ja syyt ovat seuraavat
1) näin en enää pahentaisi seurakuntaa
2) koska olen niin suuri syntinen
3) ja tämän tähden tunnen olevani hylkiö
4) niin että mennään vain ohi eikä tulla juttelemaan
5) puhumattakaan että pyydettäisiin kylään tai
6) että meille tultaisiin kylään/seuroihin
7) huomaan myös ettei lapsiani kiinosta seuroissa käynnit,
8) vaikka seurat ovat itselleni olleet erittäin tärkeät, tähänsaakka, ehkäpä
9) seurat ovat olleet liian tärkeät minulle
10) ja lapsilla on sitten vastareaktiota seuroihin lähtöön
11) koska heilläkään ei ole siellä kunnon ystäviä
12) vaan lapsilla on maailmasta ystäviä
13) ja myös itseäni maailma kovasti houkuttaa
14) liekkö minussa sittenkin maailman rakkautta
15) sillä huono olen ollut uskoani tunnustamaan
16) ehkäpä siksi etten tiedä itsekkään olenko edes uskomassa
17) halua minulla kumminkin olisi uskoa
18) mutta tekoja ei vaan löydy
19) mutta syntiä löytyy sitäkin enemmän, minussa
20) ja jokapäivä tuntuu syntihoukutukset vain kasvavn
21) en tiedä mitä mä perheeni kanssa tekisin, koska
22) tunttuu että oomme täällä aivan yskinäisiä piruja
23) kuuleeko kukaan!
Taidan lopettaa
16
936
Vastaukset
- omasta elämästä, älä uikuta!
Mene www.hakomaja.net sivulle ja lue Askeleet irti
SRK-Lestadiolaisuudesta- mielenkiintoiset
sivut meni koko ilta kun kahlasin läpi.
- maij
Viestisi oli puhutteleva. Olet rehellinen ihminen. Sydämessäsi on kaipaus Jumalan puoleen. Se kaipaus on Jumalan itsensä synnyttämä. Kuuntele sitä kaipausta, älä työnnä sitä syrjään. "Joka isoaa ja janoaa vanhurskautta, hänet ravitaan."
Mitä jos pitäisitkin seurataukoa? Mutta et taukoa yhteydestä Jumalaan. "Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Esim. oma hiljainen raamatunluku, rukous ja virren veisaaminen voi olla Hänen tykönsä tulemista. Tai jos et saa omaa aikaa tällaisiin hetkiin, pieni lyhyt rukoushuokaus: Rakas Jumala, olen tässä, näet ja tunnet minut, auta ja johdata minua ja perhettä joka hetki. Se on siinä, rukous ja yhteys. Isän Jumalan rakastavaa läsnäoloa arkeesi.- kannetaan yhdessä
yhteisestä sopimuksesta hänen asiansa Jumalalle tiettäväksi ja sen tiedän, minkä kaksi maanpäällä sopii, sen Hän on luvannut antaa vastauksen.
Todella nöyrä ja rehellinen ihminen Jumalalle otollinen.
Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa Armon.
Haluan vastata sinulle äiti.
Aika on kaikella auringon alla
Aika on olla vaiti ja aika on puhua
Toivonaloittaja sinulle ja maij kantakaa toistemme kuormia, niin teemmekin AAMEN
- lueskeleva
Sinä olet ottanut vastuun itsestäsi ja perheestäsi. Ja uskostasi. Se vaan on joskus niin että kuvittelee ettei ole ketään, ja sitten yhtäkkiä huomaa että onkin joku, joka kysyy yhtenä päivänä että "Mitä kuuluu?" ja sitten tulee toinen jne. Niin minullakin on ollut. Tyhjyyttä "tohinan" keskellä. Mutta kun huomaa miten on lastannut itsensä vastuilla, niin ei ole ehtiny huomaamaan niitä ystäviä siinä ympärillä. (vastuilla?) On vastuu työstä. On vastuu perheestä. On vastuu ruuanlaitosta. On vastuu pyykeistä. ...siivouksesta, silityksestä, kaupassakäynnistä, suihkussakäynneistä, pihan haravoinnista, polkupyöränrenkaanpaikkaamisesta....jne. Siinä se energia menee ja sitten tuntee vain tyhjyyttä ja ennenkaikkea huonoutta. Alenna rimaa kotona ja lähde itse kylään, vaikka minun, toisen sallalailla yksinäisyyttä tuntevan luokse.
- täälläkin
MUTTA JALOT OHJEET ELÄMÄLLE, JATKETAAN RUKOILLEN
- kaiun kuulin
Vai on niitä muitakin?
Luulin että minä yksin. Läheltä liippasi.
Ehkä ei sittenkään olla yksin. - ei vältellen..
..vaan kokemusten kautta kypsyen. Jeesuskin oli ihminen, joka lukuisten inkarnaatioiden(ruumistusten)kautta saavutti kolmen vuoden ajaksi Kristustietoisuuden voittaen kuoleman ja saavuttaen iankaikkisen elämän.
- Rataisun jo tehnyt
Olet tiellä kohti OIKEAA uskoa.
- jo 3 viikkoa
ilman seuroissa käyntiä, tuon ajan olen mietiskellyt omaa uskoani joka on pitkälti tottumusta ja kotoa opittua.
Lapsilleni olen sanonut että emme nyt toistaiseksi mene seuroihin.
Nyt on omantunnon tutkinnan paikka katsotaan miten jatkossa.- seuraväli
on monesti kolme VUOTTAKIN. Eikä kukaan ole kyseenalaistanut uskoani. Ihan kohtuullisesti menee.
Ei kait sitä seuroissa käymällä autuaaksi tulla, vai?
- aloittaja
tuo lista käydä liimaamassa ry:n oveen!
Ja voisin minä tuota listaa vaikka vielä täydentääkin, mutta tää nyt jääköön.
Sen kuitenkin uskon, että täällä maanpäällä pitää oleman aina synteinpäästön sanat Herran Jeesuksen esimerkin mukaisesti ja tätä viestiä miedät on kehoitettu kertomaan lähimmäisillemme.- mikä sinulla on
ettei kukaan sitä sinulta ottais pois...Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus...Älä väsy kesken matkan...Jumala on luvannut olla heikoissa väkevä...Oikea tunne onkin syntisyyden tunne...mutta Hän kantoi meidän sairautemme....kuoli ristinpuulla, että emme joutuisi kadotukseen..Uskoa, jos olisi sinapinsiemenenkään verran..!!t.lyyleri
- varoitus kyltti
"sisäpuolella palvellaan saatanaa"
- aloittaja
mikä sinulla on kirjoitti:
ettei kukaan sitä sinulta ottais pois...Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus...Älä väsy kesken matkan...Jumala on luvannut olla heikoissa väkevä...Oikea tunne onkin syntisyyden tunne...mutta Hän kantoi meidän sairautemme....kuoli ristinpuulla, että emme joutuisi kadotukseen..Uskoa, jos olisi sinapinsiemenenkään verran..!!t.lyyleri
mun koko elämäni on todellisuudessa suurta Jumalan johdatusta ja käsittämätöntä rakkautta, ja elän onnellista elämää, jota voin hyvin kuvata Raamatuin sanoin "vanhurskautta rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä". Tämä minut jo nuoruudessani uudestisynnyttänyt seurakuntaäiti on totisesti kunigasten Kuningas, joka hellästi kaitsee karitsojaan ja ruokkii lampaitaan. Siinä ei ole mitään tahraa eikä ryppyä, vaan se on täydellinen kultainen kynttilänjalka. Meillä lapsukaisilla vaan tahtoo monasti tulla napinamieltä äidin yksinkertaista hoivaa kohtaan, kun itselle olisi mieluisampaa tehdä oman ymmärryksen mukaan. Saamme jäädä kuitenkin uskomaan ja luottamaan että kaikki vaivamme ja päivämme on jo edeltäkäsin nähty Jumalan kirjassa kirjoitetun eikä Hän ketään jätä matkanvälille, vaan sen viimeisimmänkin epäilevän ja heikoimmankin tuntoisen Hän on luvannut kantaa perille taivaan kotiin.
- puppelipuu
Rakas ystävä,
Toivottavasti et lopeta seuroissakäyntiä
Ja syyt ovat seuraavat:
1) näin en enää pahentaisi seurakuntaa
2) koska olen niin suuri syntinen
Puolustus: Me KAIKKI olemme syntisiä
3) ja tämän tähden tunnen olevani hylkiö
4) niin että mennään vain ohi eikä tulla juttelemaan
Puolustus: ET ole hylkiö, vaikka varmasti moni meneekin ohi. oletko aatellut, että joillakin voi olla ujoutta tai arkuutta tulla juttelemaan vieraille/tutuille ihmisille? Ei se ylpeys aina ole syynä.
5) puhumattakaan että pyydettäisiin kylään tai
6) että meille tultaisiin kylään/seuroihin
Puolustus: Olettehan pyytäneet useitakin eri ihmisiä? Jossakin on varmasti teille sopivia uskovaisia ystäviä,olen aivan varma siitä!
7) huomaan myös ettei lapsiani kiinosta seuroissa käynnit,
8) vaikka seurat ovat itselleni olleet erittäin tärkeät, tähänsaakka, ehkäpä
9) seurat ovat olleet liian tärkeät minulle
10) ja lapsilla on sitten vastareaktiota seuroihin lähtöön
11) koska heilläkään ei ole siellä kunnon ystäviä
12) vaan lapsilla on maailmasta ystäviä
Puolustus: Itse sain tallustella suhteellisen kauan ilman ystäviä (oli kyllä maailmanystäviä), mutta eipä se seuroissa hyvältä tuntunut, kun yksin piti olla, ja olihan se välillä nöyryyttävääkin. sitten kuitenkin Jumala antoi minulle monta ihanaa ystävää, joista nyt olen valtavan kiitollinen.
13) ja myös itseäni maailma kovasti houkuttaa
14) liekkö minussa sittenkin maailman rakkautta
15) sillä huono olen ollut uskoani tunnustamaan
16) ehkäpä siksi etten tiedä itsekkään olenko edes uskomassa
Puolustus: Maailma houkuttaa meitä kaikkia uskovaisia, välillä enemmän, välillä vähemmän. Uskon tunnustaminen voi olla välillä vaikeaa
17) halua minulla kumminkin olisi uskoa
18) mutta tekoja ei vaan löydy
19) mutta syntiä löytyy sitäkin enemmän, minussa
20) ja jokapäivä tuntuu syntihoukutukset vain kasvavn
Puolustus: Jos sinulla on halu uskoa, ja saada synninpäästö, se on kaikista tärkeintä!Se vie meidät kerran ikuiseen iloon.Taistellen taavaaseen:)
21) en tiedä mitä mä perheeni kanssa tekisin, koska
22) tunttuu että oomme täällä aivan yskinäisiä piruja
23) kuuleeko kukaan!
Puolustus: juu kuulee oikein hyvin! Rukoilkaa niitä saattoystäviä,olkaa avoimia ja rohkeita, ja ystäviä teille annetaan.
Lue tuon Lyylerin allaoleva teksti, se on suoraan sydämestä kirjoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3905Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763