Menin ihastumaan itseäni melkein 10 vuotta nuorempaan mieheen.Yhtäkkiä vaan tunteemme vastasivat toisiinsa ja huomaan,että olen aivan hulluna häneen jä hän minuun!Miksi sitä heti sitten alkaa miettimään ikäeroa,kun se ei meitä haittaa??ajattelee mitä muut sanoo...?eihän se kuulu muille ja jos jotain häiritsee asia,niin hänen murheensa.Miksi ikäeroista tehdään monesti niin iso haloo??varsinkin jos se menee niin päin,että nainen on vanhempi?Onko kokemuksia jollakin ja miten ikäeroon on suhtauduttu?
Ihastuin sitten nuorempaan
14
1528
Vastaukset
- rintaäänellä
kerron sulle, että jos ihminen on todella ajattelun tasolla yhtä sinun ajatustesi kanssa ja myös kasvanut jo aikuiseksi,niin ettei sun tarvitse hänelle äitiä leikkiä, mikä ettei, suhde saattaa kestää vaikka loppuelämän ellei häntä kovasti rupea ne sun ryppys haittaamaan. Tai sinä itse rupeat kokemaan riittämättömyyden tunnetta siinä suhteessa, kun hän alkaa tunnehuuman jälkeen kuikuilemaan ikäisiään naisia. Tsemppiä vaan sulle, ja nauti vaan niin pitkään kun voit, mut älä särjetytä sydäntäsi.
- kommentti.
Sivusta vaan kiitän ajatuksellisesta kommentista.
- Logos ---
Hieman jäi mietityttämään nuo mainitsemasi suhteen "mahdolliset karikot" kuten rypyt ja riittämättömyyden tunne, jos ikätoverit alkavat kiinnostamaan...
Noin yleisesti ottaen olisi aika vaikea seurustella kenenkään kanssa, nuoremman, vanhemman tai samanikäisen, jos huolenaiheina ovat ulkonäkö tai kumppanin mahdollinen kyllästyminen. Kaikki ikääntyvät, ryppyyntyvät/kaljuuntuvat ja ulkopuolisia ihastuksia saattaa tulla. Se, mikä ihmiset saa rakastumaan ja pysymään kimpassa, on kait muutakin kuin ulkonäköä? Ja tosiasia on, että sydämet voivat särkyä suhteessa kuin suhteessa.
Itse en seukkaisi itseäni huomattavasti nuoremman miehen kanssa, ellei hän olisi poikkeuksellisen fiksu. Tämä ihan tunne-ekonomisesta syystä: nuoremmat miehet saattavat olla ihan kivoja katsella, mutta henkinen puoli voisi jäädä puolitiehen. Jos mukana on vielä tunteita, niin olisi aika surullista lempata tuollaista nuorikkoa matkoihinsa, kun itse kyllästyy. Eli nainenkin voi kyllästyä tällaisessa suhteessa. - kävi
Logos --- kirjoitti:
Hieman jäi mietityttämään nuo mainitsemasi suhteen "mahdolliset karikot" kuten rypyt ja riittämättömyyden tunne, jos ikätoverit alkavat kiinnostamaan...
Noin yleisesti ottaen olisi aika vaikea seurustella kenenkään kanssa, nuoremman, vanhemman tai samanikäisen, jos huolenaiheina ovat ulkonäkö tai kumppanin mahdollinen kyllästyminen. Kaikki ikääntyvät, ryppyyntyvät/kaljuuntuvat ja ulkopuolisia ihastuksia saattaa tulla. Se, mikä ihmiset saa rakastumaan ja pysymään kimpassa, on kait muutakin kuin ulkonäköä? Ja tosiasia on, että sydämet voivat särkyä suhteessa kuin suhteessa.
Itse en seukkaisi itseäni huomattavasti nuoremman miehen kanssa, ellei hän olisi poikkeuksellisen fiksu. Tämä ihan tunne-ekonomisesta syystä: nuoremmat miehet saattavat olla ihan kivoja katsella, mutta henkinen puoli voisi jäädä puolitiehen. Jos mukana on vielä tunteita, niin olisi aika surullista lempata tuollaista nuorikkoa matkoihinsa, kun itse kyllästyy. Eli nainenkin voi kyllästyä tällaisessa suhteessa.siinä suhteessa niin, että ihastuin ja rakastuin aika nopsasti, mulle ulkonäkö oli ihan toissijainen seikka,mutta se alkoi vaan korostumaan siinä suhteessa nuorempaan ja tuntui ahdistavalta.Omalla kohdalla ikäkriisikin alkaa oveen jo kolkutella. Tunnepohjalta aloitin seurustelun eli ei siis järkeä oikein mainittavasti mukana, se nuoremman henkisen kasvun taso paljastui vaan sit suhteen edetessä, ja myös muita luottamusongelmia joiden perusteella ero tuli. Eli tunteellinen höpsö olin.
- kokemuksella
>Minun sulho 30v ja minä 67v.Eikä meillä ole
mitään ikävää sanottuna iästä.Sulho leikillään sanoo,että hän alkaa hoitamaan minun kiinteistöjä
ja firmaa,kun minuun iskee dementtia.Olemme olleet
vuoden yhdessä.Lapseni ovat 40v ja yli ja haluavat
että omasuus laitetaan heidän nimiin,koska pitävät
sulhoa vain huuhaa miehenä...Olisko näin..
miten minun pitäisi menetellä...- suhtaudut
oikeesti vai tais olla piiloveeluilua..?
- että jos 40>30
niin voi toimia, mutta jos 30>20, niin vaikeampaa...
Yli 30v miehet joutuvat itsekin tutustumaan vanhenemiseen.- kyllä
kolmenkympin tietämillä ihan molemmat sekä mies että nainen ovat saavuttaneet sen aikuisuuden, jos ovat? Itse huomasin suhteessa nuorempaan, että se vastuunotto, sekä sanojensa ja tekojensa takana pysyminen on nuorempana vähän niin ja näin,kantapää kokemus ehkä opettaa.Parisuhteessa pitää pystyä luottamaan toiseen, ei siitä muuten mitään tule, itse meinasin tulla lähinnä vainoharhaiseksi :) Onneks se suhde päättyi:)
- 777
no hei.meillä ikäeroa 10,5 vuotta eikä se ole meitä häirinnyt,enkä ole huomannut että muitakaan.mieheni oli 25 kun rupesimme olemaan yhdessä,itse olin silloin 35 ja vielä ollaan yhdessä.olen nyt 50 ja mieheni 40,eli 15 vuotta yhdessä,ei paha. onnea vaan ,jos itse keskenänne pärjäätte se on pääasia.
- kysyn että...
mitäs nyt teet tällä palstalla? ;)
- 777
kysyn että... kirjoitti:
mitäs nyt teet tällä palstalla? ;)
olen paljon kotona koska olen sen verran sairas että pitkä sairasloma ja osaeläke.aikani kuluksi käyn täällä lukemassa kaikkia juttuja,mietin vaan joskus että onko nämä kaikki jutut ihan tottakaanikäeron kanssa tällä ei ole mitään tekemistä,jotain pitää keksiä jotta aika kuluu.kun ei pysty paljon mitään koti hommia tekemään,eikä edes pitkiä lenkkejä
- kun joku
onnistuu, ehkä teidän henkinen kasvu oli sit jo samalla tasolla.
- melkein
9 vuotta ikäeroa.Mitä se muille kuuluu?
- ihastuin ..
itseäni nuorempaan. vikaan meni, mutta niinhän se olisi mennyt joka tapauksessa.
harmittaa vaan ku en ehtinyt panna sitä :s
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17513388
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454910Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282032Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711693Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515