Oletteko kokeneet jonkin ruoan tai juoman tms. auttavan erityisen hyvin raskaudenaikaiseen pahaan oloon?
Apua
6
338
Vastaukset
- auttanut
Eipä mulla auttanut mikään ruoka tai juoma siihen. Niitä ruoka-aineita sitten löytyi, jotka nimenomaan pahensivat olotilaa. Lepo oli parasta siinä vaiheessa. Mulla sitä pahaa oloa kesti 9 vkoa. Ei ollut herkkua ei. Kyllä se aina jossain viheessa helpottaa. Tsemiä!!
- auttanut..
mikään muu kuin lepo, paitsi ei voi levätä aina kun haluis. Pieni vauva kotona. Tänäänkin oksensin, kun söin hyvällä ruokahalulla pienen pihvin ja perunaa. En voinut pidättää, lensi kaaressa kaikki mitä söinkin. Tähän asti olen yökkäillyt ja potenut syömättämyyttä aika ajoin, kun mitään ei tee mieli. Välillä on parempia hetkiä. Koko ajan paleltaa. Eilen myös soittivat neuvolasta, että ensimmäinen nla-aikakin joudutaan perumaan, kun on hoitajat sairastuneet. Ensi viikkoon pitäs kärvistellä. Kolmas raskaus ja pahoinvointi on aivan eri luokkaa kuin aiemmissa raskauksissa. Tuntuu, ettei kohta jaksa mitään. Nyt rv. 8 ja tätä kestänyt jo toista viikkoa. Välillä luulin, että mennyt jo ohi, kunnes tänään lensi laatta. Aiemmin kestänyt vkolle 16 asti, joten sinnittelyä vaatii hieman.
- Sariella
mulla auttaa banaani ja sen kanssa raikas vesi.
Sen olen todennut olevan paras aamupala. Yleensä esim. 2 banaania ja lasi vettä. Sitten oon hyvin kestänyt lounaaseen asti työpäivinä.
Vaikka kauhea nälkä onkin vähän väliä, niin pitää olla varovainen, ettei syö liikaa. Se on sitten tosi pahan olon aiheuttaja.
Mulla alkanut nyt kahvi tekemään tosi pahaa ja käynkin oksentamassa aina kahvin juomisen jälkeen. Jätämpä sen siis suosiolla pois.
Suosi siis vähämausteisia. Älä syö kerralla paljoa. Syö raikasta ja jotain, mikä vapauttaa energiaa pidemmällä aikavälillä. Banaani, viilit, piimä, puuro... Kaikki, mikä maalaisjärjellä ei ärsytä ärsyyntynyttä vatsaa.
Zemppiä! Et ole yksin...
Nimim. toinen pahoinvoiva - jäisiä
Itselläni ei auttanut mikään, vasta sairaalassa tiputuksessa olo ja sieltä saadut pahoinvointilääkkeet helpotti oloa. Moni kyllä sanonut, että jokin kylmä, kuten mehujäät tai jäiset marjat helpottaa. Limpparia tms hapollisia juomia ei kannata juoda, ne aiheuttaa vain entistä helpommin yökkimistä juuri happojen vuoksi. Jos oksentelet reilusti eikä mikään tunnu sisällä pysyvän, soita neuvolaan tai lääkärille, voivat tehdä vaikka puhelinmääräyksenä reseptin Primperanille (joka on turvallinen raskauden aikana käytettävä pahoinvointilääke)lähimpään apteekkiisi, ellet saa aikaa/muuten pääse paikan päälle lääkäriin tai th:lle käymään.
- raskausviikolla 37.
Mutta minulla oli huonovointisuutta melkein 5 kk, kuivumiseen asti. Milläs viikoilla olet? :) Ja heti ensimmäiseks, onnea ! :)
Mä huomasin, että siinä ihan alkuvaiheessa mikään ei saanut olla ei liian makeaa, liian suolaista/rasvaista ym! :D Jossain vaiheessa kun olin melkee kokoajan pää vessanpöntössä, niin söin hedelmäkoktaileja ja niitä purkki-persikoita ihan tajuttomasti! :D No, ja sitruunamehua join sprite oli kans semmonen, mikä meni alas jostain syystä piimä! Liian raskasta ym, ei kannata syödä, jos liian huono olo ja ei ole varma siitä että pysyykö ruoka sisällä.- myös rv 37
Minulla oli pahoinvointia 2.-3. kuukautena. Eka kuukauteen ei ollut mitään ongelmaa.
Aamulla, heti ennenkuin nousin edes sängystä, söin yöpöydälle varaamani puolikkaan näkkärin (ilman voita tms, ihan kuivana vaan...) ja reilun lasillisen vettä ja se helpotti oloa sen verran, että puolentunnin päästä saatoin syödä jo vähän viiliä ja leipää aamupalaksikin. Eli kokeilepa heti herättyäsi syödä jotain kuivakkaa (ruisleipä, näkkäri...) ja vettä reilusti, jospa se auttais. Ei tuolla konstilla tietenkään ihan kaikelta pahoinvoinnilta vältytty mutta helpotti oloa aamuisin.
Tietty sitten juurikin hapanmaitotuotteet yms mitkä rauhoittaa vatsaa on hyviä. Ja kuituja paljon ruokavalioon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928