Miten nyt pitää toimia kun sain haastekirjeen ja siinä olevat vaatimukset on oikein, tarviiko tuohon vastata? Mitä jos vastaa nii mitä sit? entäs jos en?
Shit happens...
Haaste Riita asiassa
2
1286
Vastaukset
- Chumbawamba
Tästä on ollut puhetta ihan pari päivää sitten, mutta kerrataanpa vielä.
Jos et vastaa asetetussa määräajassa, käräjäoikeus antaa sinua vastaan yksipuolisen tuomion, missä velvoittaa sinut maksamaan haasteessa mainitut summat. Tuomio lähetetään kantajalle eli velkojalle, joka voi viedä sen sitten ulosottoon täytäntöönpanoa varten. Käräjäoikeus lähettää kopion yksipuolisesta tuomiosta myös Suomen Asiakastieto Oy:lle, joka merkitsee luottotietorekisteriin sinulle maksuhäiriön.
Jos vastaat, niin jatko riippuu siitä, mitä vastaat.
Jos vastaat, että et mielestäsi ole velvollinen velkaa maksamaan syystä että summat ovat aivan väärin tai et ole ko. sopimusta tehnyt (siis kiistät perusteen), asia muuttuu riitaiseksi riita-asiaksi ja pääsääntöisesti menee käräjäoikeuden pääkäsittelyyn eli siis ihan oikeuden istuntoon.
Jos vastaat, että et mielestäsi ole velvollinen velkaa maksamaan, koska Sonera on niin paska firma ja vituttaa muutenkin tai että vihreät pikkumiehet Marsista vei kaikki mun rahat, niin yksipuolinen tuomio napsahtaa silti ja käräjäoikeus perustelee sitä sanomalla että vastaaja on vedonnut sellaiseen perusteeseen, jolla selvästi ei ole vaikutusta asian ratkaisemiseen.
Shit does indeed happen.
Jos nyt HETI pystyt maksamaan velan (ota yhteyttä suoraan velkojaan!!!) niin voit vielä välttyä maksuhäiriömerkinnältä, koska maksun saatuaan velkoja voi vielä peruuttaa haastehakemuksen.- Jesp...........
Kiitos, tästä vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k353775Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511704- 731369
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1741072Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84935
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41836Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49781- 39760