Onko reittimen alkuperäinen salasana syytä vaihtaa eli onko mahdollista, että joku pääsee jotenkin ronklaamaan sen asetuksia ja heikentämään tietoturvaani? Vai riittääkä pelkästään, että on riittävän hyvä ohjelmistollinen virusturva ja palomuuri?
Oletuksilla ainakin mulla on pelkästään käyttäjätunnus (admin) ja salasana: 1234
Reitittimen salasana?
5
474
Vastaukset
- karri kasparoff
motukasta, toisiin ei pääse wanin kautta joten sillä salasanallakaan ei ole niin suurta merkitystä kuin siinä tapauksessa että siihen pääsee.
Yleensä kotireitittimissä on oletuksena etähallintayhteys WAN:in kautta estetty. Tuo sinun pitäisi tarkistaa ja korjata, jos väärin.
Jos joku pääsee LAN:in kautta reitittimellesi, on reitittimesi käpälöinti se pienin tietoturvahuoli... ;)- ei_suojaa
Hyviä ohjeita edellä. Virusturva ja koneessa oleva palomuuri ei suojaa kyseiseltä ongelmalta mitenkään.
- vaihtaa tuo
kytket piuhan kiinni (ellei jo ole) ja käyt muuttamassa. Menee aikaa tuhottoman vähän.
Omassa motukassa jo kävin, kun kertoivat tuolla maailmalla riskin olevan olemassa. - sen etäkofigurointi
on mahdollista niin vaihtaisin kyllä kiirenvilkkaa ennen kuin joku muu tekee sen. Sittenpä ei olekkaan itsellä mitään asiaa reitittimen säätämiseen ainakaan ennen resetointia.
Ja kuten edellä onkin mainittu niin virusturvat ja palomuurit nyt ei tuossa mitään auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057