Onko todellakin oikeus valvojalle maksaa 2% putkiremontin kokonais budjetista?eikä uusita kuin käyttövesijärjestelmä...tuntuu isolta summalta..
putkiremontti ja valvoja
4
961
Vastaukset
- osakass
Ihan kohtuullisella summalla olette saaneet valvonnan.
Kohde lienee pääkaupunkiseudun ulkopuolella, koska pk seudulla tuo 2% ei riitä.
Valvoja on todella tärkeässä roolissa putkiremontissa. Urakan valvojaa ei koskaan tulisi valita ainoastaan hinnan perusteella. - hankala hall jäsen
hinta tuntuu mutu-tuntumaan pohjautuen kohtuulliselta.
olen innokas kuulemaan kuinka teillä valittiin putkirempan valvoja ?
oulun isännötisijä on sitä mieltä että valittu urakoitsija valitsee valvojan. itse maallikkona hallituksen jäsenenä näen siinä suuren eturistiriidan. urakkaahan silloin valvoisi urakoitsijan valvoja.
mutta tällaista menettelytapaa oulun isännöitsijä hallitukselle esittää.- putkilossa
Ensiviikolla yhtiökokous ..on esityslistassa kuluissa tuo ns.menoerä.Ei ole vielä valittu valvojaa..isännöitsijä vaihtoehtona?ainakin yhden asukkaan mielestä isännöitsijä ajamassa meitä konkurssiin..huhhuh..Toivottavsti saavat suunsa auki kokouksessa..ristiriitaiselle tuntuisi jos tekijä sais valita valvojan..en suostuisi moiseen..itsellänikin ilo(suru)kuulua hallitukseen...mielestäni kyllä meillä yhteistyö kykyinen ja asiantunteva isännöitsijä!
- sotkea asioita.
putkilossa kirjoitti:
Ensiviikolla yhtiökokous ..on esityslistassa kuluissa tuo ns.menoerä.Ei ole vielä valittu valvojaa..isännöitsijä vaihtoehtona?ainakin yhden asukkaan mielestä isännöitsijä ajamassa meitä konkurssiin..huhhuh..Toivottavsti saavat suunsa auki kokouksessa..ristiriitaiselle tuntuisi jos tekijä sais valita valvojan..en suostuisi moiseen..itsellänikin ilo(suru)kuulua hallitukseen...mielestäni kyllä meillä yhteistyö kykyinen ja asiantunteva isännöitsijä!
Tuo 2% urakkasummasta kuulostaa isännöitsijäntoimiston perimältä palkkiolta ison urakan aiheuttamasta ylimääräisestä työstä. En ole tietoinen että se sisältäisi varsinaista rakennusaikaista valvontaa, ainakaan isännöitsijää en sellaiseen hommaan laittaisi.
Urakan valvoja on normaalisti vähintään rkm tai insinööritasoinen kaveri eikä ole tavatonta että suunnittelija toimii myös valvojana.
Mutta kysymällä tämäkin asia selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117