En ole löytänyt tietoa, joten osaisiko joku täällä auttaa.. haluaisin tietää mitä eroa on psykologialla ja kehityspsykologialla.
Sen tiedän ,että jos lukee kehityspsykologiaa ei saa psykologin oikeutta muuta kuin pääsykokeen kautta..eli mitä tämä sitten tarkoittaa? Millaiset ne pääsykokeet sitten ovat??
Kiitos Sinulle joka viitsit vastata!
psykologian alojen erot
4
807
Vastaukset
- ihmettä...
opetetaanko kehityspsykologiaa erillisenä aineena ja missä, jos näin on? Itse olen luullut tähän asti kehityspsykologiaa vain yhdeksi psykologian aihealueeksi, en erilliseksi aineeksi.
- ihan
Uteliaisuudesta oli pakko selvittää tätä. Näemmä Jyväskylän yo:ssa voi opiskella kehityspsykologiaa. Sivuilla näytti lukevan että kandiin asti tutkinnot ovat samanlaiset muutamia kurssipoikkeuksia lukuunottamatta (kehityspsykassa kun ei ole oikeutta ammattiopintoihin). Maisterivaihe onkin sitten ilmeisesti täysin erilainen.
Siellä JYUn sivuillahan on aika selkeästi sanottu erot. Kehityspsykologiaa pääaineenaan lukenut yhteiskuntatieteiden maisteri ei voi saada psykologin pätevyyttä. Psykologin ammattinimike ja työ kun ovat suojattuja. Pääsykokeilla varmaan tarkoitetaan, että on haettava sisään psykologiaan ja sitä kautta saa oikeuden opiskella ammattiopintoja, jota kautta voi päästä psykologiksi.- näin...
Lisäksi pitää vielä mainita, että tietysti itse psykologiassa voi valita paljon kehityspsykologian kursseja... suuntautua siihen. Jolloin sitten saisikin sen laillisen pätevyyden toimia psykologina.
Kannattaa miettiä, kumpaa haluaa.
- opiskelijan retale
Joo, tosiaan olkaa tarkkoja noista psykologian sovellutuksista. Muistaakseni Lapin yliopistossakin on mm. johtamisen psykologiaa.
Näiden hyödyllisyys on kuitenkin aika vähäistä, kun oikeita hommia ei voi kuitenkaan tehdä.
Yleisesti kun puhutaan psykologian opiskelusta, niin tarkoitetaan oikeaa psykaa, tutkintoa joka johtaa Psykologian Maisteri - ja psykologi arvonimeen. Erotuksena juuri kehityspsykasta, sosiaalipsykologiasta tai tuosta johtamisen psykologiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282557- 1182176
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1031861- 1231852
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.101584Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161421172Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu221042Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987