Hei! Olemme miettimässä talopaketiksi Kannustalojen Pienet Kannustalot -malliston Aurora 138. Onko kukaan rakennuttanut "avaimet käteen" hinnalla, ettei ole kovin paljon itse osallistunut rakentamiseen? Paljon on suurinpiirtein toimitusaika ja hinta koko paketille perusvarusteilla ilman tonttia? Olemme menossa kyllä myös edustajan puheille, mutta taustatietoa olisi kiva saada kaikin puolin.
Kannustalon Aurora 138 - hinta ja avaimet käteen toimitusaika?
9
8571
Vastaukset
- minä vaan
Kannustalot eivät tietääkseni myy avaimet käteen-toimitusta. Sellaisena talon saat, kun palkkaat kirvesmiehen tekemään talosi loppuun paketin tulon jälkeen. Hinta muodostuu tämän jälkeen valitsemistasi materiaaleista ja kirvesmiehen palkasta. Eli millaisella urakkahinnalla saat rakennushomman sovittu.
Kannustaloilta voit saada vesikatto päälle asennuksen, mutta silti joitakin ulkovuoreen liittyviä hommia on tekemättä. kannustalojen kautta sellaista ulkoa täysin valmista taloa ei saa.- kelkasta...
Kannustaloilta ei saa vesikattoa asennettuna. Ikkunapeltejä ym. ulkoverhouksen peltejä ei saa edes rahalla. Kaikki smyykit, ikkunan ja ovien pielet, koristeet, yläkerran päätyelementtien ulkoverhous ja monet muut osat tulevat irrallaan. Kannustalojen monissa talomalleissa käyttämät terassien ja parvekkeiden pariulko-ovet ja jopa pääulko-ovi on asentamatta.
- minä vaan
kelkasta... kirjoitti:
Kannustaloilta ei saa vesikattoa asennettuna. Ikkunapeltejä ym. ulkoverhouksen peltejä ei saa edes rahalla. Kaikki smyykit, ikkunan ja ovien pielet, koristeet, yläkerran päätyelementtien ulkoverhous ja monet muut osat tulevat irrallaan. Kannustalojen monissa talomalleissa käyttämät terassien ja parvekkeiden pariulko-ovet ja jopa pääulko-ovi on asentamatta.
Itse koin kyllä hyvänä sen, että ulko-ovi on irrallaan. Säilyypä parempana rakentamisen ajan. Niitä ei tarvitse ottaa tontille paketin kanssa yhtäaikaa :)
Samoin koristelistat yms eivät vaurioidu asennuksen ja kuljetuksen aikana.
Se on tietenkin mistä tykkää.
Meitä ei haitannut mainitsemasi seikat, mutta me rakensimmekin itse loppuun paketin tulon jälkeen. Ja tyytyväisiä olemme valintaamme :)
- Meillä meni näin
Me pyydettiin viime syksynä Kannustaloilta tarjous tuosta Aurora 135? kulmamallista (tai onko sitten just tuo sama 138, en muista).
Ja "avaimet käteen"-hinnalla eli siis oltaisiin itse urakoitsijat palkattu myyjän kautta tekemään talo valmiiksi. Myyjä laski, et hintaa talolle olisi tullut noin 250 000-260 000€ tuohon päälle vielä autotalli ja piha.
Toimitusaikaa en enää muista, mutta muistaakseni olisi ollut noin kolme kk.
Ei hyväksytty tuota tarjousta, kun oli niin kallis, joten en ihan tarkkaan enä noita aikoja ja hintoja muista. - Onnellinen Aurora-asukas
Kysyit Kannustalon Auroran rakentamisesta. Itse olemme juuri rakentaneet samanlaisen talomallin. Perusjuttuna pitää ymmärtää, että talopaketin hinta tulee kertoa 3,5:llä jotta saat todelliset rakentamiskustannukset varmasti katetuksi.Jos rakennat myös autotallin, muista kertoa senkin pakettihinta samaisella 3,5:llä rakennat sitten missä päin Suomea tahansa. Mikäli talopakettimyyjä kertoo toisi, älä vaan usko!Tästä saat yhteensä laskemalla tietoosi todellisen yhteissumman rakentamisellesi, muista lisätä päälle tontin hinta sekä mahdollinen sisustus- sekä puutarhasuunnittelijan palkkio (ensimmäinen ottaa n. 2-3tEUR, jälkimmäinen 1tEUR) sekä talon ulkomaalaustyön hinta (maalattava 2-kertaan, maksaa n. 10tEUR yhteensä). Jos aiot tehdä pihastasi "normaalin pihan" pitää päälle laskea myös maatyöurakoitsijan palkkio (n.1-1,5tEUR tontin alasta riippuen), ruokamullan hinta, kasvien, puiden ja pensaiden hinta sekä istustuspalkkio (ellet itse tee kaikkea puutarhan istustustyötä ja saa kasveja tutuiltasi?). Lisäksi arvaamattomiin menoihin tulisi järkevästi laskea 15-20tEUR, mikäli joutuisit yllättäen paaluttamaan perustuksesi, räjäyttämään kiviä tai kalliota tontiltasi tms.
Oli talosi koko mikä hyvänsä, olet nopeasti 350-400tEUR budjetissa kaikki mahdolliset kulut ynnättynä yhteensä, mikäli haet avaimet käteen toimitusta. Aurorassa on niin paljon pieniä rakenteellisia yksityiskohtia, että sen rakentaminen tulee maksamaan. (Itse talon ja mahdollisen autotallin rakennustyöt elementtien saavuttua ottavat yksistään n. 100tEUR ja tekemistä sen jälkeen on todella paljon!).
Meillä vastaavan muutaman neliön isompi Aurora tuli maksamaan kaiken kilpailutettuamme 470tEUR, sen päälle tontin hinta sekä puutarhantekotyöt (n. 10tEUR). Tähän ei sisälly mahdollisesti myöhemmin tehtävät pihan laatoitus tai asfaltointityöt. Katso siis tarkasti, että sinulla on todellakin varaa ja ole realisti!Kilpailuta samalla talomallilla useampi pakettitoimittaja ja tee sitten vasta päätöksesi keneltä ostat!Ja jos vaan osaat ja katsot jaksavasi rakentamisen aikana tehdä jotakin itse, ole jälleen kerran realisti ja tee niin, mutta muista että prosessi itsessään on jo muutenkin todella raskas ja vaatii sinulta ja läheisiltäsi enemmän hermoja kuin uskoitkaan. Yhtään helppoa ja mutkatonta rakennusprojektia en ole itse kohdannut tai niistä kuullut.
Toimitusajat hoituvat Kannustalojen kanssa mutkattomasti, mutta varaudu että realistisesti projektiisi menee 1-1,5vuotta teit sitten kuinka paljon itse valmistelevaa työtä tahansa ja sitten alkavat vasta ne maatyöt ja pihan sekä puutarhan laitto josta tulee ikuisuusprojekti hyvin monasti.
Itse olemme todella tyytyväisiä Auroraamme ja kotiimme, joka on ihan peruskoti sisustukseltaan, mutta silti seuraavat 30v tiedämme kyllä elää varsin tarkan euron politiikalla.
Onnea tulevalle rakentamisellesi!- Minä vaan
Hui kauhistua, anteeksi... Mutta olettepa maksaneet talostanne! meillä hiukkasen suurempi Rauhala (185m2 asuinneliöitä) ja autotalli ja varasto erillis rakennuksena päälle.
Meillä projekti tosin tulee valmistumaan lopullisesti pihan osuudelta ensikesänä ja talo kun rakennusprojekti on kestänyt 3 vuotta, vaikka asutaan kyllä jo.
Meillä ollaankin itse tehty kaikki mihin on kyetty ja talo talleineen maksaa sen reilusti alle puolet teidän talostanne (ilman tonttia. Pihatyöt siihen on laskettu, koska niihin on rahat jemmassa)
Meillä toki ei sisustussuunnittelijaa ole tarvinnut käyttää ja puutarhurikin on hyvä ystävä, joka piirsi pihan kahvipalkalla...
Mutta taas nähdään, että kyllä kannattaa itse tehdä, esim se ulkomaalaus on hauskaa ja ei siinä kauaa nokka tuhise ja samlla säästää 10 000€
Eli näiden meidän projektien väliin omista taidoista ja suhteista ja viitseliäisyydestä riippuen se hinta menee. Teillä on nimittäin yllättävän kallis talo, jos todella puhutaan asuinneliöiltä noin 150m2 talosta. - minä vaan
Minä vaan kirjoitti:
Hui kauhistua, anteeksi... Mutta olettepa maksaneet talostanne! meillä hiukkasen suurempi Rauhala (185m2 asuinneliöitä) ja autotalli ja varasto erillis rakennuksena päälle.
Meillä projekti tosin tulee valmistumaan lopullisesti pihan osuudelta ensikesänä ja talo kun rakennusprojekti on kestänyt 3 vuotta, vaikka asutaan kyllä jo.
Meillä ollaankin itse tehty kaikki mihin on kyetty ja talo talleineen maksaa sen reilusti alle puolet teidän talostanne (ilman tonttia. Pihatyöt siihen on laskettu, koska niihin on rahat jemmassa)
Meillä toki ei sisustussuunnittelijaa ole tarvinnut käyttää ja puutarhurikin on hyvä ystävä, joka piirsi pihan kahvipalkalla...
Mutta taas nähdään, että kyllä kannattaa itse tehdä, esim se ulkomaalaus on hauskaa ja ei siinä kauaa nokka tuhise ja samlla säästää 10 000€
Eli näiden meidän projektien väliin omista taidoista ja suhteista ja viitseliäisyydestä riippuen se hinta menee. Teillä on nimittäin yllättävän kallis talo, jos todella puhutaan asuinneliöiltä noin 150m2 talosta.Uudelle asuinalueelle rakentaneena olen huomannut kuinka harvoin se "avaimet käteen" toimitus on todellakin aivan valmis talo. (tällä alueella 30 taloa, joista 3 meidän lisäksemme rakennettu hartiapannkki-voimin) Aika paljon pitää lopulta siinäkin varautua tekemään. ja mitä enemmän sellaisia kevyitä pikkuhommia omille harteille ottaa, sitä halvemmalla pääsee.
Ja on helpompi aloittaa projekti, jos on varautunut tekemään jotain. Ei tarvii sitten kiroilla, kun tajuaa miten paljon tehtävää kuitenkin jäi. ;) - sisustelija
minä vaan kirjoitti:
Uudelle asuinalueelle rakentaneena olen huomannut kuinka harvoin se "avaimet käteen" toimitus on todellakin aivan valmis talo. (tällä alueella 30 taloa, joista 3 meidän lisäksemme rakennettu hartiapannkki-voimin) Aika paljon pitää lopulta siinäkin varautua tekemään. ja mitä enemmän sellaisia kevyitä pikkuhommia omille harteille ottaa, sitä halvemmalla pääsee.
Ja on helpompi aloittaa projekti, jos on varautunut tekemään jotain. Ei tarvii sitten kiroilla, kun tajuaa miten paljon tehtävää kuitenkin jäi. ;)Meillä on 3-kerroksinen kivitalo, itse teimme pihat sun muut suunnitelmineen kaikkineen. Talo tehtiin avaimet käteen systeemillä. Sisustus huipputasoa ja neliöitä 170. Kaiken kaikkiaan tähän meni noin 350.000 euroa. Onpas kalliita noi "puutalot".. Olen miettinyt toiseksi taloksemme auroraa, mutta onpas aikasta kalliita.. Ja hinta-laatusuhde mietityttää..
- Haaveillaan :)
sisustelija kirjoitti:
Meillä on 3-kerroksinen kivitalo, itse teimme pihat sun muut suunnitelmineen kaikkineen. Talo tehtiin avaimet käteen systeemillä. Sisustus huipputasoa ja neliöitä 170. Kaiken kaikkiaan tähän meni noin 350.000 euroa. Onpas kalliita noi "puutalot".. Olen miettinyt toiseksi taloksemme auroraa, mutta onpas aikasta kalliita.. Ja hinta-laatusuhde mietityttää..
Kysymys edelliselle kirjoittajalle. Kenen kivitalo? Oon haaveillu tosta aina.
"Meillä on 3-kerroksinen kivitalo, itse teimme pihat sun muut suunnitelmineen kaikkineen. Talo tehtiin avaimet käteen systeemillä. Sisustus huipputasoa ja neliöitä 170. Kaiken kaikkiaan tähän meni noin 350.000 euroa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763