Tilasin ulkomailta kaksi dvd boxia. Hintaa tuli n.250USD 29USD shipping. Okei, kävi mulle, maksoin mukisematta. Tästä tilauksesta on nytten noin kuukausi.
Sain viime torstaina tiedotteen General Logistics Systemiltä (tulli). Siinä tiedotteessa luki että "Teille on saapunut USA:sta pakettilähetys kauttamme." Ja sitten siinä oli puhelin numero ja pyydettiin että minun pitäisi soittaa siihen numeroon heti kun olen saanut tämän kyseisen tiedotteen käsiini. No minä soitin ja joku ukkeli vastasi. Sanoi että henkilö joka hoitaa nämä asiat ei ole juuri paikalla. Otti puhelin numeroni ylös ja sanoi että soittavat seuraavan parin tunnin sisällä. Odotin ja odotin, no ei ne soittanut ollenkaan sinä päivänä. Sitten seuraavana päivänä soitin heille uudelleen ja ilmoitin että miksi ei ole soitettu minulle kun luvattiin. Tällä kertaa joku nainen otti puhelinnumeroni ylös uudelleen ja sanoi myös että henkilö joka näitä asioita hoitaa ei ole juuri paikalla. Taas piti odottaa (PRKL!). Mutta onneksi minulle soitettiin noin puoli tuntia tämän viime puheluni jälkeen. Se tulli ukko otti kaikki henkilöturva tunnukset ja osotteet ja kysy paketin sisällöt. Ja kysyi että tullaako ne vai haluanko tullata paketin itse (jos olisin tullannut paketin itse minun olisi pitänyt mennä sinne paikan päälle, mikä sijaitsee Turussa) Asun REILUSTI kaukana Turusta joten pyysin heitä tullaamaan paketin puolestani. He ilmoittivat että tullaavat sen ja lähettävät paketin minulle samana päivänä (viime perjantaina)
No nyt hieroskelin käsiäni yhteen innoissani koko viikonlopun yli ja odotin innoissani tämän viikon alkua. Maanantai tuli mutta posti ei tuonnut mitään, ymmärsin kyllä, vasta perjantainahan he lähettivät sen. No tänää aamulla...
Sain taas kirje kuoren GLS:stä. Avasin, ja silloin pamahti! Siinä oli LASKU minulle että pitäisi maksaa 90euroa niille tullauksesta!!! SIIS VOI VITTU! 90euroa siitä hyvästä että ne aukoo MINUN pakettini ENNEN MINUA ja räplää MINUN tavaroitani jotka MINÄ olen JO MAKSANUT!!!!! Siis voi jumalauta kun raivostuttaa!!! (huusin ja riehuin ääneen tämän jälkeen niin kauan että ääni meni)
Siis nyt mua kyllä vituttaa koko toi touhu. Esim. Ihan sama jos joku pikkupenska saa jouluna paketteja, ovesta marssii jätkiä jotka ottaa sen penskan joululahjat. Sitten ne ukot määrää sitä penskaa maksamaan niille tai ne ei anna niitä paketteja. No penska antaa mummun antamat viimiset jätski rahat niille ukoille ja sitten ne ukot aukoo ne joululahjat sen penskan nenän edessä ja vetää tavarat ylösalasin! Voi helvetti...
Eli siinä oli koko juttuni. Ja nytten pyydän teiltä hyvät ihmiset apua. Kysymys kuuluu...
Onko mitenkään mahdollista "huijata" tullia eli jos tilaan tulevaisuudessa ulkomailta tavaraa niin saanko ne jollakin kepulikonstilla silleen että ne EI MENE tullin kautta? Koska tähän ÄLYTTÖMÄÄN rahastukseen en enää suostu!!
Jos tämä peli jatkuu niin taidanpa itsekin tulevaisuudessa alkaa imuttamaan kaikki animet netistä. Tulee paljon halvemmaksi kun maksaa tolle kusipää tullille senttiäkään!
Ja tietääkö kukaan kuinka "rankasti" ne ukot siellä tullissa tullaa ne tavarat? Eli ne varmaan aukoo ne paketit ja kattoo mitä tavaraa ne sisältää? Mutta kun minulla on dvd boxit siellä tullissa, ja tietääkseni sellaisissa dvd boxeissa sun muissa vastaavissa on MUOVIT PÄÄLLÄ. Eli kun ne ukot aukoo mun paketin, ottaa boxit käteen, niin repiikö ne vielä ne muovitkin boxien päältä ja hutkii kaikki levyt ja kaikki ylös alasin? Kaikki sinetit ja muovit irti ja ne aukoo ne paketit AIVAN TOTAALISESTI?
Hemmetti, pitää maksaa 90EUROO siitä että ukot aukoo ja penkoo mun tavaroita....PRKL PRKL PRKL!!!
HEMMETIN TULLI!
9
3276
Vastaukset
- herkkusieni
NO HUH HUH !!!
Nyt kyllä menee mietinnän puolelle että uskallanko tilata dvd:itä Australiasta. Sinuna ottaisin kyllä välittömästi yhteyttä sinne tulliviranomaisiin ja kysyisin että mistä tuo 90 euroa muodostuu. On nimittäin aika perseestä oleva juttu.
Itse asun Helsingissä, joten jos omat pakettini joutuvat sitten aikanaan tulliin, niin nostan kyllä sellasen haloon jos alkaa vielä laskuja sen jälkeen tullivirastolta pudota, että pois tieltä.- PRKL!!!
Laskussa nyt noita numeroita vilisee vaikka kuinka. Mutta tässä on jotakin lukuja, itse en suoraan sanoen edes tajua mistä nämä summat noin hirveiksi on muodostunut:
_________________________EUR
USA 8,22
TULLI
ALV TULLAUSPÄÄTÖKSESSÄ 53,53
Veroton 61,75
Arvonlisävero 0% 0,00
Palvelumaksu= 11,00
KIRJAUSMAKSU
TUONTISELVITYS 9,50
Veroton 20,50
Arvonlisävero 22,00% 4,51
MAKSETTAVA *****86,76
Ja sitten ne vittupäät kehtaa vielä mainita laskussa "Ystävällisin Terveisin"
*kirkuu vihasta* - herkkusieni
tunnustan nyt kyllä olevani blondi. Mikäli aion tilata Australiasta DVD:itä, pitääkö minun sitä varten etukäteen täyttää tullille jonkinnäköiset ilmoituspaperit, siitä mitä minulle on maailmalta tulossa? Eihän sitä nyt tarvitse postilaitoksellekaan ilmoittaa etukäteen, että ameriikan täti nyt taitaa minulle kirjoitella. En kuitenkaan haluaisi huijatakaan ketään...
- Poppanen
..mitä tapauhtuu, kun asioista EI OTETA selvää ensin!
Ei kannata itkeä, jos et ole ollut tietoinen tullin rajoista ja säännöistä. Kyllähän sen järkikin sanoo..
Kurkkaapas seuraavalla kerralla vaikka nämä
http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/tullineuvonta/top10/Internet-kauppa.html#2
http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/ohjeita/ohjeet/2000_13.html
http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/ohjeita/index.html- PRKL!!!
Olen aiemminkin tilannut ulkomailta tavaraa ja silloin tilaamani tavarat tuotiin ihan kotiovelle asti. Ei tarvinnut muuta kuin allekirjoittaa pari paperia ja sain tavarani aivan kuten piti. Ilman mitään tulli maksuja.
Millään tulleilla EI OLE OIKEUTTA ottaa tuommoisia summia vain siitä että avaa paketin ja kurkkaa mitä siellä on! On se nyt niin iso vaiva avaa yks paketti, voi voi!
Että turhaan sinä mitään sivuja mulle alat änkeämään. Nuo ei valaise asiaa yhtään miksi juuri tämä paketti tullataan mutta aiempia tilaamiani tavaroita ei tullattu. - Poppanen
PRKL!!! kirjoitti:
Olen aiemminkin tilannut ulkomailta tavaraa ja silloin tilaamani tavarat tuotiin ihan kotiovelle asti. Ei tarvinnut muuta kuin allekirjoittaa pari paperia ja sain tavarani aivan kuten piti. Ilman mitään tulli maksuja.
Millään tulleilla EI OLE OIKEUTTA ottaa tuommoisia summia vain siitä että avaa paketin ja kurkkaa mitä siellä on! On se nyt niin iso vaiva avaa yks paketti, voi voi!
Että turhaan sinä mitään sivuja mulle alat änkeämään. Nuo ei valaise asiaa yhtään miksi juuri tämä paketti tullataan mutta aiempia tilaamiani tavaroita ei tullattu... paketin koon takia? Olivatko hintatiedot paketin päällä nähtävillä?
Turha on herran vetää hernettä nenään, tullilla on oikeus laskuttaa omien taksojensa mukaan. Jos koet että paketistasi on otettu liikaa, ota hyvä ihme yhteyttä kuluttaja-asiamieheen...
- Tullit maksettu
Tulli pitäisi maksaa aina kun tullin arvo nousee yli 10 euroon. Oikeaoppisesti homma menee niin että ostaja hoitaa paperisodan etukäteen. Jos yrittää tuolla tavalla huijata ja toivoa että paketti menisi tullin ohi (mitä tapahtuu aina silloin tällöin kun tullilla ei ole resursseja kaikkia paketteja käydä läpi) niin siinä on juuri tuo vaara että joutuu noutamaan paketin itse tullin toimipisteestä jossa paketin sisältö vielä varmistetaan että se vastaa siihen päälle kirjoitettua tai sitten sen tekee joku sinun puolesta josta laskutetaan vielä pieni palvelumaksu.
Tavaroita ei sen kummemmin pengota vaan katsotaan läpi että paketti sisältää suurinpiirtein sitä mitä siihen on kirjattu.
EU on siitä hyvä asia ettei noita tulleja ole tuollatavalla EU:n sisällä.- Poppanen
samaa mieltä kanssasi.
Kun kerran lukisi edes nuo ohjeet (jotka ovat itseasiassa todella selkeät) niin ei tuollaisia ongelmia pitäisi tulla.
Huijaamisessa kun on aina se riski, että jää kiinni ;)
- PRKL!!!
Siis aluksi, mitä helvettiä te takerrutte siihen että "en tiennyt" tullin maksuista. Okei, selvä, olin ääliö ja kaikkea mahdollista. Mutta entä sitten? Vaikka olisin tiennyt nuo tulevat tullin maksut niin se ei edelleenkään muuta kysymyksiäni! Edelleen, haluan kuulla onko mitään kepulikonstia saada pakettinsa perille ilman tullin RYÖSTÖÄ. Koska heille EI OLE OIKEUTTA ottaa tuollaisia summia.
Ja edelleen nuo teidän "kommentit" ei selitä miksi KAIKKI aiemmat paketit tuli ilman tullin lisämaksuja. Olen tilannut ennekin isompia dvd lasteja samasta paikasta kuin mistä tämäkin kyseinen paketti on peräisin ja koskaan ei tulli ole vielä RYÖSTÄNYT minua. Tämä oli ensimmäinen kerta. Ja näyttävästi jää viimeiseksi, alan imuttamaan netistä tästä lähtien jos näin älyttömiä summia aletaan yhestä paketin aukomisesta laskuttamaan!
Hitto että mua ärsyttää tommonen vitunmoinen jeesustelu ja sitte ihmiset eksyy kokonaan aiheesta ja yrittää pätee täälä ja alkaa lässyttää ihan muista jutuista kun alunperin piti.
Ja Poppanen, get off my face allready!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657