Kävin AA:ssa

juova päihdeterapeutti

Pakko myöntää, että oli vaikea avautua ongelmastaan entisille asiakkaillensa. Kun on vain tottunut hoitamaan muiden päihdeongelmia. Oli vaikeaa asettautua päihdeongelmaisen rooliin. Se päihdeterapeutti minussa koitti kovasti kusettaa ja keksiä selityksiä.

Jännitti myös se, miten minut otetaan vastaan siellä. Tämä oli varmaan se syy miksi aion jatkaa käymään tapaamisissa. Ensimmäistä kertaa ymmärsin totaalisesti, miksi vertaistuki on niin tehokasta. Minut otettiin ikään kuin veljeskuntaan jäseneksi.

Kukaan ei "kuittaillut" tyyliin: miksi päihdeterapeuttii tulee tänne?

Korkki on pysynyt kiinni ja pysyy. Ei tässä jaksa nyt kaikkea selittää, mutta aion jatkaa käymistä. Vaikka tulisi relapseja.

9

839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia

päivä kerrallaan vaikka mikä tulis vastaan.
      sen verran jaksaa vaikka painia jääkarhun kans.

päivän paras asia toi mitä kirjoitit, niin totta ja positiivista.

se on osaltaan vertaistukea ja kannustavaa tätä lukeville ja omaa holistin asemaansa vielä hahmottaville :)

• Henk.k

Voimia hyvässä päätöksessä. Itsellä 5 kk täys nolla promillet. Antabus kainalosauvana, joka aamu on mukava herätä uuteen aamuun.

• Spriten_voimalla

Ja kirjoittele meille tänne kokemuksistasi. Minua ainakin auttaa toisten kokemuksista lukeminen. Kaikkea ei voi yksin ymmärtää, koska jotkut asiat avautuvat vasta toisten kertomana. Olen löytänyt monta uutta puolta itsestäni lukemalla täällä toisten juttuja.

Olen iloinen, että minä vielä opin. Tämä ei ole turhaa. Minulla on vielä elämää edessä ja se tuntuu mukavalta - raittiina :)

• kaffeemuki

Hieno kuulla, että ryhmään meneminen tuntui oikealta ratkaisulta. Siellä ei tosiaan kuittailla kenellekään, kaikki ovat vapaaehtoisesti mukana ja saman asian takia.

• voipytty

rohkeasta askeleesta ja lisää raittiita päiviä yksi kerrallaan. Kunhan vielä käyt jonkin aikaa palavereissa ja liityt joukkoomme, huomaat millaisia eroja on vertaistuessa ja ammattiavussa. Kummassakin on omat vahvuudet ja heikkoudet.
      Toivotan sulle menestystä myös työssäsi ja kaikissa toimissasi.

P.S. Tulevatko relapsit omista ajatuksista vai toisilta ihmisiltä? Sana on näet mulle tuntematon.

• juova päihdeterapeutti

Tarkoittaa siis takapakkia raittiuden tiellä.

• samaa mieltä

Keskustelu siistitty hyvä.

• tämän palstan

kirjoittelua ja juoppojen raitistumisia? Elämäsi on kai ruvennut menemään parempaan suuntaan.

• Toinen Päihdeterapeutti

Olen AA:n jasen jo vuosien takaa.
      Ohjaan potilaitani AA:n piiriin.
      Omassa kotiryhmässäni on mukana monia entisiä potilaitani, nykyisin AA-tovereitani.

Joten kyllä se toimii!

Toinen Päihdeterapeutti

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe