Sanotaan että ajatellaan järjellä tai sydämellä, mutta itse olen ihastunut maailmaa katselemaan niin sanotulla tunneälyllä, jossa molemmet saavat auttaa elämässä eteenpäin yhteistyössä.
Kuulutankin tunneälyn käyttöä kaikkiin ihmisläheisiin työkohteisiin, kouluihin, sairaaloihin etenkin palveluammatteihin.
Saamme paljon enemmän iloa elämäämme kun kaupan kassankin kohtaamme ihmisenä, tai kassa meidät.
Kaikissa kohtaamisissa voimme rakentaa inhimillisempää maailmaa.
Haaveilenko turhaan? nm. ajattelija
Löytyykö meistä
31
872
Vastaukset
- Heikunkeikku
...tietää vähän tarkemmin, mitä sinun mielestäsi Tunneäly tarkoittaa. Jotenkin en osaa käsitellä kysymystäsi tuon Tunneälyn "kautta".
En myöskään ajattele, että ihminen, joka ajattelee ns. järjellä, jättäisi huomiotta "sydämensä äänen". Ja toisinpäin.
Mutta tuo tunneäly-sana tässä nyt vaivaa. Selittäisitkö?- Enkeli-trio
täsä on ny yksinkertane esimerkki ja arkine.
Tunne-äly saa mun pitämää tota ukkoo "tyytyväisenä",
usseemi mää sitä paijaanki vaa tunne-älyst.Emmää millää tykkäis ja jaksais ain,mutku ottaa tunne-älyn käyttössee,ni kyl se siit sit lutviutuu ittelläs.
Sit onki taas silmi nähre seesteisemppää elää tätä arkee.Lumityät,kahveenkeitot,kauppareissut ym.pikku-askereet
sujuu pal paremmi,ei tartte eres vihjasta,ku hän häärää nii pal pirust kaikkee :)
Meil toimii näi,vaiks kyl sitä muuallaki käytetää ku makuukammaris...nii,sitä tunne-älyy siis. - tiesinkin tuon
sulle kirjoitti:
termin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/TunneälyMinulle hyvin tärkeä ihmissuhteissa, ajatella ja toimia niin.
t. ajatt.
Minä oon tehnyt jo vuosia noin kun sinäkin..
- vanhemmiten kyynisyys lisää...
Tunneäly on hyvä asia, mutta kun siihen niin helposti liityy kyynisyys. Ja kyyniset älylliset ihmiset, vieläpä pessimistiset, ovat ikäviä.
- Ällöä, yök!
Moisen termin lienee keksineet nämä ihmissuhdealalla rahastavat liukkaat terapeutit jotka pepsodent-hymyillen puhuvat tuntikausia paskaa televisiokameroiden loisteessa ja keski-ikäisten akkojen ihailun pyörteissä.
Yäk, ja vielä kerran yäk. Keinokieltä jolla myydään keinotekoisia ajatuksia hyvään hintaan!
Minun mieskriteereissäni sellainen mies, joka puhuu "tunneälystä" lentää heti yli laidan. Sellaisesta miehestä tulee heti mieleen epämääräinen nahjuke, josta ei ole iloa ei päivällä ei yöllä. - Arski'
Ällöä, yök! kirjoitti:
Moisen termin lienee keksineet nämä ihmissuhdealalla rahastavat liukkaat terapeutit jotka pepsodent-hymyillen puhuvat tuntikausia paskaa televisiokameroiden loisteessa ja keski-ikäisten akkojen ihailun pyörteissä.
Yäk, ja vielä kerran yäk. Keinokieltä jolla myydään keinotekoisia ajatuksia hyvään hintaan!
Minun mieskriteereissäni sellainen mies, joka puhuu "tunneälystä" lentää heti yli laidan. Sellaisesta miehestä tulee heti mieleen epämääräinen nahjuke, josta ei ole iloa ei päivällä ei yöllä.Naulankantaan!
Saadappa niskasta kiinni moista terapeuttia ja nuhjaketta.
Kyllä minä noille tunneälyä osoittaisin. - kuinka kyynisyys
Voisi liittyä tunneälyyn?
- Enkeli-trio
ja ainaski met naise osataan käyttääkki sitä :)
- enm
- Tunneäly sitä kun esiintyy enempi miehillä, jopa korkeissakin viroissa... Että kaikki äly siirtyy aivoista kaikenvoittavan voimakkaaksi tunteeksi noin metriä alemmas...??
- _____ö____.;;;-
Koko fukin "tunneäly" on vain naistenlehtien paskaa. Mitään tekemistä sillä ei ole älyn tai tunteiden kanssa.
Keksi jotain muuta, miten ois bubhalaissuus tai dementia???___
=DW=kaikkea muuta kuin paskaa.
Tunneäly on tärkeää ihmissuhteissa, niin työssä kuin henkilökohtaisissakin ihmissuhteissa. Sen puutteen huomaa kyllä tälläkin palstalla.- kawe
mies-vm56 kirjoitti:
kaikkea muuta kuin paskaa.
Tunneäly on tärkeää ihmissuhteissa, niin työssä kuin henkilökohtaisissakin ihmissuhteissa. Sen puutteen huomaa kyllä tälläkin palstalla.jokin poliittinen juttu, jakaa mukavan kirpakkaasti joukot.
Tunne ja äly on mielestäni yhdistettävissä, nimenomaan yksilötason toimintaan.
Tunneasioissa voi siis käyttää älyä mahdollisimman suotuisan lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Todellisuus on useimmiten ihan eri juttu, kun rakkaus astuu peliin ja sotkee älykkäimmänkin pasmat. Nyt on vaarallinen aika vuodesta.........
rakastuminen on pahempi sotkemaan kuin ripuli konsanaan...... - puolesta ja vastaan
mies-vm56 kirjoitti:
Tunneäly on tärkeää ihmissuhteissa, niin työssä kuin henkilökohtaisissakin ihmissuhteissa. Sen puutteen huomaa kyllä tälläkin palstalla.Keskustelun. Tulin juuri ulkoa ja katsastin tekstit.
Valitettavasti en ehdi olemaan koneen vieressä.
Tarkoitukseni ei ollut provosoida ja saattaa kiistelyä aikaiseksi...
Samaa mieltä olen Sinun kanssa, meidän kaikkien on paljon helpompi elää jos voisimme kokonaisvaltaisesti ottaa osaa elämäämme. Huomioiden niin itseä kuin toista.
Tuohon elämäntapaan kuuluu niin avoimuus, kuin rehellisyy ja ilo...
t ajattelia - =----______-
mies-vm56 kirjoitti:
Tunneäly on tärkeää ihmissuhteissa, niin työssä kuin henkilökohtaisissakin ihmissuhteissa. Sen puutteen huomaa kyllä tälläkin palstalla.Lue lisää naistenlehtiä. Koko vitun huuhaa termiä ei muualla käytetetä. Mikäs se uusin oli "Ilona". Siellä voi löytyä sulle sopivaa "tunneälyä".
Juttu on ihan sama kuin hissipoikien kirjoitttamissa horoskoopeissa. Jotkut tolvanat uskoo niihin.
=DW= =----______- kirjoitti:
Lue lisää naistenlehtiä. Koko vitun huuhaa termiä ei muualla käytetetä. Mikäs se uusin oli "Ilona". Siellä voi löytyä sulle sopivaa "tunneälyä".
Juttu on ihan sama kuin hissipoikien kirjoitttamissa horoskoopeissa. Jotkut tolvanat uskoo niihin.
=DW=lue naistenlehtiä.
Ei vai käytetä muualla? Ja mitä siitä termistä, itse asia oli kyllä jo olemassa ennenkuin termi keksittiin.
Miksi pitää uskoa, voihan sitä itsekkin ajatella.- kawe
mies-vm56 kirjoitti:
lue naistenlehtiä.
Ei vai käytetä muualla? Ja mitä siitä termistä, itse asia oli kyllä jo olemassa ennenkuin termi keksittiin.
Miksi pitää uskoa, voihan sitä itsekkin ajatella.ja tässä ollaan.
Olet oikeassa voihan sitä itsekin ajatella ja toimia siltä pohjalta.
Näitä pitää olla täällä ja ME älykkäästi ajattelevatja tunteella toimivat ..... - kokemuksiini
=----______- kirjoitti:
Lue lisää naistenlehtiä. Koko vitun huuhaa termiä ei muualla käytetetä. Mikäs se uusin oli "Ilona". Siellä voi löytyä sulle sopivaa "tunneälyä".
=DW=Vain Ne vievät MINUA eteenpäin. Sinullakin taitaa olla niin?
T.ajattrelia - Sinulla on asiat OK
mies-vm56 kirjoitti:
lue naistenlehtiä.
Miksi pitää uskoa, voihan sitä itsekkin ajatella.On hyvä lukea muitakin kannanottojasi!
Iloa Elämääsi!
t. ajattelia
- ent.tehtaantyttö
yksinkertaisesti sitä, että, toista ihmistä rakastaa ja hellyyttään halua antaa...miehille tuo sanoiksi pukeminen on vain vaikeampaa (ei kaikille) kuin naisille..mutta, uskoisin että, molemmilla tuota tunneälyä kyllä yhtä paljon..jos, tunneihmisiä ovat. Toiset sitten ennemmän tuota järkeä käyttävät;) eikä huono juttu sekään, kyllä järkeä myös tarvitaan;) mutta, eiköhän ihmisessä kaikki tämä tunne sekä järki..
t.friidu - Yxitypy
sitä jossain määrin löydy meissä kaikissa.
Toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Mutta ikävä kyllä ei riittävästi :=((- tuli kyselyä
Mitä alueita vanhempana haluaisit vahvistaa koulumaailmassa.
Lapsi on jo aikuinen, mutta aina vastasin ko kysymyksiin, ihmissuhde asioita. Ne kun ovat meillä vieläkin niin lapsenkengissä koulumaailman opinto-ohjelmissa. Lapset tarvitsevat keskustelua, ohjausta ja hyviä esimerkkejä elämistä ja kommunikointia varten.
Lähellä murrosikää kiinnostavat nuoria ihmissuhde asiat ja silloin maaperä olis otollinen hyville keskusteluille -dialogeille elämästä.
t. ajattelia - Yxitypy
tuli kyselyä kirjoitti:
Mitä alueita vanhempana haluaisit vahvistaa koulumaailmassa.
Lapsi on jo aikuinen, mutta aina vastasin ko kysymyksiin, ihmissuhde asioita. Ne kun ovat meillä vieläkin niin lapsenkengissä koulumaailman opinto-ohjelmissa. Lapset tarvitsevat keskustelua, ohjausta ja hyviä esimerkkejä elämistä ja kommunikointia varten.
Lähellä murrosikää kiinnostavat nuoria ihmissuhde asiat ja silloin maaperä olis otollinen hyville keskusteluille -dialogeille elämästä.
t. ajatteliaoliskin järkeä. Kouluihin yhdeksi aineeksi Ihmissuhteet. Vaikka tunti viikossa :=))
Nykyisin kouluissa paahdetaan kiireellä eteenpäin. Mahdollisimman paljon pitäis oppia lyhyessä ajassa, ja unohdetaan ne elämän tärkeimmät asiat. - olen ja
Yxitypy kirjoitti:
oliskin järkeä. Kouluihin yhdeksi aineeksi Ihmissuhteet. Vaikka tunti viikossa :=))
Nykyisin kouluissa paahdetaan kiireellä eteenpäin. Mahdollisimman paljon pitäis oppia lyhyessä ajassa, ja unohdetaan ne elämän tärkeimmät asiat.sydän syrjällä, miksi matematiikka, kemia, fys. ovat ne arvostutuimmat! ?
Miksei kuvaamataito, luonnontieteet,musiikki, etiikka tjms.??? äiti
- Rocellii
miten se näkyy käytännössä ?
jos esim,,,vaateostoksilla...
hmm hmm katsoo peilistä ja mielikampe näyttää aivan hirveältä ja tunteeni valahtaa maanrakoon
niin sitä myyjää ei sitten tavoita mistään
jonka olkapäähän voisi itkeä
vai...osaisko tunneälykäs myyjä jo ennakolta tasoitaa emotionaalisia ailahtelujani vaatevalintojeni suhteen?
"kulta, rakas, asiakas..TIEDÄN että pidät siitä ja hintakin olsi kukkarolles kohdallaan,,,mutta
vaate on kyllä kaunis ja Sinäkin...mutta...
kun TE ette sovi tosillenne"
"katsellaanko tuolta tanttaosastolta" ?
;)- ent.tehtaantyttö
ottamaan tylysti vastaan;) Vitsi, eihän siihen liian pieneen kokoon, VOI sulloutua...vaikka olis kuinka söde ja kliffa..;)
No, itse käytän täällä Stadissa aikapaljon yhtä tiettyä samaa naistenvaateliikettä..niin, siellä tämä myyjä kyllä on mielestäni niin ammattitaitoinen ja ihana...että, sanoo kyllä suoraan...jos katselen vähänkin sellaista vaatetta joka ei sovi tähän minunkaan kroppaani...ja jos, on sopiva ja sopii..niin kyllä senkin suoraan sanoo ja kehuu..että, tuo pukee sinua ja hyvännäköinen päälläsi! No, en tiedä onko tämä nainen virolainen tai venäläinen...mutta, hän on mielestäni kyllä asiallinen ja alan osaava ammattilainen..
Tuosta kehumisesta muuten, kun kerran yhden virolaisen naisen kaunista turkkia ihastelin joka häntä todella puki..no, se oli hänelle isojuttu oli pikkuhiljaa tuo turkkirahat kovalla työllä itselleen hankkinut..niin, hän sanoi, että virolaiset kanssasisaret eivät koskaan kehu toista naista vaan ovat kateellisia...ja se tuntuu hyvältä suomalainen nainen kehuu...eli varmasti me naiset olemme aika samanlaisia pohjimmiltamme...miksi emme voi tosiaan kehua? Siis ihan vilpittömästi? Onko se kateus siellä sit kumminki aina vähän niinkuin pohjalla...
Joo, ei tunnu kyllä hyvältä jos, tantta-osastolle ohjataan;)
t.friidu - Meriläinen
saitpa hymyn huulilleni, vaikka sinne tanttaosastolle: toivottavasti ei koskaan :D))
mutta tunteella, ja silti äly mukana :)
- noin...........
onhan ne älykortit jo olemassa, hmmm...........
- Siitä tässä onkin kyse
Suurella sydämellä.
Tunneälyn kannattaja.
Mutta älkää surko, kaikki aikanaan, kaikki aikanaan...
tulossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057