vihaan työtäni

työn orja

10

1954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivä pelastui

Kiitos ja jatka samaan malliin...

• ...tekstiä!

Kerropa, miten tuolla on noin säälittävän vähän kirjoituksia, jos joka ikinen työpäivä viimeisen neljän vuoden aikana on ollut niin tuskallinen (lukuunottamatta niitä ensimmäisiä innostuksen päiviä/viikkoja/kuukausia)? Luulisi toden totta, että tekstiä olisi kertynyt vaikka kirjaksi asti joka ikiseltä arkipäivältä ja paljon, kun vaihtoehtoista ajanvietettä työpäiville on pitänyt repiä vessapaperitelineen teksteistä lähtien. Listauksestasi vaihtoehtoiselle toiminnalle työaikana puuttuu blogin kirjoituksen lisäksi kaikki muukin esim. netissä tapahtuvaan ajanvietteeseen sijoittuva viihdetoiminta.

Ihmettelen todella, miten et ole saanut tuon enempää juttua kasaan, jos olet muka jo neljä vuotta kärsinyt ja siitä pari vuotta tuota blogiasi pitänyt? Itse saisin enemmän juttua aikaan pelkästään yhdestä työpäivästä... Niinpä herääkin tässä ihan ajatus, että olet väsännyt koko jutun kasaan yhdessä illassa..............

Sen verran täytyy muuten sanoa, että kokemuksesi naisten asemasta työyhteisössä ovat kyllä erikoiset. Itse en ole törmännyt moiseen koko työurani aikana (ilmaisten lounaiden ja kyytien kalasteluun, ym.). Sen sijaan miesten olen kyllä havainnut härskisti esim. jättävän naisvaltaisessa työyhteisössä ne uudet kahvit keittämättä ottaessaan sen viimeisen pisaran pannusta, jättävän paskaiset tiskinsä altaaseen (pienessä yrityksessä jossa ei ole tiskikonetta vaan jokainen tiskaa omat tiskinsä) ajatuksella "antaa akkojen tiskata". Että valitettavasti aika "jostain" reväistyltä tuntuu kuvailemasi "todellisuus". (Huomautuksena, sinulla on työkokemusta muutamasta firmasta muutaman vuoden ajalta, minulla pariltakymmeneltä vuodelta useista kymmenistä firmoista.)

• työn orja

Blogihan on todellakin aivan tuore, kirjoitukset vain ovat vanhoja. Eli jokaisen blogikirjoituksen päiväys on siltä ajalta milloin se on kirjoitettu. Työajalla kun joskus tuppaa olemaan luppoaikaa niin olen sitten kirjoitellut "pöytälaatikkoon" mietteitäni. En tosin ymmärrä mitä väliä sillä? Ja miksi pitäisi ajanvietteisiin listata itsestäänselvyydet kuten iltalehtien selailu?

Juttua on toki "pöytälaatikossa" enemmänkin ja aion niitä sinne lisäillä jos ihmisiä oikeasti kiinnostaa.

Minun kokemukseni naisten asemasta työelämässä ovat minun kokemuksiani naisten asemasta työelämässä. Kokemukseni perustuvat muutaman firman otantaan muutaman vuoden ajalta. En tiedä missä yrityksissä olet ollut mutta itse olen tällaista luolamieskäytöstä PK-seudun it-firmoissa havainnut.

Hyvää illanjatkoa.

• on tosi kivaa!!!
        työn orja kirjoitti:

Blogihan on todellakin aivan tuore, kirjoitukset vain ovat vanhoja. Eli jokaisen blogikirjoituksen päiväys on siltä ajalta milloin se on kirjoitettu. Työajalla kun joskus tuppaa olemaan luppoaikaa niin olen sitten kirjoitellut "pöytälaatikkoon" mietteitäni. En tosin ymmärrä mitä väliä sillä? Ja miksi pitäisi ajanvietteisiin listata itsestäänselvyydet kuten iltalehtien selailu?

Juttua on toki "pöytälaatikossa" enemmänkin ja aion niitä sinne lisäillä jos ihmisiä oikeasti kiinnostaa.

Minun kokemukseni naisten asemasta työelämässä ovat minun kokemuksiani naisten asemasta työelämässä. Kokemukseni perustuvat muutaman firman otantaan muutaman vuoden ajalta. En tiedä missä yrityksissä olet ollut mutta itse olen tällaista luolamieskäytöstä PK-seudun it-firmoissa havainnut.

Hyvää illanjatkoa.

Mä olen huomannut parissa IT-firmassa erityisesti naimisissa olevien naisten hakevan huomiota sekä työpaikalla että firman juhlissa. Eräs nainen (varattu) keimaili/flirttaili ( lääppi) muutaman vuoden aikana monen luolamiehen kimpussa ja selvästi nautti saamastaan huomiosta (tosin myöhemmin jos köriläs meni naisen osoittaman huomion jälkeen osoittamaan naiselle huomiota nainen saattoi ruveta tiuskimaan ja haukkumaan ko. tyyppiä...)

• Myös nainen

Tämä palsta on kyllä täynnä ihmisiä, jotka tietoisesti tekee omasta työstään ja elämästään (ja myös muiden töistä) pelkkää helvettiä.

Omahyväisyys ja suuret luuloit omasta itsestä johtaa jatkuvaan valitukseen. Asenne ratkaisee, myös joka aamu, kun menet töihin. Ja ratkaiset aamun alun myös muille.

Onko pakko antaa miesten ympärillä käyttäytyä idioottimaisesti? Miksi et ota lopareita?

Tämä palsta on loistava minunlaisilleni, jotka osallistuvat rekrytointiin:) Täältä saa loistavat vinkit siihen, miten erotella haastattelutilanteessa työyhteisön ilmapiirin pilaajat ja itseään täynnäolevat työnvieroksujat:)

• kirjoittaja kirjoittaa asiaa

mikään ei syö niin hyvin motivaatiota kuin se, kun työntekijää ei arvioida/arvoteta hänen oikeiden taitojensa perusteella, pikemminkin sen perusteella montako vuotta on talossa ollut ja kuinka "hyvää pataa" on pomojen kanssa.

Pikku hiljaa alkaa ainakin itseä tympiä kun on (tai ainakin oli vähän aikaa sitten) kiinnostunut asioista ja yrittää oppia lisää ja tehdä työnsä hyvin ja siitä ei saa mitään positiivista palautetta. Toinen motivaation syöjä on se, kun näennäisesti kuullaan asiantuntijan mielipide ja sitten tehdään asiat kuitenkin omalla tavalla (tietämättä asiasta edes perusteita)ja näin usein päin mäntyä. Juuri näistä syistä aiheutuu tuo "työnvieroksunta", kyynisyys..

• työelämää ei haluta

Maailma muuttuu!. Töissä ei haluta enää nykyyään sitä "työelämää" vaan kukin haluaa tehdä työnsä ja painella sit kotiin. Kahvitauko juoruilut, tupakkitauko renkaanpotkimiset,pikkujoulut jne jne ei enää kiinnosta varsinkaan nykynuoria. Eli töihin mennään nykyään siksi et hankitaan rahaa, ei siksi et hankitaan ystäviä.

• Realistit töihin

"Tämä palsta on loistava minunlaisilleni, jotka osallistuvat rekrytointiin. Täältä saa loistavat vinkit siihen, miten erotella haastattelutilanteessa työyhteisön ilmapiirin pilaajat ja itseään täynnäolevat työnvieroksujat. "

Aivan. Todellakin. En palkkaa enää ketää joka ei valita kokoajan - 24/7.

Ne muut, joita En palkkaa, ovatkin ammattitaidottomia yltiöpositiivareita.

Aina hymyilevät optimistit pettyvät ja pettävät työporukkansa aina lopulta kun projekti kusee.

• se on

Jos noin kauan on väkisin työssä jota vihaa, on se sen tason omaa saamattomuutta ja vässykkyyttä, ettei siitä enää ole oikeutta edes narista.

• ...

Kauheeta valitusta vaan... mee semmosiin töihin mistä tykkäät?? pakkoko se on itseään kiduttaa vuodesta toiseen jossain it-alalla, kaikki tietää että ala kuolee muutenki kohta näkeehän sen joka päivä uutisista ku firmat laittaa porukkaa pihalle ja pannukakuista poistetaan kermavaahdot. Suomi tarvii aina sairaanhoitajia ja putkimiehiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      179
      13494
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4920
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3709
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2843
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe