Mitä pidätte akustisesta osiosta Queen-keikoilla? Minusta ne tuovat mukavaa vaihtelua ja piristystä Queenin konsertteihin. Toki muutkin yhtyeet sellaisia keikoillaan harjoittavat, mutta silti...
Ensimmäisen kerran akustinen osio oli mukana A Day At The Races-kiertueella, tosin silloin ei ollut muita biisejä kuin '39. Vuotta myöhemmin Love Of My Life tuli mukaan ja liimautui settiin pysyvästi - mikä tosin on vain hyvä. :)
Jazz- ja Live Killers-kiertueilla mukana oli näiden kahden lisäksi myös akustista studioversiotakin akustisempi sovitus Dreamers Ballista. Sen sijaan The Game ja Hot Space-kiertueilla Love Of My Life oli ainoa akustinen veto ja jälkimmäisellä maailmankiertueella akustista osioita ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ollut lainkaan.
The Works-kiertueella Love Of My Life sai seurakseen Is This The World We Createdin ja Magic-kiertueella kiertueella noita kahta täydensi kokonainen nippu akustisia sovituksia vanhoista rock'n roll-biiseistä.
Paul Rodgers-kiertueilla vanha kunnon 39 otettiin taas mukaan. ROTC:lla akustisen osion alotti Rogerin vetämä Say It's Not True, Rock The Cosmoksella Bad Company-klassikko Seagull.
Ihan kuin ette näitä asioita jo ennestään tietäisi, mutta kävinpä ihan kertauksen vuoksi läpi. :) Voisi ottaa jonkinlaista ajatusleikkiä, mitkä biisit toimisivat myös akustisina, ja mitä biisejä on joskus harvemmin kuultu akustisina herkkupaloina jotka tästä listasta kenties jäivät pois. Ai niin, Unkarin keikkoilla sekä Freddien että Paulin aikana soitettu Tavaszi Szél.
Akustinen osio konserteissa
8
584
Vastaukset
- Freddien hetkiä
Olihan Races -kiertueella jo You Take My Breath Away ja News -kiertueella My Melancoly Blues. Ei noita Freddien paljaita pianoballadeja sovi unohtaa akustisista osioista puhuttaessa.
- Sammy who was low
Kaivoin Youtubesta Earls Courtin keikan vuodelta 1977 ja You Take My Breath Awaytä voi tosiaan sanoa akustiseksi, koska siinä ei ole muita instrumentteja kuin akustinen piano. Mukana ei ole edes Rogerin taustalaulua tai Brianin kitaraa. Juontaessaan biisin Freddie sanookin, että tulevaisuudessa he tulevat esittämään akustisia versioita enemmänkin.
Joskus aiemmin Soul Brother toi esiin, että toisin kuin Brian ja Roger, ei Freddie ole vetänyt yhtäkään biisiä kokonaan yksin, muuta kuin Yeahin Made In Heavenin lopussa. Jos kyseinen keikka julkaistaisiin joskus virallisena live-albumina, niin sitten voisi puhua virallisesti Freddien yksin vetämästä biisistä.
Melancoly Bluesinkin voisi kyllä myös mieltää akustiseksi, vaikka muistuttaakin bändisovitusta paljon enemmän mitä '39, jossa tosin siinäkin on sähköbasso ja bassorumpu. Demoversiolla muuten myös Brian kitaroineen on mukana mikä kyllä minusta toimii ihan hyvin. Miksihän lopullisissa levytys- ja liveversioissa Braikku jätettiin pois? - SoBro
Sammy who was low kirjoitti:
Kaivoin Youtubesta Earls Courtin keikan vuodelta 1977 ja You Take My Breath Awaytä voi tosiaan sanoa akustiseksi, koska siinä ei ole muita instrumentteja kuin akustinen piano. Mukana ei ole edes Rogerin taustalaulua tai Brianin kitaraa. Juontaessaan biisin Freddie sanookin, että tulevaisuudessa he tulevat esittämään akustisia versioita enemmänkin.
Joskus aiemmin Soul Brother toi esiin, että toisin kuin Brian ja Roger, ei Freddie ole vetänyt yhtäkään biisiä kokonaan yksin, muuta kuin Yeahin Made In Heavenin lopussa. Jos kyseinen keikka julkaistaisiin joskus virallisena live-albumina, niin sitten voisi puhua virallisesti Freddien yksin vetämästä biisistä.
Melancoly Bluesinkin voisi kyllä myös mieltää akustiseksi, vaikka muistuttaakin bändisovitusta paljon enemmän mitä '39, jossa tosin siinäkin on sähköbasso ja bassorumpu. Demoversiolla muuten myös Brian kitaroineen on mukana mikä kyllä minusta toimii ihan hyvin. Miksihän lopullisissa levytys- ja liveversioissa Braikku jätettiin pois?"Demoversiolla muuten myös Brian kitaroineen on mukana mikä kyllä minusta toimii ihan hyvin."
Tarkoititko BBC-versiota vai onko MM Bluesista ilmaantunut demoversio internetin ihmeellisiin sfääreihin?? - Sammy who was low
SoBro kirjoitti:
"Demoversiolla muuten myös Brian kitaroineen on mukana mikä kyllä minusta toimii ihan hyvin."
Tarkoititko BBC-versiota vai onko MM Bluesista ilmaantunut demoversio internetin ihmeellisiin sfääreihin??"Tarkoititko BBC-versiota vai onko MM Bluesista ilmaantunut demoversio internetin ihmeellisiin sfääreihin??"
No ehkä se joskus todella kauan sitten Queenia soittavasta nettiradiosta kuulemani versio oli sitten tuo BBC-versio eikä demoversio. En muista täysin tarkkaan...
Mutta sen muistan että kitara siinä oli ja että se mielestäni toimi! - SoBro
Sammy who was low kirjoitti:
"Tarkoititko BBC-versiota vai onko MM Bluesista ilmaantunut demoversio internetin ihmeellisiin sfääreihin??"
No ehkä se joskus todella kauan sitten Queenia soittavasta nettiradiosta kuulemani versio oli sitten tuo BBC-versio eikä demoversio. En muista täysin tarkkaan...
Mutta sen muistan että kitara siinä oli ja että se mielestäni toimi!oli se BBC-versio. Tuo Queenin kuudes BBC-sessio on kyllä täynnä hienoja versioita. MMB:n kitaraversion lisäksi, perus nopea WWRY ja upea versio Spread Your Wingsistä, jossa pojat innostuvat loppua kohden oikein tosissaan. It's Late Get Down Make Loven väliosiolla ois ehkä saanut jäädä tekemättä, mutta kaiken kaikkiaan tämä oli ehkä paras Queenin BBC-sessioista. Miksiköhän näitäkään ei olla voitu enempää virallisesti julkaista?
- Sammy who was low
Ei sillee etteikö keskustelu voisi rönsyillä (jota itsekin olen täällä Queen-foorumilla edesauttanut), mutta taas vaihteeksi akustisesta osiosta... :)
Jos nyt ruvetaan hiuksia halkomaan, ollaan niin Queen Paul Rodgers-kiertueilla voisi puhua enemminkin "osittain akustisesta osiosta". :D
Spike nimittäina antaa Love Of My Lifelle oman mausteensa taustauruilla, mitä esim. Wembleyn keikalla ei kuulu olevan, mutta mikä kyllä toimii todella hyvin. RTC-kiertueella '39 on mukana Spiken sähköhaitari ja Jamien sähkökitara. :D
Love Of My Life on muuten älyttömän upea biisi. Tosin kun eka kertaa kuulin sen (liveversio Greatest Flix 1:llä) en siitä juurikaan perustanut. A Night At The Operalla alkuperäinen versio sytytti jo vähän paremmin ja vasta vuosien aikana olen oppinut ymmärtämään kappaleen merkityksen ja se saa minut voimaan hyvin myös livenä. :)- SoBro
Vähän sama juttu täällä. Levyversio on äärettömän kaunis, mutta liveversioiden fiilis ei ole koskaan oikein tallenteilta välittänyt. Tukholmassa 2005 QPR:n versio oli kuitenkin tunnelmapala, joka elähdytti syvästi.
Hyde Parkilla samana kesänä ei taas oikein toiminut. Biisi vaatii mielestäni intiimimmät puitteet, varsinkin Brianin esittämänä - miehellä kun ei ole Freddien kykyä ottaa noin isoa tilaa haltuun.
- Sammy who was low
Monet bändit ja artistit (esim. Eric Clapton, Nirvana, Neil Young, Bryan Adams) ovat tehneet unblugged-kokoelmalevyjä, eli uusia akustisia versioita vanhoista biiseistä. Queen ei ole (ainakaan vielä) tällaista tehnyt mutta olen kyllä kovasti miettinyt, että miltähän kuulostaisivat uudet akustiset (ehkä hieman bluesin suuntaan menevät versiot) esim. Hammer To Fallista tai I'm In Love With My Carista. Saati sitten Bohemian Rhapsodysta. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569