srk yllätti

täydellisesti

Luin Salon seudun sanomista artikkelin jossa kerrottiin seurakunnan laskuttavan päiväkerhoista??

Mitä ihmettä? Mehän maksamme veroa seurakunnalle kuukausittain ihan kivan summan!! Minulle on aina annettu ymmärtä, että veroa maksamalla nämä palvelut tuotetaan veroillamme ja siksi ne ovat "ilmaisia" ja ohjaajilla on hävyttömän pieni palkka. MIHIN RAHAMME MENEVÄT ?????
Kyllä tällä mummolla nyt täällä päässä nuppi meni ihan sekaisin et mikä tämä rahastusjuttu nyt oikein on ja mistä maksan..?????!!!!!

21

1208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohittanut.

Ei tervejärkinen kansalainen enää SRK:n satuihin usko.SRK on paasannut jo vuosi tuhansia juttujaan joista ei näytä tulevaan loppu.Kun ihmisellä on simät päässään,hän näkee todellisuuden,mitä sinä aikana on tapahtunut.Jumala on luonnut ihmisenkin,vaikka katuikin tekoaan myöhemmin,"eikä ihme".Ihmiset riistävät vain toinen toisiaan,mikä ei ole mitään rakkauden työtä.Ulkokultaisuudet saavat vaikutusta sairaihin ja vanhuksiin,tuskin vain näiden parhaaksi.Kaaput ovat myös kalliita.

• kysymys.

Mistä maksan seurakunnalle? Tämä pitää ihan itse omassa päässään ratkoa. Itse en nää mitään järkeä maksella mitään seurakunnalle.

• oli tämä

Kävin juuri kirjoittamasi keskustelun itseni kanssa viime vuoden marraskuussa, ja tein päätökseni.En saanut mitään vastinetta seurakunnasta..aina vaan oltiin käsi ojolla pyytämässä rahaa...Joten erosin kirkosta.

• ihan hiljattain.
        oli tämä kirjoitti:

Kävin juuri kirjoittamasi keskustelun itseni kanssa viime vuoden marraskuussa, ja tein päätökseni.En saanut mitään vastinetta seurakunnasta..aina vaan oltiin käsi ojolla pyytämässä rahaa...Joten erosin kirkosta.

Onko totta, että kirkollisveroa joudun maksamaan vielä kuluvan vuoden loppuun?

• ketjun loppuun,
        ihan hiljattain. kirjoitti:

Onko totta, että kirkollisveroa joudun maksamaan vielä kuluvan vuoden loppuun?

lisään tähän, että ei ole kakaroita kirkumassa.

• ilmaista ja ilmaista

Miksi lapsiperheiden pitäisi saada kaikkea ja kaikkialta ilmaiseksi? Kaikki muutkin joutuu maksamaan kaikista jutuista, miksi sitten ei teidän?
      Eikös niille nupuille anneta ainakin välipalat ja askartelutarvikkeet kerhosta. Kai nekin jotain maksaa?

• ilmaiset palvelut ?

minä ainakin maksan kunnalle PALJON enemmän veroa kuin seurakunnalle, silti saan kunnalta laskuja jatkuvasti, ja isoja

• ugalabugala
        ilmaiset palvelut ? kirjoitti:

minä ainakin maksan kunnalle PALJON enemmän veroa kuin seurakunnalle, silti saan kunnalta laskuja jatkuvasti, ja isoja

Tottakai kunnalta tulee laskuja joistain asioista, jos kaikki olisi ilmaista, niin mehän asuisimem kolhoosissa.
        Verot menee terveyden- ja vanhustenhuoltoon, kouluihin kouluruokaan, kunnan kiinteístöjen ylläpitoon.Jos ei veroja maksetaisi, niin ei monellakaan olisi varaa edes sairastaa sairauksia, jotka vaativat sairaalahoitoa. Esim .syöpähoitojen kustannukset ovat niin suuret, että vain muutamilla olisi varaa maksaa siitä. Mieti nyt vähän nokkaas pidemmälle!

• siitä on kyse

Oletkohan nyt perehtynyt asiaan kunnolla, tuskin! Itse olen työskennellyt ja kouluttautunut srk lasten-ohjaajaksi ja sieltä saadun opin mukaan..

Srk kerho on uskonnollinen kerho jossa "teema" on sisällytetty (laulun, leikin, askartelun ja rukouksien) toimintaan. Kirkollisverotuloilla on ylläpidetty tätä kerhoa aiemmin. Näin kirkko on voinut välittää uskonnollista sanomaa lapsiin joiden vanhemmat ovat kuuluneet kirkkoon ja halunneet lapsensa viedä kerhoon tätä sanomaa kuulemaan. Tämä on perustunut maksuttomuuteen ja vapaaehtoisuuteen.

Kunnalliseen päivähoitoon tai kerhoon tätä EI siis voi verrata
        mutta jos joku on valmis maksamaan sekä veroina että kerhomaksuna siitä että lapsensa saa uskonnollista kasvatusta niin mikäs siinä vaikka sitähän kyllä annetaan kouluissaakin "ilmaiseksi".

Lisä ajatuksia minussa kuitenkin herätti, että mahtaakohan nykyajan ihmiset oikeastaan edes ymmärtää mihin kaikkeen nuppujaan sijoittavat vai ymmärtävät mutta ovat valmiita maksamaan koska halvempaa kuin jokin muu vaihtoehto sijoittaa lastaan koulunjälkeen turvaan.

• kummallekkin kerholle
        ilmaiset palvelut ? kirjoitti:

Monesti tulot on niin isot että tulee päivähoitomaksu kaupungilta/yksityisestä niin kalliiksi et kandee laittaa lapsukainen seurakunnan kerhoon niin pääset halvemmalla. Ajatteletko vain rahaa.
        Jos kaltaisiasi on useimpia niin srk-kerho voi nostaa maksunsa ihan samalle tasolle kuin kaupungillakin. Sen jälkeen voisi jokainen päättää mistä maksaa!!

• jatkuvaa urputusta
        siitä on kyse kirjoitti:

Oletkohan nyt perehtynyt asiaan kunnolla, tuskin! Itse olen työskennellyt ja kouluttautunut srk lasten-ohjaajaksi ja sieltä saadun opin mukaan..

Srk kerho on uskonnollinen kerho jossa "teema" on sisällytetty (laulun, leikin, askartelun ja rukouksien) toimintaan. Kirkollisverotuloilla on ylläpidetty tätä kerhoa aiemmin. Näin kirkko on voinut välittää uskonnollista sanomaa lapsiin joiden vanhemmat ovat kuuluneet kirkkoon ja halunneet lapsensa viedä kerhoon tätä sanomaa kuulemaan. Tämä on perustunut maksuttomuuteen ja vapaaehtoisuuteen.

mutta jos joku on valmis maksamaan sekä veroina että kerhomaksuna siitä että lapsensa saa uskonnollista kasvatusta niin mikäs siinä vaikka sitähän kyllä annetaan kouluissaakin "ilmaiseksi".

Lisä ajatuksia minussa kuitenkin herätti, että mahtaakohan nykyajan ihmiset oikeastaan edes ymmärtää mihin kaikkeen nuppujaan sijoittavat vai ymmärtävät mutta ovat valmiita maksamaan koska halvempaa kuin jokin muu vaihtoehto sijoittaa lastaan koulunjälkeen turvaan.

Kannattaisko sitten miettiä, että onko varaa lapsiin, jos kaikki pitää rahassa laskea.
        Valtio maksaa suurimman osan koulutuksesta, päivähoidosta ja kaiken päälle lapsilisät, jotka tätä nykyä talletetaan lapsen nimellä olevalle tilille. Miettikää nyt vähän ja lopettakaa tuo iänikuinen urputtaminen!

• dfgf
        siitä on kyse kirjoitti:

" Ja alussa ihminen loi jumalan ... "

• sibyllavon

maksamaan kaikesta, mikä liittyy lapsiin. Ei ole ollut mummoja, tätejä tms lähellä, maksoin vieraalle. Eikös ole hyvä periaate, että joka käyttää, se maksaa. Pitäisi valjeta, että lapsi vaatii aikaa ja rahaa.

• misantrooppi

Muiden kaupunkien seurakunnat ovat jo kauan laskuttaneet päiväkerhosta.
      Nytkin täällä syntyi soppa vain siitä, että osassa vanhoja seurakuntia kerho oli ilmainen ja jossain ei ollut. Seurakunta informoi asiasta vasta laskun mukana.
      Hyljätkää lapsenne vaika Plazan rullaportaisiin, jos paristakympistä elämä on kiinni.

• silmään.

Luuletko että tuo parikymppinen on perheen ainoa menoerä? Niitä parikymppisiä joutuu jakamaan sinne sun tänne!

• nimimerkki...
        silmään. kirjoitti:

Luuletko että tuo parikymppinen on perheen ainoa menoerä? Niitä parikymppisiä joutuu jakamaan sinne sun tänne!

No olisitte aikoinaan käyttäneet ehkäisyä niin ei nyt tarttis täällä vinkua!

• ja pahasti
        silmään. kirjoitti:

Meinaatko, että vain perheelliset joutuvat maksamaan parikymppiä sinne sun tänne. Kyllä sinä nyt erehdyt ja pahasti - on tutkittu juttu, että sinkkujen elämä on kaikkein kalleinta. Makselet yksinäsi kaikki, ei yhdellekään laskulle ole jakajaa.
        Kannattaa tuhlata seuraavat parikymppiä ehkäisyyn, niin jää sitten yksi menoerä pois.
        Mikä ihme teitä riivaa, kun lapsien menot ja yleensä lapsen elatus mitataan rahassa.
        Silloin kun minä olin lapsi, niin minun melko köyhät vanhempani maksoivat minun koulumaksunikin kun menin oppikouluun. Siihen siältyi lukukausimaksu, ruokaraha ja kirjatkin piti ostaa itse..eikä he valittaneet. Nyt teille tupsahtaa kaikki ilmaiseksi yhteiskunnan taholta ja silti valitatte kaiken aikaa. Eikö se lapsi olekaan enää elämän rikastuttaja, jolle halutaan parasta ja jonka aeteen oltaisiin valmiita panostamaan?

• sopan keittänyt

olet väärässä. alkuperäinen peräänkuuluttaa sitä mihin kirkollisveromme kulutetaan, koska "aiemmassa elämässä" tämäkin "palvelu" sisältyi veroon ja siellä kerhossa tehtiin ihan samoja asioita kuin nytkin. minun mielestäni tästä ei olisi KOSKAAN kirkon pitänyt alkaa maksua perimäänkään koska tuolloinhan se on liiketoimintaa vakka ei kaikkia kuluja korvaakkaan. Ilmeisesti kaupunki jeesaa ja loput menee kirkollisverosta. Aika soppa juttu. Minä kun näitä palveluja en enää tarvitse niin näin laman kourissa taidanpa erota kirkosta muiden viisaiden kanssa, rukoilla ja uskoa voin kotonakin.

• vain lemmikki..

Se on vaan niin IhQQQQ''UUUU saada se rääkyvä kakara 16 vuotiaana.. Noh onnee vaan valitsemallanne tiellä..

• täydellisesti

Kiitos! Aloite lipesi ihan eri asiaan mitä alkuperäisessä viestissä kysyttiin ja ihmeteltiin. En saanut vastausta mutta mukavaa kevään jatkoa kaikille :)

• aökuperäiseen kysymykseen

että mummon ei tarvitse maksaa mistään päiväkerhosta yhtään mitään ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe