Mistä halvalla

tuijan taimia

Tarkoitus olisi tehdä aika paljon aitaa tuijasta eli taimia tarvitsisi paljon. Mistäköhän kannattaa ostaa?

6

1918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viherpeukku

      Läheltä, taimistolta. Helsinkiläisen tuskin kannattaa Ouluun ajella tuijia hakemaan. Muutaman pensaan tai puun hakee vielä puutarhakaupasta, isommissa määrissä kannattaa lähettää/soittaa tarjouspyynnöt muutamalle järkevän matkan päässä olevalla taimistolle (50-100km). Sitten on ainakin vertailukohta noille honkkarin ja planttarin alepuskille.

      Ymmärrän ettei kukaan halua osotteitaan tänne laittaa, mutta näissä kysymyksissä olisi kyllä tärkeää vastausta ajatellen tietää edes mistä maakunnasta puhutaan.

      Yleensäkin ihmisten kannattaisi käydä enemmän kasviostoksilla taimistoilla. Valikoimaa on valtavasti enemmän kuin kaupoissa, saatavilla on isompia kokoja ja hintakin yleensä halvempi. Ja toisin kun puutarhamyymälän harjoittelija kasvikansionsa kanssa, taimistolla ihan oikeasti tiedetään niistä kasveista....ovat ne sentään ne myyntikuntoon ja kokoon saaneet. Laatukin on toista esim pellossa kasvaneella pensasangervolla, kuin sillä Puolan pikkupurkkitaimella halpiskaupassa. Tupla koko ja kestävyys samaan hintaan.

    • Anonyymi

      Ei ole helppo taimistolle mennä, kun ovat liian kaukana. Kokeilin tilata Ahosen taimistolta. Kesäkuun alussa tein tilauksen ja maksoin. Juhannuksen jälkeeen tuli viesti, ettei heillä ole myyntikuntoisia taimia. Että silleen.

    • Anonyymi

      Edullisin lienee paras laatu. Onko tälle kesälle enää saatavissa, on kyseenalaista. Meille tuli 150 m syreeniaitaa reilu kuukausi sitten ja täältä päin ainakin syreeni oli loppumassa taimistoilta.

      • Anonyymi

        Yli kymmenen vuotta vanha ketju. Mutta mainoksista olen nähnyt että Virosta saa halvalla isoja eriä tuijia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli kymmenen vuotta vanha ketju. Mutta mainoksista olen nähnyt että Virosta saa halvalla isoja eriä tuijia.

        Ja mikä onkaan kasvuvyöhyke?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä onkaan kasvuvyöhyke?

        Kartiotuija Brabant menestyy viitosvyöhykkeelllä asti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3250
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2658
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1456
    Aihe