Brittisk psykolog: Män kan ha ”kvinnliga” hjärnor och tvärtom.
Män och kvinnors hjärnor ser olika ut. Men hjärnans kön är inte alltid samma som kroppens.
Den teorin för brittiske neuropsykologen Anne Moir fram.
Voiko pitää paikkansa?
18
2028
Vastaukset
- Kaisevoisiolla
En tiedä, mutta voisiko nää ihmiset olla sitten niitä transeksuaaleja?!
- kiitoksii ja tack
Mä en ihan osaa ruottii.
- Vitsippa
Voiko olla mahdollista, että kaksikielisessä Suomessa ei joku osaa ruotsia??? Hur kan det vara möjligt?
- miesten kokoa eikä naisen.
Aivojen suku ei aina ole sama kuin kehon. Mies minä ainakaan en ole, se on varmaa.
- Ardea_C
Selitetty tässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=705&posting=22000000042745842
Aivojen hypotalamusalueella on biologinen eroavuus. Tämä tutkimus on tehty alun perin jenkeissä 1990-luvulla ja britit ovat jatkaneet tästä mutta tutkimussuunta on eriävä, joten tuloksetkaan eivät ole suoraan vertailukelpoisia. Brittipsykologia ei ole maailmalla kovin arvostettua, tosin ei jenkkienkään tutkimus ole mitään mieltäylentävää palautetta saanut. Ainoa tällä hetkellä todistettu ja suoraan toistettavissa oleva tutkittu eroavuus on fysiologien ero aivoissa.
Seksuaalinen identiteetti on usean sattuman summa. Ei ole mitään yhtä tekijää joka selittää hetero, homo, trans -suuntautumisen.- selitystä
millekään ilmiölle.
- Jts
Transhenkisen aivojen hypotalamusalueen ainoa biologinen eroavuus on sen samankaltaisuus biologisen naisen kanssa. Tutkimus on julkaistu 2008 kun tutkijoilla oli mahdollisuus päästä tutkimaan ensimmäisen kerran kuolleen transnaisen aivoja.
- Seksuaalinen identiteetti on usean sattuman summa. Ei ole mitään yhtä tekijää joka selittää hetero, homo, trans -suuntautumisen.
Transsuuntautuminen ei ole seksuaalinen identiteetti, transsuuntautumisen sisältä löytyy niin hetero, bi kuin homo -suuntautumista. - Sutusuitsuke
Jts kirjoitti:
Transhenkisen aivojen hypotalamusalueen ainoa biologinen eroavuus on sen samankaltaisuus biologisen naisen kanssa. Tutkimus on julkaistu 2008 kun tutkijoilla oli mahdollisuus päästä tutkimaan ensimmäisen kerran kuolleen transnaisen aivoja.
- Seksuaalinen identiteetti on usean sattuman summa. Ei ole mitään yhtä tekijää joka selittää hetero, homo, trans -suuntautumisen.
Transsuuntautuminen ei ole seksuaalinen identiteetti, transsuuntautumisen sisältä löytyy niin hetero, bi kuin homo -suuntautumista.Puhut unissas. "Transhenkisen aivojen hypotalamusalueen ainoa biologinen eroavuus on sen samankaltaisuus biologisen naisen kanssa" Tästä saa sen käsityksen että kaikki transhenkiset ovat miehiä. Onko asia todella näin?!
Jts kirjoitti:
Transsuuntautuminen ei ole seksuaalinen identiteetti, transsuuntautumisen sisältä löytyy niin hetero, bi kuin homo -suuntautumista.Naisen aivot olivat naisen aivot. Mitä mahdettiin tutkia 2008, olisiko lesbonaisten tietotoimistossa tiedottajan paikka auki … tutkijoita siellä ei taida edes olla :)
- Ardea_C
Jts kirjoitti:
Transsuuntautuminen ei ole seksuaalinen identiteetti, transsuuntautumisen sisältä löytyy niin hetero, bi kuin homo -suuntautumista.Viestisi ei ole asiaton, mutta asiasi on viestitön. Positiivista että täällä joku muukin harrastaa intellektuellia huumoria. Ei yksi pääsky pesää tee, siihen tarvitaan noin kaksi.
- Peppitussu
Ardea_C kirjoitti:
Viestisi ei ole asiaton, mutta asiasi on viestitön. Positiivista että täällä joku muukin harrastaa intellektuellia huumoria. Ei yksi pääsky pesää tee, siihen tarvitaan noin kaksi.
ogärna som astronauter?
Jo, för att världsalltet är endlöst! - пт&...
Peppitussu kirjoitti:
ogärna som astronauter?
Jo, för att världsalltet är endlöst!По моему мнению это нет юмористики больше. Но имейте славный день так или иначе.
- Onneksi olkoon!
пт&... kirjoitti:
По моему мнению это нет юмористики больше. Но имейте славный день так или иначе.
Korkeakulttuuri ja älykkyysosamäärät loistavat tällä palstalla - ja minä OLEN paras sanomaan.
- kommentoi sulle
Onneksi olkoon! kirjoitti:
Korkeakulttuuri ja älykkyysosamäärät loistavat tällä palstalla - ja minä OLEN paras sanomaan.
että otsikossa on kirjotusvihre? Taidat olla se virheidenlaskija itse?
- Peppitossu
Peppitussu kirjoitti:
ogärna som astronauter?
Jo, för att världsalltet är endlöst!mun polvet menee veteläksi kun joku puhuu tai kirjoittaa ruotsiksi!
Wandailmiö! - Jts
Sutusuitsuke kirjoitti:
Puhut unissas. "Transhenkisen aivojen hypotalamusalueen ainoa biologinen eroavuus on sen samankaltaisuus biologisen naisen kanssa" Tästä saa sen käsityksen että kaikki transhenkiset ovat miehiä. Onko asia todella näin?!
Olen pahoillani jos käsitit sanomani väärin. Tarkoitin, että transnaisen hypotamalus on täsmälleen samanlainen kuin biologisella naisella, riippumatta siitä onko kyseessä hetero vai homo.
- tutkimusmatkailija
Jts kirjoitti:
Olen pahoillani jos käsitit sanomani väärin. Tarkoitin, että transnaisen hypotamalus on täsmälleen samanlainen kuin biologisella naisella, riippumatta siitä onko kyseessä hetero vai homo.
Pitääkö paikkaansa että tämän biologisen transnaisen aivot ovat nähtävillä luonnontieteellisen museon kellarikerroksessa. Olisin mielelläni tutustunut tuohon hypolataamukseen tarkemmin.
- kim68
Miehillä voi olla "naisten" aivot ja toisin päin.
Miesten ja naisten aivot näyttävät erinlaisilta. Mutta aivoitten sukupuoli ei aina ole sama kuin kehon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944