Olen 17-vuotias miehenalku ja poltin jokin aika sitten "säännöllisesti" tupakkaa noin puolen vuoden ajan, n. 1 tupakan päivässä.
Sen jälkeen minulle on ilmaantunut jonkin sortin kurkkukipua kaulan alaosaan. Ei verrattavissa flunssan kovaan kurkkukipuun mikä tulee nieltäessä. Enemmänkin vilustumisen oireen tuntuinen. Tätä on ollut noin viikon verran nyt. Tietty voi olla, että tämä on vilustumista tai vastaavaa.
Minulla on myös ollut lihakset todella jumissa (sukuvika) koko nuoruuteni että jos se vaikuttaa tähän jotenkin. Hartiat ovat aina olleet todella jumissa.
Kiitos vastauksista.
asdasd
27
1356
Vastaukset
- titta-n
Sain viestistäsi sen kuvan että et enää polta? Mikäli näin on niin hyvä juttu!! Sinuna en ajattelisi syöpää todellakaan,eihän esim. koko ikänsä tupakkaa askitolkulla päivässä polttanut ihminen välttämättä sairastu esim keuhkosyöpään (ehkä keuhkoahtaumaan todennäköisemmin), ja sitten joku toinen vähemmän polttanut voi sairastua. Että ei ole niin mustavalkoista!
Joten ole ihan rauhassa, luulen että on vilustumista tms. Sinuna seuraisin vielä jonkun aikaa, ja jos vaiva jatkuu, kävisin näyttämässä lääkärille. Onko kuumetta tai muita oireita!
Mukavaa kevään odotusta sinulle nuori miehenalku! (itselläni on melkein samanikäinen poika ;-) )- Juu, hyvä näin =)
Jep, lopetin tupakan polton kokonaan.
Se tuppaa olemaan muutenkin luulotautia aina kun jotain pientäkin vaivaa ilmaantuu. Millon on imusolmuke syöpää ja milloin leukemiaa =)
Kiitos kovasti rohkaisevasta viestistä titta-n! - titta-n
Juu, hyvä näin =) kirjoitti:
Jep, lopetin tupakan polton kokonaan.
Se tuppaa olemaan muutenkin luulotautia aina kun jotain pientäkin vaivaa ilmaantuu. Millon on imusolmuke syöpää ja milloin leukemiaa =)
Kiitos kovasti rohkaisevasta viestistä titta-n!että viestini rauhoitti sinua! Itselläni on tällä hetkellä syöpäepäily ja olen asiaa tutkiskellut aika paljon viime aikoina. Kyllähän sitä itsekin on aiemmin heittänyt ihan läpällä että "mul on varmaan syöpä, tai kasvain siellä tai täällä" mut koskaan sitä ei oo tosissaan ollut. Ennenkuin nyt.
Mutta sinun tilanteesi tosiaan vaikuttaa harmittomalta, varsinkin kun olet tuon ikäinen. Mutta jos tuo vaiva ei tosiaan mene ohi, niin mene lääkäriin, että tutkiivat ja ottavat perusverenkuvan. Niin saat sitten itsellesi rauhan, eikä turhat epäilyt häiritse elämääsi. Eihän siinä kaulalla mitään pattia tunnu, ettei kilpirauhasessa olisi jotain hämminkiä, se voi nimittäin aiheuttaa jos minkälaisia oireita? Tosin vaikka pattia ei olisikaan, niin kilpirauhasessa voi olla jotain häikkää. Mutta ne on melkein aina helppoja juttuja hoitaa.
Tsemppiä sulle, ja elähän elämääsi täysillä! Sitä ei nimittäin tajua silloin kun on terve, että kuinka kallisarvoista se on, ennenkuin sen sitten menettää. - masennus iskee
titta-n kirjoitti:
että viestini rauhoitti sinua! Itselläni on tällä hetkellä syöpäepäily ja olen asiaa tutkiskellut aika paljon viime aikoina. Kyllähän sitä itsekin on aiemmin heittänyt ihan läpällä että "mul on varmaan syöpä, tai kasvain siellä tai täällä" mut koskaan sitä ei oo tosissaan ollut. Ennenkuin nyt.
Mutta sinun tilanteesi tosiaan vaikuttaa harmittomalta, varsinkin kun olet tuon ikäinen. Mutta jos tuo vaiva ei tosiaan mene ohi, niin mene lääkäriin, että tutkiivat ja ottavat perusverenkuvan. Niin saat sitten itsellesi rauhan, eikä turhat epäilyt häiritse elämääsi. Eihän siinä kaulalla mitään pattia tunnu, ettei kilpirauhasessa olisi jotain hämminkiä, se voi nimittäin aiheuttaa jos minkälaisia oireita? Tosin vaikka pattia ei olisikaan, niin kilpirauhasessa voi olla jotain häikkää. Mutta ne on melkein aina helppoja juttuja hoitaa.
Tsemppiä sulle, ja elähän elämääsi täysillä! Sitä ei nimittäin tajua silloin kun on terve, että kuinka kallisarvoista se on, ennenkuin sen sitten menettää.5km hikipyörälenkin jälkeen olo on kuin olisi juossut kylmässä säässä pururataa ympäri, kurkkua siis vähän pistelee.
Kummallista tämä kyllä on. Mutta vaikeuksia kuntopyörällä pyöräillessä ei ollut. Sama suoritus tulos kuin ennenkin.
Noh, luulisin että tilaan ensi viikolle yksityseltä lääkäriajan ja hän saa sitten arvioida tilanteeni. - hieman tarkennusta
masennus iskee kirjoitti:
5km hikipyörälenkin jälkeen olo on kuin olisi juossut kylmässä säässä pururataa ympäri, kurkkua siis vähän pistelee.
Kummallista tämä kyllä on. Mutta vaikeuksia kuntopyörällä pyöräillessä ei ollut. Sama suoritus tulos kuin ennenkin.
Noh, luulisin että tilaan ensi viikolle yksityseltä lääkäriajan ja hän saa sitten arvioida tilanteeni.Tosiaan kuumeilua ei ole, eikä myöskään pattia kaulalla. Käsittääkseni pitäisi sellaisen patin olla aataminomenan alapuolella?
Silloin tällöin ulospäin hengittäessä vihlova kipu tuntuu kurkussa asti ja rintakehän yläosissa. Muita oireita ei käsittääkseni ole. Ainoastaan olen todella hermostunut, että mikä tässä nyt on vialla.
Minkään sortin yskää ei ole, eikä kyllä myöskään mitään "kipua" rintakehällä. Ainoastaan välillä ulospäin hengittäessä vihlaiseva aalto joka tuntuu eri osissa. - titta-n
hieman tarkennusta kirjoitti:
Tosiaan kuumeilua ei ole, eikä myöskään pattia kaulalla. Käsittääkseni pitäisi sellaisen patin olla aataminomenan alapuolella?
Silloin tällöin ulospäin hengittäessä vihlova kipu tuntuu kurkussa asti ja rintakehän yläosissa. Muita oireita ei käsittääkseni ole. Ainoastaan olen todella hermostunut, että mikä tässä nyt on vialla.
Minkään sortin yskää ei ole, eikä kyllä myöskään mitään "kipua" rintakehällä. Ainoastaan välillä ulospäin hengittäessä vihlaiseva aalto joka tuntuu eri osissa.mieleen, että oletko miten urheillut? (käynyt salilla?) Jos olet reväyttänyt jonkin lihaksen tms. ja kipu säteilee nyt kaulalle? Mites hengenahdistus, sitä ei liene?
- Hmm hmm
titta-n kirjoitti:
mieleen, että oletko miten urheillut? (käynyt salilla?) Jos olet reväyttänyt jonkin lihaksen tms. ja kipu säteilee nyt kaulalle? Mites hengenahdistus, sitä ei liene?
Mulla on ollu pientä hengenahdistusta jo pari vuotta. Just sellane olo et tuntuu ehkä vähän ahtaalta ku hengittää, sama juttu ollu nielemisen kans, että vähän vaikeeta niellä joskus esim. jotain ruokaa.
En ole omasta mielestäni reväyttänyt mitään, rintalihaksia olen reenaillut nyt, mutta jotenkin se kipu tuntuu edelleen tuoss kaulan alaosassa hieman pistävänä. - hmmhmmmhmm
Hmm hmm kirjoitti:
Mulla on ollu pientä hengenahdistusta jo pari vuotta. Just sellane olo et tuntuu ehkä vähän ahtaalta ku hengittää, sama juttu ollu nielemisen kans, että vähän vaikeeta niellä joskus esim. jotain ruokaa.
En ole omasta mielestäni reväyttänyt mitään, rintalihaksia olen reenaillut nyt, mutta jotenkin se kipu tuntuu edelleen tuoss kaulan alaosassa hieman pistävänä.Ja tämä pistävä tunnekki tulee vaa sillon tällön. Välillä unohtuu pitkäkski aikaa, mutta sitte ku käy rauhottumaan johonkin niin alkaa taas tuntumaan. Esimerkiksi iltasin kun makailee sängyllä ni saattaa alkaa tuntumaan.
Tää on jotenkin todella ärsyttävä tilanne kun ei tiedä, että mikä tässä oikeesti on. Voiko se olla syöpää? - titta-n
hmmhmmmhmm kirjoitti:
Ja tämä pistävä tunnekki tulee vaa sillon tällön. Välillä unohtuu pitkäkski aikaa, mutta sitte ku käy rauhottumaan johonkin niin alkaa taas tuntumaan. Esimerkiksi iltasin kun makailee sängyllä ni saattaa alkaa tuntumaan.
Tää on jotenkin todella ärsyttävä tilanne kun ei tiedä, että mikä tässä oikeesti on. Voiko se olla syöpää?Mitenkäs astma, jos kerran hengenahdistusta? Tai sitten limakalvot ärtyneet, onko sinulla närästystä?
Yritetään nyt jatkaa tätä diagnosointia ;-), ei se poikaseni syöpää ole, usko pois!! - niskavammane
titta-n kirjoitti:
Mitenkäs astma, jos kerran hengenahdistusta? Tai sitten limakalvot ärtyneet, onko sinulla närästystä?
Yritetään nyt jatkaa tätä diagnosointia ;-), ei se poikaseni syöpää ole, usko pois!!Astma vois tietty olla mut eikö se tuu sillonku urheilee? Mä saan lenkeilläkin henkeä ihan hyvin, mutta en sitte oikeen tiedä miten toi astma toimii.
Toisaalta se voi olla toi mun jännittyny yläruumis. Mun niskat on siis todella jumissa ja sit kans nostan hartioita aina huomaamattani vähän ylöspäin ja pidän jännittyneenä. Viime syksynä mulla naksahti niskatki sillai, että pää ei kääntyny muutamaan päivään toiseen suuntaan ollenkaan. Oon kokeillu nyt rentouttaa lihaksia ja yrittää olla jännittämättä, mut silti se pieni tunne tuola kaulan alapäässä heijastelee.
Tää on ehkä kummallisin vaiva mikä mulla on ollu, mut todella hyvä juttu jos se ei oo mitään keuhkosyöpää. - titta-n
niskavammane kirjoitti:
Astma vois tietty olla mut eikö se tuu sillonku urheilee? Mä saan lenkeilläkin henkeä ihan hyvin, mutta en sitte oikeen tiedä miten toi astma toimii.
Toisaalta se voi olla toi mun jännittyny yläruumis. Mun niskat on siis todella jumissa ja sit kans nostan hartioita aina huomaamattani vähän ylöspäin ja pidän jännittyneenä. Viime syksynä mulla naksahti niskatki sillai, että pää ei kääntyny muutamaan päivään toiseen suuntaan ollenkaan. Oon kokeillu nyt rentouttaa lihaksia ja yrittää olla jännittämättä, mut silti se pieni tunne tuola kaulan alapäässä heijastelee.
Tää on ehkä kummallisin vaiva mikä mulla on ollu, mut todella hyvä juttu jos se ei oo mitään keuhkosyöpää.Keuhkosyövän ensioireita ovat:
* yskä
* veriset yskökset
* hengenahdistus
* toistuvat keuhkotulehdukset
tämä otettu keuhkosyöpäsivuilta, joten pelko pois, kyllä sinun vaivasi on ihan jotain muuta. Mutta kyllä nyt tässä kohtaa neuvoisin varaamaan lääkärille ajan, eikös se ole vaivannut jo parisen viikkoa? Pääset sitten tarvittaessa jatkotutkimuksiin. - voi ei
titta-n kirjoitti:
Keuhkosyövän ensioireita ovat:
* yskä
* veriset yskökset
* hengenahdistus
* toistuvat keuhkotulehdukset
tämä otettu keuhkosyöpäsivuilta, joten pelko pois, kyllä sinun vaivasi on ihan jotain muuta. Mutta kyllä nyt tässä kohtaa neuvoisin varaamaan lääkärille ajan, eikös se ole vaivannut jo parisen viikkoa? Pääset sitten tarvittaessa jatkotutkimuksiin.Löysin tälläisen tekstin täältä. http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=1500000000000101&posting=22000000005454110
"Joskus pienisoluinen keuhkosyöpä erittää hormonin kaltaista ainetta, joka voi aiheuttaa monenlaisia sisäeritykseen tai hermostoon liittyviä oireita sekä veren hyytymishäiriöitä. Nämä ns. paraneoplastiset eli kasvaimen yhteydessä esiintyvät oireyhtymät ovat harvinaisia. Ei-pienisoluiseenkin keuhkosyöpään voi liittyä paraneoplastisia ilmiöitä, kuten lihas- tai nivelkipuja, iho-oireita tai veren kalsiumtason nousua (hyperkalsemia), joka puolestaan aiheuttaa heikoutta ja pahoinvointia. "
Minulla siis juuri niskat ja hartiat jumissa, mutta ei varsinaisesti kipeitä. Ja nenästä on tullut muutaman kerran verta nyt lyhyen ajan sisään. - titta-n
voi ei kirjoitti:
Löysin tälläisen tekstin täältä. http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=1500000000000101&posting=22000000005454110
"Joskus pienisoluinen keuhkosyöpä erittää hormonin kaltaista ainetta, joka voi aiheuttaa monenlaisia sisäeritykseen tai hermostoon liittyviä oireita sekä veren hyytymishäiriöitä. Nämä ns. paraneoplastiset eli kasvaimen yhteydessä esiintyvät oireyhtymät ovat harvinaisia. Ei-pienisoluiseenkin keuhkosyöpään voi liittyä paraneoplastisia ilmiöitä, kuten lihas- tai nivelkipuja, iho-oireita tai veren kalsiumtason nousua (hyperkalsemia), joka puolestaan aiheuttaa heikoutta ja pahoinvointia. "
Minulla siis juuri niskat ja hartiat jumissa, mutta ei varsinaisesti kipeitä. Ja nenästä on tullut muutaman kerran verta nyt lyhyen ajan sisään.mielestäni sinun kannattaisi nyt jo oman mielenrauhasikin vuoksi tilata aika lääkärille, ja kertoa myös hänelle minkälaisia epäilyksiä itselläsi on, niin saat niihin vastauksia ja mahdollisesti otetaan tarvittavia kokeita.
Lupaathan tehdä sen jo ensi viikolla? Ja kerrothan sitten mitä lekuri sanoi?
Mukavaa viikonloppua sinulle!! - käyty lääkärissä
titta-n kirjoitti:
mielestäni sinun kannattaisi nyt jo oman mielenrauhasikin vuoksi tilata aika lääkärille, ja kertoa myös hänelle minkälaisia epäilyksiä itselläsi on, niin saat niihin vastauksia ja mahdollisesti otetaan tarvittavia kokeita.
Lupaathan tehdä sen jo ensi viikolla? Ja kerrothan sitten mitä lekuri sanoi?
Mukavaa viikonloppua sinulle!!Nyt on lääkärillä käyty ja sanoi, että kuivat limakalvot ja antoi allergia lääkettä, alkaa jo hieman helpottamaan. Määräsi myös lihasrentouttajia mikäli niskat ovat kovin jumissa.
Sanoi myös, että jos ei muutamassa viikossa parane niin kannattaa käydä kurkkulääkärillä. Mutta kuulemma lähes mahdotonta, että tämän ikäisellä olisi keuhkosyöpää.
Kävin yksityislääkärillä ja koin henkilön asiantuntevaksi, joten kyllä tämä tästä =) - Nenätukossa ja lämpöä
käyty lääkärissä kirjoitti:
Nyt on lääkärillä käyty ja sanoi, että kuivat limakalvot ja antoi allergia lääkettä, alkaa jo hieman helpottamaan. Määräsi myös lihasrentouttajia mikäli niskat ovat kovin jumissa.
Sanoi myös, että jos ei muutamassa viikossa parane niin kannattaa käydä kurkkulääkärillä. Mutta kuulemma lähes mahdotonta, että tämän ikäisellä olisi keuhkosyöpää.
Kävin yksityislääkärillä ja koin henkilön asiantuntevaksi, joten kyllä tämä tästä =)Niin ja eilen tuli vielä hieman kuumettakin, 37,4. Nenä ollut tukkoinen ja tämmöistä.
- titta-n
käyty lääkärissä kirjoitti:
Nyt on lääkärillä käyty ja sanoi, että kuivat limakalvot ja antoi allergia lääkettä, alkaa jo hieman helpottamaan. Määräsi myös lihasrentouttajia mikäli niskat ovat kovin jumissa.
Kävin yksityislääkärillä ja koin henkilön asiantuntevaksi, joten kyllä tämä tästä =)Hyvä juttu, että pääsit nopeasti lääkärille! Meidän perheessä tuo allergiajuttu on kanssa tuttu, ollaan jo pari viikkoa syöty allergialääkkeitä siitepölyn takia...enpäs osannut sitä sinulle mainita muistaakseni, kun sinun oireilu oli vähän kummallista. Mitä allergialääkettä sait? Muistathan, että lihasrelaksantit ovat väsyttäviä ajatellen koulunkäyntiä, (vai käytkö vielä koulua?)
mutta esim. illalla ennen nukkumaanmenoa otettuna voi saada paremmat unet, jos kipujen tai jumituksen takia on nukkunut huonosti.
Mitä minä sanoin tuosta syövästä, että turha sinun on sitä pelätä ;-)
Ja nyt ota sitten rauhallisesti kun on lämpöilyä, ettei tule ikäviä jälkitauteja tai pitkity sairastaminen!
*kivi putosi minullakin sydämeltä* - titta-n
titta-n kirjoitti:
Hyvä juttu, että pääsit nopeasti lääkärille! Meidän perheessä tuo allergiajuttu on kanssa tuttu, ollaan jo pari viikkoa syöty allergialääkkeitä siitepölyn takia...enpäs osannut sitä sinulle mainita muistaakseni, kun sinun oireilu oli vähän kummallista. Mitä allergialääkettä sait? Muistathan, että lihasrelaksantit ovat väsyttäviä ajatellen koulunkäyntiä, (vai käytkö vielä koulua?)
mutta esim. illalla ennen nukkumaanmenoa otettuna voi saada paremmat unet, jos kipujen tai jumituksen takia on nukkunut huonosti.
Mitä minä sanoin tuosta syövästä, että turha sinun on sitä pelätä ;-)
Ja nyt ota sitten rauhallisesti kun on lämpöilyä, ettei tule ikäviä jälkitauteja tai pitkity sairastaminen!
*kivi putosi minullakin sydämeltä*Jäi vielä sanomatta, että varmaan lääkärikin muisti mainita, että tuo nenäverenvuoto luultavasti johtuu niistä kuivista limakalvoista!! Se on yleisin nenäverenvuodon syy.
- Mitä tämä on?
titta-n kirjoitti:
Jäi vielä sanomatta, että varmaan lääkärikin muisti mainita, että tuo nenäverenvuoto luultavasti johtuu niistä kuivista limakalvoista!! Se on yleisin nenäverenvuodon syy.
No nyt onkin sitten kuumetta jo 39. Ehkä tämä sittenkin on jotain keuhkoputkentulehdusta tai vastaavaa? Ja nuo allergia lääkkeet mitä sain oli tosiaan Heinix nimisiä.
- sama _NUORI_mies
Mitä tämä on? kirjoitti:
No nyt onkin sitten kuumetta jo 39. Ehkä tämä sittenkin on jotain keuhkoputkentulehdusta tai vastaavaa? Ja nuo allergia lääkkeet mitä sain oli tosiaan Heinix nimisiä.
Nyt tosiaan kuume on lähtenyt, mutta kurkku on vielä hieman karhea. Tuota vihlovaa kipua ei siis kaulan alaosassa enään ole. Ihmeellistä vaan se, että kun lääkäri kuulosteli keuhkoni, niin ne kuulostivat kuulemma aivan terveiltä. Samana iltana sitten nousi pientä kuumetta.
- titta-n
Mitä tämä on? kirjoitti:
Vaikka varmaan uskomattomalta kuulostaa, niin stressin laukeaminen voi aiheuttaa äkillisen kuumeen. En itsekään uskonut siihen, ennenkuin itselleni kävi niin, kun sain tietää, että "tautini" ei ollut levinnyt. Muutaman tunnin päästä siitä kuumeeni oli noussut yli 38 ja siitä taas pari tuntia, niin oli normaali. Johtui kuulemma stressin laukeamisesta, voi olla että sinulla kävi samoin!
Heinix on aika usein väsyttävä antihistamiini. Paitsi että ajan kanssa siihenkin tottuu. Itse en pysty käyttämään sitä, vaan käytän Kestineä, joka ei minua väsytä, mutta on monta kertaa kalliimpaakin.
Odota nyt vain rauhassa vähän aikaa, miten lääkkeet lähtee tehoamaan, varsinkin jos tuota kuumetta ei enää ilmaannu! Otettiinko sinusta muuten mitään kokeita?
Mukavaa tätä viikkoa sinulle!
- Ihan perus flunssaa
Joo, oli ihan perus flunssa tämä nyt sitten. Kuumetta oli muutamana päivänä, kurkkukipua ja nyt limat/räät irtoaakin jo päästä =)
Muuten koko episodiin, että oli ehkä hieman liikaa turhaa panikointia. Tulee otettua itselläni nää terveysjutut aina aika vakavasti vaan, ehkä liiankin.
Mutta lääkärin mukaan ei mitään oireita keuhkosyöpään saatika mihinkään muuhunkaan liittyen. Ei enää ole vihlovaa kipua kun hengittää. Mulla oli tossa hiihtolomalla flunssaa joten ehkei sitten ollut ihan parantunut kokonaan ja se aiheuttu ton tunteen. Mutta nyt on olo jotakuinkin normaali.
Mutta oikeasti, kiitos titta-n tuesta! Tuli luettua paniikkitärinöissä joka päivä tätä keskustelua ja aina helpotti hieman lukemisen jälkeen! :D
Mutta terveinä ollaan!- titta-n
että olet jo melkein terveiden kirjoissa! Näinhän se on, että sitä tuppaa vähän panikoimaan turhaan, ja sitten tuntuu oireetkin pahemmalta, kun oikeen miettii, että nyt mulla varmaan on jotain pahasti pielessä. Mutta kiva kuulla, että sinulla asiat hyvin! Toivottavasti minullakin asiat kääntyy parhain päin, ensi viikolla saan tietää leikkauksen yhteydessä, että olenko syöpäpotilas vai en.
Kerron sinulle sitten tässä viestiketjussa, miten minulle kävi, kunhan olen sairaalasta kotiutunut. Viikon verran luultavasti joudun sairaalassa olemaan, toivottavasti sitten aurinko paistaa minunkin risukasaani :-)
Mukavaa pääsiäisen aikaa sinulle! Hyvä jos minusta oli edes vähän henkiseksi tueksi. Voi olla, että sinua ihan ikävä tulee, kun nyt kerran kunnossa olet. ;-) Voithan aina huhuilla minua, jos sinulla jotain huolia, autan parhaani mukaan!
p.s muistathan pysyä erossa tupakasta, ettet oikeasti joudu joskus sen tilanteen eteen, että keuhkosyöpä olisi todennäköinen, lupaathan? - ei todellakaan
titta-n kirjoitti:
että olet jo melkein terveiden kirjoissa! Näinhän se on, että sitä tuppaa vähän panikoimaan turhaan, ja sitten tuntuu oireetkin pahemmalta, kun oikeen miettii, että nyt mulla varmaan on jotain pahasti pielessä. Mutta kiva kuulla, että sinulla asiat hyvin! Toivottavasti minullakin asiat kääntyy parhain päin, ensi viikolla saan tietää leikkauksen yhteydessä, että olenko syöpäpotilas vai en.
Kerron sinulle sitten tässä viestiketjussa, miten minulle kävi, kunhan olen sairaalasta kotiutunut. Viikon verran luultavasti joudun sairaalassa olemaan, toivottavasti sitten aurinko paistaa minunkin risukasaani :-)
Mukavaa pääsiäisen aikaa sinulle! Hyvä jos minusta oli edes vähän henkiseksi tueksi. Voi olla, että sinua ihan ikävä tulee, kun nyt kerran kunnossa olet. ;-) Voithan aina huhuilla minua, jos sinulla jotain huolia, autan parhaani mukaan!
p.s muistathan pysyä erossa tupakasta, ettet oikeasti joudu joskus sen tilanteen eteen, että keuhkosyöpä olisi todennäköinen, lupaathan?Tällä hetkellä ei tulisi enään mieleenkään koskea tupakkaan, joten voin tässä nyt varmaankin ihan luvata olla koskematta!
Juu, ja kerro tosiaan miten kävi kunhan pääset sairaalasta! Kaikkea parasta sinulle ja toivottavasti mitään kovin vakavaa ei ole!
Huhuilen jos jotain kremppaa sitten taas ilmenee :D Mukavat pääsiäiset sinullekkin! - titta-n
ei todellakaan kirjoitti:
Tällä hetkellä ei tulisi enään mieleenkään koskea tupakkaan, joten voin tässä nyt varmaankin ihan luvata olla koskematta!
Juu, ja kerro tosiaan miten kävi kunhan pääset sairaalasta! Kaikkea parasta sinulle ja toivottavasti mitään kovin vakavaa ei ole!
Huhuilen jos jotain kremppaa sitten taas ilmenee :D Mukavat pääsiäiset sinullekkin!No niin nyt olen sairaalasta kotiutunut ilman syöpädiagnoosia, jiihaaa!!!! :-) Tosin toinen hankala tauti sieltä sitten löytyi, mutta ei onneksi hengenvaarallinen. Kyllä putosi kivi sydämeltä. Nyt on vaan menossa pitkä ja raskas toipuminen kauheine kipuineen, mutta kyllä tästä selvitään. Mitenkäs sinä olet voinut? Vieläkö samanlaisia oireita?
- Kummempaa =)
titta-n kirjoitti:
No niin nyt olen sairaalasta kotiutunut ilman syöpädiagnoosia, jiihaaa!!!! :-) Tosin toinen hankala tauti sieltä sitten löytyi, mutta ei onneksi hengenvaarallinen. Kyllä putosi kivi sydämeltä. Nyt on vaan menossa pitkä ja raskas toipuminen kauheine kipuineen, mutta kyllä tästä selvitään. Mitenkäs sinä olet voinut? Vieläkö samanlaisia oireita?
Noniin! Hyvä, ettei mitään hengenvaarallista ollut! Koita jaksella =) Ei enään vihlo yhtään kun hengittää, mutta yläruumista on pistellyt vähän ikävästi. Mutta se luultavimmin johtuu siitä, että opiskelen paljon tietokoneiden parissa ja näin, tuntuu rintakehässä ja hartioissa lähinnä. Ja aika satunnaista se on. Saattaa olla myös psykologista =) Tuntuu myös kun olisi vähän limaa kurkussa ja välillä tekee mieli yskäistä, mutta tuskin sekään mitään kovin vakavaa on.
- titta-n
Kummempaa =) kirjoitti:
Noniin! Hyvä, ettei mitään hengenvaarallista ollut! Koita jaksella =) Ei enään vihlo yhtään kun hengittää, mutta yläruumista on pistellyt vähän ikävästi. Mutta se luultavimmin johtuu siitä, että opiskelen paljon tietokoneiden parissa ja näin, tuntuu rintakehässä ja hartioissa lähinnä. Ja aika satunnaista se on. Saattaa olla myös psykologista =) Tuntuu myös kun olisi vähän limaa kurkussa ja välillä tekee mieli yskäistä, mutta tuskin sekään mitään kovin vakavaa on.
Kiitos kannustuksesta, kyllä tästä pikkuhiljaa toivutaan! Mites allergialääkkeet, syötkö niitä, sorry en jaksa kelata viestiketjua enää tässä viestinkirjoitusvaiheessa, saitko niitä silloin lääkäriltä. Jos sulla on siitepöystä johtuvaa allergiaa tai katupölystä? Mun sisko ihmetteli samaa asiaa pari viikkoa ja osti mun suosittelemana allergialääkettä ja yskä oireet helpotti nopeesti. Hyvää viikonloppua! Ja olethan välillä koneelta poiskin, raittiissa ulkoilmassa ;-)
- titta-n
titta-n kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta, kyllä tästä pikkuhiljaa toivutaan! Mites allergialääkkeet, syötkö niitä, sorry en jaksa kelata viestiketjua enää tässä viestinkirjoitusvaiheessa, saitko niitä silloin lääkäriltä. Jos sulla on siitepöystä johtuvaa allergiaa tai katupölystä? Mun sisko ihmetteli samaa asiaa pari viikkoa ja osti mun suosittelemana allergialääkettä ja yskä oireet helpotti nopeesti. Hyvää viikonloppua! Ja olethan välillä koneelta poiskin, raittiissa ulkoilmassa ;-)
Hauskaa vapun aikaa sinulle "poikaseni"!!! Minulla tämä vappu poikkeaa edellisistä aikalailla, ei paljon juhlita ei, kun toipuminen on kesken...mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928