Tietääkö kukaan, mistä saisi hankittua tarharaunioyrttiä? onko ainoa vaihtoehto yrittää löytää ojanpenkka josta sitä voisi kaivaa..? Netistä ei löydy ostopaikkoja, ja muutamilta puutarhoilta olen kysynyt, muttei ole ollut, eikä ole tiedetty sanoa, mistä voisi saada..
Mistä saa tarharaunioyrttiä
4
435
Vastaukset
- viherpeukku
Ainakin Särkän perennataimistolla on sitä. Yleensäkin perennapuuhat helpottuvat kun hankkii kasvit taimistolta, silloin valikoima ei sanele mitä voit istuttaa vaan suunnitelma.
- puuathanetistä
Sitä nyt saa keneltä vaan,se on sellainen roskakukka,joka leviää minne vaan kun zsen kerran pihaansa tuo. Kysele naapureilta tai tuolta puutarhanetistä, siellä voit sitä vaihtaa johonkin toiseen kasviin.
Ei kaikkia tarvi ostaa kalliisti taimistoilta,ne kinuaa hirmuhintoja.Tämä viherpeukku taitaa olla Särkän agentteja. - viherpeukku
puuathanetistä kirjoitti:
Sitä nyt saa keneltä vaan,se on sellainen roskakukka,joka leviää minne vaan kun zsen kerran pihaansa tuo. Kysele naapureilta tai tuolta puutarhanetistä, siellä voit sitä vaihtaa johonkin toiseen kasviin.
Ei kaikkia tarvi ostaa kalliisti taimistoilta,ne kinuaa hirmuhintoja.Tämä viherpeukku taitaa olla Särkän agentteja.Päivää vain veli puutarha.netin agentti... Paikkaa kyseltiin ja tuo on ainoa mistä olen varma.
Sen vaan olen monesti huomannut, että puutarhamyymälöitä saa kiertää useampia ennenkuin saa halutut kasvit. Taimistolta saat kaiken yhdesta paikasta "tehtaan hintaan". Toki jos haluaa maksaa monelle välikädelle niin sitten.
Ja siinä olet kyllä oikeassa, että kannattaako kasveista yleensäkään maksaa mitään kun niitä on niin helppo lisätä käytännössä ilmaiseksi. Perennoja ja pensaita en minäkään ole vuosiin ostanut vaan kasvattelen ne omassa pikkutaimistossa. Muutaman puun kyllä ostin taimistolta kun ei ollut malttia odottaa kasvua.
Mutta jos ostopuuhiksi menee, niin tokihan joltain taimistolta saa halvemmalla kuin kaupasta. - Katjuli
viherpeukku kirjoitti:
Päivää vain veli puutarha.netin agentti... Paikkaa kyseltiin ja tuo on ainoa mistä olen varma.
Sen vaan olen monesti huomannut, että puutarhamyymälöitä saa kiertää useampia ennenkuin saa halutut kasvit. Taimistolta saat kaiken yhdesta paikasta "tehtaan hintaan". Toki jos haluaa maksaa monelle välikädelle niin sitten.
Ja siinä olet kyllä oikeassa, että kannattaako kasveista yleensäkään maksaa mitään kun niitä on niin helppo lisätä käytännössä ilmaiseksi. Perennoja ja pensaita en minäkään ole vuosiin ostanut vaan kasvattelen ne omassa pikkutaimistossa. Muutaman puun kyllä ostin taimistolta kun ei ollut malttia odottaa kasvua.
Mutta jos ostopuuhiksi menee, niin tokihan joltain taimistolta saa halvemmalla kuin kaupasta.Hmm.. täytynee sitten alkaa etsiä jotain taimistoa.. Kyllähän mielelläni tutuilta kävisin kaivamassa, mutta kun ei kukaan tunnu edes kuulleen ko. kasvista.. Ei ehkä sitten ole täällä etelä-Suomessa niin yleinen rikkaruoho..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815047- 794869
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522699
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850