Jaahs! On mariasisko palaamassa sorvin ääreen...
http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/etela-karjala/2009/03/marja-sisko_aalto_pohtii_toihin_paluutaan_640360.html
Maikki palaa hommiin
44
2865
Vastaukset
- kirkollinen
Tuttuni sanoi taannoin, että jos Aalto palaa ns. naisena taksin töihin niin hän eroa kirkosta.
Eronneita tulee varmaan lisää tämän jälkeen.- myös kohdaltani
päättänyt. Jos sukupuoli yhdynnässä naisen kanssa ollut miespappi menettää työnsä ja pappisoikeutensa. Ja saman seurakunnan kirkkoherra vaihtaa sukupuolta. Mutta voi jatkaa työssään.
Ei imatran seurakunta ja ev.lut ole minun paikkani. - nainen itsekin
Voi että voi ottaa pattiin tuo tekopyhyys!!!!!Siis minä toivotan MS Aallon sydämellisesti takaisin Imatralle ja puolestani saakoon jatkaa entistä työtään.Itse olen kirkosta eronnut,2 kertaa,mutta harkitsen kyllä liittymistä takaisin jos Aalto saa jatkaa.
Tervetuoloa vaan sydämellisesti takaisin Marja-Sisko!! - H.Etero
myös kohdaltani kirjoitti:
päättänyt. Jos sukupuoli yhdynnässä naisen kanssa ollut miespappi menettää työnsä ja pappisoikeutensa. Ja saman seurakunnan kirkkoherra vaihtaa sukupuolta. Mutta voi jatkaa työssään.
Ei imatran seurakunta ja ev.lut ole minun paikkani.Kuulehan valopää:sukupuoliyhdynnällä(joka on yhdyssana) ja transsukupuolisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään.Jos joka asiassa näkee vain niitä yhdyntöjä niin eiköhän olisi aika hankkia tietoa ed.mainiruista asioista.Vai eikö päähän ole muuta mahtunut.
Anna mun kaikki kestää!!!!!!!!!!!!!! - kirjoitettu tarkoituksella
H.Etero kirjoitti:
Kuulehan valopää:sukupuoliyhdynnällä(joka on yhdyssana) ja transsukupuolisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään.Jos joka asiassa näkee vain niitä yhdyntöjä niin eiköhän olisi aika hankkia tietoa ed.mainiruista asioista.Vai eikö päähän ole muuta mahtunut.
Anna mun kaikki kestää!!!!!!!!!!!!!!pienellä,joka ilmentää miten vähän tajusit kirjoituksestani. Samoin ilmentää älysi vähyyttä se lisäseikka,että puutut kirjoitus virheisiin. Tämä kun ei ole suomenkielen koe. Ja sinä tuskin suomenkielen opettaja.
No meillä jokaisella on moraalimme ja älykkyytemme.
p.s. Olen kyllä tietoinen molemmista mainitsemistasi asioista. Mutta kerroppa sinä missä vertasin ko. asioiden yhdyntöjä. Kannatttaisi vastata komentiin vasta sitten,kun on sisäistänyt tekstin. Näin pienenä neuvona,jos se sallitaan. - hiukan!
H.Etero kirjoitti:
Kuulehan valopää:sukupuoliyhdynnällä(joka on yhdyssana) ja transsukupuolisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään.Jos joka asiassa näkee vain niitä yhdyntöjä niin eiköhän olisi aika hankkia tietoa ed.mainiruista asioista.Vai eikö päähän ole muuta mahtunut.
Anna mun kaikki kestää!!!!!!!!!!!!!!genetiikkaa. Ihmisen sukupuolihan määräytyy gromosoonien peruusteella. X=nainen,y=mies,Tai xx ja xy. Mutta pysytään vain yksinertaisessa mallissa.
Kun x ja y,harrastavat yhdyntää. On kyseessä heteroseksuaalinen yhdyntä. Kun taas x ja x,tai y ja y. Taasen harrastavat yhdyntää on kyseessä homoseksuaalinen yhdyntä. Tässä asia noin yksinkertaisesti.(vaikka x ja x eivät fyysisesti yhdyntään kykene)
Vaikka ihminen leikattaisiin toiseksi sukupuoleksi fyysisesti,ei hänen genetiikkansa muutu. Eli y on aina y jne.
Ja hiukan kertausta,se kun on opintojen äiti. Miksi sanotaa yhdyntää jota harrastaa kaksi y:tä? - pauloissa
nainen itsekin kirjoitti:
Voi että voi ottaa pattiin tuo tekopyhyys!!!!!Siis minä toivotan MS Aallon sydämellisesti takaisin Imatralle ja puolestani saakoon jatkaa entistä työtään.Itse olen kirkosta eronnut,2 kertaa,mutta harkitsen kyllä liittymistä takaisin jos Aalto saa jatkaa.
Tervetuoloa vaan sydämellisesti takaisin Marja-Sisko!!Täällä rajan pinnassa eletään satoja vuosia jäljessä 2000-luvulta.
- PAIKKAANSA.
pauloissa kirjoitti:
Täällä rajan pinnassa eletään satoja vuosia jäljessä 2000-luvulta.
Kyllä minun kalenterini ja tietokeneen jne aikalaitteet. Kaikki näyttävät että nyt eletään vuotta 2009. On maaliskuu ja on 26 päivä.
Tarkoittanet räpellykselläsi kai sitä että,kun emme kaikkia ja kaikkea hyväksykkään tosta vaan. Elämme noitavainojen aikaa,henkisesti. Sekään ei todellakaan pidä paikkaansa. Moraalia on vain joskus puolustettava.
Keskusliikenne asemalta lähtee junia etelää monta päivässä. Hyppää siihen ja osta vain menolippu. Teitä kaikien p...een nuolijoita täällä on todella liikaa. HEI,HEI: Äläkä palaa. - H.etero
hiukan! kirjoitti:
genetiikkaa. Ihmisen sukupuolihan määräytyy gromosoonien peruusteella. X=nainen,y=mies,Tai xx ja xy. Mutta pysytään vain yksinertaisessa mallissa.
Kun x ja y,harrastavat yhdyntää. On kyseessä heteroseksuaalinen yhdyntä. Kun taas x ja x,tai y ja y. Taasen harrastavat yhdyntää on kyseessä homoseksuaalinen yhdyntä. Tässä asia noin yksinkertaisesti.(vaikka x ja x eivät fyysisesti yhdyntään kykene)
Vaikka ihminen leikattaisiin toiseksi sukupuoleksi fyysisesti,ei hänen genetiikkansa muutu. Eli y on aina y jne.
Ja hiukan kertausta,se kun on opintojen äiti. Miksi sanotaa yhdyntää jota harrastaa kaksi y:tä?Nyt menee jo yli ymmärrykseni.Puhutko kromosomeista vaiko tosiaan gromosooneista kuten kirjoituksessasi oli.Lopputexti x:ien ja y:itten yhdynnöistä enemmän kuin huvittavaa :D .Olet varmaan tehnyt tarkan tutkimustyön kyseesäolleen henkilön "gromosooneista".Tutkijaksi sinua luulen tuon yli-inhimillisen viisaan tekstin takia,en liene kovinkaan väärässä :D
- sinä ole
H.etero kirjoitti:
Nyt menee jo yli ymmärrykseni.Puhutko kromosomeista vaiko tosiaan gromosooneista kuten kirjoituksessasi oli.Lopputexti x:ien ja y:itten yhdynnöistä enemmän kuin huvittavaa :D .Olet varmaan tehnyt tarkan tutkimustyön kyseesäolleen henkilön "gromosooneista".Tutkijaksi sinua luulen tuon yli-inhimillisen viisaan tekstin takia,en liene kovinkaan väärässä :D
tässä tehnyt typeryksen itsestäsi.
Sanoppa missä muussa kirjoitukseni meni pieleen kuin joissain kirjaimissa tai kirjoitusvirheissä.
Mutta tuskin on minun vikani että isäsi sperman joukkoon pääsi lirahtamaan ureaa. Joka kyllä näkyy kirjoitustesi tasosta. Minä teen oikeinkirjoitusvirheitä,semyönnetään. Mutta sinä et sensijaan tajua koko asiaa.
Joten ostat kenkäsi ilmeisesti lastenosastolta.
p.s. Mutta yhtä kaikki. Minä en vaihtaisi luki häiriötäsi sinun imbesilleyteesi. Teen mieluiten kirjötius vierhitä. - MAKE;KIRKOSTA EROAVA
H.etero kirjoitti:
Nyt menee jo yli ymmärrykseni.Puhutko kromosomeista vaiko tosiaan gromosooneista kuten kirjoituksessasi oli.Lopputexti x:ien ja y:itten yhdynnöistä enemmän kuin huvittavaa :D .Olet varmaan tehnyt tarkan tutkimustyön kyseesäolleen henkilön "gromosooneista".Tutkijaksi sinua luulen tuon yli-inhimillisen viisaan tekstin takia,en liene kovinkaan väärässä :D
Vitusta teitä noin tyhmiä oikein aina löytyy. Et tajunnu kirjotuksesta mitään. Joten hävisit koko kisan 6-0.
Ja vielä ilkeet alkaa motkottaa asiasta. Pysy pois kun et mistään mitään tajuu.
Eli suomennos. Mies on mies. Vaikka siltä vietäs munat ja tehtäs siitä vittu. Jos se sen jälkeen harrastaa seksiä niin mitä se on? Se on kahden miehen välistä seksiä. Upposko nyt lanttuun. Oli nimi sittei vaikka keijo-annikki. - on tässä
H.etero kirjoitti:
asiassa tärkeintä oikeinkirjotus. Oman typeryytes vain näytit.
Kyllä jokaisell pitäs olla oikeus puolustaa moraalisia käsityksiään. Tulematta haukutuksi.
Näkee millasen kasvatuksen sie olet saanut.
Miekää en kannata aallon takasintuloa,mut en mie silti ketään mielipiteen takia ala haukkua. Mie eroon vaan kirkosta jos siltä tuntuu.
Sen kai jokane saa vielä valita. Siulta kysymättä. - noitavainoo
pauloissa kirjoitti:
Täällä rajan pinnassa eletään satoja vuosia jäljessä 2000-luvulta.
ole kummajaiset vaan kiinnosta ja niitä sitte sörkitää ja katallaan ihmeissään
- H.Etero
on tässä kirjoitti:
asiassa tärkeintä oikeinkirjotus. Oman typeryytes vain näytit.
Kyllä jokaisell pitäs olla oikeus puolustaa moraalisia käsityksiään. Tulematta haukutuksi.
Näkee millasen kasvatuksen sie olet saanut.
Miekää en kannata aallon takasintuloa,mut en mie silti ketään mielipiteen takia ala haukkua. Mie eroon vaan kirkosta jos siltä tuntuu.
Sen kai jokane saa vielä valita. Siulta kysymättä.:D no johan tuli actionia :D =äksöniä . Hyvä hyvä!!Alkaa veri kaikkine xyxyxyxyyyxxyyyyxy-gromosooneinen kiertää :D
- tajua miten
H.Etero kirjoitti:
:D no johan tuli actionia :D =äksöniä . Hyvä hyvä!!Alkaa veri kaikkine xyxyxyxyyyxxyyyyxy-gromosooneinen kiertää :D
typerä olet. Käytät sanojen sijaan merkkejä. Et ymmärrä kokonaisuuksia ja korvaat sen merkkikielellä. Joilla koitat korostaa omaa älykkyyttäsi.
Vahinko vain,olet menettenyt uskottavuutesi tässä keskustelussa,joka vain tekee sinust typerämmän.
Vastasit kirjoitukseen jota et ymmärtänyt. Koitit paikata tilanetta niin tyypilisellä herjaviestillä. Vain tehdäksesi itsestäsi entistä typerämmän.
Viimeinen viestisi,jos sitä siksi voi edes kutsua. On vain teinien kiukutteluun verrattavaa tekstiä.
Virheesi oli se,että puutuit kirjoitusvirheisiin,et asiaan. Ilmeisesti siksi ettet asiaa oikein ymmärtänyt. Silti lähdit haukkumaan kirjoittajaa joka tuntui tietävän asioista,toisin kuin sinä.
No viimeisen viestisihän kai voi laittaa kiukuttelevan teinin piikkiin. Ei elämänkokemusta,mutta silti kaikki tieto koko maailmasta.
Ja teidänkaltaisten ihmialkujen kanssa on elettävä päivänsä. No aika teitäkin opettaa.
Opettaa milloin ei omat rahkeet riitä ja milloin on syytä lopettaa. Mutta sinähän en näin toimi. Sen tiedän jo vuosikymmenten kokemuksesta. Mutta onneksi maailma opettaa sen mitä me emme opettaneet. - näin ulkopuolisena.
H.Etero kirjoitti:
:D no johan tuli actionia :D =äksöniä . Hyvä hyvä!!Alkaa veri kaikkine xyxyxyxyyyxxyyyyxy-gromosooneinen kiertää :D
Kannattaisi hankki edes jonkinlaiset perustiedot asiasta. Ennen kuin alkaa keskustella asiasta sellaisten henkilöiden kanssa. Jolla asiatieto on hallussa.
Täytyisi ymmärtää oma tasonsa.
Miten sen nyt sanoisin. Näytti vähän siltä kuin amatöörinyrkkeilijä olisi lähtenyt haastamaan maailmanmestaria. Ja vielä kärpäs-sarjalainen raskaansarjalaista.
Kannatta tietää koska on oikea hetki lopettaa. Se ei ole tyhmyytä,vaan viisautta. - herneen nenään---
PAIKKAANSA. kirjoitti:
Kyllä minun kalenterini ja tietokeneen jne aikalaitteet. Kaikki näyttävät että nyt eletään vuotta 2009. On maaliskuu ja on 26 päivä.
Tarkoittanet räpellykselläsi kai sitä että,kun emme kaikkia ja kaikkea hyväksykkään tosta vaan. Elämme noitavainojen aikaa,henkisesti. Sekään ei todellakaan pidä paikkaansa. Moraalia on vain joskus puolustettava.
Keskusliikenne asemalta lähtee junia etelää monta päivässä. Hyppää siihen ja osta vain menolippu. Teitä kaikien p...een nuolijoita täällä on todella liikaa. HEI,HEI: Äläkä palaa.ja taisi mennä vielä poikittain kun älämölö on tuota luokatonta luokkaa ?
Sinun paikkasi on todella tässä kaupungissa jos vielä kääriydyt sätkäpaperiisi voit elää häiriöittä ja odotella Iivanan pullopostia rajan takaa ,vastavirtaan tulevaksi ! - heti tilata
herneen nenään--- kirjoitti:
ja taisi mennä vielä poikittain kun älämölö on tuota luokatonta luokkaa ?
Sinun paikkasi on todella tässä kaupungissa jos vielä kääriydyt sätkäpaperiisi voit elää häiriöittä ja odotella Iivanan pullopostia rajan takaa ,vastavirtaan tulevaksi !taksi,ja pyytää viemään honkaharjuun. Siulla kun tuo lääkitys ei oo oikein kohallaan. Tai ainakin vääränlaista.
Eikä kannattas siun laittaa sätkäpaperiin muuta kun oikiaa tupakkaa. Lisäosat kun saattaa aiheuttaa hallusinaatioita. Joita tuntuu olevan jo pahasti päällä.
No muutaman kuukauden vieroitus,ja kymmenien vuosien terapia. Saattaa saada sinut jopa siihen kuntoon että kykenet hakemaan avustuksesi sossusta,joskus,jopa itse.
Sori etten aijemmin päässyt auttamaan,kun oli käytävä välillä töissä. No ehhkäpä sinäkin pääset sellaiseen,ainakin valkon tiloissa. Siellähän on teille oikein oma "työpaikka".
- lisko
pallailee...maikki....
- kirkonrotta
...ja työkaverit hihkuu varmaan riemusta.Mikä muuten oli kyseisen henkilön kanta naispappeuteen?
Toivottavasti ei kielteinen...nyt kun itse edustaa naaraspuolta. - en nyt muista.
kirkonrotta kirjoitti:
...ja työkaverit hihkuu varmaan riemusta.Mikä muuten oli kyseisen henkilön kanta naispappeuteen?
Toivottavasti ei kielteinen...nyt kun itse edustaa naaraspuolta.Mutta olessaan 1 kappalaisena 80-luvun alussa hän piti avoliitossa eläviä,synnissä elävinä. Artikkeli julkaistiin silloisessa Ylä-vuoksi lehdessä. Ja aiheutti pahennusta.
No silloin ei tälläistä mediaa vielä ollut. Millaistahan kuohuntaa ko. artikkeli tänä päivänä täällä aiheuttaisi. - varma tieto
en nyt muista. kirjoitti:
Mutta olessaan 1 kappalaisena 80-luvun alussa hän piti avoliitossa eläviä,synnissä elävinä. Artikkeli julkaistiin silloisessa Ylä-vuoksi lehdessä. Ja aiheutti pahennusta.
No silloin ei tälläistä mediaa vielä ollut. Millaistahan kuohuntaa ko. artikkeli tänä päivänä täällä aiheuttaisi.Aalto oli kirkolliskokousedustaja vuonna 1986 äänestämässä ratkaisevassa äänesttyksessä, jolla naispappeus saatiin. Tarkistettavissa pöytäkirjoista.
Avoliitto on edelleen kirkon virallisen opetuksen vastainen yhteiselämän muoto. Se aiheuttaa pahennusta.
Pitäisikö Aallon sitten alkaa opettaa toisin kuin kirkko, jonka oppiin hän on valassa sitoutunut? Sittenkö kelpaisi? - ehkä toteutuu
Mutta olessaan 1 kappalaisena 80-luvun alussa hän piti avoliitossa eläviä,synnissä elävinä. Artikkeli julkaistiin silloisessa Ylä-vuoksi lehdessä. Ja aiheutti pahennusta.
No silloin ei tälläistä mediaa vielä ollut. Millaistahan kuohuntaa ko. artikkeli tänä päivänä täällä aiheuttaisi.sekin "ennustus"mitä itse lausui 40.v haastattelussaan Ylä-vuoksi lehdessä,ettei ole virassa Imatran seurakunnassa eläkeikään saakka.
Hän tulee hakemaan ajastaan uusia haasteita ja mahdollisuuksia,ehkä se aika on tullut juuri nyt. - aloittaa
varma tieto kirjoitti:
Aalto oli kirkolliskokousedustaja vuonna 1986 äänestämässä ratkaisevassa äänesttyksessä, jolla naispappeus saatiin. Tarkistettavissa pöytäkirjoista.
Avoliitto on edelleen kirkon virallisen opetuksen vastainen yhteiselämän muoto. Se aiheuttaa pahennusta.
Pitäisikö Aallon sitten alkaa opettaa toisin kuin kirkko, jonka oppiin hän on valassa sitoutunut? Sittenkö kelpaisi?opetuksensa siitä raamatun kohdasta,jossa jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Mieheksi ja naiseksi.
- hän kirkon
aloittaa kirjoitti:
opetuksensa siitä raamatun kohdasta,jossa jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Mieheksi ja naiseksi.
suurinta dokmia,että jumala on erehtymätön.
Hänen olisi siis taytynyt alistua korkeimman tahtoon.
Mutta hän päättikin olla korkeinta suurempi,sekä tietää asiat paremmin kuin korkein. Ja eräällä tavalla syyttää häntä erehtyväiseksi.
Ajatelma johtaa vääjäämättä siihen lopputulokseen. Että hän kokee olevansa korkeimman yläpuolella. Viisaampi kuin hän.
Jos näin olisi voidaan nykyinen kirkko,nykyisine dokmeineen lopettaa. Koska on joku joka tietää asiat paremmin kuin korkein.
Onko siis uusi uskonto saanut päivänvalon,uuden messiaan myötä? - voi sinua ressukkaa
hän kirkon kirjoitti:
suurinta dokmia,että jumala on erehtymätön.
Hänen olisi siis taytynyt alistua korkeimman tahtoon.
Mutta hän päättikin olla korkeinta suurempi,sekä tietää asiat paremmin kuin korkein. Ja eräällä tavalla syyttää häntä erehtyväiseksi.
Ajatelma johtaa vääjäämättä siihen lopputulokseen. Että hän kokee olevansa korkeimman yläpuolella. Viisaampi kuin hän.
Jos näin olisi voidaan nykyinen kirkko,nykyisine dokmeineen lopettaa. Koska on joku joka tietää asiat paremmin kuin korkein.
Onko siis uusi uskonto saanut päivänvalon,uuden messiaan myötä?Outo on perustelusi!
Samalla logiikalla syytät itse Jumalaa erehtyväksi ja asetut uuden uskonnon perustajaksi, jos esim.
- otat kuume- tai särkylääkettä
- käytät silmälaseja
- annat lastoittaa murtuneen raajan
- jne.
Niissä pitäisi vain kärsiä ja alistua Korkeimman tahtoon! Niinhän sinun opistasi seuraa.
Todella sydämetön on ihminen, joka ei anna toisen vapautua vuosikymmenten kärsimyksistä ja olla vapautuneesti oma itsensä. - mitäs muuta
No silloin ei tälläistä mediaa vielä ollut. Millaistahan kuohuntaa ko. artikkeli tänä päivänä täällä aiheuttaisi.on nyt kuin synnissä elävä entisen eukkonsa kanssa, joka muuttunu lesboks tässä suhteessa.
Ja vähänkö se on naisia kaatanu sänkyyn täällä ollessaan. Ei helvetti, mitä jos kattos peiliin, aiheuttaiskos pahennusta. - vastata,vaikka
voi sinua ressukkaa kirjoitti:
Outo on perustelusi!
Samalla logiikalla syytät itse Jumalaa erehtyväksi ja asetut uuden uskonnon perustajaksi, jos esim.
- käytät silmälaseja
- jne.
Niissä pitäisi vain kärsiä ja alistua Korkeimman tahtoon! Niinhän sinun opistasi seuraa.
Todella sydämetön on ihminen, joka ei anna toisen vapautua vuosikymmenten kärsimyksistä ja olla vapautuneesti oma itsensä.et taaskaan ymmärtänyt kirjoitusta. No sinun kaltaisiin ei kannata tuhlata aikaa ja energiaa.
- vaikeaa nähdä
voi sinua ressukkaa kirjoitti:
Outo on perustelusi!
- käytät silmälaseja
- jne.
Todella sydämetön on ihminen, joka ei anna toisen vapautua vuosikymmenten kärsimyksistä ja olla vapautuneesti oma itsensä.logiikkaa jos ei ymmärrä tekstiä. Ei voi ymmärtää logiikkaa jos ei ymmärrä logiikkaa.
Tämä on suurin ongelmasi. Et ymmärrä,mutta luulet ymmärtäväsi. Sen jälkeen kirjoitat asiasta jota et ole ymmärtänyt. Sen on kai kaikki jo nähneet.
Kirjoittaa täytyy,mutta et ymmärrä mitä vastaan kirjoitat. Minulle kirjoitus aukesi heti. Olen jopa samaa mieltä kirjoittajan kanssa.
Sinun kirjoituksissa taas ei ole päätä,ei häntää,logiikasta nyt puhumattakaan. - kiva kuulla
mitäs muuta kirjoitti:
on nyt kuin synnissä elävä entisen eukkonsa kanssa, joka muuttunu lesboks tässä suhteessa.
Ja vähänkö se on naisia kaatanu sänkyyn täällä ollessaan. Ei helvetti, mitä jos kattos peiliin, aiheuttaiskos pahennusta.hänen kommenttinsa nyt ko. asiasta. Ennen hän oli totuuden torvi ja valmis tuomitsemaan muut,vedoten raamattuun. Mutta miten on nyt,kun suurinosa seurakunnasta ei häntä enää hyväksy. Silti hän härkäpäisesti lakiin vedoten vaatii virkaansa takaisin.
Nyt hän ei raamatusta ja sen laista,puhu ei pukahdeta.
Missä on nyt se korkea moraali? - se paradoksaalista
kiva kuulla kirjoitti:
hänen kommenttinsa nyt ko. asiasta. Ennen hän oli totuuden torvi ja valmis tuomitsemaan muut,vedoten raamattuun. Mutta miten on nyt,kun suurinosa seurakunnasta ei häntä enää hyväksy. Silti hän härkäpäisesti lakiin vedoten vaatii virkaansa takaisin.
Nyt hän ei raamatusta ja sen laista,puhu ei pukahdeta.
Missä on nyt se korkea moraali?että ihminen joka on ollut valmis tuomitsemaan toiset. Vielä kovin ja armottomin sanoin,raamattuun nojaten.
Pyytää nyt ymmärrystä samoilta ihmisiltä joille hän ei antanut mitään armoa,vaan tuomitsi heidät iänkaikkiseen kadotukseen.
Minulta ei armoa tipu. Ja eroan kirkosta,jos tuo mielestäni torso,palaa papintehtäviin imatralle. - kumma kun
se paradoksaalista kirjoitti:
että ihminen joka on ollut valmis tuomitsemaan toiset. Vielä kovin ja armottomin sanoin,raamattuun nojaten.
Pyytää nyt ymmärrystä samoilta ihmisiltä joille hän ei antanut mitään armoa,vaan tuomitsi heidät iänkaikkiseen kadotukseen.
Minulta ei armoa tipu. Ja eroan kirkosta,jos tuo mielestäni torso,palaa papintehtäviin imatralle.yli 50 mies ei tiedä mitä sukupuolta edustaa.
Mielestäni hän muuttui rumasta miehestä,kuvottavaksi "naiseksi". Jo pelkkä kuva saa voimaan pahoin. - pieni kulkija
kumma kun kirjoitti:
yli 50 mies ei tiedä mitä sukupuolta edustaa.
Mielestäni hän muuttui rumasta miehestä,kuvottavaksi "naiseksi". Jo pelkkä kuva saa voimaan pahoin.Taas näitä lukiessa ihmettelen kovasti miten suurelta osalta ihmisiä tuntuu puuttuvan kokonaan edes jonkinasteinen myötäelämisen tai empatian taito. Lauotaan omia mielipiteitä suurina totuuksina elämästä ja teilataan suoralta kädeltä kaikki itselle erilaisuutta edustavat ja eri mieltä olevat. Minusta jokaiselle ihmisellä pitäisi olla itssyntyinen taito kyseenalaistaa myös omaa ajatusmaailmaansa ennen kuin avaa suutaan ja tuomitsee toisia.
Miksi niin harva uskaltaa ajatella "mitä jos minä olisin hän ja kokisin näin" kuten tässä Aallon tapauksessa. Mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa? Olisivatko asiat todella niin yksioikoisia kuten täällä annetaan ymmärtää.
"Eroan kirkosta jos Aalto palaa työhönsä" Käsittämätöntä.
Itse olen eronnut kirkosta kauan sitten, eikä omilla valinnoillani ole ollut mitään tekemistä sen kanssa mikä sukupuolielin kirkkoherran tai rouvan jalkovälissä vilkkuu, kunhan sydän on paikallaan. Olen ainakin luullut että hengellistä työtä tehdään sydämellä eikä jalkovälillä.
Tuntuu että ihmiset eivät uskalla enää edes ajatella itse vaan toistellaan samoja valmiita raamatun lauseita puolustukseksi omalle mielipiteelleen. Kummallista elämän ja herranpelkoa.
Minua ei tämä Aalto-episodi itsessään liikauta suuntaan tai toiseen minkään vertaa, en henkilökohtaisesti tunne häntä, en asu Imatralla enää - olen vain kiitollinen että itse olen elämässäni säästynyt moiselta varmasti piinaavan asian kanssa elämiseltä. Ja haluaisin myös kovasti ymmärtää niitä keiden henkilökohtaista elämää tämänkaltainen asia niin kovasti rassaa. Useasti hävettää olla ihminen kun "tuomitse ja tuhoa"- mentaliteetti tuntuu olevan lähtökohtana niin monelle omaa ajattelutapaa koettelevalle asialle. - kulkijalle
pieni kulkija kirjoitti:
Taas näitä lukiessa ihmettelen kovasti miten suurelta osalta ihmisiä tuntuu puuttuvan kokonaan edes jonkinasteinen myötäelämisen tai empatian taito. Lauotaan omia mielipiteitä suurina totuuksina elämästä ja teilataan suoralta kädeltä kaikki itselle erilaisuutta edustavat ja eri mieltä olevat. Minusta jokaiselle ihmisellä pitäisi olla itssyntyinen taito kyseenalaistaa myös omaa ajatusmaailmaansa ennen kuin avaa suutaan ja tuomitsee toisia.
Miksi niin harva uskaltaa ajatella "mitä jos minä olisin hän ja kokisin näin" kuten tässä Aallon tapauksessa. Mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa? Olisivatko asiat todella niin yksioikoisia kuten täällä annetaan ymmärtää.
"Eroan kirkosta jos Aalto palaa työhönsä" Käsittämätöntä.
Itse olen eronnut kirkosta kauan sitten, eikä omilla valinnoillani ole ollut mitään tekemistä sen kanssa mikä sukupuolielin kirkkoherran tai rouvan jalkovälissä vilkkuu, kunhan sydän on paikallaan. Olen ainakin luullut että hengellistä työtä tehdään sydämellä eikä jalkovälillä.
Tuntuu että ihmiset eivät uskalla enää edes ajatella itse vaan toistellaan samoja valmiita raamatun lauseita puolustukseksi omalle mielipiteelleen. Kummallista elämän ja herranpelkoa.
Minua ei tämä Aalto-episodi itsessään liikauta suuntaan tai toiseen minkään vertaa, en henkilökohtaisesti tunne häntä, en asu Imatralla enää - olen vain kiitollinen että itse olen elämässäni säästynyt moiselta varmasti piinaavan asian kanssa elämiseltä. Ja haluaisin myös kovasti ymmärtää niitä keiden henkilökohtaista elämää tämänkaltainen asia niin kovasti rassaa. Useasti hävettää olla ihminen kun "tuomitse ja tuhoa"- mentaliteetti tuntuu olevan lähtökohtana niin monelle omaa ajattelutapaa koettelevalle asialle.Kerrot olevasi jo kauan sitten eronnut kirkosta.
Miksi tämä seurakuntaa rasittava ja hankala asia Sinua kiinnostaa?
Miksi olet mielipiteinesi arvostelemassa kirkkoon kuuluvien tuntemuksia,todella ikävässä tilanteessa mihin olemme joutuneet täysinomaa syytämme.Toki meillä on oikeus kertoa kokemuksiamme papishenkilömme aikaisemmista mielipiteistä ja käytöksestä,vaikka ajatukset ja käytös nyt hänen kohdallaan olisivatkin muuttuneet suvaitsevaisemmiksi.
Kerrot ettet henkilökohtaisesti tunne Aaltoa,olet kuitenkin mielipiteinesi omastamielestäsi oikeutettu ojentamaan meitä.
Nimenomaan ajattelemme itse,emmekä tukeudu ulkopuolelta täysin tuntemattomien mielipiteisiin ja ohjailuun.
Ota huomioon me tunnemme hänet vuosikymmenien ajalta,tähän asti me olemmekin olleet lojaleja hänen tekemisilleen ja tekemättäjättämisille. - eronnut kahdesti.
kulkijalle kirjoitti:
Kerrot olevasi jo kauan sitten eronnut kirkosta.
Miksi tämä seurakuntaa rasittava ja hankala asia Sinua kiinnostaa?
Miksi olet mielipiteinesi arvostelemassa kirkkoon kuuluvien tuntemuksia,todella ikävässä tilanteessa mihin olemme joutuneet täysinomaa syytämme.Toki meillä on oikeus kertoa kokemuksiamme papishenkilömme aikaisemmista mielipiteistä ja käytöksestä,vaikka ajatukset ja käytös nyt hänen kohdallaan olisivatkin muuttuneet suvaitsevaisemmiksi.
Kerrot ettet henkilökohtaisesti tunne Aaltoa,olet kuitenkin mielipiteinesi omastamielestäsi oikeutettu ojentamaan meitä.
Nimenomaan ajattelemme itse,emmekä tukeudu ulkopuolelta täysin tuntemattomien mielipiteisiin ja ohjailuun.
Ota huomioon me tunnemme hänet vuosikymmenien ajalta,tähän asti me olemmekin olleet lojaleja hänen tekemisilleen ja tekemättäjättämisille.ollut hyvin puritaani suhteessa raamatun oppeihin arvostellessaan muita. Nyt hän vaihtaa sukupuolta,kuten jotkut sukkia.
Hän on puheilaan ja kirjoituksilaan loukannut monia ihmisiä. Julistanut heidät syntisiksi,vaikka viimeisen tuomion antaminen kai raamatun oppien mukaan kuuluu vain jumalalle. Mutta sen hän oli kai unohtanut,tuomitessaan muut.
Uskonto perustuu tiettyihin dokmeihin. Jokin käy jokin ei. Näitä hän on itse painottanut opettaessaan ja saarnatessaan. Mutta nyt meidän olisi hänen "oppinsa ja tulkintansa" tuosta vain hyväksyttävä. Vaikka ne ovat vastaan uskomme perus dokmeja.
Jokaisen kai pitäisi elää kuten opettaa,ainakin uskonnollisissa yhteisöissä. Esim. käsky älä tapa. On täysin yksiselitteinen. Mutta ilmeisesti se erään tulkinnan mukaan kuuluukin näin. Älä tapa,jos sisäinen äänesi ei muuta käske. - vaikea parantaa
eronnut kahdesti. kirjoitti:
ollut hyvin puritaani suhteessa raamatun oppeihin arvostellessaan muita. Nyt hän vaihtaa sukupuolta,kuten jotkut sukkia.
Hän on puheilaan ja kirjoituksilaan loukannut monia ihmisiä. Julistanut heidät syntisiksi,vaikka viimeisen tuomion antaminen kai raamatun oppien mukaan kuuluu vain jumalalle. Mutta sen hän oli kai unohtanut,tuomitessaan muut.
Uskonto perustuu tiettyihin dokmeihin. Jokin käy jokin ei. Näitä hän on itse painottanut opettaessaan ja saarnatessaan. Mutta nyt meidän olisi hänen "oppinsa ja tulkintansa" tuosta vain hyväksyttävä. Vaikka ne ovat vastaan uskomme perus dokmeja.
Jokaisen kai pitäisi elää kuten opettaa,ainakin uskonnollisissa yhteisöissä. Esim. käsky älä tapa. On täysin yksiselitteinen. Mutta ilmeisesti se erään tulkinnan mukaan kuuluukin näin. Älä tapa,jos sisäinen äänesi ei muuta käske."Nyt hän vaihtaa sukupuolta, kuten jotkut sukkia."
Hän ei vaihda sukupuolta. Ei sitä edes voi vaihtaa. Hän on vuosikymmenten pohdinnan ja vuosien tutkimusten jälkeen hakeutunut korjaaviin hoitoihin. Hnestä tulee ulkoisesti se, mitä hän on ollut koko ajan. Ennen kaikkea vapautunut, positiivinen ihminen.
"Hän on ... loukannut ... Julistanut syntisiksi..."
Minulla on hänen opistaan ja elämästään päinvastainen käsitys. Hän on kuunnellut, tukenut, kannustanut, kulkenut rinnalla. Hän on todennut, mitä Raamatussa on ja mitä kirkko opettaa. Itse hän on minusta vähiten tuomitseva ihminen, jonka olen tavannut.
Onko ihme, jos hän on eronnut kahdesti? Kuinka hän olisi voinut olla onnellinen toisen naisen kanssa? On sydämetöntä vetää inhimillinen tragedia syytöksen kohteeksi.
"Dokmeista" jankuttava ei taida juuri dogmeja tuntea.
"Ihmiset haluavat puhua pahaa toisistaan. Miksi he eivät vaihteeksi puhuisi hyvää?" (Longfellow Deeds)
Marja-Siskolla on paljon hiljaisia tukijoita. Me rukoilemme, että hän saisi elää vihdoin onnellisena ja häntä rakastavien ihmisten ympäröimänä. Haaskalinnut ja sudet on jo nähty. - hojo hojo
vaikea parantaa kirjoitti:
"Nyt hän vaihtaa sukupuolta, kuten jotkut sukkia."
Hän ei vaihda sukupuolta. Ei sitä edes voi vaihtaa. Hän on vuosikymmenten pohdinnan ja vuosien tutkimusten jälkeen hakeutunut korjaaviin hoitoihin. Hnestä tulee ulkoisesti se, mitä hän on ollut koko ajan. Ennen kaikkea vapautunut, positiivinen ihminen.
"Hän on ... loukannut ... Julistanut syntisiksi..."
Minulla on hänen opistaan ja elämästään päinvastainen käsitys. Hän on kuunnellut, tukenut, kannustanut, kulkenut rinnalla. Hän on todennut, mitä Raamatussa on ja mitä kirkko opettaa. Itse hän on minusta vähiten tuomitseva ihminen, jonka olen tavannut.
Onko ihme, jos hän on eronnut kahdesti? Kuinka hän olisi voinut olla onnellinen toisen naisen kanssa? On sydämetöntä vetää inhimillinen tragedia syytöksen kohteeksi.
"Dokmeista" jankuttava ei taida juuri dogmeja tuntea.
"Ihmiset haluavat puhua pahaa toisistaan. Miksi he eivät vaihteeksi puhuisi hyvää?" (Longfellow Deeds)
Marja-Siskolla on paljon hiljaisia tukijoita. Me rukoilemme, että hän saisi elää vihdoin onnellisena ja häntä rakastavien ihmisten ympäröimänä. Haaskalinnut ja sudet on jo nähty.Meni kummaks tää juttu nyt.
Sanojesi mukaan hän ei voi olla onnellinen naisen kanssa aviossa.
Onkos tää entinen vaimo, nykyinen avovaimo muuttanut kaikessa hiljaisuudessa ittensä sitten mieheksi jotta voivat elää kunniallisessa heterosuhteessa ja Marja-Sisko saisi olla onnellinen.
Kaikkea kummallista se rakkaus teettää. - Ajatelkaas nyt
hojo hojo kirjoitti:
Meni kummaks tää juttu nyt.
Sanojesi mukaan hän ei voi olla onnellinen naisen kanssa aviossa.
Onkos tää entinen vaimo, nykyinen avovaimo muuttanut kaikessa hiljaisuudessa ittensä sitten mieheksi jotta voivat elää kunniallisessa heterosuhteessa ja Marja-Sisko saisi olla onnellinen.
Kaikkea kummallista se rakkaus teettää.Ajatuskulkusi näyttää noudattavan seksistisiä ratoja. Arvioit ihmisiä vain alapään kautta ja näet kaikessa seksiä.
Eikö olisi luontevampaa ajatella, että kaksi toisensa vuosikymmenten ajalta tuntevaa yli viisikymppistä naista voisi olla muuten asuinkumppanina? Miksi pitää aina olla sänkyhommat mielessä?
Minulla on suvussa transsukupuolinen, ja olen oppinut, miten hänen sukupuolisuutensa on aivan muuta kuin seksuaalisuutta. Ymmärtävän kumppanin, läheisen ihmisen, löytäminen on jo kiven alla.
Jatkuvasti seksuaalisuudesta meuhkaava on joko teini-ikäinen tai sitten hänellä on addiktio tai muu tunnevamma sillä elämänalueella. - koko keskustelu
Ajatelkaas nyt kirjoitti:
Ajatuskulkusi näyttää noudattavan seksistisiä ratoja. Arvioit ihmisiä vain alapään kautta ja näet kaikessa seksiä.
Eikö olisi luontevampaa ajatella, että kaksi toisensa vuosikymmenten ajalta tuntevaa yli viisikymppistä naista voisi olla muuten asuinkumppanina? Miksi pitää aina olla sänkyhommat mielessä?
Minulla on suvussa transsukupuolinen, ja olen oppinut, miten hänen sukupuolisuutensa on aivan muuta kuin seksuaalisuutta. Ymmärtävän kumppanin, läheisen ihmisen, löytäminen on jo kiven alla.
Jatkuvasti seksuaalisuudesta meuhkaava on joko teini-ikäinen tai sitten hänellä on addiktio tai muu tunnevamma sillä elämänalueella.on,ehkä,tahallisesti viety pois itse asiasta. Siis siitä voiko sukupuolenvaihdoksen läpikäynyt henkilö toimia ev.lut seurakunnan kirkkoherrana tai pappina.
Mielestäni ei.Ja samaa mieltä oli myös piispa,aluksi? Laki kyllä oikeuttaa hänet jatkamaan. Ja yksilönä hänellä luonnollisestikin on oikeus vaihtaa sukupuoltaan.
Mielestäni tämä onkin moraalinen kysymys. Sen mitä jokainen tuntee sisässään oikeasksi. Ja myös kirkon kysymys. Toimiiko hän kirkon oppien mukaan,sillä mielestäni sitä juuri kirkkoheralta vaaditaan. Onhan hän seurakunnan hengellinen johtaja.
Eikö meillä seurakuntalaisilla ole enää mitään oikeuksia,ei edes oman mielipiteen esittämiseen. En ole vielä tavannut yhtään ihmistä joka hänet kirkkoherraksi tai papiksi hyväksyisi. Silti koirat haukkuu,mutta karavaani kulkee.
Piispat,papit ja lakimiehet päättävät hengellisistä ja moraalisista kysymyksistä. Ja taas raha tuntuu ratkaisseen.
Enää ei pidä ihmetellä,miksi kirkosta erotaan. - somebody of citizen
koko keskustelu kirjoitti:
on,ehkä,tahallisesti viety pois itse asiasta. Siis siitä voiko sukupuolenvaihdoksen läpikäynyt henkilö toimia ev.lut seurakunnan kirkkoherrana tai pappina.
Mielestäni ei.Ja samaa mieltä oli myös piispa,aluksi? Laki kyllä oikeuttaa hänet jatkamaan. Ja yksilönä hänellä luonnollisestikin on oikeus vaihtaa sukupuoltaan.
Mielestäni tämä onkin moraalinen kysymys. Sen mitä jokainen tuntee sisässään oikeasksi. Ja myös kirkon kysymys. Toimiiko hän kirkon oppien mukaan,sillä mielestäni sitä juuri kirkkoheralta vaaditaan. Onhan hän seurakunnan hengellinen johtaja.
Eikö meillä seurakuntalaisilla ole enää mitään oikeuksia,ei edes oman mielipiteen esittämiseen. En ole vielä tavannut yhtään ihmistä joka hänet kirkkoherraksi tai papiksi hyväksyisi. Silti koirat haukkuu,mutta karavaani kulkee.
Piispat,papit ja lakimiehet päättävät hengellisistä ja moraalisista kysymyksistä. Ja taas raha tuntuu ratkaisseen.
Enää ei pidä ihmetellä,miksi kirkosta erotaan.Kirjoituksesi on täyttä asiaa.
Siitähän tässä todellakin on kyse, sopiiko Aalto sukupuolen vaihdoksen jälkeen toimimaan kirkkoherrana ainakaan Imatralla, jonne hänet on aikoinaan valittu.
Mielestäni Imatran seurakunnan tulisi ottaa seurakuntalaisten mielipiteistä selvää ennen Aallon paluuta virkatehtäviinsä.
Meillä tavallisilla seurakuntalaisilla on oikeus vaatia korkeaa moraalia seurakunnassa työskenteleviltä viranhaltijoilta. - asuinkumppanista
Ajatelkaas nyt kirjoitti:
Ajatuskulkusi näyttää noudattavan seksistisiä ratoja. Arvioit ihmisiä vain alapään kautta ja näet kaikessa seksiä.
Jatkuvasti seksuaalisuudesta meuhkaava on joko teini-ikäinen tai sitten hänellä on addiktio tai muu tunnevamma sillä elämänalueella.Minusta tuntuu luonnottomalta jo ajatuksenakin, seurakuntamme kirkkoherra eläisi elämäänsä korjattuna naiseksi,häntä ymmärtävän naispuolisen kumppanin tukemana muka ns.normaalisti.
Kun yksityiselämä tarvitsee tukihenkilön,kuka tai ketkä tukevat sitten viranhoidossa?
Sälytetäänkö se työyhteisön kannettavaksi,minusta heille kohtuuton taakka.
Piispa,lakimiehet ym.korkeat viranhaltiat,heillä ei pitäisi olla niin suurtavaltaa,että voivat päättää asian seurakuntalaisia kuulematta.
Mielestäni seurakuntamme on ansainnut vahvemman johtajan.
En vastusta Aallon pyrkimyksiä hänelle oikeaan elämänmuotoon,mutta muualla,ja muissa tehtävissä.
Mielestäni kirkkohalinnolla on siihen kyllä mahdollisuudet jos vain niin tahtovat. - seurakunnan jäsen
asuinkumppanista kirjoitti:
Minusta tuntuu luonnottomalta jo ajatuksenakin, seurakuntamme kirkkoherra eläisi elämäänsä korjattuna naiseksi,häntä ymmärtävän naispuolisen kumppanin tukemana muka ns.normaalisti.
Kun yksityiselämä tarvitsee tukihenkilön,kuka tai ketkä tukevat sitten viranhoidossa?
Piispa,lakimiehet ym.korkeat viranhaltiat,heillä ei pitäisi olla niin suurtavaltaa,että voivat päättää asian seurakuntalaisia kuulematta.
En vastusta Aallon pyrkimyksiä hänelle oikeaan elämänmuotoon,mutta muualla,ja muissa tehtävissä.
Mielestäni kirkkohalinnolla on siihen kyllä mahdollisuudet jos vain niin tahtovat.Mielestäni pitäisi järjestää kirkkoherran vaalit.
Jos Marja-Sisko Aalto on hakijoiden joukossa ja seurakuntalaisten enemmistö hänet valitsee, asia on sillä selvä. - asuinkumppani
asuinkumppanista kirjoitti:
Minusta tuntuu luonnottomalta jo ajatuksenakin, seurakuntamme kirkkoherra eläisi elämäänsä korjattuna naiseksi,häntä ymmärtävän naispuolisen kumppanin tukemana muka ns.normaalisti.
Mielestäni kirkkohalinnolla on siihen kyllä mahdollisuudet jos vain niin tahtovat.on sama kuin seksipartneri. Tietenkin näin ei välttämättä ole. Mutta näin asia mielletään. Jos nyt ei puhuta opiskeliakämpistä.
Jos hän leikkausten jälkee alkaa elää naisen kanssa. Mielletään suhde lesbo suhteeksi. Jos hän taas alkaa elää miehen,kanssa asia mielletään homosuhteeksi.
Entäpä sitten jos hän haluaakin naimisiin miehen kanssa. Siinäpä purtavaa kirkolle. Koska todellisuudessa kyseessä olisi kahden miehen vihkiminen,jota kirkko jyrkästi vastustaa.
Miten näin ristiriitainen henkilö voisi toimia uskottavasti kirkkoherrana tai pappina. Mielestäni ei mitenkään.
Minulle on esitetty kysymys. Miten tämä kaikki on mahdollista imatralla. Olen vain esittänyt saman kysymyksen hänelle. Minun moraaliini se ei sovi. Mutta ei sovi kenellekkään tuntemalleni ihmiselle.
Näin asia vain on. Sanokoon laki asiasta mitä tahansa.
- kuules
Maikki takaisin uusien käänteiden mukaan :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750