minulla on laiska suoli ,täysin toiminta kyvytön .
ei siis päästä mitään tulemaan pois ilmatkin ja ripuli pysyy siellä . joudun kaikki mahdottomatkin keinot käyttään.ja olen käynyt kaikki tähystykset jo läpi .röngtenissä piti viisipäivää ennen niellä kapseli missä renkaita,kaikki olivat viidenpaivän jälkeen ylävatsassa.
vihdoin olen saanut ajan kirurgille.
vaan pelottaa jo jos ei kuitenkaan rupea" pätkimään" suolta. sisätautilääkäri oli sitä mieltä kyllä että muu ei auta enää.
olisin siis halukas tietämään teiltä kenelle on leikkaus tehty ,että onko kirurgit yleensä kovin vastahankaisia tässä leikkaus asiassa? turvotus on useina päivinä sietämätön.
laiska!!!!
6
4401
Vastaukset
- minä alottaja,,,,,
nyt aamussa vihdoin .
yö oli raskas ,vatsa on turvonnut ,monta päivää taas yhtä taistelua ollut.
olen niin henkisesti jo loppu kun ikäni olen kärsinyt vatsastani. (50 v nainen)
pelkään niin kauheasti että kirurgi ei välitä ,niin kuin niin monet lääkärit ovat tehneet .
vaiva on vienyt minut hulluuden partaalle ,ruokailu rupeaa olemaan niin huonoa että iho ja hiukset kärsivät .
sisätauti lääkäri otti kyllä vakavasti ,sanoi että mikään ruokavalio ei enää tule auttamaan.
ensi viikolla on se sairaala aika kun menen kuulemaan mitä tehdään tai ei tehdä .
mutta miten ystävät tämän odotuksen jaksaa vaikka olen jo vuosikaudet tätä odottanut .pelkään, antaisin vaikka koko suolen leikata olen niin uupunut ,sosiaalinen elämäkin on kärsinyt paljon.
kirjoittakaa jos on mietteitä teillä kyseisestä vaivasta.- minä alot......
ei siis pidä käyttää sitä y... kirjoitti:
en ole.
mulla vaivat ollut nuorena kova ummetus tuskallinenkin, siihen aikaan ei niitä oikein hoidettu ja ruokavalioihin ei kiinitetty huomiota . siitä lähtien kierre .
aikuisena rupesin käyttämään ummetus lääkkeitä ,mitä lääkärit tyrkyttivät aina erinlaista . ja siitä tuli ikuinen vaiva mikä ei ruokavaliolla enää korjaannu ,yritetty on. suoli lamassa .ilmakaan ei poistu millään. nykyään joudun käyttämään konstia ja yhtä ainetta mikä pahentaa ajan kanssa vielä mutta ilman en voi olla ,suoli halkeaisi.
jos leikkauksella saatais jotain aikaan ,sen tiedän että näin ei voi elää.
ja toivon että ei ikinä tarvitsisi koskea mihinkään vatsan toiminta lääkkeisiin .
sitä varottelen nyt toisille .
tämä elämä on kamala joka viikko kannan isoa vatsaa olen kuin kaasupallo XXL koko muuten olen M
kysyin tossa aluksi kuinka hyvin suostuvat lyhentämään suolta ,ja kokemuksia muilta. maanantaina mula kirurgin konsultaatio ja hermoilen.
- vaan
Mulla samanl. tilanne. Olen joutunu käyttämään erilaisia ulostuslääkkeitä jo vuosia ja nyt ei suoli enää toimi ilman. Laxatiiveilla saan sen thjennettyä,mutta sen jälkeen alkaa kertyä ilmaa ja suoli sattaa plörähtää vielä illallakin yllättäin. Oliko sulla tälläista aiemmin...
Minut on ja tähystetty ja skopioitu useaan kertaan.Kerran yksityinen lääkäri puhui osapoistosta ja sain lähetteen sairaalaan,mutta siellä toinen lääkäri teki tähystksen,eikä välittäny vähääkään oireistani. Itse olin vielä humautuksesta sekaisi,huh huh...
Nyt on sitte uusi vaiva recto-ja enterocele ja olen menossa gyn.pkl:lle ja gynekologi puhui korjaus leikkauksesta,mutta itse olen jo pessimistinen ja luulen ettei siitä mitään apua,ellen saa suolistoani ensin edes jotenkin parempaan kuntoon.- minä täällä,,,
pelkään ihan laksatiiveja turvottavat , nykyään mulla ei auta kuin sennanlehti tee mutta en suosittele sen käyttöä , loputkin liikkeet suolesta menny . muttakun lääkärit eivät tahtoneet uskoa kuinka karmeeta tämä voi olla .
otin itse kuvan valtavan "tiinestä "vatsastani tein kirjoitelman iskin sen lääkärin eteen että pidä vaikka hulluna mutta tähän pitää apua saada ,
silloin vuosi sitten pikku hiljaa tutkittu , nyt sairaalaan asti en sitten tiedä mitä siellä sanotaan
mutta hevillä en periksi anna , kun elämän halukin kärsii .
lääkäreiden kanssa pitää näköjään olla tosi kovana.
laksatiiveissa on ollut myös se kurja puoli että lihakset häviää ja sitä en haluaisi 50vuotiaana näytän kuuskymppiseltä jo .
yksi sisätauti lääkäri sanoi että siihen vaivaan ei auta muu kuin pätkä pois kun kymmeniä vuosia kärsii. tsemppiä sulle !ymmärrän hyvin sun kärsimykset myös.
PS. taistelu mieltä
- vhaanelämää
No kiva kun ite oon 14 ja suoli toimii puolukoilla just ja just. Kakkaaminen on hirvittävän vaikeaa ja kakkaan erittäin harvoin. Tekis mieli kuolla tähän paikkaan ku koulu sosiaalinen elämä on paskana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862