että vanhat bemarit kuten e36 ja e46 ovat amisten kovassa suosiossa, ja niillä sitten törttöillään liikenteessä ja ollaan olevinaan kovia kuskeja. Honda tulee hyvänä kakkosena. Sitten kun niitä vielä tuunataan, niin hyi olkoon. Onneksi itse ajan uudehkolla Lexuksella.
Olen
8
356
Vastaukset
- sen verran,
että amiksenkeskeyttäneet ja muu vielä pahempi pohjasakka ajaa yhä useammain uittoaudilla tai -volvolla.
- mutta...
myönnä pois, BMW on amisauto.
- Hyljeksijä
Sieppaa kyllä nuo amikset, pilaavat hyviä autoja tuunaamalla, ja sen jälkeen pilaavat vielä auton maineenkin esittelemällä niin sanottuja "ajotaitojaan" ja ajamalla miten sattuu. Pysyisivät vaan niissä 90-luvun alkupuolen toyotissa ja nissaneissa. Mutta kun ei niin ei. Jos autoa varten pitää ottaa lainaa, niin silloin kyseiseen autoon ei ole varaa, piste. Ei selittelyjä. Ihmisellä on varaa tasan sellaiseen autoon, jonka hän pystyy ostamaan käteisellä. Oli merkki ja malli sitten mikä tahansa. Lainan korkoa ei yleensä tajuta huomioda. Miettikään esim. 5 vuoden laina-aikaa, ja sitä lopullista hintaa mikä autolle tulee, kun se laina on maksettu korkojen kera! Ja lisäksi auton arvon aleneminen viidessä vuodessa. Auton osto ei ole koskaan kannattavaa, mutta kaikista typerin ratkaisu on ostaa auto lainalla. Reippahasti hukkuu rahaa siinä touhussa.
- Joopati
Olispa aika heikosti käynyt autokauppa sitten jos ei ilman lainaa olisi ihmiset sitä kaaraa hommanneet..Noh,idiootteja on näköjään moneen lähtöön. Ei tajuta että suurin osa ihmisistä ei ole mtn massipäälliköitä mutta tarvitsee sen auton.
- epämassipäällikkö
Joopati kirjoitti:
Olispa aika heikosti käynyt autokauppa sitten jos ei ilman lainaa olisi ihmiset sitä kaaraa hommanneet..Noh,idiootteja on näköjään moneen lähtöön. Ei tajuta että suurin osa ihmisistä ei ole mtn massipäälliköitä mutta tarvitsee sen auton.
Auton hommaamiseen ei todellakaan tarvitse olla mikään massikuningas. Alle tonnilla löytää jo 90-luvun alkupuolelta hyvinkin kelvollisia autoja jokapäiväiseen arkikäyttöön. Kun viitsii vähän vaivautua katselemaan ja vertailemaan, niin 1000 eurolla saattaa saada itselleen todellisen löydön! Haittapuolena on se, että käytettyinä ja vanhoina alle tonnin hintaluokassa on paljon autoja myynnissä, jotka ovat ns. räjähtämispisteessä. Koeajo (väh. 20km), perusteellinen tutkiminen ja myyjän tenttaaminen paljastaa paljon.
Olen toki itsekkin joskus auton lainalla ostanut, jolloin totesinkin miten järjetöntä se loppupeleissä on. Nykyään taas alla vm.-90 VW golf 1.8l, ostohinta 980€, kunto todella hyvä ja tekniikka toimii (kytkinremppa piti tosin aluksi tehdä). Edullinen pitää ja huoltaa. Eihän se ole missään nimessä uusi, hieno eikä tehokas, mutta sillä pärjää erinomaisesti. Maalipinnan myllytys ja vahaus, pari pikkulommoa ja ruosteen alkuja pois, vanteiden maalautus ja sisätilojen perusteellinen putsaus. Siisti kuin mikä. Ei hieno, mutta siisti. - Joopati
epämassipäällikkö kirjoitti:
Auton hommaamiseen ei todellakaan tarvitse olla mikään massikuningas. Alle tonnilla löytää jo 90-luvun alkupuolelta hyvinkin kelvollisia autoja jokapäiväiseen arkikäyttöön. Kun viitsii vähän vaivautua katselemaan ja vertailemaan, niin 1000 eurolla saattaa saada itselleen todellisen löydön! Haittapuolena on se, että käytettyinä ja vanhoina alle tonnin hintaluokassa on paljon autoja myynnissä, jotka ovat ns. räjähtämispisteessä. Koeajo (väh. 20km), perusteellinen tutkiminen ja myyjän tenttaaminen paljastaa paljon.
Olen toki itsekkin joskus auton lainalla ostanut, jolloin totesinkin miten järjetöntä se loppupeleissä on. Nykyään taas alla vm.-90 VW golf 1.8l, ostohinta 980€, kunto todella hyvä ja tekniikka toimii (kytkinremppa piti tosin aluksi tehdä). Edullinen pitää ja huoltaa. Eihän se ole missään nimessä uusi, hieno eikä tehokas, mutta sillä pärjää erinomaisesti. Maalipinnan myllytys ja vahaus, pari pikkulommoa ja ruosteen alkuja pois, vanteiden maalautus ja sisätilojen perusteellinen putsaus. Siisti kuin mikä. Ei hieno, mutta siisti.niinno,jos haluaa valmiiksi toimivan auton jolla ei ole ajettu sitä 200 000 kilometria niin kyllä sen auton pitää maksaa vähintään sen 4000e. Puhumattakaan turvallisuudesta. Monet nuoret kun ostavat juuri halvalla jonkun vanhan purkin itselleen kun saa kerralla maksettua sen ja sitten kolaroidaan liikenteessä kun ollaan totuttu autokoulun hienoihin kaaroihin..
Itse en häpeä myöntää että maksan autoani kuukausierissä,onpahan luotettava peli alla eikä ikäkään tai kilometrit vielä paina päälle vähään aikaan. Kun ostaa vanhan rotiskon vain sen takia että se on halpa ja sitten korjailee sitä niin kauan kuin se ajoa kestää niin samalla hinnalla olisit saanut jo uudemman ja paremman auton tai vaikka käsirahan sellaiseen.
Ja sanoit että se auto ehtii vanheta jo sen viiden vuoden maksuajan aikana ja arvo laskee..No miksi sitten ostat vanhemman kotteron jonka arvo on laskenut jo aikoja sitten ja korjaamiseen uppoaa pitkä penni? Enpä kauheasti kyllä arvostelisi niitä jotka maksavat autoaan kauemmin mutta ajavat vielä monta vuotta kunnon pelillä.. - epämassipotilas
Joopati kirjoitti:
niinno,jos haluaa valmiiksi toimivan auton jolla ei ole ajettu sitä 200 000 kilometria niin kyllä sen auton pitää maksaa vähintään sen 4000e. Puhumattakaan turvallisuudesta. Monet nuoret kun ostavat juuri halvalla jonkun vanhan purkin itselleen kun saa kerralla maksettua sen ja sitten kolaroidaan liikenteessä kun ollaan totuttu autokoulun hienoihin kaaroihin..
Itse en häpeä myöntää että maksan autoani kuukausierissä,onpahan luotettava peli alla eikä ikäkään tai kilometrit vielä paina päälle vähään aikaan. Kun ostaa vanhan rotiskon vain sen takia että se on halpa ja sitten korjailee sitä niin kauan kuin se ajoa kestää niin samalla hinnalla olisit saanut jo uudemman ja paremman auton tai vaikka käsirahan sellaiseen.
Ja sanoit että se auto ehtii vanheta jo sen viiden vuoden maksuajan aikana ja arvo laskee..No miksi sitten ostat vanhemman kotteron jonka arvo on laskenut jo aikoja sitten ja korjaamiseen uppoaa pitkä penni? Enpä kauheasti kyllä arvostelisi niitä jotka maksavat autoaan kauemmin mutta ajavat vielä monta vuotta kunnon pelillä..Tästä päästäänkiin asian ytimeen, perimmäiseen kysymykseen; Onko vanha yli 200 000km ajettu auto automaattisesti "rotisko" joka on epäturvallinen ja jonka korjaamiseen menee "pitkä penni". Mun golfin arvo on toki jo laskenut, ja laskee koko ajan. Mutta tässä tapauksessa arvon alenemisessa puhutaan korkeintaan sadoista euroista, tuhansien (tai kymmenien tuhansien) sijaan. Kuten sanoin, tekniikka toimii moitteettomasti ja tarpeen tullen sitä voi korjata itsekkin, toisin kuin 2000-luvun tietokoneohjattuja vehkeitä. Ja tuollaisen "vanhan rotiskon" huolto tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin uuden auton (tsekkaa merkkihuoltojen hinnastot!). Ja jos vasta 200tkm ajettu auto on loppuunajetun oloinen, niin huonolla pidolla on ollut! Olen ajanut 350tkm ajettua Audia joka tuntui vieläkin varsin jämäkältä, hyväkuntoiselta ja vakaalta, ja 140tkm ajettua toyotaa joka tuntui puoli miljoonaa kelatulta, natisevalta kotterolta. Mittarin hiplaamisesta en sitten tiedä.
En ole arvostellut ketään, sanoin vaan että rahaa siinä hukkuu. Mulla on autokoulusta jo aika kauan. Eikä ne luistonestot ja ajonvakautukset holtitonta ajamista pelasta. Kukin saa toki ajaa millä haluaa, ja maksaa sen miten itse haluaa. Kysymys on vain rahasta. Minä vaan en pidä siitä että rahani hukkuvat korkoihin ja ties mihin ns. taivaan tuuliin. Valintahan on täysin jokaisen oma. - Joopati
epämassipotilas kirjoitti:
Tästä päästäänkiin asian ytimeen, perimmäiseen kysymykseen; Onko vanha yli 200 000km ajettu auto automaattisesti "rotisko" joka on epäturvallinen ja jonka korjaamiseen menee "pitkä penni". Mun golfin arvo on toki jo laskenut, ja laskee koko ajan. Mutta tässä tapauksessa arvon alenemisessa puhutaan korkeintaan sadoista euroista, tuhansien (tai kymmenien tuhansien) sijaan. Kuten sanoin, tekniikka toimii moitteettomasti ja tarpeen tullen sitä voi korjata itsekkin, toisin kuin 2000-luvun tietokoneohjattuja vehkeitä. Ja tuollaisen "vanhan rotiskon" huolto tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin uuden auton (tsekkaa merkkihuoltojen hinnastot!). Ja jos vasta 200tkm ajettu auto on loppuunajetun oloinen, niin huonolla pidolla on ollut! Olen ajanut 350tkm ajettua Audia joka tuntui vieläkin varsin jämäkältä, hyväkuntoiselta ja vakaalta, ja 140tkm ajettua toyotaa joka tuntui puoli miljoonaa kelatulta, natisevalta kotterolta. Mittarin hiplaamisesta en sitten tiedä.
En ole arvostellut ketään, sanoin vaan että rahaa siinä hukkuu. Mulla on autokoulusta jo aika kauan. Eikä ne luistonestot ja ajonvakautukset holtitonta ajamista pelasta. Kukin saa toki ajaa millä haluaa, ja maksaa sen miten itse haluaa. Kysymys on vain rahasta. Minä vaan en pidä siitä että rahani hukkuvat korkoihin ja ties mihin ns. taivaan tuuliin. Valintahan on täysin jokaisen oma.no kyllähän nuo päälle 200 tonnia rullanneet autot alkavat pikkuhiljaa tulla tiensä päähän. Ja itse maksan alle kymppitonnin autoa tällä hetkellä eli ei ole mikään uusista uusin muttei myöskään mikään vanha rottelo. Juurikin siitä syystä että siitä saa vielä vaihdossa jotain ja ettei se ole pitkään aikaan hajoamassa. Lisäksi etuna on se että poikaystäväni tekee autooni huollot ilmaiseksi,joten siitäkään ei tarvitse maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251