Tietääkö kukaan, mistä saisi hankittua tarharaunioyrttiä? onko ainoa vaihtoehto yrittää löytää ojanpenkka josta sitä voisi kaivaa..? Netistä ei löydy ostopaikkoja, ja muutamilta puutarhoilta olen kysynyt, muttei ole ollut, eikä ole tiedetty sanoa, mistä voisi saada..
Mistä saa tarharaunioyrttiä
4
432
Vastaukset
- viherpeukku
Ainakin Särkän perennataimistolla on sitä. Yleensäkin perennapuuhat helpottuvat kun hankkii kasvit taimistolta, silloin valikoima ei sanele mitä voit istuttaa vaan suunnitelma.
- puuathanetistä
Sitä nyt saa keneltä vaan,se on sellainen roskakukka,joka leviää minne vaan kun zsen kerran pihaansa tuo. Kysele naapureilta tai tuolta puutarhanetistä, siellä voit sitä vaihtaa johonkin toiseen kasviin.
Ei kaikkia tarvi ostaa kalliisti taimistoilta,ne kinuaa hirmuhintoja.Tämä viherpeukku taitaa olla Särkän agentteja. - viherpeukku
puuathanetistä kirjoitti:
Sitä nyt saa keneltä vaan,se on sellainen roskakukka,joka leviää minne vaan kun zsen kerran pihaansa tuo. Kysele naapureilta tai tuolta puutarhanetistä, siellä voit sitä vaihtaa johonkin toiseen kasviin.
Ei kaikkia tarvi ostaa kalliisti taimistoilta,ne kinuaa hirmuhintoja.Tämä viherpeukku taitaa olla Särkän agentteja.Päivää vain veli puutarha.netin agentti... Paikkaa kyseltiin ja tuo on ainoa mistä olen varma.
Sen vaan olen monesti huomannut, että puutarhamyymälöitä saa kiertää useampia ennenkuin saa halutut kasvit. Taimistolta saat kaiken yhdesta paikasta "tehtaan hintaan". Toki jos haluaa maksaa monelle välikädelle niin sitten.
Ja siinä olet kyllä oikeassa, että kannattaako kasveista yleensäkään maksaa mitään kun niitä on niin helppo lisätä käytännössä ilmaiseksi. Perennoja ja pensaita en minäkään ole vuosiin ostanut vaan kasvattelen ne omassa pikkutaimistossa. Muutaman puun kyllä ostin taimistolta kun ei ollut malttia odottaa kasvua.
Mutta jos ostopuuhiksi menee, niin tokihan joltain taimistolta saa halvemmalla kuin kaupasta. - Katjuli
viherpeukku kirjoitti:
Päivää vain veli puutarha.netin agentti... Paikkaa kyseltiin ja tuo on ainoa mistä olen varma.
Sen vaan olen monesti huomannut, että puutarhamyymälöitä saa kiertää useampia ennenkuin saa halutut kasvit. Taimistolta saat kaiken yhdesta paikasta "tehtaan hintaan". Toki jos haluaa maksaa monelle välikädelle niin sitten.
Ja siinä olet kyllä oikeassa, että kannattaako kasveista yleensäkään maksaa mitään kun niitä on niin helppo lisätä käytännössä ilmaiseksi. Perennoja ja pensaita en minäkään ole vuosiin ostanut vaan kasvattelen ne omassa pikkutaimistossa. Muutaman puun kyllä ostin taimistolta kun ei ollut malttia odottaa kasvua.
Mutta jos ostopuuhiksi menee, niin tokihan joltain taimistolta saa halvemmalla kuin kaupasta.Hmm.. täytynee sitten alkaa etsiä jotain taimistoa.. Kyllähän mielelläni tutuilta kävisin kaivamassa, mutta kun ei kukaan tunnu edes kuulleen ko. kasvista.. Ei ehkä sitten ole täällä etelä-Suomessa niin yleinen rikkaruoho..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851788- 821620
- 491300
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471245Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481142- 1141088
- 39925
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59902Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23901Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket22877