Meitä on monenlaista tanssijaa ja tietysti samoin on mielipiteiden laita. Haluaisin tietää naisten (ja miestenkin) ajatuksia kysymykseen, että millainen tanssi on parasta? Laitan malliksi muutaman kategorian.
1. Mies vie tanssin aikana useita erilaisia suht helppoja perusvientejä, jolloin tanssi on helppoa ja vaivatonta.
2. Mies pyörittää ja pyörittää ja vientejä riittää ja vaikeustaso on jo melkoisen vaikea kuvioissa. Nainen saa olla koko ajan tarkkana, jotta pysyy juonessa mukana.
3. Mies menee melko perustanssia, mutta hakee fraasien loput kiinni ja tulkitsee musiikkia(slideja, pysäytyksiä, hidastuksia, ilmeilyä yms) niin, että nainen on välillä ihan ulalla ja jopa hieman hölmistynyt välillä.
4. Vai onko tärkeintä se, että tanssi on perusmenoa, mutta miehen persoona on miellyttävä ja/tai tanssikemiat ovat vain jostain syystä hyvät.
Onhan aiheesta täällä keskusteltu, mutta otetaan asia uudestaan puntarointiin. Hyviä/kivoja mielipiteitä kiitos!
Kysymys paljon tanssijoille
6
1369
Vastaukset
- On kivvaa
Tanssia yhdessä ! Saa nauraakkin jos "temput"
mennee huti. Ja onhan sitä naurettukin :) D. - Ninni M
"1. Mies vie tanssin aikana useita erilaisia suht helppoja perusvientejä, jolloin tanssi on helppoa ja vaivatonta."
Vastaus:
Tämä on ihan ok jos mies on suht aloitteilja, mutta rytmitaju on hyvä ja on kontaktia daamin kaa. Mielummin peruskamaa hyvin tanssittuna kuin kaikenlaisia härväleitä kiireesti ja huonolla viennillä.
"2. Mies pyörittää ja pyörittää ja vientejä riittää ja vaikeustaso on jo melkoisen vaikea kuvioissa. Nainen saa olla koko ajan tarkkana, jotta pysyy juonessa mukana."
Vastaus:
Kyllä jos mies vie hyvin tämä kelpaa mulle myös. On hauskaa olla tarkkana ja pysyä mukana. Mutta pyörittää ei tarvitse koko ajan tehdä. On kauhea kun mies vaan pyörittää ja vie joka suuntaan, niin ettei ehdi yhtään oikeasti tanssia. Välillä mies voi antaa tilaa naiselle ja "ihailla" sitä. Kontaktia keskenään on tärkeää.
"3. Mies menee melko perustanssia, mutta hakee fraasien loput kiinni ja tulkitsee musiikkia(slideja, pysäytyksiä, hidastuksia, ilmeilyä yms) niin, että nainen on välillä ihan ulalla ja jopa hieman hölmistynyt välillä."
Vastaus:
Minusta on ihana kun mies kuuntele musiikkia ja tanssi musiikin mukana. Mutta ei tietenkään kannata liiotella.
"4. Vai onko tärkeintä se, että tanssi on perusmenoa, mutta miehen persoona on miellyttävä ja/tai tanssikemiat ovat vain jostain syystä hyvät."
Vastaus:
Miehen persoona on todella tärkeä. Mutta pelkä perusaskel ja perusmenoa ilman mitään vaihtelua on tylsää. - Naisille
Aloittajan ajatus on kiinnostava.Toivoisi naisten kannanottoihin lisäykseksi sen mitä he itse tekevät ja aikovat tehdä sen eteen että, asia korjtuisi yhteisesti toimivaksi? Mikäli miehen tyyli on täysin vailla omia toiveita!
Totean että tosiaan tanssi voi olla "parasta" niin monilla erityyleillä ja siksi siinä onkin se ennaltaarvaamaton mahdollisuus saada siitä parasta hyvinkin pienillä keinoilla.
Omasta mielestäni:
Tanssiminen perusvienneillä on itselle ja toiselle nopeasti tylsistyttävää. Toki sen voi korvata innostuneisuuden suntaan aivan muu kuin tanssi.
2. Paria ei koskaa tulisi saattaa tilaan missä hän kokee olevansa äärirajoilla mukana pysymisen suhteen. (ellei ole sovittu etukäteen)
3.Musiikin tulkinta vasta aloittaa itse tanssin jolloin useimmiten nainen joka uskaltaa heittäytyä tanssiin saakin aivan uuden ulottuvuuden tanssista kun ja jos mies kykenee tulkintaan sekä sovittamaan sen naisen taitoihin.
Ilman sitä ei ole tanssi vielä alkanutkaan.
4.Naisen persoona ohjaa tanssityylin valinnassa sekä musiikinkin. Eri persoonat sopii eri tanssille/musiikille.
Vielä siitä ettei sitä yhtä oikeaa olekkaan. Hyviä , onnistuneita,vaatimattomia sekä kurjiakin kokemuksia eteen vain tulee ja kaikilla on puolensa.
Tanssin mieluiten henkilöiden kanssa jotka ovat aidosti kiinostuneita tanssin sisällöstä eri tavoin.- Ninni M
Ja haluaisin lisätä vielä huumoria tanssiin. Sopii varsinkin buggiin, fuskuun ja semmoisiin tansseihin. Pientä viatonta flirttiä kuuluu mahdollisesti myös kuvaan. Suorituksia tehdään vaan kilpailussa...
- Sopeutuja
Parasta tanssi on silloin kun mies tanssii niin hyvin kuin osaa, ottaen kuitenkin naisen tanssitaidon huomioon. Milloinkaan ei pidä viedä äärirajoilla, vaan niin että tanssi on kummallekin hauskaa ja sujuvaa.
Jos nainen vaikuttaa miestä taitavammalta tanssijalta, on ihan sopivaa kokeilla uusia vaikeampia juttuja. Kokeilemalla se selviää.
Tylsääkään ei tanssi saa olla, kyllä hiukan voi olla haastetta. Ja huumoria ennenkaikkea!
Jos nainen vaikuttaa enemmän seurustelevalta kuin tosissaan tanssivalta, niin sitten on hyvä ottaa sosiaalitanssityyli käyttöön.
Vaikka mies tanssilattialla määrää miten mennään, on tanssi kuitenkin yhteispeliä. Eli on löydettävä yhteinen tyyli, jotta tanssi sujuu. Ja koska yksilöitä olemme, on myös jokaisen tanssiparin tyyli omanlaisensa. - p.mie
niin jos minulta kysytään...
Olen sitä mieltä, että itse nautin siitä kaikkein eniten, että viejä vie minua taitojeni mukaan, vaikka olenkin paljon ja kauan tanssinut, on eri tanssilajeissa eri tyylejä, niinkuin eri kursseillakin. On tosi kivaa, kun viedään kuvioita, fiilistellään, ja se että saa kuulla palautetta. Enkä tarkoita vain myönteistä palautetta, koska ei ne toiset palautteetkaan ole tarkoitettu ns. haukkumiseksi, tai negatiiviseksi, vaan otan ne parannusehdotuksina vastaan, ja se on kivaa kun sama henkilö voi todeta jonkin ajan kuluttua, että olet tehnyt ... niin ja näin.... . Se on todellista tanssiystävyyttä, ilman kynsiä ja hampaita. Tanssi on mulle ainakin sellainen harrastus, jossa unohtaa niinkuin laulussakin sanotaan määrän kiinnelainan... eli arkinen aherrus ja murheet jäävät autoon pakkaseen, ja itse saan laittaa nahkakengät jalkaan ja lähteä parketille, sen parempaa #masennuslääkettä" en tarvitse, ja huolet tuntuvat puolittuneen kun tulee kotiin ja vetää peiton päälle ja pään tyynyyn. IHANAA tanssielämää sinullekin.... toivon että hakisit joskus minuakin... kun nyt mietit näitä juttuja syvällisemmin, en tosin haluaisi tanssia sellaisia pelkkiä perustansseja ilman fuskuja, jiveä, cha-chata- rumba ja vieläpä niin että käännytään tangossa vain nurkissa.....jos aina silloinkaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756