Uskonto ja politiikka

Varpunen

Useilla paikkakunnilla luottamusmiesjohdossa ovat vanhoilliskeskustalaiset henkilöt. Voivatko he todella olla mukana puoluessa, jota johtaa tekstiviesteihin ja sähköposteihin kompuroiva Matti? Eikö olisi aika ottaa moraalinen ja eettinen kannanotto? Voi pyhä hurskastelu sentään, että maallinen valta maistuu makealle, sitä on vanhoilliskeskustalaisenkin saatava, vaikka melkein joutuisi sielunsa myymään.

3

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat yhtä

Vl-lestadiolaisuudessa samat miehet ovat poliitikkoja ja saarnamiehiä. Ennen vanhaan keskustapuolueen ja vanhoillislestadiolaisuuden rahatkin olivat samasta pussista. Tänä päivänänäkään vanhoillislestadiolainen äänestää vain uskovaista ehdokasta joka on keskustalainen. Väärin äänestänyt kieltää teolla uskonsa.
      Täytyy muistaa että tämä on ihmisoppia muta silti on voimissaan rauhanyhdistyksellä.

• usko.

VL on sama kuin kepu, joillekin kokoomus sallitaan.

• ihmetttelen vain

Miksi vain näin. Miksei kristillinen puolue käy. Miksi rahaa palvova kokoomuskin käy mutta ei köyhiä puolustavat puolueet sdp tai entisinä aikoina vennamolaiset. Maallisissa puolueissa on kaikissa erilaisen kristillisen vakaumuksen omaavia henkilöitä. Vasemmistopuolueissakin. Ja miksi pitäisi joku puolue jättää uskon asioissa vain ateistien huomaan, kun niitä voidaan muuttaa sisältäpäinkin. Ainakin itse olen sdp:ssä vastustanut jokaista kannaottoa, jossa valtiokirkon ja uskonnon asemaa oltaisiin kirjaamassa ateistien suuntaan eikä sellaisia kannaottoja ole ainakaan meidän yhdistykseltä sitten lähtenytkään. Uskovat ne jotka uskovat. Puoleen tehtänä on vähäosaisten sosiaaliturva, ilmainen koulutus ja terveydenhoito, ei uskon asiat. Jostain ihmeellisestä syystä menneisyydestä on tullut käsitys että yhteiskunnan terveydenhuolto ja ateismi kulkisivat jotenkin liitossa ja usko, jonka pitäis nimenomaan näitä arvoja tukea suljettaisiin pois.
      t. Kolmannen polven kristillinen demari.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      218
      5048
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4111
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3603
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3599
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3440
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      38
      3035
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2336
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      37
      2138
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      23
      1972
    Aihe