Kaverini ja hänen miehensä yrittävät lasta.
Itseäni huolettaa, sillä kaverini juo (melko paljon), aina kun menkat tulevat, sillä ajattelee ettei siitä ole haittaa.
Onko tämmöisestä juomisesta haittaa raskaudenyrittämisen aikana?
Itsestäni tuntuu kummalta, sillä alkoholinvaaroista on kerrottu. Olen yrittänyt nätisti mainita ystävälleni, ettei ole ihan viisasta juoda niin paljon. Tuntuu ettei hän ole valmis äidiksikään, kun ei ymmärrä mitä muutoksia raskausaika tuo tullessaan.
Eihän tämä asia minulle sillä tavalla kuulu, mutta halusin vain saada muutamia mielipiteitä.
vauvan yritys ja alkoholi
4
1021
Vastaukset
- on ok
Mun mielestä voi elää ihan normaalia elämää, kuten ennenkin. Koska voi kestää vuoden tai kauemminkin ennen kuin tärppää.
Runsas alkoholin käyttö ei tietysti ikinä ole kovin terveellistä, yritti lasta tai ei!
"Tuntuu ettei hän ole valmis äidiksikään, kun ei ymmärrä mitä muutoksia raskausaika tuo tullessaan."
Tarkoitatko tällä nyt sitä, että ystäväsi on sanonut, että ei aio lopettaa juomista raskaana?
Raskaana ei tietenkään saa juoda. Moni runsaasti juova kyllä pystyy lopettamaan juomisen ongelmitta (ja lopettaakin), mutta jos on jo alkoholisti niin se voi olla vaikeaa. Ja kyllä tietysti runsas juominen saattaa vaikuttaa lapsen saantiinkin. - minätäällävaan..
Itse kyllä vauvakuumeiluaikana käytin ihan ns. normaalisti alkoholia, en todellakaan alkanut elää kuin olisin raskaana vielä siinä vaiheessa kun en sitä ollut. Olen oluen ystävä, ja esim viime kesänä saatoin illalla ottaa pullon olutta ja istuskella portailla tupakkaa poltellen ja olutta lipittäen(yhden tai kaksi kun lapsi oli jo yöunia nukkumassa). Ja olen jo äiti, ja aikuinen ihminen..Ja valmis tulevan lapsen äidiksi myös. Alkoholin käyttö loppui tasan siihen pisteeseen, kun alkoi olla kierron loppu menossa, ja testailin raskautta. Jos en ollut raskaana, niin kyllä minä alkoholia nautin jos sille tuntui.
Raskaus kun alkoi, niin tipan tippaa en ole juonut, ja tupakanpolttokin jäi.En aio nautiskella edes ns. sallittua saunaolutta silloin tällöin, vaan olen ihan tipattomnalla koko raskausajan. Eiköhän ystäväsikin lopeta juomisen SITTEN KUN ON RASKAANA.
Hyvä että olet huolissasi, mutta toisten asioihin en olisi kovin kärkäs puuttumaan jos mitään oikeaa huolenaihetta ole.
Etkä sinä ole kukaan tekemään sitä päätöstä kuka on valmis äidiksi ja kuka ei, et voi päästä ystäväsi pään sisään ja nähdä hänen ajatusmaailmaansa.
Ja tarkennan: en ole sitä mieltä että alkoholi on huippujuttu ja ryyppääminen olisi sallittua raskaana ollessa.- mieltä
Samaa mieltä.
En ymmärrä mitä ap. kirjoittaja tarkoittaa, että hänen ystävänsä ei ymmärrä mitä muutoksia raskausaika tuo tullessaan. Eihän ystävä ole vielä raskaana! Eikä hänen tarvitse sitä ennen elää niin kuin olisi raskaana?
En puuttuisi liikaa toisen asioihin. Ymmärsin, että ystävä ei kuitenkaan ole mikään "deeku" sentään.
- kesti..
esikoista yrittäessä kaksi vuotta. Voin kertoa, ettei paljoa siinä vuoden jälkeen enää huvittanut koko ajan elää kuin olisi jo raskaana. Ihmisetkin kyselevät pilke silmäkulmassa, että mikset ota, oletkos raskaana. Se tuntuu tosi pahalta.
Miksei voisi silloin juoda, kun kuukautiset alkavat? Silloinhan ei tosiaan ainaan ole raskaana. Tietysti munasolujen kehittymisessä kestää jonkin aikaa, joten ihan jatkuva överien vetäminen ei varmastikaan ole järkevää yritysaikana, mutta eipä se ole koskaan muulloinkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760