Hauraat hampaat :(

aaaaaapuva

Entisenä bulimikkona kiinnostaisi tietää, ovatko hammaslääkärissä huomauttaneet hampaiden huonosta kunnosta? Viimeksi kun lohkesi pala, hammaslääkäri kysyi ihan suoraan, että mitä sulle on käynyt kun muistakin hampaista lohkeillut paloja. Nolona höpöttelin, että kun harrastukseni on semmoinen, että voi tulla osumaa naamaan...Varmaan luuli, että mua on mottastu, tai sitten laski, että 1 plus 1 on kaksi... Kai sen näkee mitä vatsahapot ja vitamiinien puute voi saada aikaan... :(

Olen miettinyt, että menisin tekemään jonkun suunnitelman mun hampaiden korjaamisesta. En todellakaan halua, että hampaani murenevat ja lohkeilevat pois... Olen miettinyt, että tekevätköhän ne edes mitään ja tarviiko mun kertoa minkä takia mun hampaat on tällaiset kun on..? Voiko ne kieltäytyä korjaamasta noita vaurioita? Kuulostaapa typerältä, mutta kai nekin miettii kannattaako, vai onko mun hampaat samassa jamassa viiden vuoden kuluttua...

Olisi niin kiva hymyillä taas normaaleilla hampailla, kun kerran on aihetta hymyillä. =)

3

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammas keiju

hei...en yleensä kirjoita tänne palstalle mitään mutta juttusi osuu niin tismalleen omaani niin....on huomauttanut huonosta kunnosta ...multa lohkes kome hammasta ja kaikki on saatu korjattua! käyn yksityisellä hammaslääkärillä...sen jälkeen kävin vielä hampaiden tarkastuksessa ja multa todettiin vaikka kuinka monta reiänalkua...sen jälkeen hammaslääkäri ihmetteli et mistä noi on tullut ...sanoin että juon tosi paljon happopitoisia juomia ja sokeria(en tietenkään kehdannut tai pystynyt sanomaan oikeaa syytä) ja samalla totesin että elämäntavat pitää vain muuttaa..tottakai ainakin kunnon hammaslääkärit hoitavat hampaasi kuntoon etkä sä ole millään lailla niille tilivelvollinen mistä reikäs on tullut eikä ne kiellä niitä korjaamasta:) se on niitten duunia...kannattaa hoitaa hampaat kuntoon eikä murehtia

• superme

kuinka kauan sairastit bulimiaa ? ja kuinka usein oksensit ?

• aloittaja :)

En nyt ihan tarkalleen muista... Pari vuotta varmaankin? Koko aika ei ollut aktiivista oksentelua, vaan myös järjettömiä paastokausia...:/ En todellakaan saanut tarvitsemiani vitamiineja ja vatsahapot ovat tehneet tehtävänsä... Minulla on kellertävät ja lohkeilleet, erittäin hauraat hampaat... :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe