Tässä kun toimeentuloaan liikaa miettii niin alkaa saada jo vallan villejä ajatuksia.
Eli, nyt voisi joku viisaampi valaista vastausta tällaiseen ongelmaan tai ottaa muuten osaa keskusteluun:
Olen yo-pohjainen AMK opiskelija ja jos en onnistu saamaan kesätöitä, olisinko periaatteessa oikeutettu ammattiliittoni ansiosidonnaisille päivärahoille, kun liiton työssäoloehto kesätöiden avulla täyttyy? (Jos siis oikein ymmärrän, minimi 43 työviikkoa viimeisen 28 kuukauden aikana. Tuohon 28kk voi lisätä päätoimisen opiskeluun käytetyn ajan, eli 9kk/vuosi). Olen koko ajan ollut siis liiton jäsen.
Pitääkö minun erota koulusta (kesän ajaksi), jotta olisi virallisesti työtön?
Käsittääkseni opiskelija pysyy opiskelijan kesälläkin, vaikka ei kesän aikana opintotukeen olisi oikeutettu.
Vai olenko (toivottavasti) väärässä?
KELA kyllä pistäisi työttömälle pidemmän karenssin, mutta omassa liitossa karenssi on siedettävät 7 arkipäivää.
Toki aion aiheesta liiton toimisto kysellä, mutta tällä hetkellä siellä taitaa olla ihan tarpeeksi ruuhkaa ilman minun ideoitakin...
Opiskelija ja ansiosidonnainen päiväraha
bbb
1
1110
Vastaukset
- ei näin
Et ole oikeutettu kesällä työttömyystukeen, koska olet kesälläkin virallisesti opiskelija. Et voi myöskään erota vain kesäksi AMK:sta. Jos eroat, et pääse takaisin kuin pääsykokeiden kautta.
Jos AMK:ssa on kursseja, joita voit suorittaa kesällä, voit nostaa silloin myös opintotukea, jos vaan tulee tarpeeksi opintopisteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904