matkalaukun hankkiminen

pääpää

kävin eilen kattelee matkalaukkua ja huomasin ett tosi monissa oli sellane lukko systeemi ,et siin on oikee lukko ja avain.. no, haluisin sellasen missä on jonkinlainen numerolukko, ettei tarvii lomalla häslää avainten kaa.. no sitten ku löysyn sellasii matkalaukkui, joissa oli numerolukko, ni hinta pompsahti jonneki 150e.. eli saako mistää alle 100 e matkalaukkuja, joissa on numerolukko. tai sitten sellasta pelkkää lukkoa joka aukee numerotunnuksella?? kiitos vastauksista.

11

2509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klaslkasasls

Ei kait se nyt ole mikään ongelma "sählätä" lomalla avaimien kanssa? Ilmeisesti joudut kuitenkin ottamaan kotiavaimenkin mukaan tai vaihka auton avaimet. Siinähän se matkalaukun avain kulkee samassa nipussa. on niin pieni, että ei sen mukana raahamisessa ongelmaa pitäisi olla.
      Toisaalta, mulla itselläni on laukku jossa on molemmat eli yhdistelmä ja "avainlukko". Avaimella lukitaan laukun sivusalvat, mikä on ihan loistava systeemi.
      Ihan vinkkinä... Matkalaukkuun kannattaa ihan oikeasti panostaa. Materiialit (lue muovi aineet)ovat kovasti erillaisia. Sellainen sopivasti pehmeä muoviseos on huomattavasti iskuja kestävämpi kuin sellainen ns. kova muovinen, jota käytetään ns. halvoissa laukuissa.
      Kahvat kannattaa tutkia, niissäkin on huimia eroja. Kannattaa välttää todella suuria matkalaukkuja... Asia mitä ei yleensä tule ajatelleeksi... Suureen matkalaukkuun tulee pakattua paljon kamaa ja sitten se painaa. Kahvat ei kestä. Tietysti joku viisas taas sanoo, että se on se max 20 kiloo mitä saa matkalaukku painaa turistiluokassa... niinpä, mutta kuka niitä ihan oikeasti kotona/ hotellissa punnitsee ja helposti saa sen painamaan 30 - 40 kiloo. No sitten mahdolliset ylipainomaksut mutta ne ei liity tähän. Ei niitä halpislaukkujen kahvoja ole suunniteltu noihin kiloihin, kun niitä viskotaan.
      Lisää hyviä ominaisuuksia... Pyöreät kulmat, renkaat hyvin upotettu taoi suojattu, tiivis, siten, että kansi menee reilustu toisen puoliskon sisään limittäin. Vaikea selittää :-)
      Hyvää matkalaukkua on vaikea löytää alle 150 euron. Itselläni on Delseyn laukku ja maksoin siitä muistaakseni n. 1500 mk. Se on lentänyt n. 300 lentoa ja pelkkiä naarmuja pinnassa. Painoa on usein ollut jopa 40 kg.
      Jos uutta laukkua ostaisin, ostaisin samanlaisen, mikäli enään mistää löytyisi

• tavaratalosta

kahdella egellä numerolukon se oli kyllä poistokorissa.Kyllä niitä tavarataloissa pitäisi olla sen kun vaan katselee

• saatlukon

vaikka Biltema tuote 87190 lukko 3,49 egee kotisivu netissä pääte fi josta voi tilaa

• mutta muista

ja alkaen 48 euroa riippuen koosta. Muista kuitenkin että hieno kova iso laukku voi painaa tyhjänä liki 7 kg ja painorajat on nykyään laukulla 20 kg. Muista se kun valitset laukkua että millainen kun isojakin saa jotka painaa 5kg.

• takia lukko?

Mitä merkitystä on sillä, millainen lukko laukussa on, vai onko minkäänlaista. jos joku haluaa varastaa laukkusi, siinä ei lukot mitään merkitse. jos joku haluaa avata laukkusi, kaikki laukut aukeavat suhtkoht helposti lukoista riippumatta.

oma laukkuni ei ole koskaan lukossa. maailmaa on kierretty paljon, laukku ja tavarat pysyneet aina tallessa.

• eokölllc
        takia lukko? kirjoitti:

Mitä merkitystä on sillä, millainen lukko laukussa on, vai onko minkäänlaista. jos joku haluaa varastaa laukkusi, siinä ei lukot mitään merkitse. jos joku haluaa avata laukkusi, kaikki laukut aukeavat suhtkoht helposti lukoista riippumatta.

oma laukkuni ei ole koskaan lukossa. maailmaa on kierretty paljon, laukku ja tavarat pysyneet aina tallessa.

Ei kait sen lukon tarkoitus ihan ammattivarkaita pysäyttää, siihen ei keinoja ole, mutta näitä pikkunäpistelíjöitä löytynee jokaisen lentokentän henkilökunnasta. Vakuutus korvaa hyvin, kun on esittää faktaa siitä, että lukot on aukaistu väkivaltaa käyttäen. Milläs sinä todistat, että ne ikonit sieltä laukusta ihan oikeasti hävisi :-)

Toinen hyvä pointti laukun lukoissa on se, että kun epäluuloinen olen, niin hieman arvokkaamat kamat hotellihuoneessa säilytän matkalaukussa joka on lukossa. Onhan niitä safetyboxeja, mutta naurattaa se, että turistimatkoilla niistäkin tyhmää suomi äijää rahastetaan. Työmatkoilla käyttämäni hotellit tarjoavat ne ilmaiseksi, enkä minä siellä mitään passeja sun muita koruja säilytä, jaksa joka päivä siellä montaa kertaa ravata. Toisaalta, jos boxi löytyy huoneesta, niin se on eri juttu.

Jos esim tuo vieraita yöksi huoneeseen, niin niihin ihmisiin ei todellakaan kannata luottaa vaan kaikki pienetkin määrät käteistä lukittuun matkalaukkuun... Sinkku miehet kyllä ymmärtää :-)

• ei voi
        eokölllc kirjoitti:

Ei kait sen lukon tarkoitus ihan ammattivarkaita pysäyttää, siihen ei keinoja ole, mutta näitä pikkunäpistelíjöitä löytynee jokaisen lentokentän henkilökunnasta. Vakuutus korvaa hyvin, kun on esittää faktaa siitä, että lukot on aukaistu väkivaltaa käyttäen. Milläs sinä todistat, että ne ikonit sieltä laukusta ihan oikeasti hävisi :-)

Toinen hyvä pointti laukun lukoissa on se, että kun epäluuloinen olen, niin hieman arvokkaamat kamat hotellihuoneessa säilytän matkalaukussa joka on lukossa. Onhan niitä safetyboxeja, mutta naurattaa se, että turistimatkoilla niistäkin tyhmää suomi äijää rahastetaan. Työmatkoilla käyttämäni hotellit tarjoavat ne ilmaiseksi, enkä minä siellä mitään passeja sun muita koruja säilytä, jaksa joka päivä siellä montaa kertaa ravata. Toisaalta, jos boxi löytyy huoneesta, niin se on eri juttu.

Jos esim tuo vieraita yöksi huoneeseen, niin niihin ihmisiin ei todellakaan kannata luottaa vaan kaikki pienetkin määrät käteistä lukittuun matkalaukkuun... Sinkku miehet kyllä ymmärtää :-)

näppärästi ottaa huoneesta mukaansa? Safety boxin raahaaminen on sen sijaan yleensä mahdotonta. Ja yhtä kaikki, matkalaukkujen lukot saa auki muutamassa sekunnissa. Vertailuna asuntojen lukot, jotka eivät ole taka- tai turvalukossa, saa ammattimiehet auki noin 30 sekunnissa.

Itse mielummin tulen rahastetuksi, kun varastetuksi. En tiedä sitten kuinka tyhmää se on. Kaikki kamat ovat kuitenkin aina pysyneet boxissa tallessa.

• jsusufev
        ei voi kirjoitti:

näppärästi ottaa huoneesta mukaansa? Safety boxin raahaaminen on sen sijaan yleensä mahdotonta. Ja yhtä kaikki, matkalaukkujen lukot saa auki muutamassa sekunnissa. Vertailuna asuntojen lukot, jotka eivät ole taka- tai turvalukossa, saa ammattimiehet auki noin 30 sekunnissa.

Itse mielummin tulen rahastetuksi, kun varastetuksi. En tiedä sitten kuinka tyhmää se on. Kaikki kamat ovat kuitenkin aina pysyneet boxissa tallessa.

Eli ei kannata missään nimessä hankkia sellaista laukkua missä on lukko. Tähän tulokseen tulin, kun luin nämä viestit!
        Suomi24 keskustelupalsta jäleen todisti, että vastaukset löytyy jokaiseen pulmaan.

Seuraava matkalaukku minkä ostan, niin siihen ei tule lukkoa. Makso mitä makso.

• misha74
        jsusufev kirjoitti:

Eli ei kannata missään nimessä hankkia sellaista laukkua missä on lukko. Tähän tulokseen tulin, kun luin nämä viestit!
        Suomi24 keskustelupalsta jäleen todisti, että vastaukset löytyy jokaiseen pulmaan.

Seuraava matkalaukku minkä ostan, niin siihen ei tule lukkoa. Makso mitä makso.

pitääkö sitä uskoa ihan kaikkea mitä tälläisessakin sanotaan..jokainen tietää mikä on järkevää ja mikä ei..maalaisjärki mukana lukemisessa netissä.. monen vastauksissa on paljon perää ja omia kokemuksia.. toiset taas piruilevat hyväuskoisten kustannuksella.

• Minulla on kaikkein halvemmat pehmeat laukut ostettu halpakaupasta. Ne on mustia joihinka olen maalannut valkoisella maalilla isot X joka puolelle. Erotan ne heti muista. Ei ole lukkoja, en ymmarra mitaan matkalaukkujen muotinaytosta joita jotkut suosivat, painavia designer laukkuja.

• näin on

matkalaukussa olla lukko? Tärkeempi on kunnon vyö millä saa laukun kiinni ettei aukea. Jos on lukko niin se takuulla jossain avataan ja lukko menee rikki. ...tai sitten ei muista koodia tai avain hukkuu.

Matkalaukussa ei tarvita lukkoa ja piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6798
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1208
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1035
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe