Suositelkaa PARKETTI + asennusliikettä

Espoo/HKi

Suositelkaa parketti ja asennusliikettä. Vai kannattaako parkettia ostaa asentajalta?
Tuleeko halvemmaksi ostaa parketti erikseen ja tilata asentaja muualta?

Missä hintaluokassa asennus nykyään on? Sain tarjouksia asennukselle 14-20 €/m2 ja lisäksi kalliimmassa tarjouksessa oli jätemaksua, automaksua, kynnysmaksua yms. yms. Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon, ettei tule nämä "automaksut" yllätyksenä?

7

1588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lemonaattori

Älä ainakaan halvinta ota. Kyllä hinta menee käsi kädessä laadun kanssa. Sitäpaitsi työn hinnan merkitys on aika vähäinen kotitalousvähennyksen ansiosta.

• tuunari_mikko

Tilaat rautakaupasta tavarat kuljetettuna pihallesi.

Soittelet jostain timpurin asentamaan.

Asentamisen nopeus riippuu tavarasta. Helppoa tavaraa voi asentaa esim. 75m2 ja 15 tuntia. Hankalaan parkettiin menee helposti tupla-aika.

• röllirepa

Osta parketti netistä, googlettamalla löydät myyjiä jotka tuovat parketin maahan, ja myyvät ne ilman välikäsiä jolloin hinnat on edulliset.
      Asennuksen teet itse, varsin helppo homma, onnistuu ihan tavalliselta opettajalta tai maisterilta jopa insinööriltäkin.
      Jopa minä asensin itse ilman minkäänlaista kokemusta ja lopputulos ihan OK.

• akluperäinen

No joo, pitää vielä harkita tuota itse asentamista, kun omat remonttitaidot on luokkaa " ei saa maalipurkkia auki"!!

Löysin netistä kauppapaikan "erikoisparketti.fi", onko kenelläkään kokemuksia? Maksaa pitäisi etukäteen ja se vähän arveluttaa konkurssiriskit? (esim. KeittiöNetti)

• kalle
        akluperäinen kirjoitti:

No joo, pitää vielä harkita tuota itse asentamista, kun omat remonttitaidot on luokkaa " ei saa maalipurkkia auki"!!

Löysin netistä kauppapaikan "erikoisparketti.fi", onko kenelläkään kokemuksia? Maksaa pitäisi etukäteen ja se vähän arveluttaa konkurssiriskit? (esim. KeittiöNetti)

mutta niillä näyttää olevan tarjolla pankkitakaus kauppasummalle, eipä tarvitse pelätä konkurssia. http://www.erikoisparketti.fi/index.php?page=pankkitakaus

• etukäteen!
        akluperäinen kirjoitti:

sano että saa rahat kun työ tehty.on melko persaukinen firma jos ei ole varaa materiaalia hankkia.

• Malag
        etukäteen! kirjoitti:

sano että saa rahat kun työ tehty.on melko persaukinen firma jos ei ole varaa materiaalia hankkia.

Eivät ole niin edullisia hintoja, jotta kannattaisi tilata. Normaali liikkeestä hyvän tinkaamisen jälkeen saa edullisemmin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2810
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      347
      2447
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2232
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      39
      2226
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1818
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1349
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1342
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      70
      1223
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1200
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      6
      1163
    Aihe