Olen tässä mietiskellyt erästä asiaa. Tein abortin n. puoli vuotta sitten, ja aborttini jälkeen olin pitkään sitä mieltä, ettei alkio ole mikään tai kukaan, ja "vähättelin" kaikkea aborttiin liittyvää. Olen tätä palstaa seuraillut jo jokusen kuukauden, ja olen ollut enemmän abortin puolesta kuin sitä vastaan. Enkä abortinvastustajien juttuja aiemmin voinut millään ymmärtää/ halunnut ymmärtää.
Mutta nyt musta on alkanut tuntumaan siltä, että olen enemmän abortinvastustajien mielipiteiden ja juttujen kannalla kuin abortin "kannattajien". Ja jotenkin olen alkanut ymmärtää abortin vastustavia mielipiteitä enemmän ja enemmän. Mistähän tämä johtuu, voiko kenties johtua syyllisyydentunteesta tai jostakin sellaisesta? Vai olenko ihan kajahtanut? En pidä aborttia enää ollenkaan "hyvänä juttuna" ja nytkyään ajattelen sen olevan vaan vastenmielistä touhuna. Tämä on aika ihmeellistä, ajattelen nykyään abortin tappamisena/murhaamisena, vaikka ennen ajattelin sen vaan keskeyttämisenä/poistattamisena... En ymmärrä.
Hassua
49
1024
Vastaukset
- on yllättävää :)
Niin ne vain mielipiteet muuttuu :) Itse oon se väliinputoaja noissa aborttijutuissa :D
- olet alkanut
miettimään mitä menetit sillä alkio sisältää myös mahdollisuuden..siksi on oltava todella varma päätöksestään ettei pää ala kuvittelemaan asioita liikaa.
Jälkiehkäisy on periaatteessa sama asia mutta tuolloin et olisi tiennyt varmaksi olisiko mahdollisuus...tieto lisää tuskaa. Itse koin samoin kuin sinä vaikka minulla oli tuulimunaraskaus. kummallista sinänsä.- ...
Kyllä mä siis vielä noita abortin"kannattajienkin" juttuja tajuan, mutta on vaan alkanut tuntumaan siltä, että aborttia vastustavat mielipiteet jotenkin kolahtaa nykyään enemmän. Ei musta nyt kuitenkaan mikään abortinvastustaja ole tullut (kai :D), mutta ymmärrän vastustajien mielipiteitä ja olen huomannut että olen myös melko samaa mieltä heidän kanssa joistain asiosta...
Kun täällä käydään niin kovaa keskustelua siitä mikä alkio on, onko se lapsi vai mikä se sitten on jossei lapsi. Ennen ajattelin ettei se ole yhtään mikään, eli vaan joku "klöntti" tai "solumöykky" ym, mutta nyt ajattelen sen melkeinpä niinkuin abortinvastustajatkin. Tai ainakin luulen että he ajattelee alkion olevan lapsi, tai siis tietyssä ikävaiheessa oleva lapsi/ihminen/lapsen alku ym., eli kuitenkin alkio on jo jotain. Ja tämän mielipiteen ymmärrän nykyään täysin, ja olen samaa mieltä asiasta... outoa.. - abortti toki
... kirjoitti:
Kyllä mä siis vielä noita abortin"kannattajienkin" juttuja tajuan, mutta on vaan alkanut tuntumaan siltä, että aborttia vastustavat mielipiteet jotenkin kolahtaa nykyään enemmän. Ei musta nyt kuitenkaan mikään abortinvastustaja ole tullut (kai :D), mutta ymmärrän vastustajien mielipiteitä ja olen huomannut että olen myös melko samaa mieltä heidän kanssa joistain asiosta...
Kun täällä käydään niin kovaa keskustelua siitä mikä alkio on, onko se lapsi vai mikä se sitten on jossei lapsi. Ennen ajattelin ettei se ole yhtään mikään, eli vaan joku "klöntti" tai "solumöykky" ym, mutta nyt ajattelen sen melkeinpä niinkuin abortinvastustajatkin. Tai ainakin luulen että he ajattelee alkion olevan lapsi, tai siis tietyssä ikävaiheessa oleva lapsi/ihminen/lapsen alku ym., eli kuitenkin alkio on jo jotain. Ja tämän mielipiteen ymmärrän nykyään täysin, ja olen samaa mieltä asiasta... outoa..konkreettisempi tapa ehkäistä 9 kuukauden kuluttua syntyvä lapsi kuin ehkäisyn käyttäminen.
Nykyajan mukavuuksiin tottuneet ihmiset vaan tuppaavat unohtamaan, että ilman ehkäisyä siitä kypsyneestä munasolustakin tulisi suurella varmuudella 9 kuukauden kuluttua syntyvä lapsi. Ajatus ei vaan aiheuta yhtä konkreettista kokemusta asiasta, koska elämän ehkäisy toimii 'taka-alalla'.
Tuo vastustajien ihmisen elinkaari-ajattelutapa kuullostaa päällisin puolin hyvinkin maalaisjärkiseltä, mutta ei pidä pintaansa, kun sitä alkaa tarkastelemaan tarkemmin. Esimerkiksi ihmisen biologinen alkupiste ei ole hedelmöityminen vaan kyllä se ihminen tosiaankin saa alkunsa sukusoluista. Sukusolut vaan unohtuvat helposti elinkaariajattelusta pois, koska se tarkoittaisi sitä, että he eivätpystyisi silloin hyväksymään edes ehkäisyä, oli ehkäisykeino mikä hyvänsä. Se olisi jopa abortin kiihkovastustajille liian suuri hinta.
Abortin vastustajat märehtivät näillä abortin konkreettisilla kokemuksilla, mutta itsekin turvautuvat ehkäisyyn, jonka seurauksena 9 kuukauden kuluttua ei lasta synny, joka muuten syntyisi.
Ajattelepa näitä kohtuun kiinnittymisen estäviä ehkäisykeinoja. Ajatteletko todella niidenkin kohdalla, että siinä menetettiin se konkreettinen lapsi vai kykenetkö suhteutumaan niihin kuitenkin viileästi? Minusta tuo on hyvä ajatustesti, jos pidät niitäkin ihmisinä, niin silloin tuntuu luonnolliselta pitää myös aborttia vääränä. - sukusolut jo
abortti toki kirjoitti:
konkreettisempi tapa ehkäistä 9 kuukauden kuluttua syntyvä lapsi kuin ehkäisyn käyttäminen.
Nykyajan mukavuuksiin tottuneet ihmiset vaan tuppaavat unohtamaan, että ilman ehkäisyä siitä kypsyneestä munasolustakin tulisi suurella varmuudella 9 kuukauden kuluttua syntyvä lapsi. Ajatus ei vaan aiheuta yhtä konkreettista kokemusta asiasta, koska elämän ehkäisy toimii 'taka-alalla'.
Tuo vastustajien ihmisen elinkaari-ajattelutapa kuullostaa päällisin puolin hyvinkin maalaisjärkiseltä, mutta ei pidä pintaansa, kun sitä alkaa tarkastelemaan tarkemmin. Esimerkiksi ihmisen biologinen alkupiste ei ole hedelmöityminen vaan kyllä se ihminen tosiaankin saa alkunsa sukusoluista. Sukusolut vaan unohtuvat helposti elinkaariajattelusta pois, koska se tarkoittaisi sitä, että he eivätpystyisi silloin hyväksymään edes ehkäisyä, oli ehkäisykeino mikä hyvänsä. Se olisi jopa abortin kiihkovastustajille liian suuri hinta.
Abortin vastustajat märehtivät näillä abortin konkreettisilla kokemuksilla, mutta itsekin turvautuvat ehkäisyyn, jonka seurauksena 9 kuukauden kuluttua ei lasta synny, joka muuten syntyisi.
Ajattelepa näitä kohtuun kiinnittymisen estäviä ehkäisykeinoja. Ajatteletko todella niidenkin kohdalla, että siinä menetettiin se konkreettinen lapsi vai kykenetkö suhteutumaan niihin kuitenkin viileästi? Minusta tuo on hyvä ajatustesti, jos pidät niitäkin ihmisinä, niin silloin tuntuu luonnolliselta pitää myös aborttia vääränä.olisivat ihmisen elinkaaren osia, niin miettikää kuinka miljoonia biljoonia ihmisiä abortoituu päivittäin. Kyllä siinä olisi miehillä syyllisyydentaakkaa, ja naisillakin useampia kymmeniä kertoja elämässään, vaikka kaikki alkiot pidettäisiin hengissä ilman ihmisen interventiota tapahtuneita alkion/sikiön abortoitumisia lukuunottamatta.
- ymmärrä
... kirjoitti:
Kun täällä käydään niin kovaa keskustelua siitä mikä alkio on, onko se lapsi vai mikä se sitten on jossei lapsi. Ennen ajattelin ettei se ole yhtään mikään, eli vaan joku "klöntti" tai "solumöykky" ym, mutta nyt ajattelen sen melkeinpä niinkuin abortinvastustajatkin. Tai ainakin luulen että he ajattelee alkion olevan lapsi, tai siis tietyssä ikävaiheessa oleva lapsi/ihminen/lapsen alku ym., eli kuitenkin alkio on jo jotain. Ja tämän mielipiteen ymmärrän nykyään täysin, ja olen samaa mieltä asiasta... outoa..miksi puhutaan vastustajista ja kannattajista en kuulu kumpaankaan vaan aattelen asioita yksilöllisellä tasolla tapauskohtaisesti..sillä mielestäni järki on oltava mukana kun lapsen hankkii.
Jos lapsi on kehitysvammainen niin järkevää on lapsenkin kannalta keskeytys varsinkin jos todella paha kehitysvamma. Kälyni joutui juuri tekemään abortin siitä syystä. :(
Ja mitä tulee muiden syiden aborttiin en lähde tuomitsemaan kunhan asiasta ollaan todella varmoja ettei tule katumusta. varhaisraskauden alkio on alkio eikä siinä ole draamaa muuta kuin ihmisten päässä..
mutta tuo kehitysvamman vuoksi abortointi menee todella myöhäiseen vaiheeseen sikiö ja on siten todella rankka päätös. :( - yhden pykälän
sukusolut jo kirjoitti:
olisivat ihmisen elinkaaren osia, niin miettikää kuinka miljoonia biljoonia ihmisiä abortoituu päivittäin. Kyllä siinä olisi miehillä syyllisyydentaakkaa, ja naisillakin useampia kymmeniä kertoja elämässään, vaikka kaikki alkiot pidettäisiin hengissä ilman ihmisen interventiota tapahtuneita alkion/sikiön abortoitumisia lukuunottamatta.
eteenpäin millainen maailma olisi jos ketään ei ehkäistäisi eikä ketään abortoitaisi väkiluku olisi huikea nälänhätä huikea, luontoa ei olisi ,happea ei olisi, vettä ei olisi, sotia tauteja etc..ihmiskunta tuhoutuisi liikaan ihmismassaan. Karsintaa on edelleen harrastettava jotta ihmissuvulla olisi mahdollisuus ja väkiluku ei kasva liian isoksi. Kiinassa näin tehdään jo jossain vaiheessa muun maailman on seurattava.
- unissasi
yhden pykälän kirjoitti:
eteenpäin millainen maailma olisi jos ketään ei ehkäistäisi eikä ketään abortoitaisi väkiluku olisi huikea nälänhätä huikea, luontoa ei olisi ,happea ei olisi, vettä ei olisi, sotia tauteja etc..ihmiskunta tuhoutuisi liikaan ihmismassaan. Karsintaa on edelleen harrastettava jotta ihmissuvulla olisi mahdollisuus ja väkiluku ei kasva liian isoksi. Kiinassa näin tehdään jo jossain vaiheessa muun maailman on seurattava.
muu maailma seuraa Kiinaa siinä mitä jo nyt yleisesti paheksutaan :D
Eiköhän se riittävä ehkäisy vain kaikkiin maailman kolkkiin auttas jo melkosesti siihen väestöongelmaan, ettei niitä jo olemassaolevia ihmisiä sentään tarvis alkaa listiin! - sitä samaa
ymmärrä kirjoitti:
miksi puhutaan vastustajista ja kannattajista en kuulu kumpaankaan vaan aattelen asioita yksilöllisellä tasolla tapauskohtaisesti..sillä mielestäni järki on oltava mukana kun lapsen hankkii.
Jos lapsi on kehitysvammainen niin järkevää on lapsenkin kannalta keskeytys varsinkin jos todella paha kehitysvamma. Kälyni joutui juuri tekemään abortin siitä syystä. :(
Ja mitä tulee muiden syiden aborttiin en lähde tuomitsemaan kunhan asiasta ollaan todella varmoja ettei tule katumusta. varhaisraskauden alkio on alkio eikä siinä ole draamaa muuta kuin ihmisten päässä..
mutta tuo kehitysvamman vuoksi abortointi menee todella myöhäiseen vaiheeseen sikiö ja on siten todella rankka päätös. :('draamaa' tuntuu päähän monelle tulevan vaikka missä vaiheessa olisi tehty se abortti. Ihminen se on alkiokin ja se tapetaan siinä yhtä paljon kuin myöhempikin sikiö.
- pään sisässä
sitä samaa kirjoitti:
'draamaa' tuntuu päähän monelle tulevan vaikka missä vaiheessa olisi tehty se abortti. Ihminen se on alkiokin ja se tapetaan siinä yhtä paljon kuin myöhempikin sikiö.
tosiaa muodostuu liikaa draamaa mikäli vain alkio kyseessä ja siksi painotan juuri tuota ettei aborttia tehdä hetken paniikissa. Tuli nyt toisto että ymmärrät että olen samoilla ajatuksilla.
sikiö on raskaampi vaihtoehto sydän lyö jo ja päätös on tehtävä kasvattaako kehitysvammaisen vai ei ja millaiset mahdollisuudet sillä on. :(
sikiön ja alkion keskeytystä ei voi verrata ..alkiossa on muutama solu vasta jakaantunut ja sikiössä on jo hermoja ja aistimuksiakin ehkä..eli suuri ero tuossa minusta. Tosin syön edelleen toisinaan lihaakin ja siinäkin on hermoja ja aisteja ja jopa tunteita..:( - ettei lapsia
unissasi kirjoitti:
Eiköhän se riittävä ehkäisy vain kaikkiin maailman kolkkiin auttas jo melkosesti siihen väestöongelmaan, ettei niitä jo olemassaolevia ihmisiä sentään tarvis alkaa listiin!tehtäisi niin paljon kuin nykyään tehdään ja onneksi väkiluku on hiukan vähentynyt ns.sivistysmaissa.
Toivotaan että kehitys jatkuu näin edelleen ettei jälkipolvien tarvitse taistella elinoloistaan...johon väkiluvun kasvu suuntaa. - vain märissä
unissasi kirjoitti:
Eiköhän se riittävä ehkäisy vain kaikkiin maailman kolkkiin auttas jo melkosesti siihen väestöongelmaan, ettei niitä jo olemassaolevia ihmisiä sentään tarvis alkaa listiin!unissasi..jos minulla on märkiä unia niin aaahhh ihanaa ;))
huumori kukoistaa taas täällä ..:)) - sydän lyö
pään sisässä kirjoitti:
tosiaa muodostuu liikaa draamaa mikäli vain alkio kyseessä ja siksi painotan juuri tuota ettei aborttia tehdä hetken paniikissa. Tuli nyt toisto että ymmärrät että olen samoilla ajatuksilla.
sikiö on raskaampi vaihtoehto sydän lyö jo ja päätös on tehtävä kasvattaako kehitysvammaisen vai ei ja millaiset mahdollisuudet sillä on. :(
sikiön ja alkion keskeytystä ei voi verrata ..alkiossa on muutama solu vasta jakaantunut ja sikiössä on jo hermoja ja aistimuksiakin ehkä..eli suuri ero tuossa minusta. Tosin syön edelleen toisinaan lihaakin ja siinäkin on hermoja ja aisteja ja jopa tunteita..:(jo rv5 1, eli ilmeisesti likimain kaikissa aborteissa..hermojakin useimmiten jo löytyy, iho on herkkätuntoinen jo rv8. Joten kyllä se kuule hiukan pisemmällä on kuin 'muutama solu'! Ja se aivan sama ihminen siinä tapetaan, tapahtuipa sitten rv6 tai rv16!
- höpötä
sydän lyö kirjoitti:
jo rv5 1, eli ilmeisesti likimain kaikissa aborteissa..hermojakin useimmiten jo löytyy, iho on herkkätuntoinen jo rv8. Joten kyllä se kuule hiukan pisemmällä on kuin 'muutama solu'! Ja se aivan sama ihminen siinä tapetaan, tapahtuipa sitten rv6 tai rv16!
Vaikka sydän sykkii, niin se ei silti ole vielä edes kehittynyt kunnolla, eikä missään nimessä yksinään kykenisi pitämään alkiota elossa, joten lopeta lässytys.
Samoin iholässytys, yksinkertainen ektodermi alkaa kerrostua ihmisalkiossa vasta tuon rv 8 paikkeilla, joten turha puhua siitä ikään kuin alkio olisi jotenkin tunteva tai tietoinen ihminen. Lukekaa oikeasta kehitysbiologian kirjasta miten se asia menee ennen kuin uskotte näiden aborttiaivopesijöiden manipulointiyrityksiä inhimillistää alkio sellaiseksi mitä se ei ole. - oikein olet
sydän lyö kirjoitti:
jo rv5 1, eli ilmeisesti likimain kaikissa aborteissa..hermojakin useimmiten jo löytyy, iho on herkkätuntoinen jo rv8. Joten kyllä se kuule hiukan pisemmällä on kuin 'muutama solu'! Ja se aivan sama ihminen siinä tapetaan, tapahtuipa sitten rv6 tai rv16!
käynyt kun noin nopeasti on kehittynyt sinun alkiosi..?
- + luonnonkatastrofit
yhden pykälän kirjoitti:
sodista puhumattakaan pitää huolen siitä ettei maapallo milloinkaan täyty ihmisistä. Ja aurinkomme viimeistään aikanaan vie elämisen edellytykset maapallolta ellei mikään muu sitä tee jo aikaisemmin. Kiinan menetelmistä voidaan olla monta mieltä, siellä kun abortoidaan yhden-lapsen-sääntöä rikkovilta naisparoilta sikiöt raskauden loppupuolellakin.
- lässytyksistäsi
höpötä kirjoitti:
Vaikka sydän sykkii, niin se ei silti ole vielä edes kehittynyt kunnolla, eikä missään nimessä yksinään kykenisi pitämään alkiota elossa, joten lopeta lässytys.
Samoin iholässytys, yksinkertainen ektodermi alkaa kerrostua ihmisalkiossa vasta tuon rv 8 paikkeilla, joten turha puhua siitä ikään kuin alkio olisi jotenkin tunteva tai tietoinen ihminen. Lukekaa oikeasta kehitysbiologian kirjasta miten se asia menee ennen kuin uskotte näiden aborttiaivopesijöiden manipulointiyrityksiä inhimillistää alkio sellaiseksi mitä se ei ole.huolimatta ne pikku sydämet lyö rv5 1 lähtien ja lyö ja lyö... ja löisi vielä useimmiten miljardeja kertoja jollei itsekäs akka päättäisi pysäyttää sitä myrkyillään/silppurilla...
http://www.tiede.fi/arkisto/print.php?id=719&vl=
>Tunto käynnistyy ensin
Sikiön ympäristöä rekisteröivät aistit käynnistyvät yksitellen. Ensimmäisenä pääsee töihin tunto. Jo kahdeksannella viikolla tuntosolut toimivat sikiön suun ympärillä niin, että sikiö reagoisi jopa hiuksen kosketukseen poskellaan.>
Eipä kannata tosiaan uskoa niitä aborttiaivopesijöiden säälittävän epätoivoisia alkioiden epäinhimillistämisyrityksiä :D - varmaan
oikein olet kirjoitti:
käynyt kun noin nopeasti on kehittynyt sinun alkiosi..?
ultrassa vielä noin aikaisin näykään :D mikä ei tarkoita etteikö sitä tapahtuisi!
http://www.ehd.org/resources_bpd_documentation.php?language=27
>Sydän alkaa lyödä 3 viikon ja yhden päivän kuluttua hedelmöityksestä.> - en kannata aborttia
... kirjoitti:
Kun täällä käydään niin kovaa keskustelua siitä mikä alkio on, onko se lapsi vai mikä se sitten on jossei lapsi. Ennen ajattelin ettei se ole yhtään mikään, eli vaan joku "klöntti" tai "solumöykky" ym, mutta nyt ajattelen sen melkeinpä niinkuin abortinvastustajatkin. Tai ainakin luulen että he ajattelee alkion olevan lapsi, tai siis tietyssä ikävaiheessa oleva lapsi/ihminen/lapsen alku ym., eli kuitenkin alkio on jo jotain. Ja tämän mielipiteen ymmärrän nykyään täysin, ja olen samaa mieltä asiasta... outoa..Abortin tekijä ei pääse abortista yli noin vaan, koska hänen sisällään on kasvanut ihmisen_alku, jonka hän on halunnut poistaa.
Ihmisen_alku ei ole mikään klöntti, vaan ihmisen_alku, josta kehittyy ihminen. - voi voiv
en kannata aborttia kirjoitti:
Abortin tekijä ei pääse abortista yli noin vaan, koska hänen sisällään on kasvanut ihmisen_alku, jonka hän on halunnut poistaa.
Ihmisen_alku ei ole mikään klöntti, vaan ihmisen_alku, josta kehittyy ihminen.nyt vain mahda yhtään mitään, että ihmiselämä alkaa klöntistä. Se on fakta. Siis tiedottomasta biomassaklöntistä.
- selvennystä edelliseen
+ luonnonkatastrofit kirjoitti:
sodista puhumattakaan pitää huolen siitä ettei maapallo milloinkaan täyty ihmisistä. Ja aurinkomme viimeistään aikanaan vie elämisen edellytykset maapallolta ellei mikään muu sitä tee jo aikaisemmin. Kiinan menetelmistä voidaan olla monta mieltä, siellä kun abortoidaan yhden-lapsen-sääntöä rikkovilta naisparoilta sikiöt raskauden loppupuolellakin.
en hyväksy mutta perhesuunnittelun kyllä ja siihen ettei lapsia tehdä liikaa..siinä mielessä kiinan mallia on joskus alettava muuallakin toteuttaa ja mieluummin ajoissa eikä noin radikaalisti.
- ettei aborttiin
selvennystä edelliseen kirjoitti:
en hyväksy mutta perhesuunnittelun kyllä ja siihen ettei lapsia tehdä liikaa..siinä mielessä kiinan mallia on joskus alettava muuallakin toteuttaa ja mieluummin ajoissa eikä noin radikaalisti.
pakottaminenkaan ole suotavaa. Tiedon lisäys kyllä.
- en kannata aborttia
voi voiv kirjoitti:
nyt vain mahda yhtään mitään, että ihmiselämä alkaa klöntistä. Se on fakta. Siis tiedottomasta biomassaklöntistä.
Abortin tekijä poistaa itsestään ihmisen_alun, joka on kasvamassa ihmiseksi, siksi abortin tekijä ei unohda ikinä aborttiaan.
- kastemadot
lässytyksistäsi kirjoitti:
huolimatta ne pikku sydämet lyö rv5 1 lähtien ja lyö ja lyö... ja löisi vielä useimmiten miljardeja kertoja jollei itsekäs akka päättäisi pysäyttää sitä myrkyillään/silppurilla...
http://www.tiede.fi/arkisto/print.php?id=719&vl=
>Tunto käynnistyy ensin
Sikiön ympäristöä rekisteröivät aistit käynnistyvät yksitellen. Ensimmäisenä pääsee töihin tunto. Jo kahdeksannella viikolla tuntosolut toimivat sikiön suun ympärillä niin, että sikiö reagoisi jopa hiuksen kosketukseen poskellaan.>
Eipä kannata tosiaan uskoa niitä aborttiaivopesijöiden säälittävän epätoivoisia alkioiden epäinhimillistämisyrityksiä :Dja viherkasvit reagoi kosketukseen. Ei vakuuta pätkääkään.
- alku on ollut
Abortin tekijä poistaa itsestään ihmisen_alun, joka on kasvamassa ihmiseksi, siksi abortin tekijä ei unohda ikinä aborttiaan.
alkujaan munasolu. Munasolukin on ihmisen alku. Siitäkin kasvaisi ihminen, jos sille annettaisiin mahdollisuus.
- en kannata aborttia
alku on ollut kirjoitti:
alkujaan munasolu. Munasolukin on ihmisen alku. Siitäkin kasvaisi ihminen, jos sille annettaisiin mahdollisuus.
sitten kun se hedelmöityy
- ei ole
alku on ollut kirjoitti:
vielä ihmisen alku. Eikä monista kasva mitään sittenkään vaikka olisi kaikki mahdollisuudet.
Mutta alkio on jo ihminen. Ja sinäkin olet yks iso biomassaklöntti :DDDD - kai sekin
ei ole kirjoitti:
vielä ihmisen alku. Eikä monista kasva mitään sittenkään vaikka olisi kaikki mahdollisuudet.
Mutta alkio on jo ihminen. Ja sinäkin olet yks iso biomassaklöntti :DDDDon ihmisen alku. Kumpikaan tapaus ei ole vielä valmis ihminen, mutta molemmat ovat ihmisen alkuja.
Millä yksinoikeudella te valtaatte sanan ihmisen alku itsellenne? :D - lisääntymiseen
sitten kun se hedelmöityy
liittyvät solut ovat yksilöimättömiä ihmisenalkuja. Ne ovat ihmisen lajia ja niissä on ihmiselle kuuluvia kromosomeja.
Totta kai nekin siten ovat ihmisen alkuja! Ihmisen aluilla vain ei aina ole kovin suurta arvoa. - en kannata aborttia
lisääntymiseen kirjoitti:
liittyvät solut ovat yksilöimättömiä ihmisenalkuja. Ne ovat ihmisen lajia ja niissä on ihmiselle kuuluvia kromosomeja.
Totta kai nekin siten ovat ihmisen alkuja! Ihmisen aluilla vain ei aina ole kovin suurta arvoa.Mutta ihmisen alku on hedelmöitynyt munasolu.
Mietippä vaikka naimattomia nunnia, ne tuhlaa munasoluja joka kuukausi, mutta ihminen ei ala, ellei munasolua hedelmöitetä siittöllä. - ei vaan
lisääntymiseen kirjoitti:
Totta kai nekin siten ovat ihmisen alkuja! Ihmisen aluilla vain ei aina ole kovin suurta arvoa.ole - ennen yhdistymistään :)
Koitahan etsiä se linkki jossa sukusolut on ihmisiä!
Odotellaan yhä.... - tuhlaa myös
Mutta ihmisen alku on hedelmöitynyt munasolu.
Mietippä vaikka naimattomia nunnia, ne tuhlaa munasoluja joka kuukausi, mutta ihminen ei ala, ellei munasolua hedelmöitetä siittöllä.alkioita ja tsygootteja aivan mielettömät määrät. Munasolu ennen ja jälkeen hedelmöittymisen on ihmisen alku.
- hedelmöityksen
tuhlaa myös kirjoitti:
alkioita ja tsygootteja aivan mielettömät määrät. Munasolu ennen ja jälkeen hedelmöittymisen on ihmisen alku.
jälkeen on ihmisyksilö, siihen ei nyt mutujankkailut auta :)
- vielä kerran
hedelmöityksen kirjoitti:
jälkeen on ihmisyksilö, siihen ei nyt mutujankkailut auta :)
että ihmisen alku on eri asia kuin ihmisyksilö. Eihän tsygoottikaan ole ihmisyksilö :D Se on vain ihmisen alku.
- sekavampaa
vielä kerran kirjoitti:
että ihmisen alku on eri asia kuin ihmisyksilö. Eihän tsygoottikaan ole ihmisyksilö :D Se on vain ihmisen alku.
Nyt kai (taas) sukusolu on 'ihmisen alku' mutta alkio ei ole ihmisyksilö?? XDDDD Senkun vain todisteita kehiin sitten!
- tok tok
sekavampaa kirjoitti:
Nyt kai (taas) sukusolu on 'ihmisen alku' mutta alkio ei ole ihmisyksilö?? XDDDD Senkun vain todisteita kehiin sitten!
samaa jatkumoa sen valmiin ihmisen kanssa. Siitähän kaikki alkaa. Munasolu hedelmöityy ja niin edeleen.
On se kumma, ettei näin selvä asia aukene.
Hedelmöittymisessä tulee munasoluun yksilön "rajennuspiirustukset". Ne piirustuksetkaan eivät tee siitä solusta vielä ihmistä.
Mikä tässä on niin vaikea tajuta? :D - kumma,
tok tok kirjoitti:
samaa jatkumoa sen valmiin ihmisen kanssa. Siitähän kaikki alkaa. Munasolu hedelmöityy ja niin edeleen.
On se kumma, ettei näin selvä asia aukene.
Hedelmöittymisessä tulee munasoluun yksilön "rajennuspiirustukset". Ne piirustuksetkaan eivät tee siitä solusta vielä ihmistä.
Mikä tässä on niin vaikea tajuta? :Dkun joillekin on niin ylivoimasta tajuta pelkän puolikkaan ja kokonaisen ero ;D Ja se kokonainen perimä = ihmisyksilö! Aivan kuten ties miten monilla sivustoilla todetaan. Ja silti eräiden mutuilut jatkuu..:DDDD
- tsop tsop
kumma, kirjoitti:
kun joillekin on niin ylivoimasta tajuta pelkän puolikkaan ja kokonaisen ero ;D Ja se kokonainen perimä = ihmisyksilö! Aivan kuten ties miten monilla sivustoilla todetaan. Ja silti eräiden mutuilut jatkuu..:DDDD
tee kokonaista ihmistä, ei edes puolikasta, pikemmiminkin se on vähintään biljoonasosa kokonaisesta ihmisestä. On se kumma ettei näin yksinkertainen fakta jakeluun.
- todistaa
tsop tsop kirjoitti:
tee kokonaista ihmistä, ei edes puolikasta, pikemmiminkin se on vähintään biljoonasosa kokonaisesta ihmisestä. On se kumma ettei näin yksinkertainen fakta jakeluun.
yleisesti tunnettu FAKTA ihmisen elämän biologisesta alkamisesta vääräksi, ja ihan vinkkinä, se loputon mutuilusi ei riitä :)
Kerrohan onko vauvakin sitten noin kymmenesosa ihmistä kun paino/solujen määrä on aikuista vähäisempi? :DDD - elämä..
todistaa kirjoitti:
yleisesti tunnettu FAKTA ihmisen elämän biologisesta alkamisesta vääräksi, ja ihan vinkkinä, se loputon mutuilusi ei riitä :)
Kerrohan onko vauvakin sitten noin kymmenesosa ihmistä kun paino/solujen määrä on aikuista vähäisempi? :DDDalkaa BIOLOGISESTI juuri sukusoluvaiheesta. Tätä ei tarvitse edes todistaa, koska se on niin itsestään selvä asia.
- :DD
todistaa kirjoitti:
Kerrohan onko vauvakin sitten noin kymmenesosa ihmistä kun paino/solujen määrä on aikuista vähäisempi? :DDDkuule kyllä se nyt vaan täytyy kun se ei taida kellekään muulle olla 'itsestäänselvää' kun sulle!! :DDDD
- tyyyydö
abortti toki kirjoitti:
konkreettisempi tapa ehkäistä 9 kuukauden kuluttua syntyvä lapsi kuin ehkäisyn käyttäminen.
Ajattelepa näitä kohtuun kiinnittymisen estäviä ehkäisykeinoja. Ajatteletko todella niidenkin kohdalla, että siinä menetettiin se konkreettinen lapsi vai kykenetkö suhteutumaan niihin kuitenkin viileästi? Minusta tuo on hyvä ajatustesti, jos pidät niitäkin ihmisinä, niin silloin tuntuu luonnolliselta pitää myös aborttia vääränä.Itse ainakin tunnen kauheaa syyllisyyttä ehkäisyn käyttämisestä, ja joskus jopa itken sen takia mitä olisi voinut olla.. Olen ihan normaali nuori nainen, mulla on vaan vauvakuume..
Mutta entäs jos pidättäytyy: munasolu ei saa edes mahdollisuutta hedelmöittyä. Tough luck. - ehkäisyjutut
tyyyydö kirjoitti:
Itse ainakin tunnen kauheaa syyllisyyttä ehkäisyn käyttämisestä, ja joskus jopa itken sen takia mitä olisi voinut olla.. Olen ihan normaali nuori nainen, mulla on vaan vauvakuume..
Mutta entäs jos pidättäytyy: munasolu ei saa edes mahdollisuutta hedelmöittyä. Tough luck.otetaan täällä esiin yleensä niitä vastustajia varten, joiden omat perustelut yleensä perustuvat kaksinaismoralismiin.
- vastustajien
ehkäisyjutut kirjoitti:
otetaan täällä esiin yleensä niitä vastustajia varten, joiden omat perustelut yleensä perustuvat kaksinaismoralismiin.
'kaksinaismoralsimi'-jutut jää vaille perusteita kerta toisensa jälkeen :DD
- manipulaatio
saa aikaan herkissä ihmisissä. Ihan oman itsesi kannalta suosittelen, että pysyttelet poissa palstalta jonkin aikaa. Mieli kirkastuu ja asiat asettuvat taas oikeisiin uomiinsa.
- nythän
sille ne näyttää kirkastuvankin! Eli haluat että ymmärryskyky taintuu jälleen johonkin abortintekijöiden yleisten itsekusetusten ym. seliselien tasolle..?
- pitäisi vähän
nythän kirjoitti:
sille ne näyttää kirkastuvankin! Eli haluat että ymmärryskyky taintuu jälleen johonkin abortintekijöiden yleisten itsekusetusten ym. seliselien tasolle..?
avartaa maailmaa että voisi edes yrittää ymmärtää muiden valintoja. Vaikka ei itse ikinä tekisi aborttia ja olisi sitä vastaan.
Enpä tuota itsekään aborttia ikinä tulisi tekemään, mutta ainakin yritän ymmärtää miksi joku siihen päätyy enkä heti tuomitse. Jotkut eivät vain sovellu äidiksi. Ja ei halua kokea niitä niin ihania raskauden iloja :) Ja mahdollisia komplikaatioita mitä voi tulla. No kuten niitä voi abortissakin kyllä tulla. Mitä vain voi sattua molemmissa tavoissa. Abortissa ja raskaudessa.
- syyllisyyden tunnosta
vaan siitä, että olet alkanut ajatella asioita. abortin vastustajien kanta on loogisempi kuin abortin puolustjien. Abortin puolustajat nojaavat pelkästään tunteisiin.
- puolelta katsoo
ja mikä syy aborttiin on ei ole kovin yksioikoinen asia.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948