Onko mitään tehtävissä, kun parisuhteen loppuessa mies uhkailee sanallisesti, tyyliin, "nyt se helvetti vastaa alkaakin", lähettelee törkeitä viestejä, ja uhkaa tuhota omaisuuttani. Tämä kun on vain uhkailua ja kiusaamista eron takia. Vaikea todistaa, mutta pelossa joutuu elämään. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä. Kannattaako poliisille ilmoittaa ja esim näyttää törkeitä tekstiviestejä tms.
Uhkailu parisuhteessa
5
1130
Vastaukset
- ilmoittaa
poliisille. Ite jouduin aikoinaan puhelinhäirinnän kohteeksi. Mietin pitkään, kannattaako moisesta ilmoittaa poliisille, mutta yllätys oli suuri kun huomasin, että poliisit otti asian tosissaan ja asia selvisi ja häirintä loppui muutamassa päivässä. Voimia jatkoon!
- tuollaiseksi,
kannattaa hakea lähestymiskieltoa. Helpottaa kummasti.
- yhteden
taa 3 tarkoittaa at merkki', mulla n'ppis on rikki,AUTAN ota yht Liis
- kannattaa.....
jos haluat jutella mukavia poliisin kanssa. Oman kokemukseni mukaan eivät puutu asiaan ennen kuin jotain kaameeta tapahtuu.
Lähestymiskieltoa pitää hakea raastuvasta ja siihen täytyy olla melko painavat todisteet. Poliisilta saa välittömästi lähestymiskiellon mutta siinä pitää olla hurjempi näyttö.
Ovela uhkailijahan ei jätä viestejä esim. puhelimeen ja ei uhkaile muiden kuullen joten aika avuttomaan tilaan siinä joutuu.
Tilanne on kestämätön sittenkin vaikka saisi lähestymiskiellon läpi. Tarpeeksi hullu häirikkö ei siitä välitä pätkääkään ja tulee vaikka ovista läpi, eikä poliisi ehdi välttämättä paikalle ajoissa.
Muutto muualle, salainen osoite ja puhelinnumero on ainoa keino vaikeissa tapauksissa mutta on erittäin väärin joutua pakenemaan kotipaikastaan jonkun kusipään takia.
Tässä olisi viranomaisilla vielä miettimisen paikka, miten tätä asiaa voisi korjata suojaamaan paremmin uhkailun kohteeksi joutuneita.
- Ex-miehen vainoama
Mene heti ostamaan erittäin hyvä äänityslaite. Ei mikään kännykän oma äänitys, joka piippailee ja jota on maallikon taidoilla vaikea muuttaa mb3 muotoon. Suosittelen Sonyn korvanapilla varustettua mallia eli nappi korvaan ja äänityspäälle ja sitten puhut kännykkään normaalisti. Ole myös vähän pelokas ja innosta häntä uhkailemaan lisää. Tekstiviestit saa uusimmista puhelimista tulostettua n. 4€ maksavalla piuhan pätkällä ja Nokian sivuilta ilmaiseksi saatavalla ohjelmalla. Nämä tulosteet ovat kelvanneet jopa oikeuteen!!! ja niitä voi muuten lähettä poliisille liitetiedostoina. Oikeus ei kokomukseni mukaa anna käyttää ääninauhoja todisteena, vaikka saisit ne miniläppäriltä hyvin kuulumaan koko saliin. Poliisi kuuntelee kyllä, jos ei ole jo ex- miehesi puolella.
Nyt tärkeintä on kerätä tosi laaja näyttö.
Minun ex-mies laittoi ensin teksitiviestejä vanhaan puhelinkoneeseeni, josta en saanut niitä tulostettua enkä siirrettyä uudempaan malliin alkuperäisyyden kärsimättä. Hän uhkaili henkeäni, omaisuuteni tuhoamista ja lasten kiduttamista, mutta koska en saanut äänitettyä ja kaijuttimista kuuntelijoiden todistuksella ei ole mitään merkitystä.
Toimi nopeasti, sillä pian hän siirtyy kenties uuteen vaiheeseen. Minun ex- mieheni tekee nyt minusta rikosilmoituksia ja MINUN PITÄÄ TODISTAA, etten ole ollut paikalla. Lapsia hän ei halunnut aluksi tavat ollenkaan, mutta yhtäaikaan hän oli käynyt pävittäin itkemässä päiväkodissa ja sossussa, etten anna hänen tavata lapsia. Päiväkodissakin hän kävi joka päivä lapsen ollessa siellä, mutta ei mennyt "yllättäin" äidin tietämättä tapaamaan lasta, koska päämäärä oli vain kerätä näyttöä huoltoriitaan. Hän sai yksinhuoltajuuden! Oikein ahdistavaa, kun hän lähettelee hää-, pahoinpitely yms. vuosipäivä viestejä - nyt enää lapuilla (ettei jää todistetita), miten hän nauttii minun tuskastani, kun hän saa tehdä lapsille mitä hyvänsä....
Älä hae liian pian lähestymiskieltoa, vaan kerää todisteita. Lähestymiskeitoa käytetään sinua vastaan todisteena, ette halua hänen tapaavan lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962