Kun sanotte, että älkää

oleskelko hometiloissa

Asia ei ole niin yksinkertainen. Jos altistuu työpaikalla ja useissa muissakin rakennuksissa, niin mitä pitäisi oikein tehdä? Ihmiset neuvovat usein, että täytyy vain välttää altistusta ja lopettaa heti työskentely hometiloissa.

Mutta tosiasiassa työpaikat ovat kiven alla. Varsinkin nyt. Ja jos vain itse irtisanoutuu työpaikastaan, niin on kyllä kaiken suojan ja turvan ulkopuolella. Ei saa edes ansiosidonnaista rahaa. Ja on hankala saada uusi työpaikka, jos on esim. joutunut muutenkin vaihtamaan suht. tiheään työpaikkaansa, kuten esimerkiksi minä olen joutunut tekemään. Ja jos irtisanoudut suhteellisen lyhyen työpätkän jälkeen työpaikastasi homeen takia, niin et varmaankaan saa kovinkaan hyviä suosituksia entisestä työpaikastasi. Tuskin voit käyttää entistä työnantajaasi lainkaan suosittelijana.

Tämä on ihan hullu juttu. Olen muutenkin allerginen ihminen. Ja tiedän ja hyväksyn sen, että en voi vaikkapa työskennellä hevostilalla. Olen allerginen ja minun täytyy välttää hevosia. Ihmiset eivät tämän takia katso minua kieroon vaan ymmärtävät tämän oikein hyvin. Mutta jos sanon, että olen allerginen homeelle, niin johan katsotaan kieroon ja pidetään nirsona. Homeen olemassa oloa on niin vaikea todistaa ja näyttää toteen. Ja tosiasiassa hevosallergian saa kuriin lääkkeillä ja sen aiheuttamat oireet ovat paljon siedettävämpiä kuin homeen aiheuttamat.

Tämä sairaus tekee elämästä helvettiä aina silloin, kun joutuu homeen kanssa tekemiseen. Huono olo jatkuu myös työpäivän jälkeen. Väsymys, hengenahdistus, ärtynyt ja ahdistunut olo. Tietämättömyys siitä mitä tulisi tehdä.
On todella sairas ja ei voi vain noin vain poistua ja lähteä. Tai silloin on oikeasti riski jäädä totaaliseen taloudelliseen tukalaan tilanteeseen ja CV:n puolesta ei näytä haluttavalta työntekijältä.

Kaikkea tällaista. Siksi tulee kekkaloitua taas kerran sairaana hometiloissa. Niistä kun ei etukäteen voi tietää. Tämä sairaus on jo itsessään niin kamala, että on aivan hirveää, että putoaa vielä kaiken taloudellisen tuen ulkopuolelle, joutuu huonoon asemaan työmarkkinoilla ja ihmiset vielä katsovat kieroon.

HELVETTI! En jaksa tätä oikeasti. Miksi en voi vaan olla terve. Olen niin väsynyt siihen, että olen huonossa kunnossa ja toisaalta siihen, että jos minun täytyy taas yrittää vaihtaa työtä ja sama riski on sitten jälleen olemassa ja jopa hyvinkin todennäköinen.

Onko kellään hyviä ajatuksia näistä?

2

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on vain sukkuloitava

eteenpäin, milloin töissä,sairaslomalla tai työttömänä. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Jossakin vaiheessa voi onni lykästää ja työpaikka onkin siedettävä sisäilmaltaan.

Siinä ne hyvät ajatukset aiheesta.

• ajatuksia kuitenkin

Millä alalla olet kun aina vain altistut homeelle?
      Jos olet nuori vielä niin mieti uudelleenkouluttautumisen vaihtoehtoa.
      Ei sekään taloudellisesti mieluisa vaihtoehto, mutta terveytesi ei oletettavasti ainakaan parane, mikäli kuljet nykyistä tietä.
      En tiedä kuinka sinua auttaisin, mutta toivoisin, että jaksaisit löytää vaihtoehtoja.
      Sinulle kaikkea hyvää toivottaen
      sureva omainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      153
      11655
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5423
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      43
      4397
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3632
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2718
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1646
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1596
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      95
      1489
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1431
    Aihe