Eli olen juuri aloittanut uuden työn jossa paljon opittavaa, paniikkihäiriöön sairastuin noin 6kk sitten tai olin aikaisemmin sairastanut,mutta lääkityksen sain tuolloin. Lääke cipralex 20mg. Nyt jännittää koko ajan,puhuminen, tai sitten sosiaaliset tilanteet, kahvihuoneet, ruokalat ym. Oireet ovat, vatsa menee sekaisin, väsyttää ja haukotuttaa, hiki tulee, änkytys ym.
Eli miten selviän vai pitäisikö jäädä sairaslomalle? Työni on asiakaspalvelua, eli joudun joka päivä esiintymään..oireet johtuvat koulukiusaamistaustastani. Eli juuri ujoudestani kiusattiin ja hiljaisuudestani. Mitä pitäisi tehdä...vatsa kuralla koko ajan ja jännittää.Help
Paniikkihäiriö ja uusi työ...
5
2957
Vastaukset
- vaan...
Mulle on ainakin parasta lääkettä se,että vaikka kuinka jännittää ja päätä huimaa,niin yritän kohdata pelkoni.Eli mua ahdistaa esim.suuret väkijoukot tavarataloissa...kassalla jonotus..
Olen mennyt ostoksille kaverin kanssa ja aina kun tulen kotiin,voin todeta että pystyn sittenkin.
Ja hengissä selvittiin..
Jos jäät saikulle,voi olla hetken päästä suuri kynnys mennä takasin töihin?? - *Annabelle*
Itse opin esiintymisvarmuutta mallikurssilla.Siellä opin kävelemään kauniisti ja istumaan naisellisesti ja etiketti säännöt joiden mukaan pitäisi elää julkisissa tilanteissa.Se auttoi paljon.Älä keskity itseesi enää kun olet ihmisten edessä vaan ajattele että sinulla on kauneimmat ja hauskimmat ihmiset edessäsi ja usko heidän ystävällisyyteen.Olin vaatemallina ja keskitin ajatukseni takaseinällä olevaan pisteeseen enkä ajatellut ollenkaan olevani ihmisten edessä.Jännitys kaikkosi.
Sosiaalisen kanssakäymisen voi oppia.Ajan kanssa se paranee ja itse työn tekeminen helpottuu kun siihen tulee rutiini.Älä missään tapauksessa luovuta ja anna periksi kun sinull aon mahdolisuus päästä eteenpäin.Mene terapiaan kela maksaa siitä osan.Laulaminen ( karaoke) ja hengitysharjoitukset( jooga) voivat auttaa myös.Eräällä henkilöllä oli tosi vaikeita pakkoliikeita ja kun hän keskittyi pianon soittamiseen ne hävisivät kokonaan.Sinulla on valta niihin.TArtu asiaan kuin härkää sarvista.itse hengitän syvään kun huomaan änkyttäväni.Tai sanon äääneen että vitsi kun kieli on taas solmussa ja jatkan keskustelua.Ei siitäkukaan ole sanonut mitään..ihmiset ovat paljon ymmärtäväisempiä kun otat asian puheeksi ja armahdat itseäsi.Maailma on paljon parempi paikka kuin uskotkaan.Olet hieno ihminen ja arvokas sellaisenaan.Voimia ja tsemppiä.lue ääneen tekstejä kotona itseksesi jotka liittyvät asiakaspalveluun.Niinkuin näytelmän repliikkejä.Se auttaa rutiineihin työssäsi.Onko sinulla töissä ketään jonka kanssa voisit puhua asiastasi?Saisit tukea siihen.VOisinpa olla rinnallasi siellä ja ystäväsi aina.HArmittaa kun ajattelen etä sulla on hieno tilaisuus päästä töihin tämmöisenä aikana kun ihmisiä irtisanotaan töistään.Ja sulla on uusi työpaikka.!!Niin että toivon tosiaan että saisit sen työsi pidettyä.Tee kaikkesi asian voittamiseksi mutta älä jää sen kanssa yksin.LAulaminen auttaa änkytykseen.OSta vaikka kotikaraoke laitteet ( n 300 egee) ja sitten menet esiintymään jonnekin ravintolaan.askel pieni kerrallaan...eteenpäin me taistellaan..me asutaan sentään SUomessa missä saa apua.- ..............................
Olipas kaunis vastaus!!!
- Paniikiton
Erilaiset pelko- ja jännitystilat liittyvät todennäköisesti tasapainoaistin toimintahäiriöön,jota voidaan hoitaa asentohoidolla. Se tarkoittaa itsehoitona tehtäviä liikesarjoja, jotka matkivat tasapainoaistin kaarikäytävien muotoa. Liikkeiden aikana painovoima siirtää häiriön aiheuttaneet kalkkikivihiukkaset takaisin paikoilleen.
Asentohoidon välitön vaikutus on lihasten rentoutuminen, jolloin samalla kehon oma säätelyjärjestelmä (hormonit) auttaa kehoa kuntoutumaan.
Lisätietoja osoitteessa asentohoito.auttaa.fi - iiiiiiiooooo!
Hakeuduitko tarkoituksella asiakaspalveluun ja nyt sitten pelkäät? Jännitätkö niitä asiakkaita vai sitä että miten selviydyt työkavereiden silmissä?
Ja muuten, jos sulla on vielä koeaika ja haet sairaslomaa niin voi käydä että työsuhde puretaan koeaikana. Kyllä se työnantaja löytää siitä saikkutodistuksesta syyn. Ja kohtahan on tilanne että aina löytää tilalle uuden työntekijän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882