En ole löytänyt tietoa, joten osaisiko joku täällä auttaa.. haluaisin tietää mitä eroa on psykologialla ja kehityspsykologialla.
Sen tiedän ,että jos lukee kehityspsykologiaa ei saa psykologin oikeutta muuta kuin pääsykokeen kautta..eli mitä tämä sitten tarkoittaa? Millaiset ne pääsykokeet sitten ovat??
Kiitos Sinulle joka viitsit vastata!
psykologian alojen erot
4
809
Vastaukset
- ihmettä...
opetetaanko kehityspsykologiaa erillisenä aineena ja missä, jos näin on? Itse olen luullut tähän asti kehityspsykologiaa vain yhdeksi psykologian aihealueeksi, en erilliseksi aineeksi.
- ihan
Uteliaisuudesta oli pakko selvittää tätä. Näemmä Jyväskylän yo:ssa voi opiskella kehityspsykologiaa. Sivuilla näytti lukevan että kandiin asti tutkinnot ovat samanlaiset muutamia kurssipoikkeuksia lukuunottamatta (kehityspsykassa kun ei ole oikeutta ammattiopintoihin). Maisterivaihe onkin sitten ilmeisesti täysin erilainen.
Siellä JYUn sivuillahan on aika selkeästi sanottu erot. Kehityspsykologiaa pääaineenaan lukenut yhteiskuntatieteiden maisteri ei voi saada psykologin pätevyyttä. Psykologin ammattinimike ja työ kun ovat suojattuja. Pääsykokeilla varmaan tarkoitetaan, että on haettava sisään psykologiaan ja sitä kautta saa oikeuden opiskella ammattiopintoja, jota kautta voi päästä psykologiksi.- näin...
Lisäksi pitää vielä mainita, että tietysti itse psykologiassa voi valita paljon kehityspsykologian kursseja... suuntautua siihen. Jolloin sitten saisikin sen laillisen pätevyyden toimia psykologina.
Kannattaa miettiä, kumpaa haluaa.
- opiskelijan retale
Joo, tosiaan olkaa tarkkoja noista psykologian sovellutuksista. Muistaakseni Lapin yliopistossakin on mm. johtamisen psykologiaa.
Näiden hyödyllisyys on kuitenkin aika vähäistä, kun oikeita hommia ei voi kuitenkaan tehdä.
Yleisesti kun puhutaan psykologian opiskelusta, niin tarkoitetaan oikeaa psykaa, tutkintoa joka johtaa Psykologian Maisteri - ja psykologi arvonimeen. Erotuksena juuri kehityspsykasta, sosiaalipsykologiasta tai tuosta johtamisen psykologiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492478Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on602228- 492035
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2101738Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681650- 201610
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok891437Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s151419Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121370Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191354