oman peruskartan ymmärtämistä. Sama koskee koko sporalogiaa: se ei ole tekninen väline, joka tuottaa vastauksia liukuhihnalta. Se on itseensä tutustumisen symbolinen ja myyttinen tie.
        Aloittelijat kaikilla aloilla yleensä tarvitsevat opastusta. Siinä ei ole mitään pahaa, mutta siinä voi olla, että jää kiinni jonkun yksilön omalaatuisiin näkemyksiin eikä kuva täydenny.

        Love...

        W


    • Spåratar

      Raitiovaunu 10:n takasillalla tapasin mahdollisesti unelmieni miehen. Voisiko liitosta tulla kestävä, kun ympäristö oli seuraava:
      Tapaaminen sattui eilen klo 12:14. Vaunu oli nouseva, nousi Tilkan mäkeä Pikku Huopalahden suuntaan. Oli n. 2 min aikataulustaan jäjessä. Vaunussa naispuolinen kuljettaja ja miespuolinen tarkastajapari, joka edellisellä pysäkillä oli poistanut vaunusta ilman asianmukaista matkalippua matkustaneen humalaisen mieshenkilön.
      Ulkoilman lämpötila n.1.5 astetta Celsiusta.
      Tulkinnasta kiittäen: Spåratar

      • cursus publicus

        ..mutta sairaudet voivat iskeä jompaankumpaan, kulkihan 10 entisen sotilassairaalan läheltä-auts


      • ..tulkinnasta,
        cursus publicus kirjoitti:

        ..mutta sairaudet voivat iskeä jompaankumpaan, kulkihan 10 entisen sotilassairaalan läheltä-auts

        nyt mennään heti naimisiin, viis sairauksista!


    • Romano Entil

      Tällä palstalla jauhetaan koko ajan samoja asioita. Sporalogia on tärkeä uusi piristävä aihe. Kuka jaksaa viikosta toiseen miettiä jotain kaukaisia planeettoja tai sitä mikä on minkäkin aurinkomerkin kengännumero ja suosikkihahmo salkkareissa.

      Astrologiassahan planeetat eivät todellisuudessa ole enää niissä merkeissä joita luulemme (prekessio-ilmiö - katso vaikka Googlesta). Astrologia on kuitenkin selvinnyt tästä ihan näppärästi. Miksi ei sporalogia voisi tehdä samaa näiden aikataulujen kohdalla.

      Itse käytän mielelläni juuri Stadiumin pysäkkijakoa tulkintani viitekehyksenä vaikka muitakin voi hyödyntää oman maun mukaan. Muutokset aikatauluissa ja reittikartoissa voidaan helposti siis hallita näin. Kokonaisuushan tässäkin ratkaisee.

      Itse käytän Stadium pysäkkijaon kanssa myös seuraavia jakoja:

      a. Tasapysäkkijako (reitit on jaettu pituuden mukaan 12 yhtä suureen osaan, joihin merkitykset siirtyvät)

      b. Trooppinen pysäkkijako (reittikartta ja sen tulkinta vaihtelee vuodenajan ja -aikataulun mukaan)

      c. Retro-stadium (jossa reittikarttaa siirretään taaksepäin henkilön syntymäaikaan)

      Olen käyttänyt myös aputekniikkana VR-Concordia-sfääriä, jossa kartta on jaettu 30 asteen sektoreihin rautatieasemalta katsoen. Tutkin näin seutuliikenteen ja lähijunien suhdetta ja aspekteja sporiin, sillä jokainen sektori kuvaa omaa elämänaluettani ja henkisyyttäni. Transiitit eli pysäkkiohitukset ovat näissä todella haastavia samoin myös saapuvat ja lähtevät aspektit eri merkkien ja elementtien välillä rikastavat tulkintaa. Elementithän eivät aina ole siellä missä niiden pitäisi olla, sillä ne myöhästelevät. Tässä auttaa kuitenkin niiden korvaaminen laskennallisilla ja metafyysisillä olemuksilla, joita kartalle voi projisoida.

      Olen vahvasti sitä mieltä että sporalogiankin periaate "Niin alhaalla kuin ylhäälläkin" voi toimia ainakin symbolisen merkitysvastaavuuden tasolla.

      Sporalogiassahan nousumerkin ajankohta, eli elementin nousu maanpinnalle alitajunnan maanalaisesta merkityskentästä, alkaa toimia vasta myöhemmällä iällä ja kuvata sitä miksi ihminen todella oman olemuksena mukaan on kehittymässä.

      Aikataulujen pitämättömyys ei ole näin ongelma sporalogiassa, sillä kartalle projisoidaan elementtien metafyysiset vastineet laskennallisesti, esim. tasareittikartta-järjestelmän mukaan. Kyseessä on taitavalle tulkitsijalle itse asiassa rikkaus.

      Me sporalogit arvostamme myös tottakai tiedettä, ja kritiikiäkin kunhan sitä harjoittavat oikeat ihmiset ja oikella tavalla.

      Jos joku skeptikko väittää, että sporalogia on humpuukia, niin minä kysyn ylpeästi ja napakasti: "Kuinka paljon oikeastaan tiedät sporalogiasta ?"

      Jos joku väittää, että sporalogia ei toimi, niin minä vastaan: "Todista se !"

      • Giuseppe Cofeiini

        turiset, jos joku hyväksyy astrologian, ei ole mitään järkevää syytä kieltää sporalogian pätevyyttä.
        Eikä myöskään pidä väheksyä vanhaa viisautta, kahvinporoista ennustamista, joka on minun erikoisalaani. Tosin en ole vielä ehtinyt tutkimuksissani yhtä pitkälle kuin Romano sporalogiassa. Parhaillaan on tutkimukseni kohteena pannukarkeusjauhatuksen värin, tiheyden,
        suhteellisen kosteuden, Ph-arvon ja kofeiinipitoisuuden vaikutus mainitunlaatuista kahvia nauttineen tuleviin kohtaloihin.
        Suodatinjauhatus on vielä täysin tutkimatonta aluetta, mutta palaan asiaan kun tutkimukseni edistyvät.


      • Kristo Kristallius
        Giuseppe Cofeiini kirjoitti:

        turiset, jos joku hyväksyy astrologian, ei ole mitään järkevää syytä kieltää sporalogian pätevyyttä.
        Eikä myöskään pidä väheksyä vanhaa viisautta, kahvinporoista ennustamista, joka on minun erikoisalaani. Tosin en ole vielä ehtinyt tutkimuksissani yhtä pitkälle kuin Romano sporalogiassa. Parhaillaan on tutkimukseni kohteena pannukarkeusjauhatuksen värin, tiheyden,
        suhteellisen kosteuden, Ph-arvon ja kofeiinipitoisuuden vaikutus mainitunlaatuista kahvia nauttineen tuleviin kohtaloihin.
        Suodatinjauhatus on vielä täysin tutkimatonta aluetta, mutta palaan asiaan kun tutkimukseni edistyvät.

        älkääpä Te arv. astro-, spåra- ja kahvinporologit unohtako vanhaa kunnon kristallipalloa. Kun pallon pinnan hiontatarkkuus, lasiaineksen taitekerroin, valaistus ja suotuisa tuuri on kohdallaan ennuste pallom pinnalla on selvä kuin Aurinko konjunktiossa !


    • i.x.h.x

      - sporalogia perustuu hermeneuttiseen oivallukseen ja tulkintaan se on autopoeettinen (!?!) kieli,joka kehittyy sitä mukaa kun sitä käytetään ja siitä puhutaan. kysymys on relaatioista kielen sisällä ei niinkään varsinaisista suhteista ulkoiseen maailmaan. sporaogian kritisoijat ovat olleet jo pitkään pahasti pihalla,kun eivät tätä humanisteille itsestään selvää asiaa ole tajunneet.-

      katsokaa vaikka:

      Pysäkki Numero
      0 Eläintarha 1171445
      1 Auroran sairaala 1180443
      3 Kansaneläkelaitos 1140441
      4 Töölön halli 1140439
      5 Ooppera 1140437
      7 Töölöntori 1140449
      9 Apollonkatu 1130443
      11 Sammonkatu 1130441
      12 Kauppakorkeakoulut 1130439
      13 Luonnontiet.museo 1130437
      16 Lasipalatsi 1020443
      18 Ylioppilastalo 1020446
      19 Aleksanterinkatu 1020448
      20 Senaatintori 1020450
      22 Kauppatori 1030424
      23 Eteläranta 10 1030426
      24 Olympialaituri 1090415
      25 Kaivopuisto 1070417
      26 Neitsytpolku 1070419
      26 Kapteeninkatu 1070421
      27 Eiran sairaala

      numerologisen tulkintakehyksen sisään/oheen nousee aivan oma myyttinen maailmansa,joka täynnä viittauksia tarustoihin ja uskontoihin,ihmiskunnan erilaiseen arkkitypologiaan (ja tämä on vasta yksi exämppeli- rikasta,rikasta on koko sporal.)


      VRT. Eläintarha,Apollonkatu,Sammonkatu,Olympialaituri,Neitsytpolku
      (=eläinrata,Kreikan jumaltaruston Apollo,Kalevalan Sampo,Olympos-vuori,Neitsyen tähtikuvio)

      tästä huomaa jo aloittelijakin hahmon ja tulkintasuuntia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe