Olisinpa kiitollinen jos joku jaksaisi tämän lukea ja vastata jos osaa :) !
Mulla on kaksi kuukautta sitten alkanut lievä lämpöily. Se on tässä kahden kuukauden aikana mennyt pahemmaksi: Kuume nousee korkeammalle, ennen ei ylittänyt 37,3 rajaa, mutta olo oli kuumeinen. Nyt se on joka päivä 37.3-38, olo on todella kuumeinen, joskus jään ihmettelemään että miten mulla näin vähän on lämpöä, kun olo on sen mukainen että olisi tuonne lähemmäs 40. Eli ihan hirveä. Kuume/Lämpö nousee päivän aikana useaan kertaan ja laskee taas, tänään ollut jo kolme kuume jaksoa. Tämä vaiva on siis ollut nyt tuon 2 kk päällä, ilman mitään muita flunssan ,merkkejä.. ei yskää (no ehkä pientä tupakka yskää aina välillä), ei nenänvuotoa, eikä kurkku kipua. Kävin labrassa ekan kerran kun lämpöä oli ollut viikon. Kaikki arvot hyvät. Seuraavan kerran sitten olin labrassa, kun olin ollut tuossa nousulasku kuumeessa viisiviikkoa. No, oli arvot edelleen hyvät, mutta leukkarit oli pikkasen koholla. Ne olivat siis 10, eli normaalin yläraja on 8.2. Joten en kamalasti huolestunut asiasta. Pyydettiin ottamaan yhteyttä jos ei kohta mene ohi.
Ei mennyt, tänään soitin taas ja sanoin että olen ihan väsynyt, kuumeinen, ei edelleen muita oireita. Vatsakipuilua on epämääräistä ollut nyt vajaan viikon. Eniten tuossa ylhäällä oikealla tuntuu melkein koko ajan lievää ällöttävää kipua, mutta joskus myös muualle "vihloo". En sitten tiiä...mitä on. Kun olen kokeillut syödä viikon buranaa, mutta lämpö ei ole sillä alentunut. :( Saan labra vastaukset tunnin sisällä, kirjoittelen niitä sitten tähän ja kerron mitäs se hoitsukka sanoi.
Jos jollakin on kokemusta tämmöisestä, niin kertokaa ihmeessä ja kertokaa muutkin jos olisi ehdotuksia mitä tehrä.. Mainitsen vielä, että homeelle en ole altistunut, se on aivan varmaa..
veriarvoista ja kuumeilusta
12
9449
Vastaukset
- kuume_tyttö
ihan normaalit. Hemoglobiini 122.. valkosolut laskeneet 6.3.. en ymmärrä mitä tää oikeen on, ei siis ainakaan syöpää.
- titta-n
Minun tarinani on se, että minulla kymmenes viikko kuumetta menossa (on pysynyt n. 37,4 paikkeilla huolimatta särkylääkkeiden syömisestä). Leukkarit on ollut vähän koholla n 9-10 paikkeilla. Tulehdusarvot normaalit. Pitkällisten selvittelyjen jälkeen minulta löytyi munasarjoista kasvaimet, ja olenkin nyt menossa leikkaukseen, epäillään munasarjasyöpää.
Joten oletko milloin viimeksi käynyt gynegologilla? Kun sinulla noita vatsavaivojakin on, onko virtsaamisen kanssa ongelmia, esim niin ettei kaikki tulisi kerralla ulos jne?
Hemoglobiini sinulla on lievästi alhainen myös, verenvuotoja? Tuskin sinulla mitään samoja juttuja on kuin minulla, mutta jos ei lääkäri ole vatsaasi tunnustellut, niin pyydäpä tunnustelemaan kohdun ja munasarjat jne, ultraus olisi hyvä!! Kun hyvälaatuisetkin kasvaimet voivat aiheuttaa kuulemma lämpöilyä jne... - titta-n
titta-n kirjoitti:
Minun tarinani on se, että minulla kymmenes viikko kuumetta menossa (on pysynyt n. 37,4 paikkeilla huolimatta särkylääkkeiden syömisestä). Leukkarit on ollut vähän koholla n 9-10 paikkeilla. Tulehdusarvot normaalit. Pitkällisten selvittelyjen jälkeen minulta löytyi munasarjoista kasvaimet, ja olenkin nyt menossa leikkaukseen, epäillään munasarjasyöpää.
Joten oletko milloin viimeksi käynyt gynegologilla? Kun sinulla noita vatsavaivojakin on, onko virtsaamisen kanssa ongelmia, esim niin ettei kaikki tulisi kerralla ulos jne?
Hemoglobiini sinulla on lievästi alhainen myös, verenvuotoja? Tuskin sinulla mitään samoja juttuja on kuin minulla, mutta jos ei lääkäri ole vatsaasi tunnustellut, niin pyydäpä tunnustelemaan kohdun ja munasarjat jne, ultraus olisi hyvä!! Kun hyvälaatuisetkin kasvaimet voivat aiheuttaa kuulemma lämpöilyä jne...tuli vielä mieleen että mitenkä umppari? Voisiko oireet sopia siihen?
- kuume_tyttö
titta-n kirjoitti:
tuli vielä mieleen että mitenkä umppari? Voisiko oireet sopia siihen?
kiitos vastauksesta. Mulla ei ole mitään ongelmia virtsaamisen kanssa, myös gynegologilla olen käynyt kaksiviikkoa sitten.
Ajattelin itsekkin umpparia, mutta eikö oireet ole kovia ja äkillisiä, korkean kuumeen ja kohonneen crp:n lisäksi?
Onnea leikkaukseen ja sinänsä "hienoa" että selvisi kuumeilun syy..vaikka löydös ei varmasstikkaan kiva ollut!! - titta-n
titta-n kirjoitti:
Hemoglobiini sinulla on lievästi alhainen myös, verenvuotoja? Tuskin sinulla mitään samoja juttuja on kuin minulla, mutta jos ei lääkäri ole vatsaasi tunnustellut, niin pyydäpä tunnustelemaan kohdun ja munasarjat jne, ultraus olisi hyvä!! Kun hyvälaatuisetkin kasvaimet voivat aiheuttaa kuulemma lämpöilyä jne...Joko sinun olosi on parantunut? Minulla kuumeilu jatkuu edelleen, nyt takana jo neljä kuukautta. Leikkauksessa olin ja syöpäepäily osoittautui vääräksi, diagnoosi oli endometrioosi. Mutta kuume ei siltikään ota laskeakseen, saa nähdä kauanko jatkuu? Mukavaa kesän alkua sinulle!
- monestakin asiasta
Mulla oli kauan sitten kummallisen sairas ja väsynyt olo ja hengästyin helposti. Kuntoni oli siis laskenut vaikka olin pyöräillyt koko kesän. Yleensä loppukesästä ei ollut vaikeaa pyöräillä esim. tiettyä aika pitkää mäkeä ylös. Ihmettelin tilannetta.
Seuraavaksi tuli kuumeilu. Aamulla kaikki oli hyvin, mutta iltaisin oli pientä lämpöä. Iltapäivisin vatsakin rupesi oireilemaan, mutta seuraavana aamuna kaikki oli taas kunnossa. Tätä jatkui pari viikkoa. Kävin työterveysasemalla, ottivat jotakin kokeita ja ohjasivat gynegologille. Mitään ei löytynyt, mutta tilanne vaan jatkui. Kävin työssä, mutta kaiken muun ajan nukuin ja aina vaan oli sairas olo.
Vähitellen nipistelyt mahassa pahenivat, kunnes yhtenä päivänä en enää päässyt yksin sängystä ylös. Sängyssä pitkällään ollessa kipuja ei ollut, mutta ylösnoususta ei kuitenkaan tullut mitään. Piti pyytää mies nostamaan minut pystyyn. Sen jälkeen ei mitään hätää. Menin työpaikalle työterveyshuoltoon ja ilmoitin, etten tee enää töitä ennenkuin asia selvitetään. Sain lähetteen yksityislääkärille. Hän vähän tunnusteli mahaani ja kysyi hetken päästä: "Onko se noin kipeä?", ilmoitti hetken kuluttua, että minun pitäisi samantien mennä keskussairaalan poliklinikalle tutkittavaksi.
Siellä sitten tutkittiin veri ja virtsa. Lopputulos oli sappitulehdus. Ihmettelivät että kuinka olen yleensäkään pystyssäkään, kun lasko tai senkka tai mikä se nyt olikaan oli niinkin korkea kuin 98.
Jäin sairaalaan viikoksi. Maha rauhoitettiin tyystin. Sain ravintoa tiputuksessa suoraan suoneen ja samaan aikaan lääkityksen tuohon tulehdukseen. Kuvista selvisi ettei minulla ollut sappikiviä, mutta sappirakosta löytyi 'hiekkaa'.
Onneksi asia saatiin kuntoon lääkkeillä eikä leikkausta tarvittu. Lääkityksen lisäksi seurasi parin kuukauden armoton dieetti. Opettelin syömään uudelleen samaan tapaan kuin pikku-vauvatkin opettelevat. Ensin velliä ja mehukeittoa. Sitten jotain kevyttä, kalaa tai kanaa. Kaikkea rasvaista ja huonosti sulavaa ruokaa piti välttää ja niihin piti totutella vähitellen.
Vatsakivut sijoittuivat tuonne ylävatsaan jonnekin alimpien kylkiluoden tienoille.
Tässä tällainen pitkähkö kertomus siitä, että aina oireilun ei tarvitse olla syövästä johtuvaa. Kannattaa siis, sinnikkäästi tutkituttaa itsensä.
Toivotaan, että syy kuumeiluun kohdallasi löytyy.- kuume_tyttö
vastauksesta!Mulla on veriarvo tosiaan hyvät. Mutta mullakin esiintyy armotonta vatsan vihlomista ja kipua kun nousen ylös makuuasennosta.. sattuu niin perskuleesti! Huomasin myös että on ollut kokopäivän inhottavaa kipua tuolla häntäluunpäässä, takana.
- sinitaivas
kuume_tyttö kirjoitti:
vastauksesta!Mulla on veriarvo tosiaan hyvät. Mutta mullakin esiintyy armotonta vatsan vihlomista ja kipua kun nousen ylös makuuasennosta.. sattuu niin perskuleesti! Huomasin myös että on ollut kokopäivän inhottavaa kipua tuolla häntäluunpäässä, takana.
Hei kuumetyttö! Minullakin oli 10 vuotta sitten samanlaista kuumeilua. Juoksin lääkärissä ja kaikki mahdolliset kokeet otettiin, kuvattiin keuhkot, otettiin luuydinnäyte jne. Mitään ei löytynyt. Eräs lääkäri sitten sanoi, että tämän tyyppinen kuumeilu on vaivana joilakin nuorilla naisilla ja syytä ei löydy. ehdotti e-pillereiden lopettamista. Lopetin pillerit ja kuume häipyi. En tiedä oliko sattumaa, mutta näin kuitenkin kävi. Kuumeilu kesti minulla vuoden. Jaksamista!
- Katsunkainen
sinitaivas kirjoitti:
Hei kuumetyttö! Minullakin oli 10 vuotta sitten samanlaista kuumeilua. Juoksin lääkärissä ja kaikki mahdolliset kokeet otettiin, kuvattiin keuhkot, otettiin luuydinnäyte jne. Mitään ei löytynyt. Eräs lääkäri sitten sanoi, että tämän tyyppinen kuumeilu on vaivana joilakin nuorilla naisilla ja syytä ei löydy. ehdotti e-pillereiden lopettamista. Lopetin pillerit ja kuume häipyi. En tiedä oliko sattumaa, mutta näin kuitenkin kävi. Kuumeilu kesti minulla vuoden. Jaksamista!
Mulla on ollut kanssa useita monen viikon kuumeiluputkia ja taas yksi päällä. Ensimmäiseen löytyi vihdoin syyksi hoitamaton astma. Se ei vaivannut kun keväisin siitepölyaikaan, mutta aiheutti ihme kuumeilua vähän väliä. Just hiukan yli 37 ja kamalan kipeä olo. Toiseen jaksoon löytyi selitykseksi sisäilmaongelmat työpaikalla. Nyt on taas selittämätön jakso menossa, mutta mulla todettiin juuri uusinut endometrioosikysta munasarjaan kiinnittyneenä ja muistaakseni se viimeksi teki juuri samaa kuumeilua. Kysyn sitä vielä gynekologilta. Toivottavasti olet jo päässyt kuumestasi eroon ja minäkin pian pääsisin.
- Sama juttu täällä
Ihan selvä sappirakon tulehdus. Pyydä ihmeessä ultraäänikuvaukseen. Kuume on jo vakavampi oire. Paranemista !
- lkfdjsdipgjspogjrwpo
Itselläni nuorempana oli samantyyppistä kuumeilua pitkään ja ramppasin lääkärissä monia kertoja, lääkäri haukkui minut monet kerrat luuloisairaaksi, kunnes kerran päätti ottaa kilpirauhasarvot ja paljastuikin, että minulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta.
Toivottasti syy kuumeiluun selviää! - S1kke
heippa.
minulla kanssa kuumeilua jo neljän kk ajan eikä liity flunssaa tai vastaavaa. aluksi ei veriarvoissa mitään. tänään kävin labrassa lisäkokeissa ja 2 vkn päästä sisatautilääkärille. saa nähdä onko niissä mitään. olo on todella kipeä vaikka kuume pyörii vain siinä 38 paikkeilla. tuhotonta väsymystä. nyt on ilmaantunut myös mustelmia enimmäkseen alaraajoihin, ruoka ei maistu, huono olo ja palelen koko ajan, paitsi yöllä sitten hiki virtaa. olen lukenut paljon keskusteluja ja tuo kuume voi liittyä niin moneen. syöpäkin on mielessä ollut paljon, kun alkaa oireet täsmätä ja sekään kun ei välttämättä verikokeissa näy mitenkään. ikäväähän tällainen epämääräinen sairastel on, mutta onneksi on lääkäreitä, jotka viitsivät alkaa selvitellä. nokka kohti uusia haasteita ja mitä sitä murehtimaan ennen kun asiat on selviä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4226104- 865440
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484434- 543976
- 743907
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33596SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1873512Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1203253Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky703239- 432289