kellään käynyt samoin, tilasin maaliskuun alussa Saunalahden mokkulan puhelimitse, luvattiin palauttaa jos ei toimi, jätin Soneran laajakaistan kuitenkin vielä varalle, en perunut. No, mokkula toimi tosi hitaaaaaasti, eli ei toiminut kuten odotin joten lähetin sen asiakaspalautuksena takaisin kirjeen kera, jossa selitin sen tilanteen. No, eilen tuli postista Saunalahdelta pakettiosoitus, menin sen hakemaan, mikähän siellä oli, no se Saunalahden mokkula tuli takaisin samoine papereineen, minkä kirjoitin. Onko kellekkään muulle tapahtunut vastaavaa?
Onko
10
631
Vastaukset
- Riiviönrauta
...että mokkula toimii tooooosi hitaasti ei ole toimimattomuutta vaan ihan normaalia johtuen puhelinverkon signaalien vahvuuden vaihteluista.
Ilmeisesti oletit voivasi purkaa sopimuksen, perustetta sille ei ole...
-Rr- Anne -64
et kai sä meinaa että mä alan pitää 2 vuotta mokkulaa joka toimii ei toimi toimii ei toimi. Puhelimessa sovittiin mokkulaa tilatessani, että jos mokkula ei toimi kunnolla, koska me asumme siinä ja siinä rajamailla toimiiko vai ei toimi, niin voin sen palauttaa ja niin tein.
- Riiviönrauta
Anne -64 kirjoitti:
et kai sä meinaa että mä alan pitää 2 vuotta mokkulaa joka toimii ei toimi toimii ei toimi. Puhelimessa sovittiin mokkulaa tilatessani, että jos mokkula ei toimi kunnolla, koska me asumme siinä ja siinä rajamailla toimiiko vai ei toimi, niin voin sen palauttaa ja niin tein.
...mä meinaan. Mokkulahan toimii kunnolla. Yhteyskin toimii, mutta ei ilmeisesti 3G-nopeudella ja se ei ole sopimuksen purkamisen peruste.
Saat toki muuta väittää, mutta sitten laitat sopimusehtojen näin kertovan kohdan nähtäville...
-Rr - Anne -64
Riiviönrauta kirjoitti:
...mä meinaan. Mokkulahan toimii kunnolla. Yhteyskin toimii, mutta ei ilmeisesti 3G-nopeudella ja se ei ole sopimuksen purkamisen peruste.
Saat toki muuta väittää, mutta sitten laitat sopimusehtojen näin kertovan kohdan nähtäville...
-Rreikö puhelimessa tehdyllä sopimuksella ole mitään merkitystä? Koska asuinpaikka on siinä rajamailla toimiiko vai ei ja kokeeksi sen otin. Tuohan ois siis suoranaista rosvousta jo jos niin käy että en voiskaan palauttaa tikkua ja joudun siitä vielä maksaan 2 vuotta :O( Täytyy kysellä kuluttajasuojavirtanomaiselta mitä tehdä... Kattokoon kartasta, niin minäkin tein. Toinen operaattori sanoi ettei ois edes viitsinyt mokkulaa tarjota kun tietää että se ei toimi kunnolla.
- Riiviönrauta
Anne -64 kirjoitti:
eikö puhelimessa tehdyllä sopimuksella ole mitään merkitystä? Koska asuinpaikka on siinä rajamailla toimiiko vai ei ja kokeeksi sen otin. Tuohan ois siis suoranaista rosvousta jo jos niin käy että en voiskaan palauttaa tikkua ja joudun siitä vielä maksaan 2 vuotta :O( Täytyy kysellä kuluttajasuojavirtanomaiselta mitä tehdä... Kattokoon kartasta, niin minäkin tein. Toinen operaattori sanoi ettei ois edes viitsinyt mokkulaa tarjota kun tietää että se ei toimi kunnolla.
...todistat, mitä puhelimessa on luvattu. Sinulla on tässä paikassa näyttövelvollisuus, että olisi huijattu. Mikäli et pysty todistamaan muuta, niin kirjallisen sopimuksen mukaan mennään.
Totuus on karu, enkä minä tässä operaattorin puolella ole, mutta suosittelisin antamaan kirjallisen sopimuksen ehdot jonkun lakia oppineen luettavaksi.
Kuluttajansuojaviranomainen tuskin a) juurikaan tuohon ottaa kantaa(allekirjoitettu sopimus, eikä todettua sopimusrikkoa operaattorin taholta) b) pystyy antamaan suosituksen vaikka väärinkäytöksenkin toteaisi(ei siis toimeenpanovaltaa)...
-Rr - Anne -64
Riiviönrauta kirjoitti:
...todistat, mitä puhelimessa on luvattu. Sinulla on tässä paikassa näyttövelvollisuus, että olisi huijattu. Mikäli et pysty todistamaan muuta, niin kirjallisen sopimuksen mukaan mennään.
Totuus on karu, enkä minä tässä operaattorin puolella ole, mutta suosittelisin antamaan kirjallisen sopimuksen ehdot jonkun lakia oppineen luettavaksi.
Kuluttajansuojaviranomainen tuskin a) juurikaan tuohon ottaa kantaa(allekirjoitettu sopimus, eikä todettua sopimusrikkoa operaattorin taholta) b) pystyy antamaan suosituksen vaikka väärinkäytöksenkin toteaisi(ei siis toimeenpanovaltaa)...
-Rrperskeles, tulkoon kokeileen meille kotiin toimiiko se vai ei kunnolla ja enkä mä oo mitään sopimusta allekirjottanu... En tiiä, mut tosi paska homma tuntuu olevan, jos näin vaikeeksi menee... Ihmisiä siis huijataan puhelimitse, ottamaan tavara kokeiltavaksi kotiin :O/
- peruuttamisoikeus
Oliko tuo aika jo ylittynyt, kun peruit kaupan? Jos oli, ei taida olla paljon tehtävissä.
- Anne -64
ollu, ku mokkula tuli alkuviikosta ja kokeilin sitä sit viikonlopun ajan ja lähetin sit heti maanantaina takasin. Puhelimessa mies sanoikin että ei tarvi ostaa "sikaa säkissä" koska on 2 viikon palautusmahdollisuus jos ei pelitä kunnolla :O)
- Saunalahden asiakaspalveluun
Anne -64 kirjoitti:
ollu, ku mokkula tuli alkuviikosta ja kokeilin sitä sit viikonlopun ajan ja lähetin sit heti maanantaina takasin. Puhelimessa mies sanoikin että ei tarvi ostaa "sikaa säkissä" koska on 2 viikon palautusmahdollisuus jos ei pelitä kunnolla :O)
Eiköhän se asia siellä selviä. Kannattaa pitää kiinni oikeuksistaan.
Tässä vielä linkki Kuluttajaviraston sivulle
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/70c44d29-c546-4ba3-a56d-600ed679b0a3.aspx - Anne -64
Saunalahden asiakaspalveluun kirjoitti:
Eiköhän se asia siellä selviä. Kannattaa pitää kiinni oikeuksistaan.
Tässä vielä linkki Kuluttajaviraston sivulle
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/70c44d29-c546-4ba3-a56d-600ed679b0a3.aspxmutta aika hankalaa saada ketään puhelimen päähän sieltä :O/ Alan lukemaan kuluttajaviraston tekstiä rauhassa kun oon illemmalla kotosalla. Tuli tässä mieleen, että oiskohan muutkin palauttaneet mokkuloita, kun teksteissä lukee "Huom. Nettitikun tuotepaketti voi olla avattu ja laitetta testikäytetty." Mut eiköhän tämä tästä selviä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h72763Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062611Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.70986