Uusi Mac mini?

GF9400M..

Alkaako uusi Mac Mini puhaltelemaan kovasti 3D-grafiikassa, kuten GMA950 versio tekee?

10

1476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös...

      Onko uudessa Minissä samanlainen DRM suojaus, niin kuin MacBookeissa, ettei tavalisella VGA näytöllä pysty katsomaan suojattuja videoita?

      • GF9400M..

        ..uusissa koneissa (myös PC) ole semmoinen?

        Itse ajattelin panostaa 1000-1400 euroa uuteen koneeseen.

        Tuolla rahalla sais aikamoisen teho-PC:n Core i7 prossulla yms.. Vanhaa pc:n kokoamis hammasta kutittaa joskus :) Mutta silti en oikein tiedä, koska peli-into on jo laantunut ja paluu Windowsiin... back to the dark side? :/

        Uusi Mac Mini taas houkuttaa, koska Mac OS X on vaan paras ja Snow Leopard on tulossa :)

        Helkkari kun on vaikeeta, pc vai mac, mac vai mac???

        PS. Omistan 24" S-PVA näytön, joten iMac ei ole vaihtoehto ja Mac Pro on liian kallis.

        Samperi kun Applella olisi joku systeemi Mac Minin ja Mac Pro:n välissä.


      • vielä yhteenkään
        GF9400M.. kirjoitti:

        ..uusissa koneissa (myös PC) ole semmoinen?

        Itse ajattelin panostaa 1000-1400 euroa uuteen koneeseen.

        Tuolla rahalla sais aikamoisen teho-PC:n Core i7 prossulla yms.. Vanhaa pc:n kokoamis hammasta kutittaa joskus :) Mutta silti en oikein tiedä, koska peli-into on jo laantunut ja paluu Windowsiin... back to the dark side? :/

        Uusi Mac Mini taas houkuttaa, koska Mac OS X on vaan paras ja Snow Leopard on tulossa :)

        Helkkari kun on vaikeeta, pc vai mac, mac vai mac???

        PS. Omistan 24" S-PVA näytön, joten iMac ei ole vaihtoehto ja Mac Pro on liian kallis.

        Samperi kun Applella olisi joku systeemi Mac Minin ja Mac Pro:n välissä.

        Jokaisesta koneesta on löytynyt tähän mennessä VGA tai DVI liitin, joten ei muuta kuin mikä tahansa näyttö tai videotykki kiinni ja kaikki pelaa kuin junan vessa, ilman mitään suojauksia ja DRM shittia toisin kuin Macissa.


      • ap..
        vielä yhteenkään kirjoitti:

        Jokaisesta koneesta on löytynyt tähän mennessä VGA tai DVI liitin, joten ei muuta kuin mikä tahansa näyttö tai videotykki kiinni ja kaikki pelaa kuin junan vessa, ilman mitään suojauksia ja DRM shittia toisin kuin Macissa.

        DRM shitistä? Nykyinen masiina on Mac Mini 1.83 Ghz Core Duo.

        On toistanut 720p leffat ihan mukisematta. 1080p ei ole ollut tarvetta, koska telkun natiivi on 720p reso, joten sitä suosin!

        Mistä olet materiaalis hommannut?


      • oli paremmin...
        ap.. kirjoitti:

        DRM shitistä? Nykyinen masiina on Mac Mini 1.83 Ghz Core Duo.

        On toistanut 720p leffat ihan mukisematta. 1080p ei ole ollut tarvetta, koska telkun natiivi on 720p reso, joten sitä suosin!

        Mistä olet materiaalis hommannut?

        Vanhassa minissa on DVI, jossa ei ole mitään suojauksia.
        Miten uudessa on, sitä en tiedä. Mutta jos on samanlainen DRM shitti, kuin uusissa MacBookeissa, ettei pysty edes toistamaan Apple storesta ostettuja leffoja videotykillä, niin ei kiitos...


      • ei kiitos
        ap.. kirjoitti:

        DRM shitistä? Nykyinen masiina on Mac Mini 1.83 Ghz Core Duo.

        On toistanut 720p leffat ihan mukisematta. 1080p ei ole ollut tarvetta, koska telkun natiivi on 720p reso, joten sitä suosin!

        Mistä olet materiaalis hommannut?

        Applen uusien alumiinikuoristen Macbookien omistajille on paljastunut, ettei kannettavalta voikaan katsoa kaikkia iTunes-verkkokaupasta ostettuja elokuvia ulkoisella näytöllä tai videotykillä. Macbookin ruudulle aukeaa ilmoitus:

        This movie cannot be played because a display that is not authorized to play protected movies is connected. Try disconnecting any displays that are not HDCP authorized.


        http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2008/11/20/uusissa-macbookeissa-kopionesto-sisaanrakennettuna/200830056/66


      • GF9400M..
        ei kiitos kirjoitti:

        Applen uusien alumiinikuoristen Macbookien omistajille on paljastunut, ettei kannettavalta voikaan katsoa kaikkia iTunes-verkkokaupasta ostettuja elokuvia ulkoisella näytöllä tai videotykillä. Macbookin ruudulle aukeaa ilmoitus:

        This movie cannot be played because a display that is not authorized to play protected movies is connected. Try disconnecting any displays that are not HDCP authorized.


        http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2008/11/20/uusissa-macbookeissa-kopionesto-sisaanrakennettuna/200830056/66

        Neuvo on vain! Transmission!

        Sieltä saa vapaata videota ilman rajoituksia!

        Mulle ei ole ollut ongelma!


      • jessus sentään
        ei kiitos kirjoitti:

        Applen uusien alumiinikuoristen Macbookien omistajille on paljastunut, ettei kannettavalta voikaan katsoa kaikkia iTunes-verkkokaupasta ostettuja elokuvia ulkoisella näytöllä tai videotykillä. Macbookin ruudulle aukeaa ilmoitus:

        This movie cannot be played because a display that is not authorized to play protected movies is connected. Try disconnecting any displays that are not HDCP authorized.


        http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2008/11/20/uusissa-macbookeissa-kopionesto-sisaanrakennettuna/200830056/66

        Aika monta viestiä tässä ketjussa joissa kaikissa samansisältöistä lässyttämistä ilmeisesti samalta provokaattorilta. Osan voisi poistaa?

        1. Koska kaikissa kunnon näytöissä ja tykeissä on DVI- tai HDMI-liitäntä eikä huonoa VGA:ta käytä enää kukaan täysjärkinen, mikä tässä on ongelma?
        2. Koska Suomessa ei edes saa ostaa iTunesista leffoja, mikä tässä on ongelma?

        Trollin oli taas vaan pakko?


      • Muhammed sentään
        jessus sentään kirjoitti:

        Aika monta viestiä tässä ketjussa joissa kaikissa samansisältöistä lässyttämistä ilmeisesti samalta provokaattorilta. Osan voisi poistaa?

        1. Koska kaikissa kunnon näytöissä ja tykeissä on DVI- tai HDMI-liitäntä eikä huonoa VGA:ta käytä enää kukaan täysjärkinen, mikä tässä on ongelma?
        2. Koska Suomessa ei edes saa ostaa iTunesista leffoja, mikä tässä on ongelma?

        Trollin oli taas vaan pakko?

        1. VGA:ta eikä DVI:ta löydy Mac Ministä eikä MacBookista.

        2. Esim Helsingin yliopistossa, juuri valmistuneessa uudessa Exactum laitoksessa, on joka ikisessä luokassa videotykki (johon voi jokainen opiskelija kytkeä oman kannettavan, ja näyttää koko luokalle esim kotitehtävät) ja niissä on vain standardimukainen VGA liitäntä, joka löytyy joka ikisestä PC-kannettavasta, muttei Maceista. Ja tuskin nämä kaikki 100 videotykkiä uusitaan lähivuosina "HDMI:ksi", josta ei ole mitään hyötyä videotykkien matalilla resoluutiolla.

        3. Ei ole pakko ostaa suomi iTunesista mitään, yhtä helposti voi luoda tunnuksen minkä maan tahansa maahan. Ja esim yhdysvaltojen iTunes storesta saa viikoittain ilmaisia sarja-jaksoja. Itse olen imuroinut näin jo satoja jaksoja täysin ilmaiseksi.

        4. DRM ei koske vain iTunes storea, vaan kaikkea kopiointisuojattua materiaalia.


      • ajatollah tässä
        Muhammed sentään kirjoitti:

        1. VGA:ta eikä DVI:ta löydy Mac Ministä eikä MacBookista.

        2. Esim Helsingin yliopistossa, juuri valmistuneessa uudessa Exactum laitoksessa, on joka ikisessä luokassa videotykki (johon voi jokainen opiskelija kytkeä oman kannettavan, ja näyttää koko luokalle esim kotitehtävät) ja niissä on vain standardimukainen VGA liitäntä, joka löytyy joka ikisestä PC-kannettavasta, muttei Maceista. Ja tuskin nämä kaikki 100 videotykkiä uusitaan lähivuosina "HDMI:ksi", josta ei ole mitään hyötyä videotykkien matalilla resoluutiolla.

        3. Ei ole pakko ostaa suomi iTunesista mitään, yhtä helposti voi luoda tunnuksen minkä maan tahansa maahan. Ja esim yhdysvaltojen iTunes storesta saa viikoittain ilmaisia sarja-jaksoja. Itse olen imuroinut näin jo satoja jaksoja täysin ilmaiseksi.

        4. DRM ei koske vain iTunes storea, vaan kaikkea kopiointisuojattua materiaalia.

        ..kun oikein monella nikillä on selvitetty kuinka huono se on...;=D
        Minun uudessa minissä on kaksi näyttöliitäntää, mini display port ja mini DVI, jotka molemmat ovat DVI-tasoisia ja VGA:tahan saa silloin ulos tietysti myöskin. Vaimon MacBookistakin saa VGA:ta muutaman ecun sovittimella jos välttämättä haluaa. Mitähän liitäntöjä näissä pitäisi olla, jotta herraneiti moninikki olisi tyytyväinen? Tikapuut taivaaseen?

        En tiennyt että Helsingin yliopiston vanhanaikaisia (VGA:sta päätellen) videotykkejä on tarkoitus käyttää suojattujen elokuvien esittämiseen. Olen hiukan yllättynyt.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      1977
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1356
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1105
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      62
      1025
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      1006
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      82
      952
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      818
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      810
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      734
    Aihe