Aihe

Koskenkylän paloauto

siirretään

Pellinkiin eli Porvooseen. Pernajasta!!! Mielenkiintoista katsoa mitä tästä seuraa. Kyllä täytyy olla hyvät perusteet.

20

3094

    Vastaukset

    • Kuka niin on sanonut?

      • sitä ole sanonut, mutta huhuja on. Oletan että huomisessa Lovarissa on lisää tietoa. Jos ei, niin lue tämän päivän Östra Nyland.


      • suoraan kirjoitti:

        sitä ole sanonut, mutta huhuja on. Oletan että huomisessa Lovarissa on lisää tietoa. Jos ei, niin lue tämän päivän Östra Nyland.

        Luettu on. Toistaiseksi kuitenkin huhupuhetta. Katsotaan mitä tulee tapahtumaan.


      • vpk1 kirjoitti:

        Luettu on. Toistaiseksi kuitenkin huhupuhetta. Katsotaan mitä tulee tapahtumaan.

        TAITAA OLLA KOKO ITÄUUDEMAAN PELASTUSLAITOS
        OIKEA MÄTÄPESÄ. PIENELLÄ YHTEISVOIMALLA
        SAIS EHKÄ TAPAHTUMAAN JOTAIN.
        AJAIS VAIKKA KAIKKI PIENET PALOKUNNAT AUTOONSA PORVOOSEN JA ANTAISI SEISOA SIINÄ KUNNES
        KOSKENKYLÄ SAA OMAANSA TAKAISIN

        http://www.yle.fi/java/areena/dispatcher/2029948.asx?bitrate=1


      • vpk1 kirjoitti:

        Luettu on. Toistaiseksi kuitenkin huhupuhetta. Katsotaan mitä tulee tapahtumaan.

        jonkun miehistöauton, kertoo Lovari. Lehdessä oli tietoa myös, että Forsby fbk on yhdistymässä Gammelby fbk:n kanssa, ja siksi eivät tartte kahta sammutusautoa. Silti ihmettelen, että ,Porvoon pelastuslaitos on hoitanut asian näin töykeästi ja ylimielisesti.

        http://www.loviisansanomat.net/keskustelu/viewtopic.php?f=8&t=150


      • Veparix kirjoitti:

        jonkun miehistöauton, kertoo Lovari. Lehdessä oli tietoa myös, että Forsby fbk on yhdistymässä Gammelby fbk:n kanssa, ja siksi eivät tartte kahta sammutusautoa. Silti ihmettelen, että ,Porvoon pelastuslaitos on hoitanut asian näin töykeästi ja ylimielisesti.

        http://www.loviisansanomat.net/keskustelu/viewtopic.php?f=8&t=150

        Luuletteko että Koskenkylän nuoriso mistä on alku vapaapalokuntalaisiksi, hyppää pyörän päälle ja polkee Gammelbyyn varikolle katsomaan paloautoa? Omassa varikossa kun ei ole kun pakettiauto ja lapioita. Oma palokuntalais- harrastukseni lähti siitä kun ensimmäisen kerran pääsin paloaseman sisälle alle 10 vuotiaana. Muistan tänä päivänä vielä sen tuoksun mikä tuli vastaan. Silloin oli kangasletkuja ja bensiinimoottorit, Foordissa v8. Jos ei näitä tuoksuja ja autoa olisi ollut, luultavasti en tänä päivänä vapaaehtoisena sammuttaisin tulipaloja.


      • Aloittaja. kirjoitti:

        Luuletteko että Koskenkylän nuoriso mistä on alku vapaapalokuntalaisiksi, hyppää pyörän päälle ja polkee Gammelbyyn varikolle katsomaan paloautoa? Omassa varikossa kun ei ole kun pakettiauto ja lapioita. Oma palokuntalais- harrastukseni lähti siitä kun ensimmäisen kerran pääsin paloaseman sisälle alle 10 vuotiaana. Muistan tänä päivänä vielä sen tuoksun mikä tuli vastaan. Silloin oli kangasletkuja ja bensiinimoottorit, Foordissa v8. Jos ei näitä tuoksuja ja autoa olisi ollut, luultavasti en tänä päivänä vapaaehtoisena sammuttaisin tulipaloja.

        Siis mieti nyt vähän. Paljonko on Koskenkylän ja Gammelbyn asemilla välimatkaa? Nehän ovat yhdistymässä joka on järkevää koska ei ole mahdollista pitää hengissä joka risteyksessä olevaan VPK:a. Sitä vaan ei tajuta tässä maakunnassa. Yhdistämisillä saadaan palokunta toimivammaksi ja sinne on ehkä joskus mahdollisuus saada uutta kalustoa.
        Näissä yhdistämisissä tietenkin pitää käyttää järkeä mille asemalle toiminta keskitetään.


      • ENTINEN VPK LAINEN kirjoitti:

        TAITAA OLLA KOKO ITÄUUDEMAAN PELASTUSLAITOS
        OIKEA MÄTÄPESÄ. PIENELLÄ YHTEISVOIMALLA
        SAIS EHKÄ TAPAHTUMAAN JOTAIN.
        AJAIS VAIKKA KAIKKI PIENET PALOKUNNAT AUTOONSA PORVOOSEN JA ANTAISI SEISOA SIINÄ KUNNES
        KOSKENKYLÄ SAA OMAANSA TAKAISIN

        http://www.yle.fi/java/areena/dispatcher/2029948.asx?bitrate=1

        Suomen pelastustoimen alasajo alkoi pelastustoimen alueistamisesta. Kaikki nykyiset pelastuslaitoksethan on LIIKELAITOKSIA. Pelastuslaitokset on vastuussa omasta taloudestaan. Kunnat pyrkii jatkuvasti vähentämään pelastustoimen menoja. Pelastuslaitokset siis myyvät kunnille palvelujaan. Valitettavasti tässä asiassa vapaaehtoiset palokunnat ovat jäämässä toiseksi, koska enää ei kunnan luottamushenkilöt ole päättämässä asioista. Totuus kuitenkin on, että Suomen/kuntien taloudet eivät kestä kaikialle vakinaisia palokuntia ja nykyiset vakinaiset ei pärjää ilman sopimuspalokuntia.
        Hyvänä esimerkkinä on Helsinki, jossa sopimuspalokunnilla on erittäin hyvä kalusto.


      • bårgå kirjoitti:

        Siis mieti nyt vähän. Paljonko on Koskenkylän ja Gammelbyn asemilla välimatkaa? Nehän ovat yhdistymässä joka on järkevää koska ei ole mahdollista pitää hengissä joka risteyksessä olevaan VPK:a. Sitä vaan ei tajuta tässä maakunnassa. Yhdistämisillä saadaan palokunta toimivammaksi ja sinne on ehkä joskus mahdollisuus saada uutta kalustoa.
        Näissä yhdistämisissä tietenkin pitää käyttää järkeä mille asemalle toiminta keskitetään.

        Vaikka kuinka yritän miettiä niin
        en ymmärrä miksi tappaa olemassa olevaa toimivaa yksikköä joka ei pyydä kun auton huoltoa.
        On tietekin eri asia jos just tämän yksikön olisi tarvinnut mittaavat investoinnit että voisivat jatkaa kuten uuden auton tai varikkon ja silti
        että neuottelematta ottaa auton pois niin on
        kyllä syvältä.


      • V.P.K kirjoitti:

        Vaikka kuinka yritän miettiä niin
        en ymmärrä miksi tappaa olemassa olevaa toimivaa yksikköä joka ei pyydä kun auton huoltoa.
        On tietekin eri asia jos just tämän yksikön olisi tarvinnut mittaavat investoinnit että voisivat jatkaa kuten uuden auton tai varikkon ja silti
        että neuottelematta ottaa auton pois niin on
        kyllä syvältä.

        Tänään Koskenkylässä AUTOPALO. PALOAUTO puuttui Koskenkylästä, lähin PALOAUTO Malmgårdissa.
        Hyvä ettei palanut talo Koskenkylässä, kun ei ole PALOAUTOA.


      • Kauko Kiito kirjoitti:

        Tänään Koskenkylässä AUTOPALO. PALOAUTO puuttui Koskenkylästä, lähin PALOAUTO Malmgårdissa.
        Hyvä ettei palanut talo Koskenkylässä, kun ei ole PALOAUTOA.

        Montako savusukeltajaa kyseisellä vapaapalokunnalla olisi ollut käytössä mahdollisessa rakennuspalossa?


      • vpk1 kirjoitti:

        Montako savusukeltajaa kyseisellä vapaapalokunnalla olisi ollut käytössä mahdollisessa rakennuspalossa?

        Montako?? En tunne lähemmin eri paikkakuntien varustelutasoa, mutta onko Koskenkylässä, ja Malmgårdissa ei ole? Entä onko Gammelbyssä?
        Jos Koskenkylässä on vanhustentalossa tulipalo, iäkkäitä ihmisiä pitää savunseasta hakea ulos. Paikalle hälytetään Malmgård ilman savusukeltajia mutkaisen matkan taa. Koskenkylän palomiehet lähtevät paloasemalle ja ensin perille ehtivät ajavat Gammelbyn paloasemalle hakemaan paloautoa, muut perässä.
        Jos vapaapalokunta on liikelaitos joka pitää tuottaa voittoa, minkä takia pitää menettää ihmishenkiä sen asian takia?
        Vaatikaa järkeentuloa ja paloauto takaisin, jatkuvasti kasvava keskus vaatii sen.


    • palokunta hälytettiin, ei Koskenkylästä eikä edes Gammelbystä, vaan Malmgårdista saakka. Auto paloi täysin ennen kuin palokunta ennätti paikalle. Koskenkylän VPK olisi ollut lähes tien toisella puolella ja ehtinyt paljon ennemmin paikalle.

      Ei ensimmäinen eikä viimeinenkään kerta, kun pelastuslaitoksen johdon linja johtaa suurempiin vahinkoihin ´. Kansalaisten turvallisuutta heikennetään Itä-Uudenmaan alueella näköjään vääjäämättä.

      • Ajoneuvot palavat varsin nopeasti. Aikaa kuluu palon huomaamiseen, häteskukseen soittamiseen, hälyttämiseen, vapaapalokuntalaisten saamumiseen asemalle, varusteiden pukemiseen, lähtöön ja kohteessa selvityksiin. Mikäli autossa on vielä liekkejä pääsee vapaapalokuntalaiset urheasti sammuttamaan ne, mutta ei autosta enää ajopeliä saa.
        Onko koko kunnan pelastustoimi yhden vapaapalokunnan ja paloauton varassa? Mikä on riskiluokka? Missä ajassa seuraavaksi lähin yksikkö saavuttaa kylän? Jos et tiedä niin et voi väittää turvallisuuden heikentyneen.
        Miksi auto vietiin pois? Kuka omistaa auton? Kuka vastasi auton huollosta ja katsastuksista? Kun varikkojen väli on vain muutaman kilometrin niin mitä järkeä on ajaa ensin "omalle" varikolle ja siitä miehistöautolla toiselle varikolle? Miksi ei suoraan sinne missä on sammutusauto? Onko se oman kylän vpk niin tärkeä ettei voi harrastaa kekäleiden potkimista toisen kylän nimen jolloin kuntalaisten äyrit voisi käyttää järkevämmin?
        Onko pienessä kylässä todellakin niin monta hyväksyttyä savusukeltajaa että yksikkö olisi yksin kyennyt aloittamaan savusukelluksen?


      • ilman narinaa kirjoitti:

        Ajoneuvot palavat varsin nopeasti. Aikaa kuluu palon huomaamiseen, häteskukseen soittamiseen, hälyttämiseen, vapaapalokuntalaisten saamumiseen asemalle, varusteiden pukemiseen, lähtöön ja kohteessa selvityksiin. Mikäli autossa on vielä liekkejä pääsee vapaapalokuntalaiset urheasti sammuttamaan ne, mutta ei autosta enää ajopeliä saa.
        Onko koko kunnan pelastustoimi yhden vapaapalokunnan ja paloauton varassa? Mikä on riskiluokka? Missä ajassa seuraavaksi lähin yksikkö saavuttaa kylän? Jos et tiedä niin et voi väittää turvallisuuden heikentyneen.
        Miksi auto vietiin pois? Kuka omistaa auton? Kuka vastasi auton huollosta ja katsastuksista? Kun varikkojen väli on vain muutaman kilometrin niin mitä järkeä on ajaa ensin "omalle" varikolle ja siitä miehistöautolla toiselle varikolle? Miksi ei suoraan sinne missä on sammutusauto? Onko se oman kylän vpk niin tärkeä ettei voi harrastaa kekäleiden potkimista toisen kylän nimen jolloin kuntalaisten äyrit voisi käyttää järkevämmin?
        Onko pienessä kylässä todellakin niin monta hyväksyttyä savusukeltajaa että yksikkö olisi yksin kyennyt aloittamaan savusukelluksen?

        ammattitaidon ylikorostamista!

        Ok. Me kuntalaiset voimme halutessanne myöntää, että kaikki ammattiliittoon (KTV tai SPAL) kuuluvat ammattitehosuperpelastajat on parempia kuin vapaaehtoismaalaisjunttihylkiövapaapalokuntalaiset, mutta kun teitä ammattitehosuperpelastajia joudumme nöyrästi odottelemaan kymmeniä minuutteja ja jopa tunnin, niin me nöyrät kuntalaisten tumpelot palvelijat vapaapalokuntalaiset ehtisimme vaikka kusemaan pikkupalot pimeäksi ennen kuin niistä ehtii kehittyä suurpalo, johon ammattipalokuntalaisia ja kaikkiamuutakin voimaa tarvitaan kipeästi ja paljon.

        Monet pikkupalot ehditäisiin sammuttaa paikallisin voimin ennen kuin niistä edes ehtii kewhittyä suurpaloja, joihin tarvitaan 50 km:n päästä käsin jolkuttavia isoja Ammattipalokuntia. 143


      • super-super kirjoitti:

        ammattitaidon ylikorostamista!

        Ok. Me kuntalaiset voimme halutessanne myöntää, että kaikki ammattiliittoon (KTV tai SPAL) kuuluvat ammattitehosuperpelastajat on parempia kuin vapaaehtoismaalaisjunttihylkiövapaapalokuntalaiset, mutta kun teitä ammattitehosuperpelastajia joudumme nöyrästi odottelemaan kymmeniä minuutteja ja jopa tunnin, niin me nöyrät kuntalaisten tumpelot palvelijat vapaapalokuntalaiset ehtisimme vaikka kusemaan pikkupalot pimeäksi ennen kuin niistä ehtii kehittyä suurpalo, johon ammattipalokuntalaisia ja kaikkiamuutakin voimaa tarvitaan kipeästi ja paljon.

        Monet pikkupalot ehditäisiin sammuttaa paikallisin voimin ennen kuin niistä edes ehtii kewhittyä suurpaloja, joihin tarvitaan 50 km:n päästä käsin jolkuttavia isoja Ammattipalokuntia. 143

        Tyypillistä vepari-itkua on löytää asiatekstistä ammattitaidon korostamista.
        Mitä merkitystä on sammutaako korjauskelvottomaksi palaneen auton/kodin 15 minuutin kuluttua saapunut vpk vai 20 minuutin kuluttua saapunut vakinainen? Ensimmäisessä päästään paukuttelemaan esson baarissa henkseleitä ja kehumaan sankaritekoja.
        Etelä-Suomessa ei ole montaa paikkaa, joissa vakinaista joutuu odottamaan tuntia. Näissä ei myöskään ole sellaista vpk:ta, joka kykenisi nykyisten vaatimusten mukaan aloittamaan itsenäisesti turvallista työskentelyä jokaisessa olosuhteessa. Toki palon voi sammuttaa ulkoapäin kastelemalla kaiken läpimäräksi, mutta lopulliset vahingot ovat samaa luokkaa kuin antamalla kaiken palaa rauhassa. Jälkiraivaus vain on työläämpää.
        Tilanteet joissa suurpalo syntyy kehittyvät niin nopeasti ettei yksi yksikkö pysty rajaamaan sitä ellei ole paikalla jo ennen syttymistä. Paitsi superhypersankari veparit.


      • vepari itkua kirjoitti:

        Tyypillistä vepari-itkua on löytää asiatekstistä ammattitaidon korostamista.
        Mitä merkitystä on sammutaako korjauskelvottomaksi palaneen auton/kodin 15 minuutin kuluttua saapunut vpk vai 20 minuutin kuluttua saapunut vakinainen? Ensimmäisessä päästään paukuttelemaan esson baarissa henkseleitä ja kehumaan sankaritekoja.
        Etelä-Suomessa ei ole montaa paikkaa, joissa vakinaista joutuu odottamaan tuntia. Näissä ei myöskään ole sellaista vpk:ta, joka kykenisi nykyisten vaatimusten mukaan aloittamaan itsenäisesti turvallista työskentelyä jokaisessa olosuhteessa. Toki palon voi sammuttaa ulkoapäin kastelemalla kaiken läpimäräksi, mutta lopulliset vahingot ovat samaa luokkaa kuin antamalla kaiken palaa rauhassa. Jälkiraivaus vain on työläämpää.
        Tilanteet joissa suurpalo syntyy kehittyvät niin nopeasti ettei yksi yksikkö pysty rajaamaan sitä ellei ole paikalla jo ennen syttymistä. Paitsi superhypersankari veparit.

        Elikkä näin ollen VPK toiminta on turhaa
        tekevät vaan tuhoja kun ei osaa sammutta pienellä määrällä vedellä.No entäs jos kesällä tulee
        raju ukkosilma ja sytyttää muutaman maastopalon ja pari rakennusta samanaikaisesti taitaa myös VPK:n
        apu kelvata jos niillä nyt sattaa olla auto tallessa että pääsee sammuttamaan.

        **********************************************

        " Näissä ei myöskään ole sellaista vpk:ta, joka kykenisi nykyisten vaatimusten mukaan aloittamaan itsenäisesti turvallista työskentelyä jokaisessa olosuhteessa."

        HA HA HA

        *************************************************


      • joka paikalle kirjoitti:

        Elikkä näin ollen VPK toiminta on turhaa
        tekevät vaan tuhoja kun ei osaa sammutta pienellä määrällä vedellä.No entäs jos kesällä tulee
        raju ukkosilma ja sytyttää muutaman maastopalon ja pari rakennusta samanaikaisesti taitaa myös VPK:n
        apu kelvata jos niillä nyt sattaa olla auto tallessa että pääsee sammuttamaan.

        **********************************************

        " Näissä ei myöskään ole sellaista vpk:ta, joka kykenisi nykyisten vaatimusten mukaan aloittamaan itsenäisesti turvallista työskentelyä jokaisessa olosuhteessa."

        HA HA HA

        *************************************************

        Kun tunnet itsesi noin tietäväksi asiantuntiaksi niin voit sitten mainita nuo paikat, joihin ammattipalokunnilla on matkaa yli 50 km, joista löytyy osaava, varusteltu ja ripeä vpk ja mikä noiden paikkojen riskiluokka on. Hyytyykö nauru?

        Onko mielestäsi merkitystä onko rakennus tuhoutunut savusta vai vedestä? Supervepariko imee veden rakenteista?

        Missä vpk-apu ei kelpaisi maastopaloihin? Loistavaa porukkaa vapauttamaan vakinainen uudiin tehtäviin, kunhan vain porukan kunto kestäisi muutakin kuin istua limukorin päällä puuskuttamassa. Kuinka usein Uudenmaan pelastuslaitosten alueella I-III riskiluokissa on useita päällekkäisiä tehtäviä, joihin ei pystytä irroittamaan vakinaista yksikköä? Asiantuntijana osaat varmasti vastata tuohonkin. Jos oikein tarkkaan lasket kaikkien mahdollisten ja lähes mahdottomien onnettomuuksien sattuvan yhtäaikaa niin kuinka monta vpk:ta silloin tarvittaisiin 4000 asukkaan kunnassa?

        Eikö tuo vpk ollut yhdistymässä toiseen, jolla oli jo auto ja vieläpä silti sai toisen auton? Montako autoa vpk:lla pitää olla?


    • Eikö tähän hemmetin itkuun ja hammasten kiristykseen tule jo loppua? päivittäin sattuu maailmassa kamalampiakin asioita kuin kahden vpk:n yhdistyminen. ja jos tilanne on todella ollut niin huono että on ollut pakko yhdistyä, niin sillon ei varmastikaan ole saatu laillista lähtöä kasaan eli vähintään 1 3 ja jos kyseessä on ollut ensilähdön yksikkö niin olivatko kaikki savukelpoisia? tai edes ykköspari? mitä luulette kuka maksaa vahingot jos savusukeltajalla ei ole savusukelluslupaa, ei ainakaan vakuutusyhtiö, alpe eikä vpk/fbk eli silloin on vastuussa ITSE ITSESTÄÄN!!! jos nyt saadaan sitä vastoin kasaan laillinen lähtö ja yksikkö on siinäkin tapauksessa kuitenkin hälyytettyjen listalla että ette edes saa niitä S-miehiä sinne "höökin Täkille" sillä käsittääkseni ohje yksikkölähdöstä tällä hetkellä on että lähin Tarkoituksenmukainen yksikkö hälyytetään... eli jos asiat on kunnossa niin silloinhan se on edelleen se teidän vpk/fbk joka sen hälyytyksen saa... ja kaikki vain tapahtuu turvallisemmin.

    • Mihin Koskenkylän VPK on yhdistetty?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

      Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      33
      3361
    2. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      28
      1352