Mistä johtuu, kun saumauslaasti ei kovetu kohtuullisessa ajassa, tai lainkaan.
Olen saumannut kiillon saumalaastilla pesutilat ja kaikki muutkin laatoitukset työmaallani.
Nyt monen päivän jälkeen, kun ryhdyin asentamaan silikoneja huomasin nurkkia pestessäni, että saumat irtoavat pyyhkiessä.
Laasti on vielä täysin kovettumattomassa tilassa?
Otin yhteyttä kiillon edustajaan ja hän sanoi, että minun olisi pitänyt jälkikastella saumoja.
Mitä teidän mielestänne tarkoittaa tämä jälkikastelu?
Olenhan minä jo pessyt pian saumauksen jälkeen laatoitukset erittäin kostealla sienellä kahteen kertaan.
Eikö se riitä jälkikastelusta?
No nyt olen sitten kastellut seiniä vedellä ainakin kolmeen kertaan eri päivinä ja odotellut kuivumista.
Kyllä se on mielestäni hiukan kovettunut, mutta jos tuolle asteelle jää, niin ei tule kestämään käyttöä, vaan ajelehtii suihkuveden ja siivouksien saattelemana viemäriin.
Kiillolta eivät ole suostuneet tunnustamaan yhtään mitään, vaan vika on heidän mielestään minussa.
Sama juttu oli muutama vuosi sitten heidän silikoniensa kanssa.
Nekään eivät kovettuneet ja samaa kastelua ja jälkihoitoa vain ehdotettiin.
Onko teillä vastaavan tyyppisiä kokemuksia kiillon saumalaasteista?
Kiillon saumaslaasti
16
10928
Vastaukset
- viitsinyt lukea
siitä saumalaastipussin kyljestä ohjeita. Mielestäni jos jättää työohjeet noudattamatta niin on turha huudella valmistajan perään. Ja turha niitä saumoja on enää kolmen päivän jälkeen kastella, ei ne enää kovetu miksikään. Eikun raapimaan saumat puhtaiksi ja uutta tekemään. Voisit muuten lukaista tuolta mökki-palstalta miksi suomessa ei osata rakentaa otsikon alta. Osuu jotenkin lähelle vai mitä?
- Pussin
kyljessä on kyllä annettu ohjeet jälkikasteluun ja olen niin tehnytkin.
Olen saummannut muutamia vessoja ja pesuhuoneita kyseisellä aineella.
Jälkikastelu on tapahtunut toisissa hiukan myöhemmin kuin toisissa joissa se on tehty seuraavana päivänä.
Ongelma nyt on se, että sauma uudelleen kastuessaan muuttuu laastiksi.
Eli sen pois kaapiminen ei tosiaankaan ole mitenkään vaikeaa.
Se lähtee saumasta pois ihan pelkällä kastelulla.
Olen kastellut saumoja suihkupullolla, mutta jos otan vesiletkun, niin saumat valuvat kyllä tyhjäksi.
On kyllä aika erikoista ainetta, jos pitää kastella ja odottaa uudelleen kovettumista.
Sitten taas kastella ja kokeilla onko lujuus jo riittävä.
Ymmärtäisin kyllä jos aine kovettuisi parin kastelun jälkeen, eikä enään pehmenisi, vaikka kastuisikin, mutta tuntuu menevän aika kauan ja jälkihoito vie aikaa yhtä paljon, kuin varsinainen saumaaminen.
En ole muutenkaan vastaaviin työohjeisiin törmännyt aiemmin.
On mielestäni täysin aiheellista olettaa, että aineen valmistuksessa on tullut jokin virhe, koska se käyttäytyy noin.
Taisin jo mainitakkin, että olen ennenkin törmännyt vastaavaan ongelmaan.
Silikoni ei kovettunut ja siinä todettiin silloin valmistusvirhe.
Yleensä kaikki laastit, olivat ne sitten kiinnitysaineita, tasoitteita tai mitä tahansa jauhoista sekoitettavia aineita kovettuvat ilman mitään, ehdottoman tarkasti aikataulutettavia jälkihoito toimenpiteitä.
Näin uskon olevan myös kiillon saumalaastien kohdalla.
Ymmärrän kyllä, jos sitoutumista tai työ tulosta voidaan jotenkin parnataa jälkikastelulla, mutta ehdottomana vaatimuksena kovettumiselle se kuulostaa kyllä täysin järjettömältä.
Eihän kukaan järkevä ammattilainen osta kyseistä tuotetta, jos sen kanssa saa leikkiä vesileikkejä jälkihoidon merkeissä vielä monta päivää, ja odotella kuivuuko vaiko ei.
Mietippä mitä se on kerrostalo kohteissa, joissa laatoitettavia neliöitä on hiukan enemmän, kuin yksittäisessä kohteesa.
Lisäksi on paikkoja joissa jälkikastelu ei ole kovin helppoa, tai saa olla tosi tarkkana.
Esim, välitilan laatoitukset, koska tasot on jo paikalla ja varsinkin puutasot ovat arkoja värillisille valumille.
- pieleen
Harrastan mosaiikkitöitä ja olen käyttänyt kaikkia Suomesta saatavia saumalaasteja eri värejä etsiskellessäni, myös Kiillon. Kaikki ovat kovettuneet sekä jälkikostutuksella että ilman, aika riippuu alusmateriaalista. Vettä imevä pinta (savi, betoni) saa laastin kuivumaan nopeasti, näitä olen suihkutellut, muovi yms. en juurikaan.
Jälkikastelun tarkoitus on saada saumasta luja, se ei ole edellytys kuivumiselle.
Joko sekoitussuhde on ollut päin p:tä, alusta märkä tai liian kylmä. Jos laastia jäi, tee pieni koekappale kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Mikäli tulos on yhtä kehno, mene kappaleen kanssa laastin myyjän puheille ja tee asiallinen reklamaatio.
Voihan laastissa olla tekovika, mutta sitä tehdään suurissa erissä ja Kiillolla olisi varmaan ollut tieto muista reklamaatioista. Ei heidän intresseissään ole myydä p:tä, se on huonoa mainosta.- asiallisesta
ohjeesta.
Olen itse täsmälleen samaa mieltä siitä, että jälkikastelu ei voi olla perusta laastin kuivamiselle.
Kuivuminen on käsittääkseni aina kemiallinen itsestään etenevä prosessi, jota ei varmaan voi edes pysäyttää.
On todella ihmeellistä, että jo kuivunut ja kovettunut laasti kostuttaessa muuttuu uudelleen pehmeäksi massaksi, jolla voisi vaikka saumata uudelleen.
Ei minulla ole mitään kiiltoa tai muitakaan toimittajia vastaan, kaikki varmaan parhaansa yrittävät ja toisaalta viallisia tuote eriä voi päästä myyntiin kaikilla.
Olen kuitenkin kerran ennemmin törmännyt kiillolla vastaavaan ilmiöön ja vika oli siloin tuotteessa(tutkitusti).
Vastaan tulo on vaan aika nihkeää.
Lähtökohta on aina se, että heissä ja heidän tuotteessaan ei ole, eikä voi olla mitään vikaa.
Näyteet laastista on lähetetty kiillolle.
Katsotaan nyt sitten mitä sieltä sanotaan.
Jokatapauksessa heidän edustajansa on ilmoittanut, että kaikki johtuu vain ja ainustaan jälkikastelusta(joten syy on meidän?).
Saumauksia on kuitenkin tehty kymmenissä eri tiloissa ja nyt on näyttöä, sekä oikeaoppisesta jälkikastelusta, että liian myöhään(heidän mielestään) tapahtuvasta kastelusta.
Molemmissa tapauksissa laasti on kastelun jälkeen pehmentynyt uudelleen ja alkanut kovettua vasta useiden kastelukertojen jälkeen, mutta ei sittenkään mielestäni normaalille tasolle. - tarkistitko?
asiallisesta kirjoitti:
ohjeesta.
Olen itse täsmälleen samaa mieltä siitä, että jälkikastelu ei voi olla perusta laastin kuivamiselle.
Kuivuminen on käsittääkseni aina kemiallinen itsestään etenevä prosessi, jota ei varmaan voi edes pysäyttää.
On todella ihmeellistä, että jo kuivunut ja kovettunut laasti kostuttaessa muuttuu uudelleen pehmeäksi massaksi, jolla voisi vaikka saumata uudelleen.
Ei minulla ole mitään kiiltoa tai muitakaan toimittajia vastaan, kaikki varmaan parhaansa yrittävät ja toisaalta viallisia tuote eriä voi päästä myyntiin kaikilla.
Olen kuitenkin kerran ennemmin törmännyt kiillolla vastaavaan ilmiöön ja vika oli siloin tuotteessa(tutkitusti).
Lähtökohta on aina se, että heissä ja heidän tuotteessaan ei ole, eikä voi olla mitään vikaa.
Jokatapauksessa heidän edustajansa on ilmoittanut, että kaikki johtuu vain ja ainustaan jälkikastelusta(joten syy on meidän?).
Saumauksia on kuitenkin tehty kymmenissä eri tiloissa ja nyt on näyttöä, sekä oikeaoppisesta jälkikastelusta, että liian myöhään(heidän mielestään) tapahtuvasta kastelusta.
Molemmissa tapauksissa laasti on kastelun jälkeen pehmentynyt uudelleen ja alkanut kovettua vasta useiden kastelukertojen jälkeen, mutta ei sittenkään mielestäni normaalille tasolle.Kai katsoit,ettei kyseessä ole liian vanha laasti,ne kun on n.vuoden käyttökelpoisia.
Vanhentuessaan liikaa sementti ei enää kovetu kunnolla. - juttu kun
tarkistitko? kirjoitti:
Kai katsoit,ettei kyseessä ole liian vanha laasti,ne kun on n.vuoden käyttökelpoisia.
Vanhentuessaan liikaa sementti ei enää kovetu kunnolla.huomasit tuon.
pitääkin katsoa. - kiillollolle.
asiallisesta kirjoitti:
ohjeesta.
Molemmissa tapauksissa laasti on kastelun jälkeen pehmentynyt uudelleen ja alkanut kovettua vasta useiden kastelukertojen jälkeen, mutta ei sittenkään mielestäni normaalille tasolle.siinä aineessa itsessään on vikaa.mieheni on kiillolla töissä nimeenonaan laastipuolella ja ite työkseni käytän niitä.ei sauman pitäs enää ns.kovettumisen jälkeen tollai pehmetä.jos ei ne killolla usko ni sano et tulee vaikka itte kattoon!
- tästä vielä
kiillollolle. kirjoitti:
siinä aineessa itsessään on vikaa.mieheni on kiillolla töissä nimeenonaan laastipuolella ja ite työkseni käytän niitä.ei sauman pitäs enää ns.kovettumisen jälkeen tollai pehmetä.jos ei ne killolla usko ni sano et tulee vaikka itte kattoon!
et se jälkikastelu lähinnä tehdään siks että saumat ei kuiva niin et ne alkais halkeileen,eli liian äkkiä.
- silikoni ei kovetu
Ei helvetti, tein yhteen erittäin luxustaloon juuri remontin ja käytin Kiillon saniteettisilikoni, keittiösilikoni, tiivistesilikoni tuotetta, eikä tämäkään kovetu!! Oli vielä avaamaton tuubi uskomatonta paskaa ja työ hukkaan. Ei koskaan enää kiiltoa meille! Arvelen että jokin kiinalaisvalmistekin on parempi.
- nonoono
Hyvinkin mahdollista että kyseinen erä on pilaantunut/vanhentunut. Vuosia sitten kiillon aineella ammattimies teki meille saumaksen keittiöön ja saumoista tuli todella laukukkaat. Laasti tehtiin täysin ohjeiden mukaan ja puhtailla välineillä. Kiillolta sanottiin että ei ole heidän tuotteessa vikaa. No tulipahan sit tehtyä saumaus toisen valmistajan tuotteella uudelleen ja sit olikin saumaus tasavärinen.
- Goula82
Suomalaiset ei vaan osaa. Sama juttu Tikkurilan lattiamaalien ja pinnoitteiden kanssa. Ne irtoaa vaikka tekee ohjeiden mukaan. Käytän nykyisin Weber vetonit laasteja ja sikafloorin pinnoitetta ja pysyy kiinni.
- veneli
No mistäs maasta ne weber vetonitin laastit tulee?
Lisäksi jos puhutaan epoksimaaleista ja -pinnoitteista taikka uretaanipinnoitteista niin ihan yhtähyvin pysyy kuin Sikakin. - tekijämiehiätarvitaan
"Goula82", lattiapinnotteiden ja maalien osalta, paljonko teet lattianeliöitä vuodessa? Uusille, vaiko vanhoille lattioille? Miten teet pohjatyöt? Miksi mielestäsi Tikkurilan aineet ei pysy?
- alpohte
valitettavasti usein kannattaa valita se ulkolainen tuote - tulee parempi, kuin kotimaisella
- rep78
No Tikkurilallakin on 4 tehdasta Venäjällä..
- eienääkiiltoa
Nostan vähän aihetta esiin.
Itse paikkasin saumoja kiillon paskalla ohjeiden mukaan. Pari kolme kertaa käynyt suihkussa ja osa on liuennut pois ja osassa vaalea harso päällä.
Mitähän tälle tekisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808