Paheneminen

apua!?!

Kuinka kauan teillä on kestänyt pahenemisvaihe? Olen nyt syönyt roaa vähän yli viikon ja paheneminen alkoi pari päivää sitten (olin odottanut että alkaisi vasta pidemmän käytön jälkeen). Kuinka kauan teillä on pahenemisvaihe kestänyt?

7

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apologies

No siis itselläni niitä finnejä puski ulos aika urakalla sellaset vajaan kuukauden ehkä... Alko tosin paljon myöhempään ku sulla(ehkä 1,5kk käytön jälkeen) sen jälkeen loppui kuin seinään! V***tti kyllä senkin jälkeen kun niistä jäi niin pahat arvet ja monta kertaa kaduin päätöstä ottaa se kuuri. Nyt kuitenki muutaman kuukauden jälkeen kuurista on jo aika paljon parempi fiilis, enää ei puske finnejä naamaan, selkään tulee vielä pari välillä, mutta se ei haittaa niin paljon. Sinkkivoiteella oon yrittäny näitä punasia läiskiä saada pois naamasta ja selästä ja ihan ok on myös haalentunu.

Ei kannata htään puristella niitä vaikka olis kuinka iso ja kipeä finni pahassa paikassa ja olis helppo puristaa, ite kärsin nyt siitä kun menin muutaman isomman finnin puristamaan ja aika rumat läikäthän niistä jäi :S Onneks tulee kesä ja pääsee ruskettamaan ja häivyttämään auringon avulla noi läikät lähes näkymättömiin :D

Jos näyttää naama ihan räjähtäneeltä niin koita olla jonkin aikaa pois ihmisten ilmoilta ja kestää se aika minkä vaatii...tuut viel olee tyytyväinen tohon lääkkeeseen myöhemmin vaikka nyt vituttaa ja hävettää ihan armottomasti!!! tsemppiä...

• aloittaja,.

Kiitos vastauksesta ja kannustuksesta.
        Todellakin on nyt jotkut kohdat pahemman näkösiä ku ennen kuuria ja se vituttaa. Onneks ei oo ainakaan vielä tullu mitään hirveen kokosia patteja (sellasia ei oo koskaan ollukkaan), mutta sellasia pieniä "perus" finnejä puskee ulos urakalla. Varsinkin sellasissa kohdissa missä on paljon mustapäitä ja muuta epäpuhtautta.
        Muuten ihon näyttää paremmalta ku ennen. Ihohuokoset pienentynyt ja iho ei ole niin rasvainen.
        Täytyy toivoa että pahenemisvaihe menee nopeasti ohi. Iho ei alunperinkään ollut NIIN järkyttävässä kunnossa mikä ehkä edesauttaa asiaa.

• apologies
        aloittaja,. kirjoitti:

Kiitos vastauksesta ja kannustuksesta.
        Todellakin on nyt jotkut kohdat pahemman näkösiä ku ennen kuuria ja se vituttaa. Onneks ei oo ainakaan vielä tullu mitään hirveen kokosia patteja (sellasia ei oo koskaan ollukkaan), mutta sellasia pieniä "perus" finnejä puskee ulos urakalla. Varsinkin sellasissa kohdissa missä on paljon mustapäitä ja muuta epäpuhtautta.
        Muuten ihon näyttää paremmalta ku ennen. Ihohuokoset pienentynyt ja iho ei ole niin rasvainen.
        Täytyy toivoa että pahenemisvaihe menee nopeasti ohi. Iho ei alunperinkään ollut NIIN järkyttävässä kunnossa mikä ehkä edesauttaa asiaa.

Joo mulla oli sama juttu että naama varsinkaan ei niin paha ollu ja siks vitutti kun yhtäkkiä sitte alko naama kukkimaan oikeen huolella ja tutut katto aika pitkään aina...

• vv06

Itselläni alkoi heti ekalla viikolla tulla pieniä valkopäisiä finnejä. Ne ei olleet mitenkään erityisen tulehtuneita ja vaikuttivat olevan ennen ihon alla olleita pieniä pahkuroita, jotka tulivat pintaan. Parin viikon jälkeen ne jo kuivui pois ja iho alkoi näyttää monista kohti paremmalta. Nyt tän viikon alussa alkoi tulla muutamia uusia valkopäitä pintaan pahimmista paikoista ja luulisin, että näiden jälkeen ei enää ihon alla ole juuri vanhoja näppyjä jotka olisivat puskemassa läpi. Tällä hetkellä siis neljäs viikko menossa.

Olen koittanut olla täysin puristelematta finnejä, ettei noista pintaan tulleista jäisi suurempaa punaisuutta enää iholle. Tokihan ne jonkin aikaa punoittaa kuitenkin, mutta jos ne puristelemista välttämällä katoaisi nopeammin.

Kärsivällisyyttä vaan. Paheneminen on tässä tapauksessa usein paranemista! :)

• NW88

Hei apologies, vastaathan tähän viestiin kun vihdoinkin löysin jonkun jonka kanssa voi ehkä samasta asiasta jutella. Eli noista punaisista jäljistä jotka jää ihoon jos finnejä puristelee ja rikkoo. Itsellä pukkaa joskus finniä ainoastaan leuan alueelle. Oikeastaan niitä ei enää tule, ainakin on talven jälkeen huomattavasti vähentynyt. Noh, kumminkin itsellä on leuassa enää sellaisia punaisia jälkiä ja joskus mietein että mitä hemmettejä ne on ja mistä ne on tullut, mutta perkele aivan varmasti on finnin jälkeisiä jälkiä koska niitä olen nyppinyt. Aika rehvakkaasti on ainakin yksi läikkä lävessä pysynyt (n.3kk) ja sen vieressä on hieman pienempiä samanlaisia läikkiä. No kumminkin auttaako muka UV-valo tai aurinko näihin, koska olen kuullut myös negatiivista juttua tästä ja auttaako tosiaankin tuo sinkkivoide?? Tuli sitä joskus kokeiltua mutta tarvitsee ruveta sitä käyttämään aktiivisemmin jos näin on.

• ketjun aloittaja..

Just noita valkosia on tullu. Mutta kai ne valkoset voi vaan nyppiä pois? Niitä ei siis tarvitse puristella koska ovat jo niin kuivuneita että lähtevät perjaatteessa kun niihin edes koskee esimerkiksi rasvatessa? Ei pitäisi jäädä arpia vai? Finnejä en siis tietenkään lähde puristelemaan tai muutenkaan ärsyttämään.

• apologies
        NW88 kirjoitti:

Hei apologies, vastaathan tähän viestiin kun vihdoinkin löysin jonkun jonka kanssa voi ehkä samasta asiasta jutella. Eli noista punaisista jäljistä jotka jää ihoon jos finnejä puristelee ja rikkoo. Itsellä pukkaa joskus finniä ainoastaan leuan alueelle. Oikeastaan niitä ei enää tule, ainakin on talven jälkeen huomattavasti vähentynyt. Noh, kumminkin itsellä on leuassa enää sellaisia punaisia jälkiä ja joskus mietein että mitä hemmettejä ne on ja mistä ne on tullut, mutta perkele aivan varmasti on finnin jälkeisiä jälkiä koska niitä olen nyppinyt. Aika rehvakkaasti on ainakin yksi läikkä lävessä pysynyt (n.3kk) ja sen vieressä on hieman pienempiä samanlaisia läikkiä. No kumminkin auttaako muka UV-valo tai aurinko näihin, koska olen kuullut myös negatiivista juttua tästä ja auttaako tosiaankin tuo sinkkivoide?? Tuli sitä joskus kokeiltua mutta tarvitsee ruveta sitä käyttämään aktiivisemmin jos näin on.

No valitettavstihan mikään ei niin hyvin niihin auta kun itse toivois mikä on aika outo juttu siinä mielessä että maailmassa keksitään koko ajan eri sairauksiin lääkkeitä, teknologia menee eteenpäin jne. mutta yhtiin saakelin näppyihin ei saada hoitokeinoa. Tai olishan niitäkin varmaan mutta menee sen verran järeeks että haitat on suuremmat kun hyödyt.

Sinkkihän on tärkeä aine niin iholle kun muullekin kropalle ja sitä on esimerkiks joissain näissä aamulla otettavissa "piristyspillereissä" (vitamiinitabletit, berocca ym.) Sellasta sinkkivoidetta, jota saa ihan normi marketeista(siis isommista) vauvaosastoilta eikä paljon maksa. No oot vissiin jo löytäny jos joskus oot kokeillu. Ite oon laitellu sitä selkääni ja naamaan yleensä iltasin sellasen suht hyvän kerroksen että iho näyttää ihan sofi oksasen valkaistulta naamalta. En laita mitenkään säännöllisesti tyyliin joka ilta vaan sillon kun ehtii ja jaksaa illalla laittaa. Sinkki hillitsee ihon tulehtuneisuutta(eli jos on roa-kuuri menossa ni kannattaa sillonkin välillä laitella varmaan, ite laitoin ainakin ja parans kyllä) ja tasottaa vähän sitä ihon väriä, eli haalentaa niitä tummempia kohtia(maksaläiskiä, finnien "arpia" ym.) ajan myötä. Oon nyt varmaan joku kolme kuukautta laitellut sitä satunnaisesti ja iho on täysin tasanen, punasia läiskiä on vielä mutta ne ei ole sellasia niin hyvin erottuvia, eikä mitenkään kirkkaita vaan sellasia epämääräsiä läiskiä, joiden rajat on häilyvät. Tiedä sitten tarkalleen kuinka paljon tuo on auttanut kun ei voi tietää minkälainen olis ilman sinkin käyttöä, mutta aina kun sitä littaa ja aamulla kattoo peiliin niin kyllä on tyytyväinen:) Ei kannata säihkähtää kun pesee kasvoja aamulla kun on illalla laittanut sitä rasvaa, se jää kasvoihin vaikka yrittäis pestä pois, kannattaa vaan pehmeellä pyyhkeellä sitte sipasta ne rasvat pois. Usein olen itse tehny niin että jos en käy aamulla suihkussa niin oon vaan pyyhkiny naamaa sen suuremmin pesemättä jollon sitä rasvaa jää vähän niiden "arpien" päälle ja toimii vähän ikäänkun meikkinä.

Aurinko on taas sellanen, että se parantaa hetkellisesti ihoa, mutta jos on kesällä älyttömästi auringossa niin syksyn jälken voi alkaa kukkimaan sitäkin pahemmin kun ei oo enää auringonvaloa ja siitä saatuja vitamiineja(kyllä, auringosta saa vitamiineja). Mutta jos on roa-kuurin vetänyt jonku aikaa sitten niin sen pitäisi pitää finnit loitolla aika pitkään(on tosin täälläkin tarinoita että alkaa puskemaan samantien kuurin loppumisen jälkeen, mutta tosi harvinaista kai). Eli tuskin syksyllä tulee mitään pahempaa vaihetta. Ja se ite uv-säteilyhän tietysti ruskettaa ihoa(oma ihoni ruskettuu älyttömän nopeesti) ja häivyttää sitä kautta niitä jälkiä kun muu iho on tummempi. Entinen työkaverini muun muassa sai ihan hoitomuodoks solarium-käyntejä kasvojen ihon parantamiseks ja parani aika hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      8897
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      145
      5374
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3825
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2634
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1562
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe